• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Труби 530, 630, 720, 820, 1020, 1220

Завершена

10 866 108.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 108 661.08 UAH
Період оскарження: 23.01.2024 11:27 - 02.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 557b49d755a04fae89c7882207908019
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-005100-a.c1
Назва: Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати. 23.01.2024 Комунальним підприємством виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) "КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО" (далі – Замовник) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-01-23-005100-a оголошено про проведення процедури закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями та оприлюднено тендерну документацію на закупівлю за товарів за кодом ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ» (далі – Скаржник) є національним виробником труб для магістральних трубопроводів, в тому числі труб сталевих типу 3, що є предметом даної закупівлі. Скаржник прийняв участь у вказаній процедурі закупівлі та запропонував високоякісні труби типу 3, які повністю відповідають встановленим стандартам. 06.02.2024 за результатами електронного аукціону, тендерну пропозицію Скаржника було визначено як найбільш економічно вигідну. За результатами розгляду тендерної пропозиції Скаржника, Замовником було прийнято рішення відхилити дану тендерну пропозиції на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами, далі – Особливості). Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника оформлене протоколом уповноваженої особи від 09.02.2024 № 84/2024, оприлюдненим в електронній системі закупівель Prozorro 09.02.2024 о 14:27 (далі – Протокол № 84/2024). Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, оформленим Протоколом № 84/2024 у зв’язку з застосуванням Замовником дискримінаційного підходу у даній процедурі закупівлі, що полягає в упередженому та необ’єктивному розгляді його тендерної пропозиції та поданих документів. В результаті таких дій Замовника порушується принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, право Скаржника на об’єктивний розгляд його тендерної пропозиції та неупереджене визначення переможця. Враховуючи зазначене, з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів, Скаржник звертається з даною скаргою до органу оскарження з підстав наведених нижче. Згідно умов тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації зокрема: • документами, що підтверджують відповідність технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі: • технічною пропозицією за формою Додатку 3 до цієї тендерної документації; • іншими документами, якщо такі передбачені Додатком 2 “ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ” до цієї тендерної документації; Технічною специфікацією (Додаток 2 до тендерної документації) визначена інформація про кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби 530, 630, 720, 820, 1020, 1220): Продукція повинна бути виготовлена по відповідним стандартам (в тому числі стандартам техніки безпеки), кресленням, особливим вимогам, ДСТУ тощо. Дозволяється застосування імпортних марок сталей згідно ДСТУ EN 253:2016 «Розподільчі мережі опалення. Попередньо ізольовані системи трубопроводів із нерухомою ізоляцією для підземного прокладання мереж гарячого водопостачання. Системи труб зі сталевою напірною трубою з поліуретановою тепловою ізоляцією та зовнішньою оболонкою з поліетилену» та ДСТУ EN 13941:2016 «Проектування та будівництво попередньо ізольованих систем трубопроводів із нерухомою ізоляцією для розподільчих мереж опалення». Дозволяється застосовувати більш високі марки сталі. Згідно пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасник має надати: 4.1. Технічна пропозиція за формою Додатку 3 до тендерної документації; 4.2. Сертифікат відповідності ДСТУ (ГОСТ, EN) за яким виготовлена труба; 4.3. Зразки сертифікату якості заводу-виробника по типорозміру сталевої труби, що пропонується, який повинен містити інформацію про проведення в повному обсязі механічних, технологічних та гідравлічних випробувань. 4.4. Сертифікат відповідності «Технічному регламенту обладнання, що працює під тиском», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2019 р. №27. Відповідно до вимог «Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском», процедурами оцінки відповідності обладнання, яке необхідно застосовувати для трубопроводів: - модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і D (відповідність типу на основі забезпечення якості виробничого процесу); або - модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і F (відповідність типу на основі перевірки обладнання, що працює під тиском); або - модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і Е (відповідність типу на основі забезпечення якості обладнання, що працює під тиском); або - модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і С2 (відповідність типу на основі внутрішнього контролю виробництва з проведенням перевірок обладнання, що працює під тиском, під наглядом через певні інтервали часу); або - модуль Н (відповідність на основі цілковитого забезпечення якості). Учасник може обрати одну з вищезазначених процедур оцінки відповідності. 4.5. Для не виробників товару: договір з виробником, або сертифікат дистриб’ютора (представника, дилера), або інший аналогічний документ, що підтверджує правовий зв'язок між виробником та учасником. На виконання вимог тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації Скаржником було надано у складі своєї тендерної пропозиції наступні документи: 1. Технічну пропозицію вих. №1 від 04.02.2023, оформлену за формою Додатку 3 до тендерної документації (файл 1 Технічна пропозиція.pdf з файлом підпису). Технічну пропозицію заповнено відповідно до встановлених вимог та вона містить всю необхідну інформацію щодо запропонованого до постачання товару, а саме труб типу 3, виготовлених згідно ДСТУ 9219:2023. Слід зазначити, що тендерна документація, в тому числі Додаток 3 не містять вимог щодо заповнення кожної комірки таблиці технічної пропозиції, тому Скаржник вказав найменування труб з урахуванням їх торгівельних найменувань та ДСТУ 9219:2023 за яким їх виготовлено. При цьому, зі змісту таблиці та наявної заповненої інформації цілком зрозумілим є те, що до постачання пропонується саме труби типу 3. Щодо сталі P235GH та сталі P355GH замість сталей P235GH-ТС1 та P355GH-ТС1 (ТС – категорія випробування згідно ДСТУ EN 10266:2022), Скаржник зазначає наступне. Позначки ТС-1 та ТС-2 стосуються рівнів контролю сталі. Відповідно до розділу 4 ДСТУ ЕN 10217−2:2017 (ЕN 10217-2:2002/А1:2005, IDT) ТРУБИ СТАЛЕВІ ЗВАРНІ ДЛЯ РОБОТИ ПІД ТИСКОМУ, який зазначено у таблиці Додатку 2 до тендерної документації у цьому стандарті вжито познаки згідно з prEN 10266, а також такі познаки: − С1, С2- категорії відповідності (див. 7.3.1 та 7.3.3); − ТС - категорія випробовування. Згідно п.п. 7.3.1 та 7.3.3 вказаного ДСТУ для обладнання, що працює під тиском категорій III і IV (Директива 97/23/ЕС) персонал має бути атестовано незалежною третьою стороною. Труби, які не задовольняють цим вимогам, має бути замарковано «С2», за умови що труби не маркують «С1» (див. 7.3.3). Пунктом 7.3.3 Зварювання труб повинен виконувати кваліфікований персонал з дотриманням вимог технологічного процесу. Для обладнання, що працює під тиском категорій ІІ, ІІІ і ІV (Директива 97/23/ЕС) технологічний процес зварювання і персонал має бути ухвалено компетентною третьою стороною. Труби, що не задовольняють цим вимогам, має бути замарковано «С1». Таким чином, вимоги щодо рівня контролю сталі ТС-1 ДСТУ ЕN 10217-2 можуть бути виконані тільки при виробництві та контролі труб за ДСТУ ЕN 10217-2. Це пов'язано з технологічними маршрутами виробництва, які вимагають проведення термообробки та відмінностями у зведених таблицях з контролю та випробувань порівняно з вимогами виробництва труб, визначеними ДСТУ 9219:2023 (у якому інші методи та обсяги контролю). В даному випадку, як і передбачено вимогами тендерної документації, запропоновані Скаржником до постачання труби виготовлені ДСТУ 9219:2023 та мають марку сталі P235GH та P355GH, що повністю відповідає технічному завданню. В свою чергу, позначка ТС-1, яка відображає процес проходження рівнів контролю сталі не зазначається, оскільки така процедура не може бути застосована під час виготовлення труб за ДСТУ 9219:2023. Отже, Скаржником запропоновано до постачання труби з марками сталі P235GH та P355, якість яких повністю відповідає встановленим вимогам, отже відхилення тендерної пропозиції Скаржника з цих підстав є необґрунтованим. 2. Скаржником надано Сертифікат відповідності № UA.ПР.ВТ-0066-23, виданий органом з оцінки відповідності «Міжрегіональний науково-інженерний центр з сертифікації систем якості труб, балонів та іншої металопродукції «ВНІТІ-ТЕСТ» (файл Сертификат_0066-23_ДСТУ-9219+ТУ-001_до 300726.pdf з файлом підпису), строком дії з 31.07.2023 до 30.07.2026, яким посвідчується відповідність труб ДСТУ 9219:2023. У Протоколі № 84/2024 Замовник зазначає про те, що вищенаведений сертифікат надано на труби типу 3 за виключенням експандування. Разом з цим, тендерною документацією та Додатком 2 до неї не було встановлено вимоги щодо експандування предмету закупівлі. За таких умов не може бути підставою для відхилення відсутність проходження процедури експандування труб типу 3, що запропоновані Скаржником у складі тендерної пропозиції. Експандування за своєю суттю є процедурою, яка використовується під час виготовлення труб з повздовжнім швом за тристадійною технологією для перевірки відповідності труб нормативним документам відносно точності їх геометричних параметрів (діаметру, овальності тощо). Однак при виробництві труб використовується й інші технології, які забезпечують відповідність труб нормативним документів щодо їх геометричних форм і без здійснення експандування. Наприклад, Скаржник, при виробництві труб використовує іншу технологію, яка забезпечує відповідність труб усім нормативам і без здійснення експандування. Скаржник, здійснюючи виробництво труб, що є предметом закупівлі, забезпечує ії відповідність нормативам щодо їх геометричних форм шляхом процедури калібрування на вальцах, яка є альтернативною експандуванню. При цьому, відповідність ДСТУ 9219:2023 виготовленої та запропонованої до постачання продукції належним чином підтверджується наданим у складі тендерної пропозиції сертифікатом відповідності, який в свою чергу видається за наслідками обов’язкової процедури оцінки відповідності постанови КМУ від 16.01.2019 № 27 «Про затвердження Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском». Отже відхилення тендерної пропозиції Скаржника з цих підстав є необґрунтованим. 3. Скаржником надано сертифікати якості по типорозміру сталевих труб, що пропонується, які містить інформацію про проведення в повному обсязі механічних, технологічних та гідравлічних випробувань (файли 52_030224_ДСТУ 9219_ 530х8_К38_Р235GH ЗРАЗОК_КИЕВТЕПЛОЭНЕРГО.pdf, 53_030224_ДСТУ 9219_ 530х8_К38_Р235GH ЗРАЗОК_КИЕВТЕПЛОЭНЕРГО.pdf, 54_030224_ДСТУ 9219_ 530х8_К38_Р235GH ЗРАЗОК_КИЕВТЕПЛОЭНЕРГО.pdf, 55_030224_ДСТУ 9219_ 530х8_К38_Р235GH ЗРАЗОК_КИЕВТЕПЛОЭНЕРГО.pdf, 56_030224_ДСТУ 9219_ 530х8_К38_Р235GH ЗРАЗОК_КИЕВТЕПЛОЭНЕРГО.pdf, 57_030224_ДСТУ 9219_ 530х8_К38_Р235GH ЗРАЗОК_КИЕВТЕПЛОЭНЕРГО.pdf та файли підпису). Підстави відхилення через відсутність експандування та не зазначення типу контролю сталі ТС1 є необґрунтованими та спростовуються всім вищенаведеним у пунктах 1-2 даної Скарги. 4. Скаржником надано сертифікат експертизи типу (модуль В) №UA.TR.131.B.1211-23 та Сертифікат відповідності типу (модуль D) №U UA.TR.131.0541-23 (файли Сертификат D (5 позиций), до 30072026.pdf та Сертификат В (експертиза виробництва) (5 позиций), до 27072033.pdf). При цьому, тендерною документацією та Додатком 2 до неї не було встановлено вимоги щодо експандування предмету закупівлі та зазначення цієї інформації у сертифікатах експертизи. Враховуючи зазначене, відхилення тендерної пропозиції з цих підстав є необґрунтованим. Враховуючи все наведене, Скаржником було належним чином підтверджено відповідність запропонованих до постачання труб технічним вимогам, встановленим у Додатку 2 до тендерної документації та надано всі підтверджуючі документи, які вимагались умовами тендерної документації. Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. Враховуючи все зазначене, Замовником при розгляді тендерної пропозиції Скаржника застосовано дискримінаційний підхід та, як наслідок, прийнято безпідставне рішення про відхилення його тендерної пропозиції. Зазначені у скарзі порушення є достатньою та безумовною підставою для скасування рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оформленого Протоколом № 84/2024. На підставі викладеного та керуючись ст. 3, ч. 5 ст. 5, ч. 2 ст. 18, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами), -
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.02.2024 16:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.02.2024 10:48
Автор: ТОВ "ЗСП", Сергій Мітусов 380981881191 ZSPTENDER@GMAIL.COM

Пункт скарги

Номер: bb5b7aa1aee44a55a7ab7dfaa7fba6cc
Заголовок пункту скарги: Замовником при розгляді тендерної пропозиції Скаржника застосовано дискримінаційний підхід та, як наслідок, прийнято безпідставне рішення про відхилення його тендерної пропозиції. Зазначені у скарзі порушення є достатньою та безумовною підставою для скасування рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оформленого Протоколом № 84/2024.
Опис заперечення: Скаржником було належним чином підтверджено відповідність запропонованих до постачання труб технічним вимогам, встановленим у Додатку 2 до тендерної документації та надано всі підтверджуючі документи, які вимагались умовами тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: 1.Скаржником запропоновано до постачання труби з марками сталі P235GH та P355, якість яких повністю відповідає встановленим вимогам, отже відхилення тендерної пропозиції Скаржника з цих підстав є необґрунтованим.
2.Скаржник, здійснюючи виробництво труб, що є предметом закупівлі, забезпечує ії відповідність нормативам щодо їх геометричних форм шляхом процедури калібрування на вальцах, яка є альтернативною експандуванню.
При цьому, відповідність ДСТУ 9219:2023 виготовленої та запропонованої до постачання продукції належним чином підтверджується наданим у складі тендерної пропозиції сертифікатом відповідності, який в свою чергу видається за наслідками обов’язкової процедури оцінки відповідності постанови КМУ від 16.01.2019 № 27 «Про затвердження Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском».
3.Підстави відхилення через відсутність експандування та не зазначення типу контролю сталі ТС1 є необґрунтованими та спростовуються всім вищенаведеним у пунктах 1-2 даної Скарги.4.Скаржником було належним чином підтверджено відповідність запропонованих до постачання труб технічним вимогам, встановленим у Додатку 2 до тендерної документації та надано всі підтверджуючі документи, які вимагались умовами тендерної документації.

Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника