-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гіпохлориту натрію, коагулянту гідроксихлорид алюмінію, ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (СPV) – 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини
Завершена
1 600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 000.00 UAH
Період оскарження:
06.02.2024 10:08 - 03.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на документацію
Номер:
c5eaa6eae4e849149f6d4a55decce4f6
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-002319-a.b2
Назва:
Скарга на документацію
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Висновок ДСЕЕ.pdf 10.02.2024 17:37
- паспорт безпеки гіпохлорит.pdf 10.02.2024 17:37
- копія договору з перевізником+доки.pdf 10.02.2024 17:37
- копії Сертифікати ISO СЕТ.pdf 10.02.2024 17:37
- Скарга на документацію.pdf.asice 10.02.2024 17:37
- Скарга на документацію.pdf 10.02.2024 17:37
- копія ТУ гхн.pdf 10.02.2024 17:37
- свідоцтво уповноваженого.pdf 10.02.2024 17:38
- Скарга на документацію_Validation_Report.pdf 10.02.2024 17:38
- копія Дилерський договір.pdf 10.02.2024 17:38
- Скарга на документацію.docx 10.02.2024 17:38
- копія сертифікат якості гіпохлорит.pdf 10.02.2024 17:38
- sign.p7s 10.02.2024 17:58
- рішення від 13.02.2024 № 2654.pdf 13.02.2024 16:26
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.02.2024 № 3285.pdf 22.02.2024 14:17
- рішення від 21.02.2024 № 3285.pdf 23.02.2024 18:46
- Пояснення на Хімреагент ворд.docx 15.02.2024 13:00
- хім реагент пояснення.pdf 15.02.2024 13:00
- ТД Нова Гіп Коаг Нова редакція _1.docx 29.02.2024 15:55
- Нова редакція внесення змін.pdf 29.02.2024 15:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2024 18:07
Дата розгляду скарги:
21.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.02.2024 16:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.02.2024 18:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протоколом 83-О від 29.02.2024 року внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Номер:
eb2d0946b9304523954698261804ad47
Заголовок пункту скарги:
06 лютого 2024 року Комунальне підприємство чопської міської ради «ВОДОКАНАЛ ЧОП» (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) UA-2024-02-06-002319-a «Гіпохлориту натрію, коагулянту гідроксихлорид алюмінію, ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (СPV) – 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини» (далі – закупівля). Наше товариство має намір прийняти участь по даній закупівлі, але після ознайомлення із змістом тендерної документації, вважаємо, що вимоги тендерної документації до нашого підприємства є дискримінаційними та штучно обмежують коло учасників, вимоги тендерної документації не відповідають положення Закону. Такі вимоги, порушують наші права та інтереси спрямовані на перемогу у закупівлю, та фактично зачіпають майнові інтереси нашого товариства.
Опис заперечення:
06 лютого 2024 року Комунальне підприємство чопської міської ради «ВОДОКАНАЛ ЧОП» (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) UA-2024-02-06-002319-a «Гіпохлориту натрію, коагулянту гідроксихлорид алюмінію, ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (СPV) – 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини» (далі – закупівля).
Наше товариство має намір прийняти участь по даній закупівлі, але після ознайомлення із змістом тендерної документації, вважаємо, що вимоги тендерної документації до нашого підприємства є дискримінаційними та штучно обмежують коло учасників, вимоги тендерної документації не відповідають положення Закону. Такі вимоги, порушують наші права та інтереси спрямовані на перемогу у закупівлю, та фактично зачіпають майнові інтереси нашого товариства.
Закон спрямований на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п. 28. Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону).
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» (далі – Скаржник) та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Наше товариство має намір прийняти участь по даній закупівлі, але після ознайомлення із змістом тендерної документації, вважаємо, що вимоги тендерної документації до нашого підприємства є дискримінаційними та штучно обмежують коло учасників, вимоги тендерної документації не відповідають положення Закону. Такі вимоги, порушують наші права та інтереси спрямовані на перемогу у закупівлю, та фактично зачіпають майнові інтереси нашого товариства.
Закон спрямований на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п. 28. Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону).
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» (далі – Скаржник) та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1.3. Відповідно до розділу 2. Гіпохлорит натрі Додатку 2 тендерної документації Якість товару має відповідати EN 901.
Скаржник має намір запропонувати гіпохлорит натрію, який виготовляється за ТУ У 20.1-44452757-005:2022 національного виробника та який повністю відповідає показникам по закупівлі.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про стандартизацію", стандарт - нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері; технічні умови – нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
Відповідно до статті 11 Закону України "Про стандартизацію" до повноважень Національного органу стандартизації, зокрема належить прийняття, скасування та відновлення дії національних стандартів, кодексів усталеної практики та змін до них відповідно до цього Закону.
Відповідно до статті 16 Закону України "Про стандартизацію" Підприємства, установи та організації мають право розробляти, приймати, перевіряти, переглядати та скасовувати стандарти, кодекси усталеної практики, технічні умови і зміни до них, установлювати процедури їх розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування та застосування.
Таким чином, тендерна документація передбачає лише нормативний документ EN 901, яким керуються виробники що виробляють продукцію за межами України. Національні виробники, що знаходяться на території України, керуються лише ГОСТ, ДСТУ, ТУ.
При цьому, незалежно від того, який стандарт використовується виробником Товару, його якість буде відповідати умовам, наведеним у тендерній документації, якщо процес виготовлення продукції, тобто відповідний стандарт, містить вимоги до технічних, якісних та кількісних показників продукції, що задовольняють вимогам тендерної документації до предмету закупівлі.
Тому Скаржник вважає, що зазначені умови Документації є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників-резидентів, а також до вітчизняних учасників, в тому числі до Скаржника, які можуть запропонувати товар національного виробництва, що виробляється до технічних умов.
Такі потенційні учасники, в тому числі Скаржник, не будуть мати змоги надати у складі своїх Пропозицій документи про відповідність продукції EN 901.
Отже, вимога Замовника про відповідність товару вимогам, встановленим до нього діючими за територією України нормами, EN 901 є дискримінаційною по відношенню до учасників, в тому числі до ТОВ «ХІМРЕГАНЕТ», які можуть запропонувати лише товар іноземного виробництва.
1.2. Відповідно до розділу 1. Коагулянт гідроксихлорид алюмінію Додатку 2 тендерної документації на коагулянт необхідно надати копію документу про якість від заводу-виробника та висновок санітарно-епідеміологічної експертизи.
У складі тендерної пропозиції необхідно надати:
- Копію висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар, що пропонується Учасником, для підтвердження можливості його застосування для водопідготовки питної води, виданого на Учасника.
Відповідно до розділу 2. Гіпохлорит натрі Додатку 2 тендерної документації учасник повинен надати копію висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар, що пропонується Учасником (гіпохлорит натрію 150 г/л), для підтвердження можливості його застосування для знезараження в системі питного водопостачання, виданий на Учасника.
1 жовтня 2023 року вступив в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я», відповідно до прикінцевих положень якого Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» втратив чинність. Законом України «Про систему громадського здоров’я» проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатами її проведення відповідних висновків не передбачено. А тому даний висновок як документ скасовано.
Крім того, згідно з пп. 30 п. 3 Розділу "IX. Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про систему громадського здоров’я» з Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженому Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», були виключені п.п. 7, 8, 9, якими висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на документацію, техніку, продукцію, речовини, матеріали, небезпечні фактори тощо визначалися обов'язковим дозвільним документом для їх використання.
Відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров'я України від 19.10.2023 № 1829 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 09 жовтня 2000 року № 247» зазначено, зокрема: «НАКАЗУЮ: 1. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони здоров’я України від 09 жовтня 2000 року № 247 «Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 січня 2001 року за № 4/5195».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Тим паче, Замовник вимагає надати висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар, що пропонується Учасником, для підтвердження можливості його застосування для водопідготовки питної води, виданого саме на Учасника, що виключає можливість надати такі документи видані на виробника продукції.
1.1 Відповідно до п. 2.1 Додатку 1 тендерної документації учасник має надати довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази. (Обов’язково наявність в Учасника спеціалізованого власного автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію та коагулянту гідроксихлорид алюмінію. (Для підтвердження власності автотранспорту надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та дозвільні документи (копія дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме 2 класу (транспортування небезпечних речовин), ліцензія або витяг УКРТРАНСБЕЗПЕКИ на право перевезення небезпечних вантажів).
При цьому, Додатком 2 розділу 2. Гіпохлорит натрію передбачено, що постачальник повинен надати довідку про наявність спеціалізованого автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію, що має обладнання та комутаційну апаратуру для перекачування реагенту до сховищ Замовника (на підтвердження наявності автотранспорту Учасник надає свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу – у разі, якщо транспорт знаходиться у власності Учасника; або договір оренди або договір перевезення тощо – у разі користування транспортним засобом третьої особи, Учасник також надає свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу).
Тобто, документація в різних частинах суперечить одна одній.
1.1.1 Згідно ч. 1 ст. 909 Цивільного кодексу України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Тобто, за договором перевезення надаються послуги з перевезення, однак не переходить право користування чи власності на транспортний засіб.
Скаржник користується послугами перевезення, оскільки наявність транспортних засобів в користуванні або оренді жодним чином не впливає на можливість постачати товар. При цьому, перевізник має всі необхідні дозвільні документи для здійснення перевезення небезпечних речовин.
Скаржник здійснює постачання гіпохлориту натрію та інших хімічних речовин на постійній основі і для цього уклав договір на надання послуг з перевезення та транспортно-експедиційного обслуговування №2023/08-18 від 18.08.2023 з ТОВ «ВЕЛТРАНС УКРАЇНА», яке має спеціальні транспортні засоби, які допущені до перевезення небезпечних вантажів.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають в наявності власні, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, ТОВ «Хімреагент».
1.1.2. Порядок видачі територіальним органом Держпраці дозволів на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки врегульовано положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 "Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію(застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки" (далі - Постанова № 1107).
Відповідно до п. 6 Постанови № 1107 дозвіл видається:
роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А Додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України віД 3 лютого 2021 р. № 77;
виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов 'язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами.
Пунктом 1 Групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, до устатковання підвищеної небезпеки віднесено устатковання, пов'язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об'єктів підвищеної небезпеки”.
Тобто, положеннями Постанови № 1107 передбачена необхідність отримання дозволу не на машини і механізми, а саме на устатковання, пов'язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки.
Транспортні засоби, якими учасники будуть здійснювати поставку предмета закупівлі, не відносяться до устатковання, а в Тендерній документації Замовник не зазначив, на експлуатацію якого саме устатковання підвищеної небезпеки, пов'язаного з транспортуванням небезпечних речовин, учасник або його перевізник мають отримати дозвіл і при здійсненні поставок гіпохлориту натрію.
Питання безпеки при перевезення небезпечних вантажів в Україні регулюється, зокрема, нормами наказу МВС України № 656 від 04.08.2018 "Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів", Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів", Закону України "Про приєднання України до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)", Закону України "Про дорожній рух".
Основними документами, які дозволяють здійснювати перевезення небезпечних вантажів є свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, а для водіїв - свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія.
Відповідно до статті 19 Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів" встановлено вимоги до транспортних засобів, якими перевозяться небезпечні вантажі. Транспортні засоби, якими перевозяться небезпечні вантажі, повинні відповідати вимогам безпеки, охорони праці та екології, а також у встановлених законодавством випадках мати відповідне маркування і свідоцтво про допущення до перевезення небезпечних вантажів. У разі дорожнього перевезення небезпечних вантажів відповідність зазначеним вимогам транспортних засобів, обладнання, підготовки водіїв перевіряється 6 територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України з видачею відповідних свідоцтв про допуск до перевезення.
Жоден з вищезазначених нормативно-законодавчих актів не вимагає від суб'єктів господарювання, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів, отримувати додаткові дозвільні документи на експлуатацію транспортних засобів при здійсненні перевезення (транспортування) небезпечних речовин.
Скаржник здійснює постачання гіпохлориту натрію та інших хімічних речовин на постійній основі і для цього уклав договір на надання послуг з перевезення та транспортно-експедиційного обслуговування №2023/08-18 від 18.08.2023 з ТОВ «ВЕЛТРАНС УКРАЇНА», яке має спеціальні транспортні засоби, які допущені до перевезення небезпечних вантажів.
Таким чином, відповідно до вимог чинного в Україні законодавства перевезення (транспортування) небезпечних вантажів не потребує отримання копії дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме 2 класу (зберігання, транспортування, застосування небезпечних речовин) та Скаржник не може змусити своїх перевізників отримати документи, які не передбачені діючим законодавством.
Більш того, Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» не віднесено дозвіл на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме 2 класу (зберігання, транспортування, застосування небезпечних речовин до переліку дозвільних документів.
Відсутність зазначеного документу при перевезенні досліджувалось Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та знайшло своє відображення в рішенні № 2828-р/пк-пз від 08.03.2023 по закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-21-009155-a та в рішенні від 21.12.2023 № 20657 по закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-07-010286-a.
Скаржник має намір запропонувати гіпохлорит натрію, який виготовляється за ТУ У 20.1-44452757-005:2022 національного виробника та який повністю відповідає показникам по закупівлі.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про стандартизацію", стандарт - нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері; технічні умови – нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
Відповідно до статті 11 Закону України "Про стандартизацію" до повноважень Національного органу стандартизації, зокрема належить прийняття, скасування та відновлення дії національних стандартів, кодексів усталеної практики та змін до них відповідно до цього Закону.
Відповідно до статті 16 Закону України "Про стандартизацію" Підприємства, установи та організації мають право розробляти, приймати, перевіряти, переглядати та скасовувати стандарти, кодекси усталеної практики, технічні умови і зміни до них, установлювати процедури їх розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування та застосування.
Таким чином, тендерна документація передбачає лише нормативний документ EN 901, яким керуються виробники що виробляють продукцію за межами України. Національні виробники, що знаходяться на території України, керуються лише ГОСТ, ДСТУ, ТУ.
При цьому, незалежно від того, який стандарт використовується виробником Товару, його якість буде відповідати умовам, наведеним у тендерній документації, якщо процес виготовлення продукції, тобто відповідний стандарт, містить вимоги до технічних, якісних та кількісних показників продукції, що задовольняють вимогам тендерної документації до предмету закупівлі.
Тому Скаржник вважає, що зазначені умови Документації є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників-резидентів, а також до вітчизняних учасників, в тому числі до Скаржника, які можуть запропонувати товар національного виробництва, що виробляється до технічних умов.
Такі потенційні учасники, в тому числі Скаржник, не будуть мати змоги надати у складі своїх Пропозицій документи про відповідність продукції EN 901.
Отже, вимога Замовника про відповідність товару вимогам, встановленим до нього діючими за територією України нормами, EN 901 є дискримінаційною по відношенню до учасників, в тому числі до ТОВ «ХІМРЕГАНЕТ», які можуть запропонувати лише товар іноземного виробництва.
×
-
Назва доказу:
дилерський договір
-
Опис доказу:
дилерський договір з виробником
-
Повʼязаний документ:
копія Дилерський договір.pdf
-
-
Назва доказу:
паспорт безпеки на гіпохлорит натрію
-
Опис доказу:
паспорт безпеки на гіпохлорит натрію
-
Повʼязаний документ:
паспорт безпеки гіпохлорит.pdf
-
-
Назва доказу:
копія ТУ
-
Опис доказу:
копія ТУ на гіпохлорит натрію
-
Повʼязаний документ:
копія ТУ гхн.pdf
1.2. Відповідно до розділу 1. Коагулянт гідроксихлорид алюмінію Додатку 2 тендерної документації на коагулянт необхідно надати копію документу про якість від заводу-виробника та висновок санітарно-епідеміологічної експертизи.
У складі тендерної пропозиції необхідно надати:
- Копію висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар, що пропонується Учасником, для підтвердження можливості його застосування для водопідготовки питної води, виданого на Учасника.
Відповідно до розділу 2. Гіпохлорит натрі Додатку 2 тендерної документації учасник повинен надати копію висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар, що пропонується Учасником (гіпохлорит натрію 150 г/л), для підтвердження можливості його застосування для знезараження в системі питного водопостачання, виданий на Учасника.
1 жовтня 2023 року вступив в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я», відповідно до прикінцевих положень якого Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» втратив чинність. Законом України «Про систему громадського здоров’я» проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатами її проведення відповідних висновків не передбачено. А тому даний висновок як документ скасовано.
Крім того, згідно з пп. 30 п. 3 Розділу "IX. Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про систему громадського здоров’я» з Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженому Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», були виключені п.п. 7, 8, 9, якими висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на документацію, техніку, продукцію, речовини, матеріали, небезпечні фактори тощо визначалися обов'язковим дозвільним документом для їх використання.
Відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров'я України від 19.10.2023 № 1829 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 09 жовтня 2000 року № 247» зазначено, зокрема: «НАКАЗУЮ: 1. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони здоров’я України від 09 жовтня 2000 року № 247 «Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 січня 2001 року за № 4/5195».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Тим паче, Замовник вимагає надати висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар, що пропонується Учасником, для підтвердження можливості його застосування для водопідготовки питної води, виданого саме на Учасника, що виключає можливість надати такі документи видані на виробника продукції.
×
-
Назва доказу:
сертифікат якості
-
Опис доказу:
сертифікат якості
-
Повʼязаний документ:
копія сертифікат якості гіпохлорит.pdf
-
-
Назва доказу:
сертифікати ISO
-
Опис доказу:
сертифікати ISO
-
Повʼязаний документ:
копії Сертифікати ISO СЕТ.pdf
-
-
Назва доказу:
висновок ДСЕЕ
-
Опис доказу:
висновок ДСЕЕ
-
Повʼязаний документ:
Висновок ДСЕЕ.pdf
1.1 Відповідно до п. 2.1 Додатку 1 тендерної документації учасник має надати довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази. (Обов’язково наявність в Учасника спеціалізованого власного автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію та коагулянту гідроксихлорид алюмінію. (Для підтвердження власності автотранспорту надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та дозвільні документи (копія дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме 2 класу (транспортування небезпечних речовин), ліцензія або витяг УКРТРАНСБЕЗПЕКИ на право перевезення небезпечних вантажів).
При цьому, Додатком 2 розділу 2. Гіпохлорит натрію передбачено, що постачальник повинен надати довідку про наявність спеціалізованого автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію, що має обладнання та комутаційну апаратуру для перекачування реагенту до сховищ Замовника (на підтвердження наявності автотранспорту Учасник надає свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу – у разі, якщо транспорт знаходиться у власності Учасника; або договір оренди або договір перевезення тощо – у разі користування транспортним засобом третьої особи, Учасник також надає свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу).
Тобто, документація в різних частинах суперечить одна одній.
1.1.1 Згідно ч. 1 ст. 909 Цивільного кодексу України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Тобто, за договором перевезення надаються послуги з перевезення, однак не переходить право користування чи власності на транспортний засіб.
Скаржник користується послугами перевезення, оскільки наявність транспортних засобів в користуванні або оренді жодним чином не впливає на можливість постачати товар. При цьому, перевізник має всі необхідні дозвільні документи для здійснення перевезення небезпечних речовин.
Скаржник здійснює постачання гіпохлориту натрію та інших хімічних речовин на постійній основі і для цього уклав договір на надання послуг з перевезення та транспортно-експедиційного обслуговування №2023/08-18 від 18.08.2023 з ТОВ «ВЕЛТРАНС УКРАЇНА», яке має спеціальні транспортні засоби, які допущені до перевезення небезпечних вантажів.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають в наявності власні, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, ТОВ «Хімреагент».
1.1.2. Порядок видачі територіальним органом Держпраці дозволів на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки врегульовано положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 "Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію(застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки" (далі - Постанова № 1107).
Відповідно до п. 6 Постанови № 1107 дозвіл видається:
роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А Додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України віД 3 лютого 2021 р. № 77;
виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов 'язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами.
Пунктом 1 Групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, до устатковання підвищеної небезпеки віднесено устатковання, пов'язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об'єктів підвищеної небезпеки”.
Тобто, положеннями Постанови № 1107 передбачена необхідність отримання дозволу не на машини і механізми, а саме на устатковання, пов'язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки.
Транспортні засоби, якими учасники будуть здійснювати поставку предмета закупівлі, не відносяться до устатковання, а в Тендерній документації Замовник не зазначив, на експлуатацію якого саме устатковання підвищеної небезпеки, пов'язаного з транспортуванням небезпечних речовин, учасник або його перевізник мають отримати дозвіл і при здійсненні поставок гіпохлориту натрію.
Питання безпеки при перевезення небезпечних вантажів в Україні регулюється, зокрема, нормами наказу МВС України № 656 від 04.08.2018 "Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів", Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів", Закону України "Про приєднання України до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)", Закону України "Про дорожній рух".
Основними документами, які дозволяють здійснювати перевезення небезпечних вантажів є свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, а для водіїв - свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія.
Відповідно до статті 19 Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів" встановлено вимоги до транспортних засобів, якими перевозяться небезпечні вантажі. Транспортні засоби, якими перевозяться небезпечні вантажі, повинні відповідати вимогам безпеки, охорони праці та екології, а також у встановлених законодавством випадках мати відповідне маркування і свідоцтво про допущення до перевезення небезпечних вантажів. У разі дорожнього перевезення небезпечних вантажів відповідність зазначеним вимогам транспортних засобів, обладнання, підготовки водіїв перевіряється 6 територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України з видачею відповідних свідоцтв про допуск до перевезення.
Жоден з вищезазначених нормативно-законодавчих актів не вимагає від суб'єктів господарювання, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів, отримувати додаткові дозвільні документи на експлуатацію транспортних засобів при здійсненні перевезення (транспортування) небезпечних речовин.
Скаржник здійснює постачання гіпохлориту натрію та інших хімічних речовин на постійній основі і для цього уклав договір на надання послуг з перевезення та транспортно-експедиційного обслуговування №2023/08-18 від 18.08.2023 з ТОВ «ВЕЛТРАНС УКРАЇНА», яке має спеціальні транспортні засоби, які допущені до перевезення небезпечних вантажів.
Таким чином, відповідно до вимог чинного в Україні законодавства перевезення (транспортування) небезпечних вантажів не потребує отримання копії дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме 2 класу (зберігання, транспортування, застосування небезпечних речовин) та Скаржник не може змусити своїх перевізників отримати документи, які не передбачені діючим законодавством.
Більш того, Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» не віднесено дозвіл на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме 2 класу (зберігання, транспортування, застосування небезпечних речовин до переліку дозвільних документів.
Відсутність зазначеного документу при перевезенні досліджувалось Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та знайшло своє відображення в рішенні № 2828-р/пк-пз від 08.03.2023 по закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-21-009155-a та в рішенні від 21.12.2023 № 20657 по закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-07-010286-a.
×
-
Назва доказу:
свідоцтво уповноваженого
-
Опис доказу:
ДОПНВ на водія
-
Повʼязаний документ:
свідоцтво уповноваженого.pdf
-
-
Назва доказу:
договір з перевізником
-
Опис доказу:
договір на надання послуг з перевезення та транспортно-експедиційного обслуговування №2023/08-18 від 18.08.2023 з ТОВ «ВЕЛТРАНС УКРАЇНА», яке має спеціальні транспортні засоби, які допущені до перевезення небезпечних вантажів
-
Повʼязаний документ:
копія договору з перевізником+доки.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов'язати Комунальне підприємство чопської міської ради «ВОДОКАНАЛ ЧОП» внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Гіпохлориту натрію, коагулянту гідроксихлорид алюмінію, ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (СPV) – 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-02-06-002319-a.
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Номер:
9c793ae95283430cb517e1e34bb75b30
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-06-002319-a.c1
Назва:
СКАРГА
на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СВ реест IVECO BO 0871 EI тягач.pdf 10.02.2024 01:18
- Дозволи на машини красна полоса CВО2152ХF тент.pdf 10.02.2024 01:18
- СВ реест KRONE_BO2152XF тент.pdf 10.02.2024 01:18
- Скарга машини механизми транспорт ЧОП.pdf 10.02.2024 01:18
- СВ реест BO1043EH тягач.pdf 10.02.2024 01:18
- Скарга машини механизми транспорт ЧОП.pdf.p7s.zip 10.02.2024 01:18
- Ліцензія витяг Делчем.pdf 10.02.2024 01:18
- Договір перевізник Делчем до 2025.pdf 10.02.2024 01:18
- Уповноважений з питань безпеки перевезень.pdf 10.02.2024 01:18
- Дозвіл водія.pdf 10.02.2024 01:18
- Дозволи на машини красна полоса т 08 71 1043 тягач.pdf 10.02.2024 01:18
- Скарга машини механизми транспорт ЧОП.docx 10.02.2024 01:18
- Посвідчення водія.pdf 10.02.2024 01:18
- Наказ водії.pdf 10.02.2024 01:18
- ТД (1) Гіп Коаг.docx 10.02.2024 01:18
- Свідоцтво перевірки.PDF 10.02.2024 01:18
- Дозволи на машини красна полоса 2131 цистерна.pdf 10.02.2024 01:18
- СВ реест BO2131XF цистерна Делчем.pdf 10.02.2024 01:18
- sign.p7s 10.02.2024 01:20
- рішення від 13.02.2024 № 2714.pdf 13.02.2024 18:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.02.2024 № 3188.pdf 21.02.2024 12:17
- рішення від 20.02.2024 № 3188.pdf 23.02.2024 16:40
- капіталросс пояснення.pdf 15.02.2024 12:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2024 12:16
Дата розгляду скарги:
20.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.02.2024 18:30
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.02.2024 16:40
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.02.2024 16:40
Пункт скарги
Номер:
700cd138e1074e9da7bc8d7d76d1d044
Заголовок пункту скарги:
Вимоги ТД є дискримінаційними
Опис заперечення:
1. Пунктом 2 Таблиці 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації визначено кваліфікаційні критерії, що висуваються до учасників процедури закупівлі, серед яких є відверто дискримінаційні, а саме:
- Обов’язково наявність в Учасника спеціалізованого власного автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію та коагулянту гідроксихлорид алюмінію. (Для підтвердження власності автотранспорту надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.
За наявності в тендерній документації наведених вище умов, участь у процедурі закупівлі можуть взяти лише власники спецавтотранспорту.
Такі умови є дискримінаційними по відношенню до тих учасників, які користуються послугами перевізників для поставки товару своїм покупцям.
Так, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» має намір взяти участь у процедурі закупівлі, але позбавлена такої можливості, оскільки не має власного та орендованого транспорту, який відповідає вимогам тендерної документації. Натомість ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» користується послугами перевізника Перевізника, яке має власний спецавтотранспорт.
За час співпраці Перевізник завжди своєчасно доставляло товари нашим покупцям, що підтверджується відповідними відгуками, що додаються.
Скаржник переконаний, такі вимоги встановлені виключно з огляду на те, що потенційний учасник задля якого викладено зміст тендерної документації, має власний спецавтотранспорт.
З огляду на вище викладене зазначені дискримінаційні умови підлягають виключенню з тендерної документації.
2. Відповідно до пункту 2 Таблиці 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції, серед іншого, повинен подати:
- копія дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме 2 класу (транспортування небезпечних речовин).
Порядок видачі територіальним органом Держпраці дозволів на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки врегульовано положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію(застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (далі – Постанова № 1107).
Відповідно до п. 6 Постанови № 1107 дозвіл видається:
- роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77;
- виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов’язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами.
Пунктом 1 Групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, до устатковання підвищеної небезпеки віднесено устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки».
Тобто, положеннями Постанови № 1107 передбачена необхідність отримання дозволу не на машини і механізми, а саме на устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки.
Транспортні засоби, якими учасники будуть здійснювати поставку предмета закупівлі, не відносяться до устатковання, а в Тендерній документації Замовник не зазначив, на експлуатацію якого саме устатковання підвищеної небезпеки, пов’язаного з транспортуванням небезпечних речовин, учасник або його перевізник мають отримати дозвіл при здійсненні поставок.
Питання безпеки при перевезення небезпечних вантажів в Україні регулюється, зокрема, нормами наказу МВС України № 656 від 04.08.2018 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», Закону України «Про приєднання України до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)», Закону України «Про дорожній рух».
Основними документами, які дозволяють здійснювати перевезення небезпечних вантажів є свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, а для водіїв – свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія.
Жоден з вищезазначених нормативно-законодавчих актів не вимагає від суб'єктів господарювання, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів, отримувати додаткові дозвільні документи на експлуатацію транспортних засобів при здійсненні перевезення (транспортування) небезпечних речовин.
ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» здійснює постачання хімічних речовин на постійній основі і для цього уклав договір на транспортно-експедиційне обслуговування з Перевізником, яке має спеціальні транспортні засоби, в тому числі цистерни, які допущені до перевезення небезпечних вантажів.
Таким чином, оскільки:
- відповідно до вимог чинного в Україні законодавства перевезення (транспортування) небезпечних вантажів не потребує, як зазначено в ТД отримання «…дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки…»;
- Замовником в ТД не визначено, на яке саме устатковання підвищеної небезпеки при виконанні поставок предмета закупівлі необхідно отримувати дозвіл;
- в Тендерній документації відсутнє нормативне обґрунтування, необхідність та доцільність отримання учасником або перевізником дозволу «…дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки»;
- ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» не може змусити залученого ним Перевізника отримати дозвіл на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки.
зазначені в даній Скарзі умови Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» та протиправно позбавляють товариство можливості взяти участь у цій Закупівлі.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, зазначені вище вимоги ТД є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, яке не має можливості виконати викладені в Скарзі вимоги Тендерної документації та позбавляють ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», пов'язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
- Обов’язково наявність в Учасника спеціалізованого власного автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію та коагулянту гідроксихлорид алюмінію. (Для підтвердження власності автотранспорту надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.
За наявності в тендерній документації наведених вище умов, участь у процедурі закупівлі можуть взяти лише власники спецавтотранспорту.
Такі умови є дискримінаційними по відношенню до тих учасників, які користуються послугами перевізників для поставки товару своїм покупцям.
Так, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» має намір взяти участь у процедурі закупівлі, але позбавлена такої можливості, оскільки не має власного та орендованого транспорту, який відповідає вимогам тендерної документації. Натомість ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» користується послугами перевізника Перевізника, яке має власний спецавтотранспорт.
За час співпраці Перевізник завжди своєчасно доставляло товари нашим покупцям, що підтверджується відповідними відгуками, що додаються.
Скаржник переконаний, такі вимоги встановлені виключно з огляду на те, що потенційний учасник задля якого викладено зміст тендерної документації, має власний спецавтотранспорт.
З огляду на вище викладене зазначені дискримінаційні умови підлягають виключенню з тендерної документації.
2. Відповідно до пункту 2 Таблиці 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції, серед іншого, повинен подати:
- копія дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме 2 класу (транспортування небезпечних речовин).
Порядок видачі територіальним органом Держпраці дозволів на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки врегульовано положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію(застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (далі – Постанова № 1107).
Відповідно до п. 6 Постанови № 1107 дозвіл видається:
- роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77;
- виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов’язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами.
Пунктом 1 Групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, до устатковання підвищеної небезпеки віднесено устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки».
Тобто, положеннями Постанови № 1107 передбачена необхідність отримання дозволу не на машини і механізми, а саме на устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки.
Транспортні засоби, якими учасники будуть здійснювати поставку предмета закупівлі, не відносяться до устатковання, а в Тендерній документації Замовник не зазначив, на експлуатацію якого саме устатковання підвищеної небезпеки, пов’язаного з транспортуванням небезпечних речовин, учасник або його перевізник мають отримати дозвіл при здійсненні поставок.
Питання безпеки при перевезення небезпечних вантажів в Україні регулюється, зокрема, нормами наказу МВС України № 656 від 04.08.2018 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», Закону України «Про приєднання України до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)», Закону України «Про дорожній рух».
Основними документами, які дозволяють здійснювати перевезення небезпечних вантажів є свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, а для водіїв – свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія.
Жоден з вищезазначених нормативно-законодавчих актів не вимагає від суб'єктів господарювання, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів, отримувати додаткові дозвільні документи на експлуатацію транспортних засобів при здійсненні перевезення (транспортування) небезпечних речовин.
ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» здійснює постачання хімічних речовин на постійній основі і для цього уклав договір на транспортно-експедиційне обслуговування з Перевізником, яке має спеціальні транспортні засоби, в тому числі цистерни, які допущені до перевезення небезпечних вантажів.
Таким чином, оскільки:
- відповідно до вимог чинного в Україні законодавства перевезення (транспортування) небезпечних вантажів не потребує, як зазначено в ТД отримання «…дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки…»;
- Замовником в ТД не визначено, на яке саме устатковання підвищеної небезпеки при виконанні поставок предмета закупівлі необхідно отримувати дозвіл;
- в Тендерній документації відсутнє нормативне обґрунтування, необхідність та доцільність отримання учасником або перевізником дозволу «…дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки»;
- ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» не може змусити залученого ним Перевізника отримати дозвіл на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки.
зазначені в даній Скарзі умови Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» та протиправно позбавляють товариство можливості взяти участь у цій Закупівлі.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, зазначені вище вимоги ТД є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, яке не має можливості виконати викладені в Скарзі вимоги Тендерної документації та позбавляють ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», пов'язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги:
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація ДОДАТОК 1 до тендерної документації 1. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” Таблиця пункт 2
-
Опис доказу:
Дискримінаційні умови підлягають виключенню з тендерної документації. 1. Пунктом 2 Таблиці 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації визначено кваліфікаційні критерії, що висуваються до учасників процедури закупівлі, серед яких є відверто дискримінаційні, а саме: - Обов’язково наявність в Учасника спеціалізованого власного автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію та коагулянту гідроксихлорид алюмінію. (Для підтвердження власності автотранспорту надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. За наявності в тендерній документації наведених вище умов, участь у процедурі закупівлі можуть взяти лише власники спецавтотранспорту. Такі умови є дискримінаційними по відношенню до тих учасників, які користуються послугами перевізників для поставки товару своїм покупцям. Так, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» має намір взяти участь у процедурі закупівлі, але позбавлена такої можливості, оскільки не має власного та орендованого транспорту, який відповідає вимогам тендерної документації. Натомість ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» користується послугами перевізника Перевізника, яке має власний спецавтотранспорт. За час співпраці Перевізник завжди своєчасно доставляло товари нашим покупцям, що підтверджується відповідними відгуками, що додаються. Скаржник переконаний, такі вимоги встановлені виключно з огляду на те, що потенційний учасник задля якого викладено зміст тендерної документації, має власний спецавтотранспорт. З огляду на вище викладене зазначені дискримінаційні умови підлягають виключенню з тендерної документації. 2. Відповідно до пункту 2 Таблиці 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції, серед іншого, повинен подати: - копія дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме 2 класу (транспортування небезпечних речовин). Порядок видачі територіальним органом Держпраці дозволів на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки врегульовано положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію(застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (далі – Постанова № 1107). Відповідно до п. 6 Постанови № 1107 дозвіл видається: - роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77; - виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов’язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами. Пунктом 1 Групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, до устатковання підвищеної небезпеки віднесено устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки». Тобто, положеннями Постанови № 1107 передбачена необхідність отримання дозволу не на машини і механізми, а саме на устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки. Транспортні засоби, якими учасники будуть здійснювати поставку предмета закупівлі, не відносяться до устатковання, а в Тендерній документації Замовник не зазначив, на експлуатацію якого саме устатковання підвищеної небезпеки, пов’язаного з транспортуванням небезпечних речовин, учасник або його перевізник мають отримати дозвіл при здійсненні поставок. Питання безпеки при перевезення небезпечних вантажів в Україні регулюється, зокрема, нормами наказу МВС України № 656 від 04.08.2018 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», Закону України «Про приєднання України до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)», Закону України «Про дорожній рух». Основними документами, які дозволяють здійснювати перевезення небезпечних вантажів є свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, а для водіїв – свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія. Жоден з вищезазначених нормативно-законодавчих актів не вимагає від суб'єктів господарювання, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів, отримувати додаткові дозвільні документи на експлуатацію транспортних засобів при здійсненні перевезення (транспортування) небезпечних речовин. ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» здійснює постачання хімічних речовин на постійній основі і для цього уклав договір на транспортно-експедиційне обслуговування з Перевізником, яке має спеціальні транспортні засоби, в тому числі цистерни, які допущені до перевезення небезпечних вантажів. Таким чином, оскільки: - відповідно до вимог чинного в Україні законодавства перевезення (транспортування) небезпечних вантажів не потребує, як зазначено в ТД отримання «…дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки…»; - Замовником в ТД не визначено, на яке саме устатковання підвищеної небезпеки при виконанні поставок предмета закупівлі необхідно отримувати дозвіл; - в Тендерній документації відсутнє нормативне обґрунтування, необхідність та доцільність отримання учасником або перевізником дозволу «…дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки»; - ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» не може змусити залученого ним Перевізника отримати дозвіл на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки. зазначені в даній Скарзі умови Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» та протиправно позбавляють товариство можливості взяти участь у цій Закупівлі. ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах. Таким чином, зазначені вище вимоги ТД є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, яке не має можливості виконати викладені в Скарзі вимоги Тендерної документації та позбавляють ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», пов'язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
-
Повʼязаний документ:
ТД (1) Гіп Коаг.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЧОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ВОДОКАНАЛ ЧОП» усунути допущені порушення процедури Закупівлі шляхом виключення: 1. З пункту 2 Таблиці 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації: «Обов’язково наявність в Учасника спеціалізованого власного автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію та коагулянту гідроксихлорид алюмінію. (Для підтвердження власності автотранспорту надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу»; 2. З пункту 2 Таблиці 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації: «копія дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме 2 класу (транспортування небезпечних речовин)».