• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники згідно ДК021:2015: 44830000-7 – Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники

Більш детально викладено в тендерній документації. Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Виключення: 1. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, в тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. 2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу)

Завершена

2 810 190.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 28 101.90 UAH
Період оскарження: 18.01.2024 14:17 - 03.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

не правомірне рішення замовника

Номер: c73137a0c7cd4f8c9cb5807f7bf3a861
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-18-010346-a.b1
Назва: не правомірне рішення замовника
Скарга:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОДЕСМІСЬКЕЛЕКТРОТРАНС» (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - «Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники згідно ДК021:2015: 44830000-7 – Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники» До участі у процедурі закупівлі подано три тендерні пропозиції: · ТОВ "ГУДВІЛ" (31155567) (далі – Учасник); · ФОП Добронецька Тетяна Володимирівна (2848004446); · ТОВ "Торговий Дім "Промбізнес" (32851360) (далі – Скаржник). Уповноваженою особою (протокол № 5 від 12.02.2024 року) прийнято рішення про обрання переможцем процедури закупівлі - ТОВ "ГУДВІЛ" (31155567) Скаржник не погоджується із рішенням про обрання переможцем процедури закупівлі Учасника з наступних підстав: 1. Згідно частини 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ тендерної документації (далі – ТД), Тендерна пропозиція подається шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації; − інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації; − для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації; − документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке вимагалося); − у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання; - іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї. Згідно ч. 5 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 ТД «Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації». Відповідно до пп. 5 п. 3 Додатку 1 ТД Учасники процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на вимогу замовника повинні були надати «Витяг з реєстру платників ПДВ якщо учасник є платником ПДВ або витяг платника єдиного податку якщо учасник є платником єдиного податку». Тобто, дана вимога передбачала надання конкретного документу без надання альтернативи. На виконання даної умови Учасником було надано Свідоцтво платника ПДВ (файл 1.5. НДС (1).pdf), що прямо суперечить вимогам ТД. Тут варто зауважити, що відповідно до роз’яснення Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, що розміщено в мережі Інтернет за посиланням https://wvp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/542234.html, платник ПДВ має право отримати витяг з реєстру платників податку на додану вартість на безоплатній основі шляхом подання відповідного запиту. За запитом платника ПДВ контролюючий орган надає безоплатно та безумовно витяг з реєстру платників ПДВ. Згідно ч. 2 Розділу 5 ТД «Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі. 2. У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього. 3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. 4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником». З огляду на те, що жодних запитів за роз’ясненням даного питання (у спосіб визначений Законом) до замовника не надходило, а також на те, що даний документ не є таким, що Учасник не зобов’язаний складати або не передбачений законодавчо для такого Учасника, то можна зробити висновок, що Учасник свідомо не виконав дану вимогу замовника чим порушив вимоги ТД та Закону. 2. Згідно з пп. 7 п. 3 Додатку 1 ТД Учасники процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на вимогу замовника повинні були надати «Учасник повинен підтвердити довідкою в довільній формі, що тендерна пропозиція (цінова пропозиція) даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору) не перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу, не є правочином, щодо якого є заінтересованість та не потребує надання згоди загальних зборів учасників підприємств на укладання договору. У разі, якщо тендерна пропозиція (цінова пропозиція) даної закупівлі дорівнює та/або перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу, є правочином, щодо якого є заінтересованість та потребує надання згоди загальних зборів учасників підприємств на укладання договору Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції протокол – рішення щодо надання згоди загальними зборами товариства на укладання відповідного договору в рамках даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору).» На виконання даної вимоги Учасником було надано Протокол загальних зборів учасників щодо надання згоди загальними зборами товариства на укладання відповідного договору в рамках даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору) (файл 1.7. Протокол ОСУ.pdf). Однак згідно з інформацією наданою в Статуті Учасника (файл 1.5. Статут.pdf), Скаржник виявив той факт, що виконавчий орган Учасника у вигляді директора товариства має право без довіреності (загальних зборів учасників) підписувати банківські та фінансові документи, договори на будь які суми…., а також вчиняти та підписувати інші правочини. Крім того, згідно з інформацією яка вільно розміщена в мережі Інтернет (наприклад https://opendatabot.ua/c/31155567), Скаржник з’ясував, що Учасник не є таким чия пропозиція дорівнює або перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу. А тому Учасник не виконав вище вказану умову ТД, а саме, не надав довідку в довільній формі про те, що тендерна пропозиція (цінова пропозиція) даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору) не перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу, не є правочином, щодо якого є заінтересованість та не потребує надання згоди загальних зборів учасників підприємств на укладання договору. 3. Відповідно до вимог Додатку 2 ТД: а) «Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником»; б) «У разі надання еквіваленту (товару з аналогічними технічними та якісними характеристиками) учасник у складі пропозиції надає документ (лист) з детальними технічними характеристиками запропонованого еквіваленту» в) «Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, у тому числі в частині локалізації виробництва, учасник у складі тендерної пропозиції надає: ● технічну специфікацію, складена учасником згідно з Таблицею 1:» Таблиця 1 № з/п Найменування товару Од. виміру Кількість Технічні характеристики товару Виробник товару* Країна походження товару** 1 2 3 4 5 6 7 Тобто, на відповідність Додатку 2 ТД, разом з іншими документами, учасники повинні надати (в разі надання еквіваленту) 3 (три) довідки (довідки в табличній формі). В супереч цьому, Учасником в складі своєї тендерної пропозиції надано лише 2 (дві) довідки (п. А; В згідно даної скарги) таким чином не виконавши до кінця умови ТД. Відповідно до пп. 32 п. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII зі змінами, тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (п.3 Розділ 5 ТД; абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей ); не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону (п.3 Розділ 5 ТД). ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ Права Скаржника порушені тим, що під час розгляду тендерних пропозицій Учасників Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей, не забезпечено всебічний та об’єктивний розгляд таких пропозицій. Пунктом 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Неправомірне обрання переможця процедури закупівлі Учасника порушує права Скаржника у тому, що Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, які визначені статтею 5 Закону. Не здійснення об’єктивного розгляду пропозицій призвело до порушено прав Скаржника. Підставою для подання скарги являються неправомірне рішення Замовника торгів, а саме щодо обрання переможця процедури закупівлі Учасника. Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону. Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-18-010346-a Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОДЕСМІСЬКЕЛЕКТРОТРАНС» скасувати рішення згідно протоколу № 5 від 12.02.2024 року про обрання переможцем процедури закупівлі Учасника (ТОВ "ГУДВІЛ" (31155567)).
Дата розгляду скарги: 29.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.02.2024 16:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.03.2024 13:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник зобов’язується виконати рішення АМКУ №3832-р/пк-пз від 29.02.2024 та відмінити протокольне рішення № 5 від 12.02.2024 р. про визначення переможцем ТОВ «ГУДВІЛ».
Автор: ТОВ "Торговий Дом "Промбизнес", Димура Дмитрий 380675014275, 044-4675557 PROM.BIZ@UKR.NET

Пункт скарги

Номер: fbadbee9d21344efa00abd93102691cc
Заголовок пункту скарги: не відповідність документів вимогам ТД
Опис заперечення: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОДЕСМІСЬКЕЛЕКТРОТРАНС» (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - «Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники згідно ДК021:2015: 44830000-7 – Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники»
До участі у процедурі закупівлі подано три тендерні пропозиції:
· ТОВ "ГУДВІЛ" (31155567) (далі – Учасник);
· ФОП Добронецька Тетяна Володимирівна (2848004446);
· ТОВ "Торговий Дім "Промбізнес" (32851360) (далі – Скаржник).



Уповноваженою особою (протокол № 5 від 12.02.2024 року) прийнято рішення про обрання переможцем процедури закупівлі - ТОВ "ГУДВІЛ" (31155567)
Скаржник не погоджується із рішенням про обрання переможцем процедури закупівлі Учасника з наступних підстав:
1. Згідно частини 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ тендерної документації (далі – ТД), Тендерна пропозиція подається шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке вимагалося);
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
- іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.

Згідно ч. 5 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 ТД «Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації».
Відповідно до пп. 5 п. 3 Додатку 1 ТД Учасники процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на вимогу замовника повинні були надати «Витяг з реєстру платників ПДВ якщо учасник є платником ПДВ або витяг платника єдиного податку якщо учасник є платником єдиного податку». Тобто, дана вимога передбачала надання конкретного документу без надання альтернативи. На виконання даної умови Учасником було надано Свідоцтво платника ПДВ (файл 1.5. НДС (1).pdf), що прямо суперечить вимогам ТД. Тут варто зауважити, що відповідно до роз’яснення Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, що розміщено в мережі Інтернет за посиланням https://wvp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/542234.html, платник ПДВ має право отримати витяг з реєстру платників податку на додану вартість на безоплатній основі шляхом подання відповідного запиту. За запитом платника ПДВ контролюючий орган надає безоплатно та безумовно витяг з реєстру платників ПДВ.
Згідно ч. 2 Розділу 5 ТД «Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі.
2. У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником».
З огляду на те, що жодних запитів за роз’ясненням даного питання (у спосіб визначений Законом) до замовника не надходило, а також на те, що даний документ не є таким, що Учасник не зобов’язаний складати або не передбачений законодавчо для такого Учасника, то можна зробити висновок, що Учасник свідомо не виконав дану вимогу замовника чим порушив вимоги ТД та Закону.


2. Згідно з пп. 7 п. 3 Додатку 1 ТД Учасники процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на вимогу замовника повинні були надати «Учасник повинен підтвердити довідкою в довільній формі, що тендерна пропозиція (цінова пропозиція) даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору) не перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу, не є правочином, щодо якого є заінтересованість та не потребує надання згоди загальних зборів учасників підприємств на укладання договору.
У разі, якщо тендерна пропозиція (цінова пропозиція) даної закупівлі дорівнює та/або перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу, є правочином, щодо якого є заінтересованість та потребує надання згоди загальних зборів учасників підприємств на укладання договору Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції протокол – рішення щодо надання згоди загальними зборами товариства на укладання відповідного договору в рамках даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору).»
На виконання даної вимоги Учасником було надано Протокол загальних зборів учасників щодо надання згоди загальними зборами товариства на укладання відповідного договору в рамках даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору) (файл 1.7. Протокол ОСУ.pdf). Однак згідно з інформацією наданою в Статуті Учасника (файл 1.5. Статут.pdf), Скаржник виявив той факт, що виконавчий орган Учасника у вигляді директора товариства має право без довіреності (загальних зборів учасників) підписувати банківські та фінансові документи, договори на будь які суми…., а також вчиняти та підписувати інші правочини. Крім того, згідно з інформацією яка вільно розміщена в мережі Інтернет (наприклад https://opendatabot.ua/c/31155567), Скаржник з’ясував, що Учасник не є таким чия пропозиція дорівнює або перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу. А тому Учасник не виконав вище вказану умову ТД, а саме, не надав довідку в довільній формі про те, що тендерна пропозиція (цінова пропозиція) даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору) не перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу, не є правочином, щодо якого є заінтересованість та не потребує надання згоди загальних зборів учасників підприємств на укладання договору.

3. Відповідно до вимог Додатку 2 ТД:
а) «Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником»;
б) «У разі надання еквіваленту (товару з аналогічними технічними та якісними характеристиками) учасник у складі пропозиції надає документ (лист) з детальними технічними характеристиками запропонованого еквіваленту»
в) «Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, у тому числі в частині локалізації виробництва, учасник у складі тендерної пропозиції надає:
● технічну специфікацію, складена учасником згідно з Таблицею 1:»
Таблиця 1
№ з/п Найменування товару Од. виміру Кількість Технічні характеристики товару Виробник товару* Країна походження товару**
1 2 3 4 5 6 7


Тобто, на відповідність Додатку 2 ТД, разом з іншими документами, учасники повинні надати (в разі надання еквіваленту) 3 (три) довідки (довідки в табличній формі).
В супереч цьому, Учасником в складі своєї тендерної пропозиції надано лише 2 (дві) довідки (п. А; В згідно даної скарги) таким чином не виконавши до кінця умови ТД.

Відповідно до пп. 32 п. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII зі змінами, тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.


Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (п.3 Розділ 5 ТД; абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей );
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону (п.3 Розділ 5 ТД).


ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що під час розгляду тендерних пропозицій Учасників Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей, не забезпечено всебічний та об’єктивний розгляд таких пропозицій.
Пунктом 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Неправомірне обрання переможця процедури закупівлі Учасника порушує права Скаржника у тому, що Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, які визначені статтею 5 Закону.
Не здійснення об’єктивного розгляду пропозицій призвело до порушено прав Скаржника.
Підставою для подання скарги являються неправомірне рішення Замовника торгів, а саме щодо обрання переможця процедури закупівлі Учасника.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону.

Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-18-010346-a

Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону

ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОДЕСМІСЬКЕЛЕКТРОТРАНС» скасувати рішення згідно протоколу № 5 від 12.02.2024 року про обрання переможцем процедури закупівлі Учасника (ТОВ "ГУДВІЛ" (31155567)).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОДЕСМІСЬКЕЛЕКТРОТРАНС» (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - «Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники згідно ДК021:2015: 44830000-7 – Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники»
До участі у процедурі закупівлі подано три тендерні пропозиції:
· ТОВ "ГУДВІЛ" (31155567) (далі – Учасник);
· ФОП Добронецька Тетяна Володимирівна (2848004446);
· ТОВ "Торговий Дім "Промбізнес" (32851360) (далі – Скаржник).



Уповноваженою особою (протокол № 5 від 12.02.2024 року) прийнято рішення про обрання переможцем процедури закупівлі - ТОВ "ГУДВІЛ" (31155567)
Скаржник не погоджується із рішенням про обрання переможцем процедури закупівлі Учасника з наступних підстав:
1. Згідно частини 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ тендерної документації (далі – ТД), Тендерна пропозиція подається шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке вимагалося);
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
- іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.

Згідно ч. 5 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 ТД «Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації».
Відповідно до пп. 5 п. 3 Додатку 1 ТД Учасники процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на вимогу замовника повинні були надати «Витяг з реєстру платників ПДВ якщо учасник є платником ПДВ або витяг платника єдиного податку якщо учасник є платником єдиного податку». Тобто, дана вимога передбачала надання конкретного документу без надання альтернативи. На виконання даної умови Учасником було надано Свідоцтво платника ПДВ (файл 1.5. НДС (1).pdf), що прямо суперечить вимогам ТД. Тут варто зауважити, що відповідно до роз’яснення Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, що розміщено в мережі Інтернет за посиланням https://wvp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/542234.html, платник ПДВ має право отримати витяг з реєстру платників податку на додану вартість на безоплатній основі шляхом подання відповідного запиту. За запитом платника ПДВ контролюючий орган надає безоплатно та безумовно витяг з реєстру платників ПДВ.
Згідно ч. 2 Розділу 5 ТД «Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі.
2. У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником».
З огляду на те, що жодних запитів за роз’ясненням даного питання (у спосіб визначений Законом) до замовника не надходило, а також на те, що даний документ не є таким, що Учасник не зобов’язаний складати або не передбачений законодавчо для такого Учасника, то можна зробити висновок, що Учасник свідомо не виконав дану вимогу замовника чим порушив вимоги ТД та Закону.


2. Згідно з пп. 7 п. 3 Додатку 1 ТД Учасники процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції на вимогу замовника повинні були надати «Учасник повинен підтвердити довідкою в довільній формі, що тендерна пропозиція (цінова пропозиція) даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору) не перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу, не є правочином, щодо якого є заінтересованість та не потребує надання згоди загальних зборів учасників підприємств на укладання договору.
У разі, якщо тендерна пропозиція (цінова пропозиція) даної закупівлі дорівнює та/або перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу, є правочином, щодо якого є заінтересованість та потребує надання згоди загальних зборів учасників підприємств на укладання договору Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції протокол – рішення щодо надання згоди загальними зборами товариства на укладання відповідного договору в рамках даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору).»
На виконання даної вимоги Учасником було надано Протокол загальних зборів учасників щодо надання згоди загальними зборами товариства на укладання відповідного договору в рамках даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору) (файл 1.7. Протокол ОСУ.pdf). Однак згідно з інформацією наданою в Статуті Учасника (файл 1.5. Статут.pdf), Скаржник виявив той факт, що виконавчий орган Учасника у вигляді директора товариства має право без довіреності (загальних зборів учасників) підписувати банківські та фінансові документи, договори на будь які суми…., а також вчиняти та підписувати інші правочини. Крім того, згідно з інформацією яка вільно розміщена в мережі Інтернет (наприклад https://opendatabot.ua/c/31155567), Скаржник з’ясував, що Учасник не є таким чия пропозиція дорівнює або перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу. А тому Учасник не виконав вище вказану умову ТД, а саме, не надав довідку в довільній формі про те, що тендерна пропозиція (цінова пропозиція) даної закупівлі (зі зазначенням її ідентифікатору) не перевищує 50% вартості чистих активів підприємства станом на кінець попереднього кварталу, не є правочином, щодо якого є заінтересованість та не потребує надання згоди загальних зборів учасників підприємств на укладання договору.

3. Відповідно до вимог Додатку 2 ТД:
а) «Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником»;
б) «У разі надання еквіваленту (товару з аналогічними технічними та якісними характеристиками) учасник у складі пропозиції надає документ (лист) з детальними технічними характеристиками запропонованого еквіваленту»
в) «Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, у тому числі в частині локалізації виробництва, учасник у складі тендерної пропозиції надає:
● технічну специфікацію, складена учасником згідно з Таблицею 1:»
Таблиця 1
№ з/п Найменування товару Од. виміру Кількість Технічні характеристики товару Виробник товару* Країна походження товару**
1 2 3 4 5 6 7


Тобто, на відповідність Додатку 2 ТД, разом з іншими документами, учасники повинні надати (в разі надання еквіваленту) 3 (три) довідки (довідки в табличній формі).
В супереч цьому, Учасником в складі своєї тендерної пропозиції надано лише 2 (дві) довідки (п. А; В згідно даної скарги) таким чином не виконавши до кінця умови ТД.

Відповідно до пп. 32 п. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII зі змінами, тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.


Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (п.3 Розділ 5 ТД; абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей );
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону (п.3 Розділ 5 ТД).


ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що під час розгляду тендерних пропозицій Учасників Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей, не забезпечено всебічний та об’єктивний розгляд таких пропозицій.
Пунктом 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Неправомірне обрання переможця процедури закупівлі Учасника порушує права Скаржника у тому, що Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, які визначені статтею 5 Закону.
Не здійснення об’єктивного розгляду пропозицій призвело до порушено прав Скаржника.
Підставою для подання скарги являються неправомірне рішення Замовника торгів, а саме щодо обрання переможця процедури закупівлі Учасника.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону.

Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-18-010346-a

Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону

ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОДЕСМІСЬКЕЛЕКТРОТРАНС» скасувати рішення згідно протоколу № 5 від 12.02.2024 року про обрання переможцем процедури закупівлі Учасника (ТОВ "ГУДВІЛ" (31155567)).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір