• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт та термосанація будівлі Комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради за адресою: м. Житомир, вул. Покровська, 98-В»)

У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва слід читати з виразом “або еквівалент”. У разі якщо ця документація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, таке посилання слід читати з виразом "або еквівалент".

Завершена

112 825 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 564 126.50 UAH
Період оскарження: 23.01.2024 18:27 - 24.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення Закону України «Про публічні закупівлі» при визначені переможця у процедурі закупівлі

Номер: 0adf721b3de54a3a89ffec5b2e1f1301
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-016930-a.b3
Назва: Скарга про порушення Закону України «Про публічні закупівлі» при визначені переможця у процедурі закупівлі
Скарга:
Згідно додатку
Дата розгляду скарги: 15.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.03.2024 15:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.03.2024 15:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Керуючись статтями 4 та 11 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженому постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), Положенням про уповноважену особу, що затверджене наказом Комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради від 08.11.2021 року № 122, та на підставі Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Колегія) від 25.03.2024р. за №5328-р/пк-пз, яке набуло чинності (ч. 22 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»), на підставі Постанови Колегії прийнято рішення про скасування Протоколу від 05.03.2024 року про відхилення тендерної пропозиції Приватного підприємства "Елітбуд-1" відкритих торгів з особливостями за кодом № UA-2024-01-23-016930-a за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт та термосанація будівлі Комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради за адресою: м. Житомир, вул. Покровська, 98-В»).
Автор: Приватне підприємство "Елітбуд-1", Болейко Денис Олександрович 380412449828 elitbud1@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 04218355ec51433a83429663ecd69572
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного рішення Замовника торгів
Опис заперечення: Оскарження рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Комунальним некомерційним підприємством «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради (Замовник) 23 січня 2024 було оголошено закупівлю з указаним вище предметом закупівлі.
Кінцева дата подання тендерних пропозицій – 31 січня 2024 00:00.
Очікувана вартість закупівлі – 112 825 300,00грн.
Керуючись частиною 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (Закон), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за чотири дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Протоколом від 05.03.2024 Про розгляд тендерної пропозиції учасника підприємства «Елітбуд-1» відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і термосанація будівлі Комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради за адресою: м.Житомир, вул.Покровська,98-В, тендерна пропозиція ПП «Елітбуд-1» була відхилена.
Мотивація відхилення наступна. Пунктом 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та пунктом 5 Додатку № 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» було встановлено вимоги: Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідності робіт вимогам тендерної документації, що включає в себе:
5. Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці для виконання таких робіт:
5.3. експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, посудини, що працюють під тиском понад 0,05 Мпа – балони із стиснутим, зрідженим вибухонебезпечним газом (пропан-бутан, кисень);
5.4. земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташованих підземних комунікацій;
- роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників.
ПП «Елітбуд-1», на думку Замовника, у складі своєї тендерної пропозиції не надав інформації та/або документів, що зазначені у даному пункті, на підтвердження умовах технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації та не є невідповідностями у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
З позицією Замовника щодо законності відхилення тендерної пропозиції ПП «Елітбуд-1» не погоджується. Вважаємо, що Замовник у даному випадку порушив відносно нам чинне законодавство про закупівлі, при чому в частині надання необхідних документів, які підтверджують умови технічної специфікації предмета закупівлі.
Так, процедура видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Держпраці та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (Дозвіл) урегульована Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (із змінами, чинними на момент виникнення спірних правовідносин, зокрема із змінами згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 207, від 03.02.2021 № 77 тощо).
Вказаним нормативним актом врегульовано порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Порядок видачі дозволів: Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки видається територіальним органом Держпраці за місцем державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця.”;
Для одержання дозволу роботодавець, виробник або постачальник подає особисто, через уповноважену ним особу або надсилає поштою до територіального органу Держпраці чи адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці, заяву за встановленою формою, до якої додається:
на виконання робіт підвищеної небезпеки - висновок експертизи щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час виконання робіт підвищеної небезпеки;
на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - висновок експертизи щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки;
на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - висновок експертизи щодо відповідності машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки.
Забороняється вимагати для одержання дозволу документи, не передбачені законом.
Щодо декларації: Виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені в додатку 6, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені в додатку 7, здійснюються роботодавцем, виробником або постачальником на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Декларація за формою згідно з додатком 8 подається роботодавцем, виробником або постачальником не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Декларація подається роботодавцем, виробником або постачальником, уповноваженою ним особою або надсилається поштою до територіального органу Держпраці або адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці.
Територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня їх отримання.
Відмова в реєстрації декларації не допускається.
Таким чином, дозвіл та декларація є різними документами.
На час проведення публічної закупівлі відсутні в Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77:
- Експлуатація машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, посудини, що працюють під тиском понад 0,05 Мпа – балони зі стиснутим, зрідженим, вибухонебезпечним газом (пропан-бутан, кисень);
- Роботи, що виконуються за допомогою механічних та будівельних Підйомників.
Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташованих підземних комунікацій згідно Додатку 2 до Порядку (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77) виконуються на підставі Дозволу. Відповідний Дозвіл надано ПП «Елітбуд-1» у складі тендерної пропозиції.
При цьому, просимо врахувати наступне.
Декларація затвердженої форми подається до територіального органу Держпраці згідно із вказаним вище нормативним актом, подається виробником, постачальником, роботодавцем до територіального органу Держпраці у не пізніше ніж за 5 робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
На час проведення публічної закупівлі ПП «Елітбуд-1» подало у складі тендерної пропозиції діючі Дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію обладнання, яке згідно чинного законодавства відноситься до переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що повністю відповідає чинному законодавству.
Необхідно окремо відмітити, що Замовник у даному випадку порушує принципи публічних закупівель, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням, можливо діючи в інтересах іншого учасника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.

Номер: f10c1528e88245fc9fc5692c1096887c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-016930-a.a2
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Вимога:
Згідно чинного законодавства, координатори з питань охорони праці повинні мати необхідну підготовку для виконання своїх функцій — вищу освіту відповідного напряму підготовки; не менше 5 років професійного досвіду у сфері архітектури, будівництва або управління будівельними майданчиками. Будь-які інші вимоги, встановлені на розсуд Замовника публічної закупівлі повинні бути спрямовані виключно на дотримання встановлених законом принципів закупівель. Таким чином, наявність сертифікату або іншого окремого документа щодо підтвердження компетенції координатора з питань охорони праці, крім підтвердження відповідної освіти та досвіду роботи, порушує пункт 4 частини 1 статті 5 щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до учасників та частину 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пропонуємо негайно виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу про сертифікацію координатора з питань охорони праці.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Замовник у Додатку №2 до тендерної документації у пункті 2 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід1, 2» встановив вимогу «Наявність в інженера з охорони праці сертифіката компетентності/координатор з питань охорони праці згідно з вимогами ДПОСП-12, НПАОП 45.2-7.03-17 мінімальні вимоги охорони праці на тимчасових або будівельних майданчиках;». Дана вимога передбачена наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №10050 «Про затвердження Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках», а саме: «Координатор з питань охорони праці на стадії будівництва - компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка на стадії будівництва виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у розділі IV НПАОП 45.2-7.03-17 «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках». Пунктом 4 розділу IV визначено: «4. Координатори з питань охорони праці повинні мати необхідну підготовку для виконання своїх функцій: вищу освіту відповідного напряму підготовки; не менше 5 років професійного досвіду у сфері архітектури, будівництва або управління будівельними майданчиками; підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво).» В свою чергу підтвердження відповідності (продукції, процесів, послуг, систем або персоналу) незалежним органом є не що інше як сертифікація (стаття 1., Розділу І, Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»). Виконання вимоги щодо наявності сертифікованих інженерів з охорони праці (будівництво) забезпечує Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі (далі – ОСП БГ) акредитований Національним агентством з акредитації України згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» здійснює, серед іншого, сертифікацію інженерів з охорони праці (будівництво). Система сертифікації ОСП БГ відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 17024:2012. Підтвердженням цього є атестат про акредитацію НААУ за №6О032 від 28.07.22 р. та сфера акредитації до атестату. У разі позитивного рішення щодо сертифікації, претендент отримає сертифікат та кваліфікаційне посвідчення інженера з охорони праці (будівництво) відповідного кваліфікаційного рівня (категорії). Актуальний реєстр сертифікованих фахівців знаходиться на сайті ОСП БГ. З огляду на вище зазначене замовник вважає, що дана вимога не є дискримінаційною.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.02.2024 00:03
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації

Номер: 309e35ea1ece42caa30cf26352af7368
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-016930-a.b1
Назва: Неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації
Скарга:
Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт та термосанація будівлі Комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради за адресою: м. Житомир, вул. Покровська, 98-В»)
Дата розгляду скарги: 05.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.01.2024 16:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.02.2024 13:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Внесення змін до Тендерної документації по закупівлі за № UA-2024-01-23-016930-a за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт та термосанація будівлі Комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради за адресою: м. Житомир, вул. Покровська, 98-В») на підставі Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 05.02.2024р. за №2169-р/пк-пз. 2. Про оприлюднення нової редакції Тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації та перелік змін, що вносяться в окремому документі відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженому постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Автор: ПП Елітбуд-1, Болейко Денис Олександрович +380674123283 elitbud1@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 0e004458ea3b472295cbddd499503b38
Заголовок пункту скарги: Неправомірні та дискримінаційні вимоги щодо кваліфікаційного критерію "наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід"
Опис заперечення: Неправомірні та дискримінаційні вимоги щодо кваліфікаційного критерію "наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід" у частині вимоги до освіти та проходження навчання з охорони праці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Неправомірні та дискримінаційні вимоги щодо кваліфікаційного критерію "наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід" у частині вимоги до освіти та проходження навчання з охорони праці
Опис суті пункту скарги: Неправомірна та дискримінаційна вимога, що порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників встановлені статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: ed269abcdf584defa50240c423a5b504
Заголовок пункту скарги: Неправомірні та дискримінаційні вимоги щодо наявності документів дозвільного характеру
Опис заперечення: Неправомірні та дискримінаційні вимоги щодо наявності документів дозвільного характеру на роботи які не передбачено технічним завданням
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Тип порушення: Неправомірні та дискримінаційні вимоги щодо наявності документів дозвільного характеру на роботи які не передбачено технічним завданням
Опис суті пункту скарги: Неправомірна та дискримінаційна вимога, що порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників встановлені статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: f176e6dc5eb04dfcaa300d6a167750e5
Заголовок пункту скарги: Невизначеність вимог щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та класу енергетичної ефективності
Опис заперечення: Невизначеність вимог щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та класу енергетичної ефективності, що залишає за замовником невизначене право вирішувати при оцінці тендерних пропозицій про виконання/невиконання Учасником заявлених вимог.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Невизначеність вимог щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та класу енергетичної ефективності, що залишає за замовником невизначене право вирішувати при оцінці тендерних пропозицій про виконання/невиконання Учасником заявлених вимог.
Опис суті пункту скарги: Неправомірна та дискримінаційна вимога, що порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників встановлені статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації