-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«ДК 021:2015 - 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (Цільнозерновий хліб з пшеничного, житнього борошна, батон)»
Завершена
3 978 285.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 891.43 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 891.43 UAH
Період оскарження:
26.01.2024 14:51 - 18.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації Замовника
Номер:
272507c69fa44a5699fcdc566d16ea01
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-26-011231-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації Замовника
Скарга:
Замовником - Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37498536) (надалі – Замовник), 26.01.24р. було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби – ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-26-011231-a (надалі – Закупівля).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» (надалі - Скаржник) виявив бажання взяти участь у вказаній процедурі закупівлі. Проте, під час підготовки документів тендерної пропозиції, Скаржником було виявлено порушення діючого закупівельного законодавства України, зокрема порушення пов’язані із встановленням Замовником у своїй тендерній документації, що затверджена протоколом уповноваженої особи №30 від 26.01.2024р. (надалі – Тендерна документація), дискримінаційних вимог, які унеможливлюють участь Скаржника у вказаній Закупівлі.
Так, частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) (надалі – Закон) передбачено здійснення закупівель, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.22р. (зі змінами та доповненнями) (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Так, з приводу встановлення Замовником дискримінаційних вимог у Тендерній документації пояснюю наступне:
пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: Інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що пропонуються учасником — згідно з Додатком №4 до тендерної документації.
Додатком №4 до Тендерної документації Замовником, окрім інших документів, вимагається до подання учасниками, зокрема, Для підтвердження дотримання оператором ринку загальних гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, надати у складі тендерної пропозиції скан-копія оригіналу акту Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ № 143-22 від 21.01.2022) або (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ № 1503 від 08.08.2023). Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
Скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно наказу міністерства аграрної політики № 446 від 08.08.2019 р. Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
Скаржник вважає, що саме встановлення вимог щодо терміну видачі вказаних Актів обстеження №446 та №143-22 (Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі і є дискримінаційними вимогами, тобто у Тендерній документації Замовника встановлені такі вимоги та умови, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників та такими, що обмежують право на участь у процедурі закупівлі безпосередньо Скаржника, у якого є в наявності Акт обстеження №143-22 та Акт обстеження №446, проте ці Акти обстеження видані компетентними органами раніше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
З урахуванням того, що Скаржник має вищезазначені Акти обстеження №446 та №143-22, але через те, що вказані Акти повинні бути видані компетентними органами не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі, не має можливості прийняти участь у процедурі Закупівлі. На підтвердження зазначеного до Скарги додано:
акт, складений за результатами проведення позапланового заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 24.05.2023р. №10-10-18.1-13/20 та акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 11.11.2019 р. № 10-21.2.20-20/110.
Крім того пояснюю, що проходження заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №446 від 08.08.2019, та проходження заходу державного контролю (інспектування)
стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно з наказом Міністерства економіки України №143-22 від 21.01.2022 та надання яких вимагається Тендерною документацією Замовника, не є обов’язковими для операторів ринку, які здійснюють торгівлю продуктами харчування та носить добровільний характер. Єдиними документами, які обов’язково повинен отримати оператор ринку, що проводить діяльністю пов’язану з виробництвом, реалізацією та/або обігом харчових продуктів є рішення про державну реєстрацію потужностей та експлуатаційний дозвіл, видача яких передбачена статтями 23 та 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Скаржник на підтвердження цього додає до Скарги, отримані в установленому чинним законодавством України, рішення про державну реєстрацію потужностей № r-UA-10-20-155 від 03.03.2018; та експлуатаційний дозвіл № 07354/10/32 від 17.04.2012р.
Крім того, акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022р. та акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019р. є безстроковими. Будь-яка періодичність повторних обстежень для підприємств, які здійснюють торгівлю продуктами харчування, не передбачена чинним законодавством. Замовник, встановлюючи певний період отримання (видачі) цих Актів обстеження штучно обмежує коло потенційних учасників. Замовник самостійно на свій розсуд встановлює терміни дії актів державного контролю, на що він не уповноважений.
Проведення заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та проведення заходів державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, здійснюються планово або позапланово на добровільній основі на підставі звернень суб’єктів господарювання, а тому Замовник не має права вимагати проведення повторного контролю від учасників, які проходили добровільну позапланову перевірку із заходів державного контролю та мають Акт обстеження №14322 та Акт обстеження №446, які видані раніше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі. У зв’язку з чим, учасники, які вже отримали Акти раніше, до строку який зазначений Замовником у Тендерній документації, не мають фізичної можливості отримати їх ще раз, з примхи Замовника, у строки передбачені для подання тендерних пропозицій.
Вимоги щодо обмеження термінів видачі таких Актів обстеження прописані під конкретного учасника, і якщо дозволити Замовнику діяти таким чином, то це призведе до дискримінації інших учасників, зокрема Скаржника, коли заздалегідь узгоджений учасник буде отримувати Акт перевірки під кожну процедуру закупівлі, а Замовник - вставляти вимоги щодо видачі Акту під відповідність строків видачі Акту такому учаснику.
Додатково повідомляю, що аналогічна ситуація була викладена у рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11837-р/пк-пз від 01.08.2023р., № 13412-р/пк-пз від 24.08.2023 р.(додано до Скарги).
Також прошу прийняти до уваги, що і Виробник і Учасник являють операторами ринку і повинні дотримуватись загальних гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами,а отже повинні надавати в складі тендерної пропозиції скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ № 143-22 від 21.01.2022) або (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ № 1503 від 08.08.2023) та Скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві (згідно наказу міністерства аграрної політики № 446 від 08.08.2019 р.). Тобто, якщо учасник є представником виробника, то він надає дані акти на виробника, в той же час не надає відповідні документи на себе як на представника (хоча також є оператором ринку), то пропозиція приймаєть до розгляду і не буде відхилена як невідповідність? Учасник який є виробником, але відсутні дані акти, так як не відбувалось перевірок за вказаний період. І відповідно не подає акти в скаладі пропозиції, то його буде відхилено як невідповідність. Отже вимога Замовника надати скан-копії оригіналу акту Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ № 143-22 від 21.01.2022) або (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ № 1503 від 08.08.2023). Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.Скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно наказу міністерства аграрної політики № 446 від 08.08.2019 р. Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі є дискримінаційною.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону, що не дає можливість Скаржнику взяти участь у вказаній процедурі Закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 55, абзацом третім пункту 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.22р. (зі змінами та доповненнями),
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації Замовника.
3. Зобов’язати Замовника - Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37498536) внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог в частині вимог щодо терміну видачі (не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі) та розподілу на Учасника та Виробника (Виробника та/або Учасника) Акту обстеження №446 та Акту обстеження №143-22.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 24.08.2023 №13412.pdf 01.02.2024 15:13
- Акт 143-22.pdf 01.02.2024 15:13
- рішення від 01.08.2023 № 11837.pdf 01.02.2024 15:13
- Акт446.pdf 01.02.2024 15:13
- Експлуатаційний дозвіл, потужності.pdf 01.02.2024 15:13
- Скарга.pdf 01.02.2024 15:13
- УО Святошино 2024 АМКУ.docx 01.02.2024 15:13
- sign.p7s 01.02.2024 15:16
- рішення від 05.02.2024 № 2117.pdf 05.02.2024 18:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.02.2024 № 2730.pdf 14.02.2024 14:03
- рішення від 13.02.2024 № 2730.pdf 15.02.2024 15:58
- Протокол 56 пояснення по суті скарги Хліб.pdf 07.02.2024 16:53
- Пояснення по суті скарги 07.02.2024 16:53
- Усунення порушень 16.02.2024 15:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.02.2024 16:12
Дата розгляду скарги:
13.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.02.2024 18:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.02.2024 15:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, на підставі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2730-р/пк-пз від 13 лютого 2024 р. Замовником внесено зміни до тендерної документації шляхом розміщення в електронній системі закупівель нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення, з переліком змін на окремому документі та продовжено строк для подання тендерних пропозицій таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Пункт скарги
Номер:
ba388879f5644b2a9b2809bd817310a4
Заголовок пункту скарги:
Додатком №4 до Тендерної документації Замовником, окрім інших документів, вимагається до подання учасниками, зокрема, Для підтвердження дотримання оператором ринку загальних гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, надати у складі тендерної пропозиції скан-копія оригіналу акту Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ № 143-22 від 21.01.2022) або (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ № 1503 від 08.08.2023). Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі. Скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно наказу міністерства аграрної політики № 446 від 08.08.2019 р. Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
Опис заперечення:
Пункт 2.10, 2.11 додатку 4 тендерної документації, сторінка 33
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: Інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що пропонуються учасником — згідно з Додатком №4 до тендерної документації.
Додатком №4 до Тендерної документації Замовником, окрім інших документів, вимагається до подання учасниками, зокрема, Для підтвердження дотримання оператором ринку загальних гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, надати у складі тендерної пропозиції скан-копія оригіналу акту Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ № 143-22 від 21.01.2022) або (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ № 1503 від 08.08.2023). Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
Скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно наказу міністерства аграрної політики № 446 від 08.08.2019 р. Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
Скаржник вважає, що саме встановлення вимог щодо терміну видачі вказаних Актів обстеження №446 та №143-22 (Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі і є дискримінаційними вимогами, тобто у Тендерній документації Замовника встановлені такі вимоги та умови, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників та такими, що обмежують право на участь у процедурі закупівлі безпосередньо Скаржника, у якого є в наявності Акт обстеження №143-22 та Акт обстеження №446, проте ці Акти обстеження видані компетентними органами раніше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
З урахуванням того, що Скаржник має вищезазначені Акти обстеження №446 та №143-22, але через те, що вказані Акти повинні бути видані компетентними органами не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі, не має можливості прийняти участь у процедурі Закупівлі. На підтвердження зазначеного до Скарги додано:
акт, складений за результатами проведення позапланового заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 24.05.2023р. №10-10-18.1-13/20 та акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 11.11.2019 р. № 10-21.2.20-20/110.
Крім того пояснюю, що проходження заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №446 від 08.08.2019, та проходження заходу державного контролю (інспектування)
стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно з наказом Міністерства економіки України №143-22 від 21.01.2022 та надання яких вимагається Тендерною документацією Замовника, не є обов’язковими для операторів ринку, які здійснюють торгівлю продуктами харчування та носить добровільний характер. Єдиними документами, які обов’язково повинен отримати оператор ринку, що проводить діяльністю пов’язану з виробництвом, реалізацією та/або обігом харчових продуктів є рішення про державну реєстрацію потужностей та експлуатаційний дозвіл, видача яких передбачена статтями 23 та 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Скаржник на підтвердження цього додає до Скарги, отримані в установленому чинним законодавством України, рішення про державну реєстрацію потужностей № r-UA-10-20-155 від 03.03.2018; та експлуатаційний дозвіл № 07354/10/32 від 17.04.2012р.
Крім того, акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022р. та акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019р. є безстроковими. Будь-яка періодичність повторних обстежень для підприємств, які здійснюють торгівлю продуктами харчування, не передбачена чинним законодавством. Замовник, встановлюючи певний період отримання (видачі) цих Актів обстеження штучно обмежує коло потенційних учасників. Замовник самостійно на свій розсуд встановлює терміни дії актів державного контролю, на що він не уповноважений.
Проведення заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та проведення заходів державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, здійснюються планово або позапланово на добровільній основі на підставі звернень суб’єктів господарювання, а тому Замовник не має права вимагати проведення повторного контролю від учасників, які проходили добровільну позапланову перевірку із заходів державного контролю та мають Акт обстеження №14322 та Акт обстеження №446, які видані раніше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі. У зв’язку з чим, учасники, які вже отримали Акти раніше, до строку який зазначений Замовником у Тендерній документації, не мають фізичної можливості отримати їх ще раз, з примхи Замовника, у строки передбачені для подання тендерних пропозицій.
Вимоги щодо обмеження термінів видачі таких Актів обстеження прописані під конкретного учасника, і якщо дозволити Замовнику діяти таким чином, то це призведе до дискримінації інших учасників, зокрема Скаржника, коли заздалегідь узгоджений учасник буде отримувати Акт перевірки під кожну процедуру закупівлі, а Замовник - вставляти вимоги щодо видачі Акту під відповідність строків видачі Акту такому учаснику.
Додатково повідомляю, що аналогічна ситуація була викладена у рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11837-р/пк-пз від 01.08.2023р., № 13412-р/пк-пз від 24.08.2023 р.(додано до Скарги).
Також прошу прийняти до уваги, що і Виробник і Учасник являють операторами ринку і повинні дотримуватись загальних гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами,а отже повинні надавати в складі тендерної пропозиції скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ № 143-22 від 21.01.2022) або (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ № 1503 від 08.08.2023) та Скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві (згідно наказу міністерства аграрної політики № 446 від 08.08.2019 р.). Тобто, якщо учасник є представником виробника, то він надає дані акти на виробника, в той же час не надає відповідні документи на себе як на представника (хоча також є оператором ринку), то пропозиція приймаєть до розгляду і не буде відхилена як невідповідність? Учасник який є виробником, але відсутні дані акти, так як не відбувалось перевірок за вказаний період. І відповідно не подає акти в скаладі пропозиції, то його буде відхилено як невідповідність. Отже вимога Замовника надати скан-копії оригіналу акту Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ № 143-22 від 21.01.2022) або (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ № 1503 від 08.08.2023). Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.Скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно наказу міністерства аграрної політики № 446 від 08.08.2019 р. Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі є дискримінаційною.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону, що не дає можливість Скаржнику взяти участь у вказаній процедурі Закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 55, абзацом третім пункту 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.22р. (зі змінами та доповненнями),
Додатком №4 до Тендерної документації Замовником, окрім інших документів, вимагається до подання учасниками, зокрема, Для підтвердження дотримання оператором ринку загальних гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, надати у складі тендерної пропозиції скан-копія оригіналу акту Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ № 143-22 від 21.01.2022) або (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ № 1503 від 08.08.2023). Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
Скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно наказу міністерства аграрної політики № 446 від 08.08.2019 р. Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
Скаржник вважає, що саме встановлення вимог щодо терміну видачі вказаних Актів обстеження №446 та №143-22 (Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі і є дискримінаційними вимогами, тобто у Тендерній документації Замовника встановлені такі вимоги та умови, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників та такими, що обмежують право на участь у процедурі закупівлі безпосередньо Скаржника, у якого є в наявності Акт обстеження №143-22 та Акт обстеження №446, проте ці Акти обстеження видані компетентними органами раніше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
З урахуванням того, що Скаржник має вищезазначені Акти обстеження №446 та №143-22, але через те, що вказані Акти повинні бути видані компетентними органами не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі, не має можливості прийняти участь у процедурі Закупівлі. На підтвердження зазначеного до Скарги додано:
акт, складений за результатами проведення позапланового заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 24.05.2023р. №10-10-18.1-13/20 та акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019р., виданий головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області від 11.11.2019 р. № 10-21.2.20-20/110.
Крім того пояснюю, що проходження заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №446 від 08.08.2019, та проходження заходу державного контролю (інспектування)
стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно з наказом Міністерства економіки України №143-22 від 21.01.2022 та надання яких вимагається Тендерною документацією Замовника, не є обов’язковими для операторів ринку, які здійснюють торгівлю продуктами харчування та носить добровільний характер. Єдиними документами, які обов’язково повинен отримати оператор ринку, що проводить діяльністю пов’язану з виробництвом, реалізацією та/або обігом харчових продуктів є рішення про державну реєстрацію потужностей та експлуатаційний дозвіл, видача яких передбачена статтями 23 та 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Скаржник на підтвердження цього додає до Скарги, отримані в установленому чинним законодавством України, рішення про державну реєстрацію потужностей № r-UA-10-20-155 від 03.03.2018; та експлуатаційний дозвіл № 07354/10/32 від 17.04.2012р.
Крім того, акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений згідно з наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022р. та акт, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, складений згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019р. є безстроковими. Будь-яка періодичність повторних обстежень для підприємств, які здійснюють торгівлю продуктами харчування, не передбачена чинним законодавством. Замовник, встановлюючи певний період отримання (видачі) цих Актів обстеження штучно обмежує коло потенційних учасників. Замовник самостійно на свій розсуд встановлює терміни дії актів державного контролю, на що він не уповноважений.
Проведення заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та проведення заходів державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, здійснюються планово або позапланово на добровільній основі на підставі звернень суб’єктів господарювання, а тому Замовник не має права вимагати проведення повторного контролю від учасників, які проходили добровільну позапланову перевірку із заходів державного контролю та мають Акт обстеження №14322 та Акт обстеження №446, які видані раніше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі. У зв’язку з чим, учасники, які вже отримали Акти раніше, до строку який зазначений Замовником у Тендерній документації, не мають фізичної можливості отримати їх ще раз, з примхи Замовника, у строки передбачені для подання тендерних пропозицій.
Вимоги щодо обмеження термінів видачі таких Актів обстеження прописані під конкретного учасника, і якщо дозволити Замовнику діяти таким чином, то це призведе до дискримінації інших учасників, зокрема Скаржника, коли заздалегідь узгоджений учасник буде отримувати Акт перевірки під кожну процедуру закупівлі, а Замовник - вставляти вимоги щодо видачі Акту під відповідність строків видачі Акту такому учаснику.
Додатково повідомляю, що аналогічна ситуація була викладена у рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11837-р/пк-пз від 01.08.2023р., № 13412-р/пк-пз від 24.08.2023 р.(додано до Скарги).
Також прошу прийняти до уваги, що і Виробник і Учасник являють операторами ринку і повинні дотримуватись загальних гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами,а отже повинні надавати в складі тендерної пропозиції скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ № 143-22 від 21.01.2022) або (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ № 1503 від 08.08.2023) та Скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві (згідно наказу міністерства аграрної політики № 446 від 08.08.2019 р.). Тобто, якщо учасник є представником виробника, то він надає дані акти на виробника, в той же час не надає відповідні документи на себе як на представника (хоча також є оператором ринку), то пропозиція приймаєть до розгляду і не буде відхилена як невідповідність? Учасник який є виробником, але відсутні дані акти, так як не відбувалось перевірок за вказаний період. І відповідно не подає акти в скаладі пропозиції, то його буде відхилено як невідповідність. Отже вимога Замовника надати скан-копії оригіналу акту Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ № 143-22 від 21.01.2022) або (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ № 1503 від 08.08.2023). Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі.Скан-копію оригіналу акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP на підприємстві Виробника та/або Учасника (згідно наказу міністерства аграрної політики № 446 від 08.08.2019 р. Акт повинен бути не більше річної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї закупівлі є дискримінаційною.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону, що не дає можливість Скаржнику взяти участь у вказаній процедурі Закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 55, абзацом третім пункту 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.22р. (зі змінами та доповненнями),
×
-
Назва доказу:
Реєстрація потужностей
-
Опис доказу:
Реєстрація потужностей ТОВ "Перший столичний хлібозавод"
-
Повʼязаний документ:
Експлуатаційний дозвіл, потужності.pdf
-
-
Назва доказу:
Акт 143-22
-
Опис доказу:
Акт 143-22 ТОВ "Перший столичний хлібозавод"
-
Повʼязаний документ:
Акт 143-22.pdf
-
-
Назва доказу:
Акт 446
-
Опис доказу:
Акт 446 ТОВ "Перший столичний хлібозавод"
-
Повʼязаний документ:
Акт446.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення від 01.08.2023 № 11837
-
Опис доказу:
Рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
-
Повʼязаний документ:
рішення від 01.08.2023 № 11837.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення від 24.08.2023 №13412
-
Опис доказу:
Рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 24.08.2023 №13412.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації