-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт освітлення вулиці Українська с. Олександрівка Дніпровського району Дніпропетровської області; 45310000-3 Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Завершена
2 126 374.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 631.87 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 631.87 UAH
Період оскарження:
26.01.2024 18:42 - 06.02.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
aa375f6d2b3745beb97c408f4b1f40d4
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-26-015411-a.a3
Назва:
Вимога
Вимога:
04210, м. Київ, Код ЄДРПОУ 34892518
проспект Володимира Івасюка, 12 Г, оф. 1 Р/р UA263052990000026004016700478 в АТ КБ тел/факс: +38 044 537 28 38 «ПриватБанк»
ІПН 348925126546
Св-во №100040919
№ 1 ВІД 16.02.2024
ВИМОГА
ПРО СКАСУВАННЯ РІШЕННЯ ПРО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ
26 січня 2024 року ВІДДІЛОМ З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА, БЛАГОУСТРОЮ, РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ ТА ТРАНСПОРТУ СЛОБОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ опубліковано оголошення про проведення закпівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом: Капітальний ремонт освітлення вулиці Українська с. Олександрівка Дніпровського району Дніпропетровської області; 45310000-3 Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, в якій ми як Учасник вирішили прийняти участь.
За результатами електронного аукціону найбільш економічно вишідною пропозицією виявилась пропозиція ТОВ СІВЕРДОРБУД, з ціною 1 742 000 грн з ПДВ. За результатами розгляду документів тендерної пропозиції ТОВ СІВЕРДОРБУД- відповідно до ПРОТОКОЛЬНОГО РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛУ) від15 лютого 2024 року Замовником вирішено: Визначити Учасника ТОВ СІВЕРДОРБУД переможцем Закупівлі, прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем Закупівлі, оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем Закупівлі, а саме Учасником, в електронній системі закупівель. Замовником опубліковано ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю UA-2024-01-26-015411-a від 15.02.2024 року.
Ми, як учасник, вважаємо, що Замовник незаконно визнав переможцем даного Учасника, так як його пропозиція не відповідає вимогам Тендерної документації в частині відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним умовам до предмету закупівлі. Також вважаємо що пропозиція ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ», яка є наступною за ціною , і у разі правомірної оцінки Замовником пропозиції ТОВ «СІВЕРДОРБУД», ми є претендентами на перемогу, та укладення договору про закупівлю.
Свою позицію аргументуємо наступним чином.
ДОДАТКОМ 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» визначено:
У разі застосування еквіваленту матеріалів, зазначених у Дефектному акті, Учасники повинні чітко зазначати найменування матеріалів (тип, марка і т.і.) та надати в складі пропозиції документи відповідно до вимог тендерної документації.
Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. П. 7. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) мітить вимогу:
- у разі застосування Учасником еквівалентів матеріалів, зазначених у Дефектному акті, Учасник в складі пропозиції надає наступні документи:
2.1) порівняльну таблицю (у довільній формі) із зазначенням характеристик запропонованого еквіваленту матеріалів в порівнянні із вимогами Замовника, зазначеними у Дефектному акті;
2.2) документ(ти) виробника, що підтверджує зазначені Учасником характеристики запропонованого еквіваленту матеріалів (паспорт виробника, технічна інформація виробника тощо).
Учасником ТОВ «СІВЕРДОРБУД» у складі пропозиції надано:
- Довідка еквівалент.pdf- ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА № 13/01-2024 від 01.02.2024 року, яка містить інформацію щодо еквівалентів матеріалів зазначених у дефектному акті Замовника.
- Технічна документація еквівалент.pdf- яка містить декларацію відповідності, сертифікат відповідності, висновок санепід експертизи,технічний паспорт на еквівалент світильників, які вимагаються дефектним актом.
Але ми вважаємо, що пропонуємий ТОВ «СІВЕРДОРБУД» еквівалент світильників- не відповідає за своїми технічними та якісними показниками тому обладнанню що зазначені у Дефектному акті, та є гіршими від світильників VITALUM від виробника Schreder.
В порівнянні характеристик світильників- світильники VITALUM від виробника Schreder , які передбачені Дефектним актом мають набагато більше переваг, а саме:
• 5 років гарантія
• Висока ефективність 150 лм/Вт, потужність 30-40Вт, замість 100 Вт- що пропонує ТОВ «СІВЕРДОРБУД»
• Кольорова температура 4000К (6500- що пропонує ТОВ «СІВЕРДОРБУД»- це біло-сине холодне світло, яке в умовах вуличного освітлення доріг не так ефективно як кольорова температура 4000К
• Сертифікат на 12 стандартів
VITALUM 1 5424 42,5Вт Аналог, який пропонує ТОВ «СІВЕРДОРБУД»
Гарантія, років 5 -
Термін служби, год 100 000 -
Світловіддача, лм/Вт 150 100
Потужність, Вт 42,5 100
Світловий потік, лм 6500 10000
Кольорова температура, К 4000 6500
Ступінь захисту, ІР 66 65
Міцність, ІК 09 09
Відповідність стандартам - ДСТУ EN 60598-1
- ДСТУ EN60598-2-3
- ДСТУ EN55015
- ДСТУ EN 61000-3-2
- ДСТУ EN61000-3-3
- ДСТУ EN61547
- ПКМУ №992 від 15.10.2012р.
- ДСТУ IEC TR 62696
- ДСТУ EN 62471
- ДСТУ EN 62717
- ДСТУ EN 62722-1
- ДСТУ EN 62722-2-1 ДСТУ EN 60598-1
ДСТУ EN60598-2-2
Відсутній сертифікат
VITALUM 1 5428 30,1Вт Аналог, який пропонує ТОВ «СІВЕРДОРБУД»
Гарантія, років 5 -
Термін служби, год 100 000 -
Світловіддача, лм/Вт 150 100
Потужність, Вт 30,1 100
Світловий потік, лм 4700 10000
Кольорова температура, К 4000 6500
Ступінь захисту, ІР 66 65
Міцність, ІК 09 09
Відповідність стандартам - ДСТУ EN 60598-1
- ДСТУ EN60598-2-3
- ДСТУ EN55015
- ДСТУ EN 61000-3-2
- ДСТУ EN61000-3-3
- ДСТУ EN61547
- ПКМУ №992 від 15.10.2012р.
- ДСТУ IEC TR 62696
- ДСТУ EN 62471
- ДСТУ EN 62717
- ДСТУ EN 62722-1
- ДСТУ EN 62722-2-1 ДСТУ EN 60598-1
ДСТУ EN60598-2-2
Відсутній сертифікат
З документів ТОВ «СІВЕРДОРБУД» ВИДНО, ЩО ВОНИ СВІДОМО МАНІПУЛЮЮТЬ СПРАВЖНІМИ ПОКАЗНИКАМИ СВІТИЛЬНИКІВ VITALUM, ЗМІНЮЮТЬ ЇХ ТАКИМ ЧИНОМ, ЩОБ РОЗБІЖНІСТЬ МІЖ ПОКАЗНИКАМИ СВІТИЛЬНИКІВ VITALUM ТА АНАЛОГОМ LEBRON- НЕ БУЛИ ТАКИМИ ЯВНИМИ , В ПІДТВЕРДЖЕННЯ ЦІЄЇ ІНФОРМАЦІЇ НАДАЄМО ТЕХНІЧНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ В ДОДАТКАХ ДО ЦІЄЇ ВИМОГИ.
З точки визначення терміну «АНАЛОГ»- Аналоги предмету закупівлі — це товари або послуги, які за технічними і якісними показниками збігаються (або є кращими) очікувані характеристики, описані замовником у тендерному завданні.
Але ж з наданих документів ТОВ «СІВЕРДОБУД» вбачається, що характеристики світильників свiтильник LEBRON L-SL651C консольний з тримачем для установки на трубу 55мм, світильник LEBRON L-SL 651С – консольний з тримачем для установки на трубу 55мм мають гірші показники ніж світильники VITALUM , крім того, жодним наданим документом від виробника не підтверджено гарантійного терміну на цей Виріб.
Проте Замовником не зауважено це, і не розглянуто належним чином усі технічні характеристики основного обладнання (матеріалів) зв цією закупівлею, від якості якого залежить ефективність Капітального ремонту в цілому, ефективності витрачення бюджетних коштів, довговічності зданого в експлуатацію об’єкту та безпека громадян в темний час доби, як водіїв так і перехожих- життя та здоров’я яких залежить також від якості зробленого Замовником капітального ремонту мереж вуличного освітлення.
Вважаємо рішення про визнання переможцем ТОВ «СІВЕРДОРБУД»- є упередженим, таким що суперечить нормам і принципам публічних закупівель, містить порушення законодавства, тому вимагаємо скасувати таке рішення про визначення переможцем пропозиції ТОВ «СІВЕРДОРБУД», яка не відповідає технічним якісним характеристикам предмету закупівлі
Частина 1 статті 8 Конституції України вказує, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Верховенство права – це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність.
Частина 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вказує, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Пункт 32 ч. 1 ст. Закону України «Про публічні закупівлі» вказує, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації;
Пункт 9 ч. 4 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» вказує, що після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Пункт 11 ч. 4 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» вказує, що у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможця Закупівлі, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав та інтересів нашої компанії, адже подана нами пропозиція повністю відповідає вимогам ТД.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Дорекс-безпека руху» є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому.
На підставі вищевикладених фактичних та правових обставин справи, звертаємось до Вас із вимогою:
1. Скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «СІВЕРДОРБУД»
Додатки:
1. ТЕХНІЧНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ВІД ПЕРЕМОЖЦЯ.
2. ТЕХНІЧНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НА СВІТИЛЬНИКИ VITALUM
Директор Євген СКОБЧЕНКО
Пов'язані документи:
Учасник
- ТЕХНІЧНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ВІД ПЕРЕМОЖЦЯ.pdf 16.02.2024 23:39
- ТЕХНІЧНА ДОКУМЕНТАЦІЯ VITALUM.pdf 16.02.2024 23:39
- Вимога.pdf 16.02.2024 23:39
Дата подачі:
16.02.2024 23:39
Вирішення:
Відповідно до частини 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Проаналізувавши зазначені вище вимоги законодавства, дійшли висновку, що звернутися до замовника може той учасник, тендерна пропозиція/пропозиція якого була оцінена та розглянута замовником. Згідно частини 1 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Отже, звернутися до замовника відповідно до Закону не може учасник, тендерну пропозицію/пропозицію якого замовник не оцінював та не розглядав.
Оскільки тендерна пропозиція ТОВ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ" не розглядалась та не оцінювалась, відсутні підстави для розгляду вимоги ТОВ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ" про скасування рішення про визнання переможця по закупівлі «Капітальний ремонт освітлення вулиці Українська с. Олександрівка Дніпровського району Дніпропетровської області; 45310000-3 Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника».
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Вирішена
Щодо невідповідності ТД предмету Закупівлі
Номер:
77e2191a02324f10bcc5a99b04655026
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-26-015411-a.c2
Назва:
Щодо невідповідності ТД предмету Закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику ТД містить:
Відповідно підпункту 4 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Відповідно до підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 15 відсотків.
Згідно з абзацом 9 підпункту 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником такого товару та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Таким порядком є Порядок підтвердження локалізації виробництва товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861.
Вимоги до учасника:
1. У разі, якщо вартість оголошеного замовником предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, та у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, учасником надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує 15 відсотків, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку та відповідний пункт Переліку, за яким відображається інформація про товар (інформація про включення такого товару до Переліку та відповідний пункт Переліку, за яким відображається інформація про товар, не зазначаються у разі відсутності Переліку в загальному доступі).
Вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель товарів (у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону), вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару (надається у складі тендерної пропозиції), про що надається лист-пояснення.
2. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, то відповідно щодо таких товарів:
2.1. Замовником вимагається наявність в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
По –перше, згідно ТЗ до Закупівлі, не передбачається набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону. По- друге, якщо взагалі виконувати норми Закону, то ступень локалізації у 2024 році становить не 15, а 20 %.
По друге:
Замовником зазначено:
2. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, то відповідно щодо таких товарів:
2.1. Замовником вимагається наявність в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.,
Тобто- Замовник надав у ТД вимоги, які не стосуються даної закупівлі, та вимагає надання Сертифікатів саме «У ВИРОБНИЦТВІ». Дана закупівля є закупівлею робіт, тобто, потенційні учасника є саме компаніями будівельної галузі а не виробниками ПРОДУКЦІЇ, та не повинні мати Сертифікатів ВИРОБНИКА, а можуть мати лише Сертифікати які надаються на роботи, послуги.
Якщо б взагалі, технічне завдання передбачало набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, то недоречно б було вимагати надання Сертифікатів виданих на ім’я учасника, як вимагається у ТД, а лише Сертифікатів від виробника товарів.
Можливо, ці вимоги помилково зазначені в даній ТД до цієї Закупівлі, є враження, що це частина іншої тендерної документації саме на закупівлю товарів, і відповідно за 2023 рік, враховуючи зазначений Замовником ступень локалізації за показниками минулого року.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо від замовника внести відповідні зміни до ТД, видаливши неактуальну для цієї Закупівлі інформацію щодо локалізації товарів та вимоги щодо надання Сертифікатів від ВИРОБНИКА локалізованих товарів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.02.2024 17:17
Вирішення:
Шановний учаснику, відповідні зміни до тендерної документації внесені.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Вимога на дискримінаційні умови
Номер:
4a3efaf5ac854cd0b38997be34074d81
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-26-015411-a.c1
Назва:
Вимога на дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний замовнику, вказана Вами вимога:
Щодо надання у складі ТП - Сертифікат «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» ДСТУ ISO 45001:2019 є незаконною з огляду на наступне:
- по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» ДСТУ ISO 45001:2019, Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» ДСТУ ISO 45001:2019 не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» ДСТУ ISO 45001:2019 не може бути підтвердженням відповідності кваліфікаційному критерію, як наявність працівників відповідної кваліфікації, в оголошеній Вами процедурі закупівлі,то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав. Як вже зазначалось, організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації.
Просимо внести зміни до ТД шляхом виключення вимоги щодо надання у складі пропозиції Сертифікату «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» ДСТУ ISO 45001:2019.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.02.2024 16:56
Вирішення:
Шановний учаснику, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі-Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Пунктом 29 Особливостей установлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Зазначаємо, що у відповідності до Тендерної документації до закупівлі UA-2024-01-26-015411-a предметом закупівлі є роботи, а саме 45310000-3 Електромонтажні роботи за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
Статтею 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною 5 статті 23 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. При цьому замовник самостійно встановлює вимоги до учасника та предмета закупівлі, а також спосіб їх документального підтвердження.
Керуючись Законом України «Про стандартизацію» та згідно наказу ДП «УкрНДНЦ» від 26.12.2019 р. №502 міжнародний стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» прийнятий у якості національного стандарту, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу, з наданням чинності з 01.01.2021, тому Вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Наявність в учасників сертифікованої системи управління охороною здоров'я та безпекою праці, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019, є додатковою гарантією спроможності учасників щодо забезпечення безпечних та здорових умов праці з метою запобігання виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я під час виконання робіт. Впровадження системи управління відповідно до вимог ДСТУ ISO 45001:2001 на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат.
Таким чином, вимога щодо надання у складі пропозицій учасників документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 не є дискримінаційною. Учасником не доведено та документально не підтверджено неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надано документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено