-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
вугілля кам'яне марки Г(Г1)-13-100 (09111100-1 – Вугілля), вугілля кам'яне марки П-6-100 (09111100-1 – Вугілля), брикет паливний з соломи (09110000-3 - Тверде паливо)
дана закупівля проводиться у відповідності до особливостей, які визначені постановою КМУ від 12.10.2022 року №1178
Завершена
4 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 43 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 43 000.00 UAH
Період оскарження:
25.01.2024 17:09 - 05.02.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
скарга
Номер:
4de6eaf494554b9fa3b364605b0ea124
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-25-015396-a.a1
Назва:
скарга
Скарга:
скарга на незаконні виомги тедерної документації Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Особливості.pdf 31.01.2024 17:13
- скарга ГЕТ.pdf 31.01.2024 17:13
- скарга ГЕТ.doc.p7s 31.01.2024 17:13
- скарга ГЕТ.pdf.p7s 31.01.2024 17:13
- скарга ГЕТ.doc 31.01.2024 17:13
- Сертифікат якості.pdf 31.01.2024 17:13
- Тендерна документація (нова редакція).docx 31.01.2024 17:13
- sign.p7s 31.01.2024 17:21
- рішення від 02.02.2024 № 2058.pdf 02.02.2024 16:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.01.2024 17:28
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.02.2024 16:47
Пункт скарги
Номер:
a84a7b8c48684505b610551ccab3ea7f
Заголовок пункту скарги:
Умови тендерної документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
Відповідно до пункту 4 Додатку 2 до Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до брикету паливного вугільного, встановленим замовником згідно технічного завдання, а саме: «4. Інформація про відповідність запропонованого брикету з соломи технічним та якісним вимогам Замовника повинна бути підтверджена шляхом надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій наступних документів: - завірена копія документу підтверджуючий якість (сертифікат якості) виданий виробнику акредитованою відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається атестат з усіма додатками, які є його невід’ємною частиною»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Зазначена вище вимога Замовника є незаконною, необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, зважаючи на таке: Одним із предметів закупівлі є брикет зі соломи в кількості 3 тонни. Щодо цього хочемо зазначити, що на такий вид палива, як брикети із соломи, відсутні державні стандарти, оскільки солома та вироби з неї не використовуються для опалення для комунально-побутових потреб. Замовники для закупівлі твердого палива (Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо) з метою використання для комунально-побутових потреб, а саме опалення закладів освіти, повинні використовувати наступні види твердого палива: - вугілля кам'яне та антрацит (ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови"); - брикети та гранули з деревини (ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови"); - брикети та гранули з лушпиння соняшника (ДСТУ 7124:2009 "Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови"); - брикети торф'яні (ДСТУ 2042-92 "Брикети торф'яні для комунально-побутових потреб. Технічні умови"). Це насамперед пояснюється вже тим, що саме для цих видів твердого палива передбачені основні технічні, якісні характеристики відповідно до затверджених ДСТУ. І тому Скаржнику незрозуміло, чому Замовник не хоче купувати таке тверде паливо, яке виготовляється у відповідності до ДСТУ. Скаржнику незрозуміло, де він знайшов такий вид твердого палива як брикети з соломи. Чому Замовник вирішив, що брикети з соломи використовуються для комунально-побутових потреб. З якої нормативної документації він взяв, що брикети з соломи повинні досліджуватися саме на нижчу теплоту згоряння, вищу теплоту згоряння, вихід летких речовин, масову частку загальної сірки, зольність та загальну вологу. Де Замовник взяв саме такі показники, що він зазначив у таблиці Додатку 2 до Документації. Чому Замовник вирішив, що, наприклад, зольність повинна бути не більше 8%, а не 10%. Вища теплота згорання повинна бути не більше 19,5%. Складається таке враження, що Замовник обрав саме такий вид товару і саме такі якісні характеристики та їх кількісні показники, тому що він вже вирішив, з ким він буде працювати. Оскільки сертифікат якості на брикет зі соломи, який повністю відповідає показникам, зазначеним в Додатку 2 ТД, щодо брикетів зі соломи, має лише один виробник – ФОП Головко Олег Станіславович. Зазначений сертифікат якості додається до скарги. Також Скаржник вважає дискримінаційною і такою, що значно звужує коло потенційних учасників, цю вимогу з огляду і на те, що Замовник вимагає надання саме сертифікату якості на брикет зі соломи, а не будь-якого іншого документу, який би підтверджував якісні та технічні характеристики предмету закупівлі. Зокрема, повідомляємо, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» співпрацює з виробником брикетів зі соломи. У нього наявний протокол випробувань на брикет зі соломи, в якому містяться технічні і якісні характеристики цього предмета закупівлі. І з цього випливає, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» хоч і співпрацює з відповідним виробником, має можливість поставити предмет закупівлі, хоч він і не передбачений жодним чинним ДСТУ, позбавлений права участі в закупівлі через наявність в тендерній документації такої дискримінаційної вимоги. Більше того, Замовник обмежує участь ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», а також інших потенційних учасників процедури закупівлі, не тільки вимогою щодо документу з конкретно визначеною, безальтернативною назвою, а й вимогою щодо лабораторії, яка має бути акредитовано саме відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT). Знову ж таки, Учасники, справпрацюючи з виробниками брикетів зі соломи, які мають документ про якість на цей предмет закупівлі, не зможуть взяти участь, оскільки лабораторія, яка видала цей документ, не задовольняє вимоги Замовника. Також до цього додаємо, що ми, як потенційні учасники процедури закупівлі, не можемо вимагати в виробника виготовлення нового документу про якість на брикети зі соломи, який би повністю задовольняв вимоги Замовника, оскільки це як мінімум не передбачено жодним ДСТУ, а як максимум вимагає додаткових витрат, зусиль, часу тощо від виробника.
×
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, які встановлюють заборону вимагати документи, що не передбачені національним стандартом для предмету закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
сертифікат якості
-
Опис доказу:
сертифікат якості
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат якості.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація (нова редакція).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Номер:
cceed87dd2be4bd4b0f16fc834d2eb43
Заголовок пункту скарги:
Умови тендерної документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
Відповідно до пункту 4 Додатку 2 ТД: «Інформація про відповідність запропонованого брикету з соломи технічним та якісним вимогам Замовника повинна бути підтверджена шляхом надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій наступних документів: - завірена копія діючого свідоцтва про належність палива до альтернативного видане Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України виробнику брикетів паливних з соломи (відповідно до Закону України «Про альтернативні види палива», постанови Кабінету Міністрів України від 05.10.2004 № 1307 «Про порядок видачі свідоцтва про належність палива до альтернативного» та наказу Держкоменергозбереження від 10.12.2004 № 183 «Про затвердження Порядку проведення експертизи для підтвердження належності палива до альтернативного».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
На думку Скаржника, у цій закупівлі Замовник встановлює вимоги до предмету закупівлі та переліку документів щодо якості товару під документи одного виробника з метою звуження конкуренції. Але ж такі дії Замовника є незаконними, чинним законодавством заборонено обмежувати конкуренцію. Скаржник наголошує, що є тільки один виробник товару, що має діюче свідоцтво про належність брикетів паливних з соломи до альтернативного палива, видане Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України виробнику, це ФОП Головко Олег Станіславович. Згідно з частиною сьомою Наказу Державного комітету України з енергозбереження від 10.12.2004 № 183 при видачі заявнику свідоцтва про належність наданого ним палива до альтернативного Держенергоефективності України заносить відомості про це паливо до Реєстру альтернативних видів палива Держенергоефективності України. Згідно частини 1 постанови Кабінету Міністрів України від 05.10.2004 № 1307 "Про порядок видачі свідоцтва про належність палива до альтернативного " та наказу Держкоменергозбереження від 10.12.2004 № 183 "Про затвердження Порядку проведення експертизи для підтвердження належності палива до альтернативного " свідоцтво видається строком на два роки за формою згідно з додатком (тобто такий документ повинен бути виданий щонайменш у 2022 році). Наразі Реєстр альтернативних видів палива Держенергоефективності не є доступним з даними за 2023 та 2022 рік, проте інформацію за попередні роки (до 2021 року включно) можливо переглянути за посиланням https://data.gov.ua/dataset/d23cbfd6- db9d-4d34-97dc-58367bacef1f. Перевіривши доступну інформацію за вказаним посиланням, Скаржник не знайшов запис про наявність навіть вже не чинного свідоцтва про належність брикетів паливних з соломи до альтернативного палива. Скаржник не розуміє, чому Замовник вирішив, що виробники паливних брикетів з соломи повинні в обов'язковому порядку отримувати таке свідоцтво. Якщо Замовник володіє інформацією стосовно того, що виробництво брикетів з соломи обов'язково супроводжується отриманням свідоцтва про належність брикетів паливних з соломи до альтернативного палива, то нехай вкаже, у якому нормативно-правовому документі це вказано. Якщо отримання свідоцтва про належність палива до альтернативного не є обов'язковим, то виникає питання як Скаржник, як учасник процедури закупівлі, може зобов'язати виробника брикетів з соломи, з яким він не має господарських стосунків, отримати цей документ тільки на тої підставі, що це бажає Замовник. Крім того, на думку Скаржника, вимога щодо надання свідоцтва про належність палива до альтернативного не узгоджуються з нормами пункту 29 Особливостей. Предметом даних торгів є тверде паливо, а отже Замовник повинен брати до уваги положення пункту 29 Особливостей: у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунальнопобутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). 10 Наразі національного стандарту, що встановлює вимоги до технічних характеристик до даного товару не має, проте є стандарти, що безпосередньо стосуються твердого біопалива: - ДСТУ 14588:2013 "Біопаливо тверде. Терміни та визначення понять". - ДСТУ-П CEN/TS 1478:2012 "Біопаливо тверде. Методи готування проб" У вказаних державних стандартах не має ні слова про свідоцтво про належність брикетів паливних з соломи до альтернативного палива. Як і не має такого поняття "брикет паливний з соломи" є поняття "біопаливний брикет", сировиною для якого може бути "трав'яна біомаса" або ж є "трав'яне паливо". Скаржнику незрозуміло, чому Замовник не використовує поняття, що наявні у стандарті. Замовник також вказує, що свідоцтво про належність брикетів паливних з соломи до альтернативного палива учасник може отримати на своє ім'я учасник торгів, але ця "альтернатива" не відповідає дійсності. Щоб отримати це свідоцтво заявник повинен надати Агентству з енергоефективності відповідний експертний висновок щодо наявності в палива ознак альтернативного палива. Щоб отримати цей експертний висновок заявник повинен надати зразки продукції та вказати нормативно-технічні документи, на підставі яких виробляються брикети з соломи. У Скаржника, як учасника торгів, немає зразків брикетів з соломи оскільки Скаржник ще не переміг в цих торгах, а тому не купував цю продукцію, також у Скаржника не має нормативно-технічних документів на виробництво брикетів з соломи, оскільки я не є їх виробником. Таким чином Скаржник, як учасник торгів, теж не має можливості отримати на своє ім'я свідоцтво про належність брикетів паливних з соломи до альтернативного палива. Крім того, Замовник відповідно до Оголошення про ці торги закуповує звичайне тверде паливо, а не альтернативне до звичайного паливо. А тому оскаржувана вимога є незаконною та дискримінаційною і має бути вилучена з тексту тендерної документації Замовника.
×
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація (нова редакція).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити оскаржувану нами вимогу із Тендерної документації.
Номер:
2c70628bdb09464f9f679541add615c7
Заголовок пункту скарги:
Умови тендерної документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
Відповідно до пункту 4 Додатку 2 ТД: «4. Інформація про відповідність запропонованого брикету з соломи технічним та якісним вимогам Замовника повинна бути підтверджена шляхом надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій наступних документів: - завірена копія звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається атестат про акредитацію та свідоцтво про атестацію на проведення вимірювальних можливостей (додатки не обов’язково)».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Знову ж таки наголошуємо, що на такий вид палива, як брикети із соломи, відсутні державні стандарти, оскільки солома та вироби з неї не використовуються для опалення для комунально-побутових потреб. Замовники для закупівлі твердого палива (Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо) з метою використання для комунально-побутових потреб, а саме опалення закладів освіти, повинні використовувати наступні види твердого палива: - вугілля кам'яне та антрацит (ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови"); - брикети та гранули з деревини (ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови"); - брикети та гранули з лушпиння соняшника (ДСТУ 7124:2009 "Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови"); - брикети торф'яні (ДСТУ 2042-92 "Брикети торф'яні для комунально-побутових потреб. Технічні умови"). Це насамперед пояснюється вже тим, що саме для цих видів твердого палива передбачені основні технічні, якісні характеристики відповідно до затверджених ДСТУ. І тому Скаржнику незрозуміло, чому Замовник не хоче купувати таке тверде паливо, яке виготовляється у відповідності до ДСТУ. І тим більше зазначаємо, що Замовник оголосив процедуру закупівлі саме за кодом ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо. Проте жоден з чинних ДСТУ, а також інших нормативно-правових актів, які містять вимоги до технічних, якісних та інших характеристик видів твердого палива, не передбачають необхідності наявності в їх виробника звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції, виданого акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією. І взагалі такі нормативно-правові документи, ДСТУ не передбачають такого виду твердого палива як брикети зі соломи. Тому нам, як потенційному Учаснику процедури закупівлі, незрозуміло: чим керувався Замовник встановленням такої дискримінаційної вимоги, для чого вимагати документ щодо товару, на який не поширює свою дію жоден чинний нормативно-правовий акт і який взагалі не може використовуватись для задоволення комунально-побутових потреб. І знову ж таки звертаємо увагу, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не можу змушувати виробника, з яким співпрацює, здійснювати додаткові витрати на виготовлення документу, який ніде і нічим не передбачений, виключно для задоволення необґрунтованих вимог тендерної документації Замовника.
×
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація (нова редакція).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити оскаржувану нами вимогу із Тендерної документації.