-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт адміністративних приміщень Слобожанського Лісового офісу ДП «Ліси України» за адресою: м. Полтава вул. Гулака-Артемовського 22»
Завершена
2 728 581.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 642.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 642.90 UAH
Період оскарження:
05.02.2024 14:07 - 18.02.2024 00:00
Вимога
Вирішена
Оплата по договору
Номер:
267bbe17cacd4a69b59cbb2e942fd7e7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-05-008676-a.c2
Назва:
Оплата по договору
Вимога:
В проєкті договору в п.3.5 висунута умова «Розрахунки по Договору проводяться Замовником в особі відокремленого підрозділу (філії) в розмірі 100% від вартості робіт після введення Об’єкту в експлуатацію та отримання Замовником Акту прийому-передачі виконаних робіт / Довідки про вартість виконаних будівельних робіт (за формою №КБ-3) та Акту приймання виконаних будівельних робіт (за формою №КБ-2в, складених Підрядником відповідно до вимог державних будівельних норм,) протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати підписання його / їх Сторонами».
Вимагаємо викласти цей пункт в наступній редакції: «Розрахунки по Договору проводяться Замовником в особі відокремленого підрозділу (філії) після підписання Замовником Довідки/ок про вартість виконаних будівельних робіт (за формою №КБ-3) та Акту/ів приймання виконаних будівельних робіт (за формою №КБ-2в), складених Підрядником відповідно до вимог державних будівельних норм, протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати підписання його / їх Сторонами».
У зв’язку з тим, що формулювання цієї умови в проєкті договору, чітко не визначає коли саме Підрядник може отримати оплату за свою роботу, чи то після введення Об’єкту в експлуатацію, чи то після підписання Сторонами Акту приймання виконаних будівельних робіт (за формою №КБ-2в) та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт (за формою №КБ-3).
Якщо розрахунки здійснюються після підписання Акту приймання виконаних будівельних робіт (за формою №КБ-2в) та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт (за формою №КБ-3), то згідно п.3.11 Договору «Підрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, та готує відповідні документи і подає їх для підписання Замовнику до 25 числа поточного місяця», таких актів буде декілька і відповідно буде декілька оплат впродовж 15 робочих днів з дати їх підписання. Така умова цілком відповідає чинному законодавству, бо акт виконаних робіт є підставою для здійснення розрахунків згідно КНУ Настанова з визначення вартості будівництва (п.6.1. Взаєморозрахунки за обсяги виконаних робіт проводяться за період, встановлений в договорі (щомісячно, за етап тощо). При визначенні вартості виконаних обсягів робіт і проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи по об’єкту будівництва застосовуються первинні облікові документи «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (форма № КБ-2в) і «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма № КБ-3)) та Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. N 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» із змінами, де визначено, яким документом оформлюється передача виконаних робіт (п.91. Передача виконаних робіт (об'єкта будівництва) підрядником і приймання їх замовником оформлюється актом про виконані роботи.) та що є підставою для розрахунків (п.96. Підписання акта приймання-передачі є підставою для проведення остаточних розрахунків між сторонами.).
Якщо Ви мали на увазі, що розрахунки здійснюються після введення Об’єкту в експлуатацію, то такі документи як Акт готовності об’єкта до експлуатації та Сертифікат про прийняття об'єкта в експлуатацію (даними документами об’єкт вводиться в експлуатацію) не зазначені в чинному законодавстві як такі на підставі яких здійснюються взаєморозрахунки. Окрім того, така умова є несправедливою по відношенню до Підрядника, у зв’язку з тим, що введення в експлуатацію здійснюється безпосередньо Замовником і від Підрядника це оформлення не залежить ніяким чином. Якщо, наприклад, у Замовника не в порядку якісь його документи, або він повинен оформити якісь додаткові документи (наприклад новий паспорт БТІ), або затягується підписання введення в експлуатацію проєктною організацією, то Підрядник може залишитися без оплати за роботу тривалий час (з існуючого досвіду введення в експлуатацію може тривати і до півроку).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.02.2024 16:09
Вирішення:
Шановний учаснику!
Повідомляємо, що Ваше звернення задоволено частково. Замовником будуть внесені зміни до умов проєкту договору в Додатку 3 до тендерної документації, зокрема викладено в новій редакції пункт 3.5.
Також з метою надання можливості для якісної підготовки документів тендерних пропозицій потенційних учасників, враховуючи отриманні звернення до даної процедури закупівлі, Замовником буде продовжено строк подання тендерних пропозицій.
Дякуємо за звернення!
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Проєкт договору
Номер:
af017ae353754faf82756113b90ef3e0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-05-008676-a.a1
Назва:
Проєкт договору
Вимога:
Вимагаємо виключити з проекту договору п.3.10, як такий що не відповідає чинному законодавству.
У п.3.10 Договору встановлено: «У разі виявлення фактів завищення цін на матеріальні ресурси, Підрядник зобов’язаний у строк протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту виявлення надати Замовнику підписані зі своєї сторони додаткову угоду відповідно до пункту 3.2 Договору та перераховані в бік зменшення Договірну ціну та Кошторис».
Ціна Договору дійсно може бути перерахована в бік зменшення (без зменшення обсягів закупівлі) відповідно до абз.3 п.18 Особливостей, як зазначено в п.3.2 Договору, але такий перерахунок робиться за згодою сторін, а не за односторонньою вказівкою Замовника.
Вимога пункту 3.10 є неправомірною, у зв’язку з тим, що згідно ч.4 ст.41 Закону «Про публічні закупівлі» Договір з учасником-переможцем укладається на умовах, за якими він виграв закупівлю (в тому числі зазначив ціни за які планує купувати матеріали) і примушувати його ще знижуватись суперечить діючому законодавству та є втручанням в господарську діяльність Виконавця.
Згідно ч.1 ст.320 Господарського кодексу України «Замовник має право, не втручаючись у господарську діяльність підрядника, здійснювати контроль і технічний нагляд за відповідністю обсягу, вартості і якості виконаних робіт проектам і кошторисам. Він має право перевіряти хід і якість будівельних і монтажних робіт, а також якість матеріалів, що використовуються.» Право вказувати за яку ціну купувати той чи інший матеріал Замовнику не надається жодним законодавчим актом.
При наявності такої вимоги, як в п.3.10 може скластися така ситуація, коли Виконавець матеріал вже закупив та почав виконувати роботи з його використанням, а Замовник повідомляє, що знайшов дешевше (ціни можуть коливатися впродовж часу) – та вимагає пере підписувати договірну ціну, тобто руйнується спланований Виконавцем процес по виконанню робіт та з’являється спірна ситуація, в якій не зрозуміло як діяти.
Або Замовник може знайти дешевше якийсь матеріал у постачальника у якого наприклад відсутня необхідна кількість матеріалу, або великий термін постачання, або система оподаткування постачальника не дозволяє з ним співпрацювати Виконавцю.
Окрім того, за умовами тендерної процедури вид договірної ціни – динамічна, тобто коливання цін нижче або вище від зазначених в договірній ціні при фактичній закупівлі матеріалів або виробів відображається в документах, які є підставою для розрахунків - актах виконаних робіт (КБ-2в). Згідно п.6.4 КНУ Настанови з визначення вартості будівництва «Вартість матеріальних ресурсів у складі прямих витрат при проведенні розрахунків за обсяги виконаних робіт визначається на підставі виконаних обсягів робіт, нормативних витрат матеріальних ресурсів, визначених за КНУ РЕКН, та їх уточненої вартості.». Зазвичай після підписання останнього акту виконаних робіт формується завершальна договірна ціна, яка затверджується додатковою угодою, та враховує всі фактичні ціни зазначені в актах виконаних робіт, в тому числі і зменшені.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.02.2024 16:47
Вирішення:
Шановний учаснику!
Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником шляхом оголошення процедури закупівлі та участі в процедурі закупівлі потенційним підрядником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
При погодженні договірної ціни замовник, розглядаючи її складові, перевіряє ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими цінами на відповідні ресурси.
Згідно з пунктом 5.10 Настанови з визначення вартості будівництва (далі – Настанова) поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
Враховуючи зазначене та з метою недопущення завищення вартості матеріальних ресурсів як під час укладення договору так і в подальшому під час його виконання, Замовником передбачено умови про надання обраним переможцем аналізу ціну на матеріальні ресурси безпосередньо перед укладенням договору (останній абзац пункту 1 Розділу 2 Додатку 5 до тендерної документації) та під час прийняття виконаних робіт (пункт 3.9 проєкту договору наведеному в Додатку 3 до тендерної документації).
Відтак, під час виконання договору, Замовник повинен мати можливість перерахування в бік зменшення Договірної ціни та Кошторису у разі якщо підрядником буде здійснена будь-яка дезінформація (навіть та, що вчинена неумисно) стосовно поточних цін на матеріальні ресурси у випадку їх перевищення за середньоринкові в конкретному регіоні.
Нагадуємо, що публічні закупівлі здійснюються у відповідності до принципів наведених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», серед яких максимальна економія, ефективність та пропорційність, а отже Замовник має право та зацікавлений в отриманні якнайвигідніших цін, у зв’язку з чим, може встановлювати необхідні для цього вимоги в тендерній документації та визначати відповідні умови Договору, якщо такі не суперечать чинному законодавству.
Слід зауважити, що дані обставини є виключним випадком, який взагалі може не настати у випадку належного виконання підрядником взятих на себе зобов’язань в частині не перевищення цін на матеріальні ресурси за середні в регіоні.
Також, звертаємо увагу, що жодною умовою проєкту договору, Замовника не наділено правом вказувати Підряднику за яку ціну чи в кого купувати той чи інший матеріал з відповідним примусом до зниження ціни згідно з наведеною Вами тезою. Так само, дана умова не визначає односторонньої вказівки Замовника про зазначене, адже умовами проєкту договору виключно передбачено перерахування договірної ціни в бік зменшення (без зменшення обсягів закупівлі) відповідно до абз.3 п.18 Особливостей, як зазначено в п.3.2 Договору за згодою сторін. Умова п. 3.11 проєкту лише передбачає строк у який надаються відповідні документи для подальшого узгодження та оперативності реагування у випадку настання відповідних обставин.
Виключною і основоположною умовою Замовника є не перевищення Підрядником середньої вартості того чи іншого матеріалу в конкретному регіоні і тим самим дотримання чинного законодавства та відповідна мінімізація такого можливого ризику.
Хочемо зауважити, що встановленням даних вимог, Замовник заздалегідь окреслює власну позицію на необхідності спільно будувати прозорі та чесні відносини в питаннях, що стосуються публічних закупівель.
Відтак, наразі, із змісту Вашого звернення є незрозумілим, яким чином Замовником порушено Ваші законні права та інтереси чи передбачаються втручання у господарську діяльність.
Тим не менш, Замовником готуються зміни до тендерної документації, зокрема в частині проєкту Договору. То ж враховуючи зазначене, просимо надати пропозиції щодо нової редакції такої умови з метою забезпечення вигідних умов для обох сторін з у рахуванням закладеної ідеї Замовника в частині можливості оперативного захисту власних інтересів.
Також з метою надання можливості для якісної підготовки документів тендерних пропозицій потенційних учасників, враховуючи отриманні звернення до даної процедури закупівлі, Замовником буде продовжено строк подання тендерних пропозицій.
Дякуємо за звернення!
Статус вимоги:
Відхилено