• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Канцелярські товари

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 18.01.2024 11:11 - 23.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на протокол №15 від 21.02.2024 року та протокол №16 від 21.02.2024 року в межах закупівлі UA-2024-01-18-004737-a

Номер: 3ef96791159642f4b9642659ccf00775
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-18-004737-a.a5
Назва: Скарга на протокол №15 від 21.02.2024 року та протокол №16 від 21.02.2024 року в межах закупівлі UA-2024-01-18-004737-a
Скарга:
Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, МСП-03680, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Відомості про учасника процедури закупівлі: Товариство з обмеженою відповідальністю «КОРАЛЛ» ЄДРПОУ 23860120 Україна, 65091, Одеська обл., місто Одеса, ВУЛИЦЯ КАРТАМИШІВСЬКА , будинок 9-А тел. +38(048)-738-08-88 Е-mail: b2b@korall.com.ua Відомості про замовника процедури закупівлі: Замовник: ЮРИДИЧНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, 65026, м. Одеса, площа Думська, будинок 1 ЄДРПОУ 26302537 (надалі – Замовник) найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ЮРИДИЧНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ", Україна, 65091, Одеська обл., місто Одеса, ВУЛИЦЯ КАРТАМИШІВСЬКА , будинок 9-А підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; Скарга на протокол №15 від 21.02.2024 року та протокол №16 від 21.02.2024 року в межах закупівлі UA-2024-01-18-004737-a Рішенням замовника від 21-02-2024 в формі протоколу №15 від 21.02.2024 року вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника закупівлі UA-2024-01-18-004737-a - Товариства з обмеженою відповідальністю «Коралл» код ЄДРПОУ 23860120, за предметом закупівлі – Канцелярські товари за кодом ДК 021:2015 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне, з підстав, визначених відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Відповідне рішення обґрунтовано тим, що в технічному паспорті (сертифікаті якості) нібито не вказано показники непрозорості 95% та кількості товару 500 арк. в упаковці. Відповідне рішення є необґрунтованим та незаконним з огляду на наступне. Відповідно до абз. 2 п. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до п. 32 ст. Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Додатком 5 до тендерної документації встановлено форму тендерної пропозиції. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОРАЛЛ» подало на торги тендерну пропозицію (фаіл «19 Тендерна пропозиція»), яка в повній мірі відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та затвердженій формі тендерної пропозиції. Додатком 3 до тендерної документації іншими вимогами до предмета закупівлі визначено наступне: «Товар повинен бути новим, таким, що не був у вжитку, відповідати технічним, кількісним та якісним вимогам Замовника, повинен бути в спеціальній упаковці, яка відповідає характеру товару і захищає його від пошкоджень під час поставки, транспортування та зберігання. Умовою поставки є доставка, розвантаження, навантаження, занос у приміщення тощо за власний рахунок учасника-переможця (Постачальника), з перевіркою щодо комплектності, цілісності, відсутності пошкоджень з пн.. по пт. з 9.00 до 17.00 год, обідня перерва з 13.00 до 14.00 год, за адресами Замовника до кабінетів.». ТОВ «КОРАЛЛ» подало разом із тендерною пропозицією Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 - 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (Канцелярські товари)», в якому повністю та беззаперечно підтвердило та гарантувало поставку товару за технічними та іншими умовами тендерної документації щодо предмету закупівлі. Зокрема в цій документації чітко зазначено, що ТОВ «КОРАЛЛ» пропонує до продажу папір в кількості 500 арк. в упаковці, а показник його прозорості є 95%. Технічна специфікація та інші вимоги щодо предмета закупівлі, а саме Папір для друку, для принтера/копіра формату А4, щільність 80 г/м2; кількість в упаковці 500 арк., товщина, ≥107 мкм; яскравість 96±1% ISO (C/20); білизна 157±2,5 СIE (D65/100); непрозорість 95%, повністю аналогічно викладені в тендерній пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ», тобто стверджувати, що така пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації неможливо. Тим самим, тендерна пропозиція ТОВ «КОРАЛЛ» в повній мірі відповідає технічній специфікації та іншим вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі. При цьому, для товару під номером 1 в переліку (папір А4 80 г/м2 500 арк.) додатково вимагалося подати сертифікат якості або технічний паспорт або декларацію якості виробника на папір, що є предметом даної закупівлі (оригінал або завірена учасником копія). Передбачено, що наданні документи мають бути виданими на будь-яку попередню одиницю (партію) паперу та повинні містити інформацію щодо його технічних та якісних показників (параметрів ISO), назву торгової марки, виробника тощо. Наданні документи якості повинні підтвердити відповідність в повній мірі всім вимогам, встановленим Замовником в даному додатку до паперу. Тим самим, сертифікат якості самий по собі не є тендерною пропозицією, а є додатковим документом, що додається до тендерної пропозиції. При цьому слід зазначити, що ТОВ «КОРАЛЛ» виходило з того, що подання сертифікату якості передбачає підтвердження відповідності товару всім якісним вимогам до товару, а не кількісним, як 500 листів в пакуванні. Відповідний сертифікат якості є поданим і він підтверджує якісні характеристики предмету закупівлі. При цьому, організатор торгів посилається на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель від 13.02.2024 № 2781-р/пк-пз, яким організатора торгів зобов’язано скасувати рішення про визначення ТОВ «КОРАЛЛ» переможцем процедури закупівлі, мотивуючи це тим, що ТОВ «КОРАЛЛ» нібито не подано сертифікату якості, що фактично не відповідає дійсності. Крім того, подання сертифікату якості із помилкою, якщо така взагалі мала місце, не може кваліфікуватися, як неподання сертифікату взагалі. І при цьому не можна стверджувати, що через наявність помилки в сертифікаті якості тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, в той час, коли з тендерної пропозиції та Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» можна в повній мірі встановити кількість та якість запропонованого товару, а помилка в сертифікаті якості може бути виправлена без зміни предмета закупівлі, що серед іншого підтверджується доданим до цієї скарги технічним паспортом на наступну партію товару. При цьому, слід врахувати, що такий показник як «500 арк. в упаковці» це показник кількості, а не якості, і тендерною документацією чітко передбачено можливість надання сертифікату якості, виданого на будь-яку попередню одиницю (партію) паперу, а не конкретної тендерної пропозиції. При цьому, в тендерній пропозиції та Додатку 3 чітко зазначено кількість товару, що пропонується до поставки, а саме «кількість в упаковці 500 арк.», а також показник непрозорості – 95%. Тобто ТОВ «КОРАЛЛ» гарантовано поставку товару якості, зазначеної в тендерній документації. При цьому, в сертифікаті якості вказано показник непрозорості 95% плюс нижнє підкреслення 1 автоматично та помилково. Якщо вважати помилкою в сертифікаті якості автоматичне проставлення знаку плюс нижнє підкреслення, то цю помилку ТОВ «КОРАЛЛ» могло без зміни предмета закупівлі виправити в порядку п. 43 Особливостей, в разі належного виконання умов цього пункту організатором закупівлі, тобто направлення повідомлення про необхідність усунення невідповідностей та надання ТОВ «КОРАЛЛ» 24 годин на подання іншого сертифікату якості, як на стадії розгляду тендерної пропозиції, так і на стадії після отримання інформації від органу оскарження. Тим самим, ТОВ «КОРАЛЛ» надало тендерну пропозицію, яка відповідає технічної специфікації і іншим умовам щодо предмету закупівлі, до якої також додано сертифікат якості, а помилки в сертифікаті якості могли бути усуненні протягом 24 годин в порядку п. 43 Особливостей. Відповідно до абз. 2 п. 2 п. 44 Особливостей не можуть вважатися підставою для відхилення тендерної пропозиції невідповідності в інформації та/або документах, що можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Зазначене посилання дозволяє стверджувати, що замовник закупівлі після отримання інформації про наявність помилок в сертифікаті від органу оскарження, а саме від антимонопольного комітету, мав також направити ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення про усунення помилок, і далі мав право відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КОРАЛЛ» тільки в разі невиконання ним вимоги, викладеної в повідомленні. З урахуванням викладеного, слід зазначити, що, якщо організатором торгів відсутність кількісного показника в сертифікаті якості, а саме кількості товару 500 арк. в упаковці в сертифікати якості, а також помилкова вказівка знаку «±» в графі непрозорість визнається організатором закупівлі помилкою, при розгляді тендерної пропозиції організатор був зобов’язаний направити ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей на надати 24 години на усунення такого недоліку шляхом подання іншого сертифікату якості, проте цього не зробив, чим фактично визнав, що тендерна документація відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, і зазначений спосіб викладення інформації в сертифікаті якості не впливає на оцінку та можливість ідентифікації товару, або навпаки свідомо порушив права учасника закупівлі та поставив учасників в нерівні умови, не надавши одному з учасників можливість виправлення помилок, гарантовану п. 43 Особливостей. Відповідно до абз. 2 п. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. При цьому, слід врахувати, що відповідні помилки, якщо їх взагалі вважати помилками, можуть бути усуненні в порядку п. 43 Особливостей, без фактичної зміни предмета закупівлі, в разі якщо б Організатор торгів виконав би свій обов’язок, передбачений п. 43 Особливостей щодо направлення ТОВ «КОРАЛЛ» відповідного повідомлення про усунення недоліків, і ці недоліки можуть бути усунуті без зміни предмета закупівлі, що підтверджується доданим до цієї скарги технічним паспортом. Тим самим, в даному випадку не може застосовуватися така підстава відхилення пропозиції як невідповідність тендерній документації, адже фактично недоліки можуть бути усунуті без зміни предмета закупівлі в порядку п. 43 Особливостей. Аналогічні вимоги містить ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Тим самим, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ» є результатом невиконання організатором торгів вимог п. 43 Особливостей та ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку із тим, що організатор торгів в супереч із цими вимогами не направляв ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення про усунення недоліків та не надав учаснику закупівлі можливість виправлення неделіків. Отже, організатор торгів, якщо він визнає, що зазначене є помилкою в сертифікаті якості, фактично не направивши повідомлення про усунення помилок, автоматично надав перевагу іншому учаснику торгів, що свідчить про дискримінаційні дії організатора торгів у відношенні ТОВ «КОРАЛЛ», адже зазначене призвело до відхилення пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ», в той час коли первинно воно було визнано переможцем конкурсу, запропонувавши найкращу цінову пропозицію на той самий товар, адже цілком зрозуміло, що від зазначеної помилки в сертифікаті якості фактично якість товару не змінюється. Отже фактично, ненаправлення організатором торгів в порядку п. 43 Особливостей повідомлення про усунення недоліків призведе до закупки організатором того самого товару за вищою ціною та порушення прав ТОВ «КОРАЛЛ» у зв’язку із не укладенням із ним договору. В той же час, відповідно до тендерної документації та ч. 3 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», основним критерієм оцінки пропозиції є ціна. Крім того, відповідно до п. 6 абз. 3 ч. 12 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Натомість відповідний протокол не містить посилання на підстави, передбачені ст.. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Тим самим, слід зазначити, що фактично було виявлено помилки не в тендерній пропозиції, а в одному з приєднаних документів, які могли бути виправлені в порядку п. 43 Особливостей. Отже має місце не невідповідність тендерної пропозиції умовам тендеру, а наявність помилок в одному із документів до неї долученому. В той же час, відповідне могло б бути підставою для відхилення пропозиції тільки на підставі невиконання ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення про усунення недоліків, якщо б таке мало місце, проте організатор торгів не направляв такого повідомлення на адресу ТОВ «КОРАЛЛ». Тим самим, організатор торгів не мав права відхиляти пропозицію ТОВ «КОРАЛЛ» з підстав невідповідності тендерної пропозиції технічними умовам та іншим умовам, за фактичної наявності простої помилки в одному з документів, долучених до пропозиції, які могли бути усунуті в порядку п. 43 Особливостей, без направлення при цьому повідомлення про усунення таких помилок. Із урахуванням викладеного вище, та того, що ТОВ «КОРАЛЛ» було визнано переможцем закупівлі, Протокол №16 від 21.02.2024 року також є незаконним, адже винесений у зв’язку із незаконним відхиленням пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ». обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Законні права та інтереси ТОВ «КОРАЛЛ» порушенні зазначеними вище рішеннями, у зв’язку із тим, що такі унеможливлюють укладення із ТОВ «КОРАЛЛ» договору на поставку предмету закупівлі. Із урахуванням викладеного, ПРОСИМО: призупинити процедуру закупівлі UA-2024-01-18-004737-a до винесення рішення за скаргою. Зобов’язати замовника скасувати рішення, викладене в Протоколі №15 від 21.02.2024 року та Протоколі №16 від 21.02.2024 року в межах закупівлі UA-2024-01-18-004737-a від 18.01.2024 року. Додатки Протокол № 15 від 21.02.2024 Протокол №16 від 21.02.2024 Технічний паспорт Заява про розгляд скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу Директор ТОВ «КОРАЛЛ» Наталя Пельц Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, МСП-03680, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Відомості про учасника процедури закупівлі: Товариство з обмеженою відповідальністю «КОРАЛЛ» ЄДРПОУ 23860120 Україна, 65091, Одеська обл., місто Одеса, ВУЛИЦЯ КАРТАМИШІВСЬКА , будинок 9-А тел. +38(048)-738-08-88 Е-mail: b2b@korall.com.ua Відомості про замовника процедури закупівлі: Замовник: ЮРИДИЧНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, 65026, м. Одеса, площа Думська, будинок 1 ЄДРПОУ 26302537 (надалі – Замовник) Заява ТОВ «КОРАЛЛ» має намір взяти участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу. Директор ТОВ «КОРАЛЛ» Наталя Пельц
Дата розгляду скарги: 07.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.02.2024 16:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.03.2024 17:03
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ", Кондрашова Інга 380913479432 kondrashova@korall.com.ua https://b2b-korall.ua

Пункт скарги

Номер: 88978f2109ad48fdb8dbd78d297e4314
Заголовок пункту скарги: Скарга на протокол №15 від 21.02.2024 року та протокол №16 від 21.02.2024 року в межах закупівлі UA-2024-01-18-004737-a
Опис заперечення: Рішенням замовника від 21-02-2024 в формі протоколу №15 від 21.02.2024 року вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника закупівлі UA-2024-01-18-004737-a - Товариства з обмеженою відповідальністю «Коралл» код ЄДРПОУ 23860120, за предметом закупівлі – Канцелярські товари за кодом ДК 021:2015 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне, з підстав, визначених відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідне рішення обґрунтовано тим, що в технічному паспорті (сертифікаті якості) нібито не вказано показники непрозорості 95% та кількості товару 500 арк. в упаковці.
Відповідне рішення є необґрунтованим та незаконним з огляду на наступне.
Відповідно до абз. 2 п. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п. 32 ст. Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Додатком 5 до тендерної документації встановлено форму тендерної пропозиції.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОРАЛЛ» подало на торги тендерну пропозицію (фаіл «19 Тендерна пропозиція»), яка в повній мірі відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та затвердженій формі тендерної пропозиції.
Додатком 3 до тендерної документації іншими вимогами до предмета закупівлі визначено наступне: «Товар повинен бути новим, таким, що не був у вжитку, відповідати технічним, кількісним та якісним вимогам Замовника, повинен бути в спеціальній упаковці, яка відповідає характеру товару і захищає його від пошкоджень під час поставки, транспортування та зберігання. Умовою поставки є доставка, розвантаження, навантаження, занос у приміщення тощо за власний рахунок учасника-переможця (Постачальника), з перевіркою щодо комплектності, цілісності, відсутності пошкоджень з пн.. по пт. з 9.00 до 17.00 год, обідня перерва з 13.00 до 14.00 год, за адресами Замовника до кабінетів.».
ТОВ «КОРАЛЛ» подало разом із тендерною пропозицією Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 - 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (Канцелярські товари)», в якому повністю та беззаперечно підтвердило та гарантувало поставку товару за технічними та іншими умовами тендерної документації щодо предмету закупівлі.
Зокрема в цій документації чітко зазначено, що ТОВ «КОРАЛЛ» пропонує до продажу папір в кількості 500 арк. в упаковці, а показник його прозорості є 95%. Технічна специфікація та інші вимоги щодо предмета закупівлі, а саме Папір для друку, для принтера/копіра формату А4, щільність 80 г/м2; кількість в упаковці 500 арк., товщина, ≥107 мкм; яскравість 96±1% ISO (C/20); білизна 157±2,5 СIE (D65/100); непрозорість 95%, повністю аналогічно викладені в тендерній пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ», тобто стверджувати, що така пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації неможливо.
Тим самим, тендерна пропозиція ТОВ «КОРАЛЛ» в повній мірі відповідає технічній специфікації та іншим вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі.

При цьому, для товару під номером 1 в переліку (папір А4 80 г/м2 500 арк.) додатково вимагалося подати сертифікат якості або технічний паспорт або декларацію якості виробника на папір, що є предметом даної закупівлі (оригінал або завірена учасником копія). Передбачено, що наданні документи мають бути виданими на будь-яку попередню одиницю (партію) паперу та повинні містити інформацію щодо його технічних та якісних показників (параметрів ISO), назву торгової марки, виробника тощо. Наданні документи якості повинні підтвердити відповідність в повній мірі всім вимогам, встановленим Замовником в даному додатку до паперу.
Тим самим, сертифікат якості самий по собі не є тендерною пропозицією, а є додатковим документом, що додається до тендерної пропозиції.
При цьому слід зазначити, що ТОВ «КОРАЛЛ» виходило з того, що подання сертифікату якості передбачає підтвердження відповідності товару всім якісним вимогам до товару, а не кількісним, як 500 листів в пакуванні. Відповідний сертифікат якості є поданим і він підтверджує якісні характеристики предмету закупівлі.
При цьому, організатор торгів посилається на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель від 13.02.2024 № 2781-р/пк-пз, яким організатора торгів зобов’язано скасувати рішення про визначення ТОВ «КОРАЛЛ» переможцем процедури закупівлі, мотивуючи це тим, що ТОВ «КОРАЛЛ» нібито не подано сертифікату якості, що фактично не відповідає дійсності.
Крім того, подання сертифікату якості із помилкою, якщо така взагалі мала місце, не може кваліфікуватися, як неподання сертифікату взагалі. І при цьому не можна стверджувати, що через наявність помилки в сертифікаті якості тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, в той час, коли з тендерної пропозиції та Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» можна в повній мірі встановити кількість та якість запропонованого товару, а помилка в сертифікаті якості може бути виправлена без зміни предмета закупівлі, що серед іншого підтверджується доданим до цієї скарги технічним паспортом на наступну партію товару.
При цьому, слід врахувати, що такий показник як «500 арк. в упаковці» це показник кількості, а не якості, і тендерною документацією чітко передбачено можливість надання сертифікату якості, виданого на будь-яку попередню одиницю (партію) паперу, а не конкретної тендерної пропозиції. При цьому, в тендерній пропозиції та Додатку 3 чітко зазначено кількість товару, що пропонується до поставки, а саме «кількість в упаковці 500 арк.», а також показник непрозорості – 95%. Тобто ТОВ «КОРАЛЛ» гарантовано поставку товару якості, зазначеної в тендерній документації.
При цьому, в сертифікаті якості вказано показник непрозорості 95% плюс нижнє підкреслення 1 автоматично та помилково. Якщо вважати помилкою в сертифікаті якості автоматичне проставлення знаку плюс нижнє підкреслення, то цю помилку ТОВ «КОРАЛЛ» могло без зміни предмета закупівлі виправити в порядку п. 43 Особливостей, в разі належного виконання умов цього пункту організатором закупівлі, тобто направлення повідомлення про необхідність усунення невідповідностей та надання ТОВ «КОРАЛЛ» 24 годин на подання іншого сертифікату якості, як на стадії розгляду тендерної пропозиції, так і на стадії після отримання інформації від органу оскарження.
Тим самим, ТОВ «КОРАЛЛ» надало тендерну пропозицію, яка відповідає технічної специфікації і іншим умовам щодо предмету закупівлі, до якої також додано сертифікат якості, а помилки в сертифікаті якості могли бути усуненні протягом 24 годин в порядку п. 43 Особливостей.
Відповідно до абз. 2 п. 2 п. 44 Особливостей не можуть вважатися підставою для відхилення тендерної пропозиції невідповідності в інформації та/або документах, що можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Зазначене посилання дозволяє стверджувати, що замовник закупівлі після отримання інформації про наявність помилок в сертифікаті від органу оскарження, а саме від антимонопольного комітету, мав також направити ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення про усунення помилок, і далі мав право відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КОРАЛЛ» тільки в разі невиконання ним вимоги, викладеної в повідомленні.
З урахуванням викладеного, слід зазначити, що, якщо організатором торгів відсутність кількісного показника в сертифікаті якості, а саме кількості товару 500 арк. в упаковці в сертифікати якості, а також помилкова вказівка знаку «±» в графі непрозорість визнається організатором закупівлі помилкою, при розгляді тендерної пропозиції організатор був зобов’язаний направити ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей на надати 24 години на усунення такого недоліку шляхом подання іншого сертифікату якості, проте цього не зробив, чим фактично визнав, що тендерна документація відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, і зазначений спосіб викладення інформації в сертифікаті якості не впливає на оцінку та можливість ідентифікації товару, або навпаки свідомо порушив права учасника закупівлі та поставив учасників в нерівні умови, не надавши одному з учасників можливість виправлення помилок, гарантовану п. 43 Особливостей.
Відповідно до абз. 2 п. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, слід врахувати, що відповідні помилки, якщо їх взагалі вважати помилками, можуть бути усуненні в порядку п. 43 Особливостей, без фактичної зміни предмета закупівлі, в разі якщо б Організатор торгів виконав би свій обов’язок, передбачений п. 43 Особливостей щодо направлення ТОВ «КОРАЛЛ» відповідного повідомлення про усунення недоліків, і ці недоліки можуть бути усунуті без зміни предмета закупівлі, що підтверджується доданим до цієї скарги технічним паспортом.
Тим самим, в даному випадку не може застосовуватися така підстава відхилення пропозиції як невідповідність тендерній документації, адже фактично недоліки можуть бути усунуті без зміни предмета закупівлі в порядку п. 43 Особливостей.
Аналогічні вимоги містить ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тим самим, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ» є результатом невиконання організатором торгів вимог п. 43 Особливостей та ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку із тим, що організатор торгів в супереч із цими вимогами не направляв ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення про усунення недоліків та не надав учаснику закупівлі можливість виправлення неделіків.
Отже, організатор торгів, якщо він визнає, що зазначене є помилкою в сертифікаті якості, фактично не направивши повідомлення про усунення помилок, автоматично надав перевагу іншому учаснику торгів, що свідчить про дискримінаційні дії організатора торгів у відношенні ТОВ «КОРАЛЛ», адже зазначене призвело до відхилення пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ», в той час коли первинно воно було визнано переможцем конкурсу, запропонувавши найкращу цінову пропозицію на той самий товар, адже цілком зрозуміло, що від зазначеної помилки в сертифікаті якості фактично якість товару не змінюється.
Отже фактично, ненаправлення організатором торгів в порядку п. 43 Особливостей повідомлення про усунення недоліків призведе до закупки організатором того самого товару за вищою ціною та порушення прав ТОВ «КОРАЛЛ» у зв’язку із не укладенням із ним договору.
В той же час, відповідно до тендерної документації та ч. 3 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», основним критерієм оцінки пропозиції є ціна.
Крім того, відповідно до п. 6 абз. 3 ч. 12 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Натомість відповідний протокол не містить посилання на підстави, передбачені ст.. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тим самим, слід зазначити, що фактично було виявлено помилки не в тендерній пропозиції, а в одному з приєднаних документів, які могли бути виправлені в порядку п. 43 Особливостей. Отже має місце не невідповідність тендерної пропозиції умовам тендеру, а наявність помилок в одному із документів до неї долученому. В той же час, відповідне могло б бути підставою для відхилення пропозиції тільки на підставі невиконання ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення про усунення недоліків, якщо б таке мало місце, проте організатор торгів не направляв такого повідомлення на адресу ТОВ «КОРАЛЛ».
Тим самим, організатор торгів не мав права відхиляти пропозицію ТОВ «КОРАЛЛ» з підстав невідповідності тендерної пропозиції технічними умовам та іншим умовам, за фактичної наявності простої помилки в одному з документів, долучених до пропозиції, які могли бути усунуті в порядку п. 43 Особливостей, без направлення при цьому повідомлення про усунення таких помилок.
Із урахуванням викладеного вище, та того, що ТОВ «КОРАЛЛ» було визнано переможцем закупівлі, Протокол №16 від 21.02.2024 року також є незаконним, адже винесений у зв’язку із незаконним відхиленням пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ».


обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;

Законні права та інтереси ТОВ «КОРАЛЛ» порушенні зазначеними вище рішеннями, у зв’язку із тим, що такі унеможливлюють укладення із ТОВ «КОРАЛЛ» договору на поставку предмету закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: Рішенням замовника від 21-02-2024 в формі протоколу №15 від 21.02.2024 року вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника закупівлі UA-2024-01-18-004737-a - Товариства з обмеженою відповідальністю «Коралл» код ЄДРПОУ 23860120, за предметом закупівлі – Канцелярські товари за кодом ДК 021:2015 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне, з підстав, визначених відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідне рішення обґрунтовано тим, що в технічному паспорті (сертифікаті якості) нібито не вказано показники непрозорості 95% та кількості товару 500 арк. в упаковці.
Відповідне рішення є необґрунтованим та незаконним з огляду на наступне.
Відповідно до абз. 2 п. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п. 32 ст. Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Додатком 5 до тендерної документації встановлено форму тендерної пропозиції.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОРАЛЛ» подало на торги тендерну пропозицію (фаіл «19 Тендерна пропозиція»), яка в повній мірі відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та затвердженій формі тендерної пропозиції.
Додатком 3 до тендерної документації іншими вимогами до предмета закупівлі визначено наступне: «Товар повинен бути новим, таким, що не був у вжитку, відповідати технічним, кількісним та якісним вимогам Замовника, повинен бути в спеціальній упаковці, яка відповідає характеру товару і захищає його від пошкоджень під час поставки, транспортування та зберігання. Умовою поставки є доставка, розвантаження, навантаження, занос у приміщення тощо за власний рахунок учасника-переможця (Постачальника), з перевіркою щодо комплектності, цілісності, відсутності пошкоджень з пн.. по пт. з 9.00 до 17.00 год, обідня перерва з 13.00 до 14.00 год, за адресами Замовника до кабінетів.».
ТОВ «КОРАЛЛ» подало разом із тендерною пропозицією Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 - 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (Канцелярські товари)», в якому повністю та беззаперечно підтвердило та гарантувало поставку товару за технічними та іншими умовами тендерної документації щодо предмету закупівлі.
Зокрема в цій документації чітко зазначено, що ТОВ «КОРАЛЛ» пропонує до продажу папір в кількості 500 арк. в упаковці, а показник його прозорості є 95%. Технічна специфікація та інші вимоги щодо предмета закупівлі, а саме Папір для друку, для принтера/копіра формату А4, щільність 80 г/м2; кількість в упаковці 500 арк., товщина, ≥107 мкм; яскравість 96±1% ISO (C/20); білизна 157±2,5 СIE (D65/100); непрозорість 95%, повністю аналогічно викладені в тендерній пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ», тобто стверджувати, що така пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації неможливо.
Тим самим, тендерна пропозиція ТОВ «КОРАЛЛ» в повній мірі відповідає технічній специфікації та іншим вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі.

При цьому, для товару під номером 1 в переліку (папір А4 80 г/м2 500 арк.) додатково вимагалося подати сертифікат якості або технічний паспорт або декларацію якості виробника на папір, що є предметом даної закупівлі (оригінал або завірена учасником копія). Передбачено, що наданні документи мають бути виданими на будь-яку попередню одиницю (партію) паперу та повинні містити інформацію щодо його технічних та якісних показників (параметрів ISO), назву торгової марки, виробника тощо. Наданні документи якості повинні підтвердити відповідність в повній мірі всім вимогам, встановленим Замовником в даному додатку до паперу.
Тим самим, сертифікат якості самий по собі не є тендерною пропозицією, а є додатковим документом, що додається до тендерної пропозиції.
При цьому слід зазначити, що ТОВ «КОРАЛЛ» виходило з того, що подання сертифікату якості передбачає підтвердження відповідності товару всім якісним вимогам до товару, а не кількісним, як 500 листів в пакуванні. Відповідний сертифікат якості є поданим і він підтверджує якісні характеристики предмету закупівлі.
При цьому, організатор торгів посилається на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель від 13.02.2024 № 2781-р/пк-пз, яким організатора торгів зобов’язано скасувати рішення про визначення ТОВ «КОРАЛЛ» переможцем процедури закупівлі, мотивуючи це тим, що ТОВ «КОРАЛЛ» нібито не подано сертифікату якості, що фактично не відповідає дійсності.
Крім того, подання сертифікату якості із помилкою, якщо така взагалі мала місце, не може кваліфікуватися, як неподання сертифікату взагалі. І при цьому не можна стверджувати, що через наявність помилки в сертифікаті якості тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, в той час, коли з тендерної пропозиції та Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» можна в повній мірі встановити кількість та якість запропонованого товару, а помилка в сертифікаті якості може бути виправлена без зміни предмета закупівлі, що серед іншого підтверджується доданим до цієї скарги технічним паспортом на наступну партію товару.
При цьому, слід врахувати, що такий показник як «500 арк. в упаковці» це показник кількості, а не якості, і тендерною документацією чітко передбачено можливість надання сертифікату якості, виданого на будь-яку попередню одиницю (партію) паперу, а не конкретної тендерної пропозиції. При цьому, в тендерній пропозиції та Додатку 3 чітко зазначено кількість товару, що пропонується до поставки, а саме «кількість в упаковці 500 арк.», а також показник непрозорості – 95%. Тобто ТОВ «КОРАЛЛ» гарантовано поставку товару якості, зазначеної в тендерній документації.
При цьому, в сертифікаті якості вказано показник непрозорості 95% плюс нижнє підкреслення 1 автоматично та помилково. Якщо вважати помилкою в сертифікаті якості автоматичне проставлення знаку плюс нижнє підкреслення, то цю помилку ТОВ «КОРАЛЛ» могло без зміни предмета закупівлі виправити в порядку п. 43 Особливостей, в разі належного виконання умов цього пункту організатором закупівлі, тобто направлення повідомлення про необхідність усунення невідповідностей та надання ТОВ «КОРАЛЛ» 24 годин на подання іншого сертифікату якості, як на стадії розгляду тендерної пропозиції, так і на стадії після отримання інформації від органу оскарження.
Тим самим, ТОВ «КОРАЛЛ» надало тендерну пропозицію, яка відповідає технічної специфікації і іншим умовам щодо предмету закупівлі, до якої також додано сертифікат якості, а помилки в сертифікаті якості могли бути усуненні протягом 24 годин в порядку п. 43 Особливостей.
Відповідно до абз. 2 п. 2 п. 44 Особливостей не можуть вважатися підставою для відхилення тендерної пропозиції невідповідності в інформації та/або документах, що можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Зазначене посилання дозволяє стверджувати, що замовник закупівлі після отримання інформації про наявність помилок в сертифікаті від органу оскарження, а саме від антимонопольного комітету, мав також направити ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення про усунення помилок, і далі мав право відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КОРАЛЛ» тільки в разі невиконання ним вимоги, викладеної в повідомленні.
З урахуванням викладеного, слід зазначити, що, якщо організатором торгів відсутність кількісного показника в сертифікаті якості, а саме кількості товару 500 арк. в упаковці в сертифікати якості, а також помилкова вказівка знаку «±» в графі непрозорість визнається організатором закупівлі помилкою, при розгляді тендерної пропозиції організатор був зобов’язаний направити ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей на надати 24 години на усунення такого недоліку шляхом подання іншого сертифікату якості, проте цього не зробив, чим фактично визнав, що тендерна документація відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, і зазначений спосіб викладення інформації в сертифікаті якості не впливає на оцінку та можливість ідентифікації товару, або навпаки свідомо порушив права учасника закупівлі та поставив учасників в нерівні умови, не надавши одному з учасників можливість виправлення помилок, гарантовану п. 43 Особливостей.
Відповідно до абз. 2 п. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, слід врахувати, що відповідні помилки, якщо їх взагалі вважати помилками, можуть бути усуненні в порядку п. 43 Особливостей, без фактичної зміни предмета закупівлі, в разі якщо б Організатор торгів виконав би свій обов’язок, передбачений п. 43 Особливостей щодо направлення ТОВ «КОРАЛЛ» відповідного повідомлення про усунення недоліків, і ці недоліки можуть бути усунуті без зміни предмета закупівлі, що підтверджується доданим до цієї скарги технічним паспортом.
Тим самим, в даному випадку не може застосовуватися така підстава відхилення пропозиції як невідповідність тендерній документації, адже фактично недоліки можуть бути усунуті без зміни предмета закупівлі в порядку п. 43 Особливостей.
Аналогічні вимоги містить ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тим самим, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ» є результатом невиконання організатором торгів вимог п. 43 Особливостей та ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку із тим, що організатор торгів в супереч із цими вимогами не направляв ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення про усунення недоліків та не надав учаснику закупівлі можливість виправлення неделіків.
Отже, організатор торгів, якщо він визнає, що зазначене є помилкою в сертифікаті якості, фактично не направивши повідомлення про усунення помилок, автоматично надав перевагу іншому учаснику торгів, що свідчить про дискримінаційні дії організатора торгів у відношенні ТОВ «КОРАЛЛ», адже зазначене призвело до відхилення пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ», в той час коли первинно воно було визнано переможцем конкурсу, запропонувавши найкращу цінову пропозицію на той самий товар, адже цілком зрозуміло, що від зазначеної помилки в сертифікаті якості фактично якість товару не змінюється.
Отже фактично, ненаправлення організатором торгів в порядку п. 43 Особливостей повідомлення про усунення недоліків призведе до закупки організатором того самого товару за вищою ціною та порушення прав ТОВ «КОРАЛЛ» у зв’язку із не укладенням із ним договору.
В той же час, відповідно до тендерної документації та ч. 3 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», основним критерієм оцінки пропозиції є ціна.
Крім того, відповідно до п. 6 абз. 3 ч. 12 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Натомість відповідний протокол не містить посилання на підстави, передбачені ст.. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тим самим, слід зазначити, що фактично було виявлено помилки не в тендерній пропозиції, а в одному з приєднаних документів, які могли бути виправлені в порядку п. 43 Особливостей. Отже має місце не невідповідність тендерної пропозиції умовам тендеру, а наявність помилок в одному із документів до неї долученому. В той же час, відповідне могло б бути підставою для відхилення пропозиції тільки на підставі невиконання ТОВ «КОРАЛЛ» повідомлення про усунення недоліків, якщо б таке мало місце, проте організатор торгів не направляв такого повідомлення на адресу ТОВ «КОРАЛЛ».
Тим самим, організатор торгів не мав права відхиляти пропозицію ТОВ «КОРАЛЛ» з підстав невідповідності тендерної пропозиції технічними умовам та іншим умовам, за фактичної наявності простої помилки в одному з документів, долучених до пропозиції, які могли бути усунуті в порядку п. 43 Особливостей, без направлення при цьому повідомлення про усунення таких помилок.
Із урахуванням викладеного вище, та того, що ТОВ «КОРАЛЛ» було визнано переможцем закупівлі, Протокол №16 від 21.02.2024 року також є незаконним, адже винесений у зв’язку із незаконним відхиленням пропозиції ТОВ «КОРАЛЛ».


обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;

Законні права та інтереси ТОВ «КОРАЛЛ» порушенні зазначеними вище рішеннями, у зв’язку із тим, що такі унеможливлюють укладення із ТОВ «КОРАЛЛ» договору на поставку предмету закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення замовником законодавства з питань публічних закупівель

Номер: a0249ad5e2c64c6fb747cde21341abc5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-18-004737-a.a4
Назва: СКАРГА на порушення замовником законодавства з питань публічних закупівель
Скарга:
Скарга ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП»,не погоджується з рішенням Протоколу №11 від 29 січня 2024 року, щодо прийняття рішення УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Замовника про визнання переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ"
Дата розгляду скарги: 13.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.02.2024 18:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.02.2024 11:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Враховуючи рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від від 13.02.2024 року №2781-р/пк-пз , замовник відміняє рішення про визнання переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю «Коралл».
Автор: ТОВ "ВИЛАЙН ГРУП", Олександр Чернишев +380985005176 alex@klyaksa.biz

Пункт скарги

Номер: baebf30f8d694c37a2025878987128af
Заголовок пункту скарги: ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» , не погоджується з рішенням Протоколу №11 від 29 січня 2024 року, щодо прийняття рішення УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Замовника про визнання переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ" Рішення Замовника, що оскаржується: Рішення, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №11 (Далі –Протокол) від 29 січня 2024 року, щодо неправомірного визнання переможцем пропозиції – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ" (ЄДРПОУ 23860120),яка не відповідає вимогам тендерної документації. Скасувати рішення як необ’єктивне та упереджене, щодо не рівного по відношенню до інших учасників ставлення Замовника до учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ", та дискримінаційне по відношенню до товариства з обмеженою відповідальністю «ВИЛАЙН ГРУП» (ЄДРПОУ 38295925 ) (далі- ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» ) під час процедури оцінки конкурсних торгів.
Опис заперечення: Переможець аукціону відповідно до оголошення № UA-2024-01-18-004737-a від 18 січня 2024року, в електронній системі PROZZORO ,не виконав умов передбачених тендерною документацією , у Додатку 3 до тендерної документації ,Рішення Замовника, що оскаржується:
1. Рішення, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №11 (Далі –Протокол) від 29 січня 2024 року, щодо неправомірного визнання переможцем пропозиції – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ" (ЄДРПОУ 23860120),яка не відповідає вимогам тендерної документації. Скасувати рішення як необ’єктивне та упереджене, щодо не рівного по відношенню до інших учасників ставлення Замовника до учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ", та дискримінаційне по відношенню до товариства з обмеженою відповідальністю «ВИЛАЙН ГРУП» (ЄДРПОУ 38295925 ) (далі- ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» ) під час процедури оцінки конкурсних торгів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Тип порушення: Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає вимогам та умовам передбачених тендерною документацією , у Додатку 3.

Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції
Переможця визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, та мала бути відхилена Замовником на підставі вимог пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА на порушення замовником законодавства з питань публічних закупівель

Номер: ad586d3acc244c688d6df3c42da58f12
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-18-004737-a.c3
Назва: СКАРГА на порушення замовником законодавства з питань публічних закупівель
Скарга:
ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» , не погоджується з рішенням Протоколу №11 від 29 січня 2024 року, щодо прийняття рішення УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Замовника про визнання переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ"
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 02.02.2024 13:49
Автор: ТОВ "ВИЛАЙН ГРУП", Олександр Чернишев +380985005176 alex@klyaksa.biz

Пункт скарги

Номер: 088b520c295a43d5ac20b97e4d49047f
Заголовок пункту скарги: ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» , не погоджується з рішенням Протоколу №11 від 29 січня 2024 року, щодо прийняття рішення УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Замовника про визнання переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ" Рішення Замовника, що оскаржується: Рішення, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №11 (Далі –Протокол) від 29 січня 2024 року, щодо неправомірного визнання переможцем пропозиції – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ" (ЄДРПОУ 23860120),яка не відповідає вимогам тендерної документації. Скасувати рішення як необ’єктивне та упереджене, щодо не рівного по відношенню до інших учасників ставлення Замовника до учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ", та дискримінаційне по відношенню до товариства з обмеженою відповідальністю «ВИЛАЙН ГРУП» (ЄДРПОУ 38295925 ) (далі- ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» ) під час процедури оцінки конкурсних торгів.
Опис заперечення: Переможець аукціону відповідно до оголошення № UA-2024-01-18-004737-a від 18 січня 2024року, в електронній системі PROZZORO ,не виконав умов передбачених тендерною документацією , у Додатку 3 до тендерної документації ,Рішення Замовника, що оскаржується:
1. Рішення, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №11 (Далі –Протокол) від 29 січня 2024 року, щодо неправомірного визнання переможцем пропозиції – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ" (ЄДРПОУ 23860120),яка не відповідає вимогам тендерної документації. Скасувати рішення як необ’єктивне та упереджене, щодо не рівного по відношенню до інших учасників ставлення Замовника до учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОРАЛЛ", та дискримінаційне по відношенню до товариства з обмеженою відповідальністю «ВИЛАЙН ГРУП» (ЄДРПОУ 38295925 ) (далі- ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП» ) під час процедури оцінки конкурсних торгів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає вимогам та умовам передбачених тендерною документацією , у Додатку 3.

Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції
Переможця визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, та мала бути відхилена Замовником на підставі вимог пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 7c49227332b74e74b40fbbf3fa050bbd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-18-004737-a.a2
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовний, вивчивши вимоги вашої тендерної документації, було встановлено дискримінаційні тех. характеристики на позицію 1Папір А4 80 г/м2 500 арк. Детальна інформація во вкладенні. Паспорта інших Виробників надаємо.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний Учасник!Детально вивчивши всі зауваження, викладені у Вашій вимозі, надаємо відповідь у вкладенні.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Кваліфікаційні вимоги

Номер: 8bd3a5d827da4c79bbef072d46a1115c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-18-004737-a.c1
Назва: Кваліфікаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник, у Ваших кваліфікаційних вимогах зазначено:"приміщення складів, де зберігаються папір і вироби з паперу і картону, повинні бути сухими, захищеними від дії атмосферних опадів і вологи. Температура повинна бути 15-250С і відносна вологість повітря – 60-75%, товари розміщують на підтоварниках і стелажах на відстані 1 м від опалювальних приладів і 20 см від стін. Для підтвердження наявності зазначеного майна необхідно надати свідоцтво про право власності або договір оренди та довідку 20ОПП з відображенням вказаних відомостей.", Хочемо наголосити, що в жодному свідоцтві про право власності або договорі оренди та довідці 20ОПП не зазначено відомостей про температуру, в приміщенні, яка повинна бути 15-250С і про відносну вологість повітря – 60-75%, про те, що товари розміщують на підтоварниках і стелажах на відстані 1 м від опалювальних приладів і 20 см від стін. Вищеперелічені документи містять інформацію тільки про адресу розташування та обсяг приміщення. Просимо прибрати дану вимогу або викласти її таким чином, щоб це не призводило до колізії. Дякуємо
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Детально вивчивши всі зауваження, викладені у Вашій вимозі повідомляємо наступне. В пункті 2 Додатку 1 до Тендерної документації визначено спосіб підтвердження кваліфікаційного критерію - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій – наступним чином: «Надання довідки в довільній формі про наявність матеріально-технічної бази, що використовується для виконання Учасником умов договору, в тому числі: наявність відповідного приміщення (складу) для зберігання в належних умовах замовленого товару. В довідці повинна бути зазначена інформація про найменування, кількість, стан зазначеного обладнання та матеріально-технічної бази та підтвердження забезпечення параметрів зберігання, а саме: приміщення складів, де зберігаються папір і вироби з паперу і картону, повинні бути сухими, захищеними від дії атмосферних опадів і вологи. Температура повинна бути 15-250С і відносна вологість повітря – 60-75%, товари розміщують на підтоварниках і стелажах на відстані 1 м від опалювальних приладів і 20 см від стін. Для підтвердження наявності зазначеного майна необхідно надати свідоцтво про право власності або договір оренди та довідку 20ОПП з відображенням вказаних відомостей.» Отже довідка має бути складена в довільній формі, де Учасник зазначає інформацію про найменування, кількість, стан зазначеного обладнання та матеріально-технічної бази та підтвердження забезпечення параметрів зберігання. А свідоцтво про право власності або договір оренди або довідка 20ОПП надаються для підтвердження наявності та кількості матеріально-технічної бази (автомобілі, приміщення, орг.техніка та ін.), що використовується для виконання Учасником умов договору, в тому числі: наявність відповідного приміщення (складу) для зберігання в належних умовах замовленого товару. Дякуємо за розуміння
Статус вимоги: Задоволено