• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

48620000-0 Операційні системи

Програмна продукція.

Торги не відбулися

521 687.20 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 5 216.87 UAH
Період оскарження: 26.01.2024 14:41 - 03.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 3905b539e9de424bae7c3fc6919b9f26
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-26-010862-a.b1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Скарга стосується рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ПрАТ "Київстар", зафіксоване у Протоколі №117-3УО від 14.02.2024 року. Зокрема, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника на підставі такого. Згідно з Протоколом прийняття рішення Уповноваженою особою щодо відхилення тендерної пропозиції №117-3УО від 14.02.2024 року (надалі – Протокол) підставою відхилення є невідповідність пропозиції Скаржника вимогам Тендерної документації на закупівлю операційних систем (код за ДК 021:2015:48620000-0: Операційні системи) (надалі – Тендерна документація), а саме: 1. ПрАТ "Київстар" у складі тендерної пропозиції не надало сертифікат партнерства з компанією-виробником програмної продукції, що призвело до невиконання ним вимог частини 1 Додатку 1 до тендерної документації "Технічна специфікація"; 2. стосовно ПрАТ "Київстар" у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (надалі – ЄДР) відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа), що порушує п. 47 Особливостей. Водночас, ПрАТ "Київстар" у складі тендерної пропозиції подавало як документи, що вимагаються частиною 1 Додатку 1 до тендерної документації "Технічна специфікація" (а саме автиразційний лист та довідку на підтвердження партнерства з компанією-виробником програмної продукції, яка є предметом закупівлі), так і документи на підтвердження того, що в ЄДР включена інформація щодо відсутності у ПрАТ "Київстар" кінцевого бенефіціарного власника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.02.2024 16:39
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.03.2024 12:55
Автор: ПрАТ "КИЇВСТАР", Наталія Коршикова +380442090070 nataliya.korshikova@kyivstar.net http://www.kyivstar.ua

Пункт скарги

Номер: bf09167b2a1948679997e5cb852679bf
Заголовок пункту скарги: Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, посилаючись на неподання Скаржником сертифікат партнерства з компанією-виробником програмної продукції, як це вимагалось частиною 1 Додатку 1 до тендерної документації «Технічна специфікація», оскільки документи на підтвердження партнерства з компанією-виробником подавались у складі тендерної пропозиції
Опис заперечення: Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, з таких причин: посилання Замовника на неподання ПрАТ "Київстар" сертифікату партнерства з компанією-виробником програмної продукції, як це вимагалось частиною 1 Додатку 1 до тендерної документації «Технічна специфікація» - є безпідставним, оскільки документи на підтвердження партнерства з компанією-виробником подавались у складі тендерної пропозиції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, посилаючись на неподання Скаржником сертифікату партнерства з компанією-виробником програмної продукції.
Згідно з умовами Додатку 1 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати сертифікат партнерства з компанією-виробником програмної продукції. При цьому, законодавство України, в тому числі щодо публічних закупівель, не містить ані визначення вимог до оформлення та змісту такого сертифікату.
У Тендерній документації також відсутні конкретні критерії до документа, яким має підтверджуватись партнерство з компанією-виробником програмної продукції.
Враховуючи це, Скаржником у складі тендерної пропозиції були подані:
Довідка про сертифікацію вих. №30 від 06.02.2024 року (ім'я файлу "№30. Довідка про сертифікацію.1.p7s.pdf", документ доступний на сторінці Закупівлі на платформі Prozorro), у вільній формі;
Витяг з Договору Microsoft Ireland Operations Ltd. від 19.04.2016 року (ім'я файлу "Витяг з Договору Microsoft.1.p7s.pdf", документ доступний на сторінці Закупівлі на платформі Prozorro);
Авторизаційний лист щодо підтвердження партнерського статусу Microsoft №7432 від 25.11.2020 року (ім'я файлу "Авторизаційний лист щодо підтвердження партнерського статусу Microsoft від від 25.11.2020 р._.1.p7s.pdf" документ доступний на сторінці Закупівлі на платформі Prozorro) поданий із листом компанії Microsoft від 06.02.2024 року.
У компанії Майкрософт є декілька форм підтвердження партнерства, однією з яких є авторизаційний лист, а також зазначено, що авторизаційний лист є дійсним, підтверджує статус Скаржника і не потребує додаткової верифікації.
Відтак, з урахуванням відсутності встановленого зразка сертифіката партнерства з компанією-виробником програмної продукції, Товариство вважає, що ним були надане вичерпне підтвердження наявності такого партнерства.
Тобто, з урахуванням відсутності встановленого зразка сертифіката партнерства з компанією-виробником програмної продукції, Товариство вважає, що ним були надане вичерпне підтвердження наявності такого партнерства. Відтак, у Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: c48c2fd2d1e14a2191fd8def286d0dde
Заголовок пункту скарги: Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, посилаючись на відстуність у ЄДР стосовно ПрАТ "Київстар" інформації, передбаченої пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Опис заперечення: Посилання Замовника на невідповідність тендерної пропозиції ПрАТ "Київстар" вимогам пункту 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» - не відповідає фактичним обставинам, оскільки Скаржник подавав підтвердження того, що відповідна інформація щодо відсутності у ПрАТ "Київстар" кінцевого бенефіціарного власника в ЄДР включена.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 17 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Протоколу, тендерна пропозиція ПрАТ "Київстар" визнана такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, оскільки стосовно ПрАТ "Київстар" у ЄДР відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".
Відхилення пропозиції ПрАТ "Київстар" з вищевикладеної причини, вказаної у Протоколі, є безпідставною та такою, що не відповідає вимогам законодавства України, виходячи з наступного.
Пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" встановлено, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань містяться, зокрема, такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник – юридична особа (крім юридичних осіб, зазначених у частині восьмій статті 51 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"): прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства (підданства), а в разі, якщо кінцевий бенефіціарний власник – іноземець є громадянином (підданим) декількох країн, – усі країни його громадянства (підданства), серія (за наявності) та номер документа (документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство), зокрема, але не виключно, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності), місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу).
У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник – юридична особа, вноситься відмітка про зазначення у структурі власності юридичної особи обґрунтованої причини його відсутності.
Відповідно до Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", у ПрАТ "Київстар" відсутні кінцеві бенефіціарні власники (контролери), оскільки у ПрАТ "Київстар" відсутні особи, які б відповідали вимогам, встановленим зазначеним Законом стосовно кінцевого бенефіціарного власника (контролера) – фізичної особи, яка незалежно від формального володіння має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність ПрАТ "Київстар" безпосередньо або через інших осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, які надають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов'язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління, або яка має можливість здійснювати вплив шляхом прямого або опосередкованого (через іншу фізичну чи юридичну особу) володіння однією особою самостійно або спільно з пов'язаними фізичними та/або юридичними особами акціями ПрАТ "Київстар" або прав голосу в ПрАТ "Київстар".
У актуальному Витязі із ЄДР щодо ПрАТ "Київстар" у графі "Інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи" зазначено, що жодна особа не відповідає критеріям визначення кінцевого бенефіціарного власника, що підтверджує відсутність у ПрАТ "Київстар" кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) згідно з нормами Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення".
Даний Витяг з ЄДР подавався Скаржником у складі тендерної пропозиції: ім'я файлу "Витяг з ЄДР ПрАТ Київстар від 31.01.2024.1.p7s.pdf", документ доступний на платформі Prozorro.
Також, у повній відповідності з вимогами чинного законодавства в ЄДР включена інформація щодо відсутності у ПрАТ «Київстар» кінцевого бенефіціарного власника, тобто в ЄДР є/наявна необхідна інформація, і це інформація про відсутність у ПрАТ «Київстар» кінцевого бенефіціарного власника. Це твердження було зазначено у Довідці про засновників та кінцевого бенефіціарного власника, яка подавалася Скаржником у складі тендерної пропозиції: ім'я файлу "№20. Довідка про засновників та кінцевого бенефіціарного власника.1.p7s", документ доступний на платформі Prozorro.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 127ad14bdace4bf4b89066c389a48608
Заголовок пункту скарги: Заперечення стосовно повідомлення із вимогою про усунення невідповідностей пропозиції ПрАТ "Київстар" тендерній документації
Опис заперечення: Замовник розмістив повідомлення із вимогою про усунення невідповідностей пропозиції ПрАТ "Київстар" тендерній документації. Водночас у цьому повідомленні були відсутні підстави, на основі яких Замовник фінально відхилив тендерну пропозицію Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Тринадцятого лютого 2024 року о 09 год 38 хв, Замовник розмістив повідомлення із вимогою про усунення невідповідностей пропозиції ПрАТ "Київстар" тендерній документації (надалі – Повідомлення). Згідно з Повідомленням, Замовник визначив наступний перелік інформації та/або документів, які повинен був подати Скаржник для усунення виявлених невідповідностей:
• лексична помилка в оформленні довідки про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для постачання товару. Як відмітив Замовник, відповідно до вимог п. 9 ч. 1 розділу 3 Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, та шляхом завантаження довідки складеної учасником в довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для постачання товару. При цьому, довідка надається за формою Додатку №6 до Тендерної документації. Скаржником у складі тендерної пропозиції надано Довідку вих. №15 від 06.02.2024 року, в якій по тексту пропущене слово «товару», тобто надана довідка складена не у відповідності форми, встановленою Додатком 6 до Тендерної документації. Відтак, ПрАТ "Київстар" повинно було подати правильно оформлену довідку, за формою Додатку №6, наданою у складі Тендерної документації;
• лексична помилка в оформленні банківської гарантії. Як вказує Замовник, форма та зміст банківської гарантії має відповідати вимогам встановленим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 "Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції" з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
ПрАТ "Київстар" у складі тендерної пропозиції надано Банківську гарантію № 1G/24095/001 від 05.02.2024 року, видану АТ "ОТП БАНК" (надалі– Гарантія). Пункт 3 Гарантії містить посилання на «Пропозицію», проте відповідно до визначень понять, встановлених п. 24 ч. 1 статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" пропозиція учасника спрощеної закупівлі – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі. Гарантія не повинна містити таке посилання, так як закупівля UA-2024-01-26-010862-a здійснюється шляхом проведення відкритих торгів. Також пунктом 3 Гарантії встановлено, що за цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити суму гарантії протягом 5 БАНКІВСЬКИХ днів після отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суму гарантії. Водночас, відповідно до Постанови Правління Національного банку України «Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України» від 16.09.2021 №93, банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01.04.2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій. З цього Замовник робить висновок, що поняття "банківський день" з 01.04.2023 року є неактуальним та суперечить чинному законодавству, а відтак Гарантія має бути подана у такому вигляді, або змінена таким чином, аби пункт 3 Гарантії не містив поняття «банківський день», а строк повернення суми гарантії повинен бути зазначений в «робочих днях».
Інші зауваження до тендерної пропозиції Скаржника, в тому числі стосовно сертифіката партнерства з компанією-виробником програмної продукції та витягу з ЄДР в частині інформації про кінцевих бенефіціарних власників – у Замовника були відсутні на момент розміщення Повідомлення.
Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відтак, визначені Замовником у Повідомлені помилки не стосуються відсутності деякої інформації чи документів, в тому числі забезпечення тендерної пропозиції, а їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі.
Тринадцятого лютого 2024 року о 20 год 28 хв, ПрАТ "Київстар" вивантажило оновлені документи, в оформленні яких були враховані зазначені вимоги Замовника, а саме:
• довідку за формою, як встановлена у Додатку №6 до Тендерної документації (ім'я файлу "№15. Додаток 6. Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.1.p7s.pdf", документ доступний на сторінці Закупівлі на платформі Prozorro);
• лист від АТ "ОТП БАНК" – Зміни № 1 ВІД «13» лютого 2024 р. до Гарантії (ім'я файлу "ЗМІНИ-1 до Гарантії IG-24095-001.zip", документ доступний на сторінці Закупівлі на платформі Prozorro). Цим листом Скаржник також продублював файл із Гарантією, який завантажувався при поданні тендерної пропозиції 06.02.2024 року.
Згідно з п. 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Водночас, враховуючи що (і) Скаржник надав підтвердження забезпечення тендерної пропозиції, (іі) виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах були виправлені у межах 24 годин з моменту розміщення Замовником Повідомлення, та (ііі) Замовник не включив у Повідомлення інших зауважень, у тому числі тих, на підставі яких була згодом відхилена пропозиція ПрАТ "Київстар" – у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції згідно з п. 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника