-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне
Завершена
6 245 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 35 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 35 000.00 UAH
Період оскарження:
17.01.2024 16:04 - 14.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Незаконна дискваліфікація
Номер:
2096d94cca334c1da04f5fb7f966127c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-17-014145-a.c6
Назва:
Незаконна дискваліфікація
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Гайсин.docx 22.03.2024 15:13
- sign.p7s 22.03.2024 15:14
- УДК ДГ 13-100.pdf 23.03.2024 23:13
- протокол.pdf 23.03.2024 23:13
- Атестат лабораторії укрндівуглезбагачення.pdf 23.03.2024 23:13
- рішення від 02.02.2024 № 2101.pdf 23.03.2024 23:13
- Скарга Гайсин.docx 23.03.2024 23:13
- Скарга Гайсин.pdf 23.03.2024 23:13
- рішення від 26.03.2024 № 5369.pdf 26.03.2024 15:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.04.2024 № 6062.pdf 05.04.2024 14:11
- рішення від 04.04.2024 № 6062.pdf 09.04.2024 14:56
- пояснення.pdf 28.03.2024 15:18
- пояснення.docx 28.03.2024 15:18
- Додаток 1_Відповідь Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України.pdf 28.03.2024 15:18
- Додаток 2_ Відповідь ВП УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕНИЯ ДП НТЦ ВУГЛЕІННОВАЦІЯ.pdf 28.03.2024 15:18
- Додаток 3_ Відповідь 028 від 27.03.2024 ВП УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕНИЯ ДП НТЦ ВУГЛЕІННОВАЦІЯ.pdf 28.03.2024 15:18
- Додаток 4_ Відповідь 027 від 27.03.2024 ВП УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕНИЯ ДП НТЦ ВУГЛЕІННОВАЦІЯ.pdf 28.03.2024 15:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.03.2024 15:36
Дата розгляду скарги:
04.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.03.2024 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.04.2024 14:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження виконано
Пункт скарги
Номер:
09fc5fbe70224b2c8ebe80c193b4c828
Заголовок пункту скарги:
Незаконна дискваліфікація
Опис заперечення:
Незаконна дискваліфікація
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Незаконна дискваліфікація
×
-
Назва доказу:
Незаконна дискваліфікація
-
Опис доказу:
Незаконна дискваліфікація
-
Повʼязаний документ:
Скарга Гайсин.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Забов'язати замовника скасувати рішення про діскваліфікацію нашої пропозиції
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
9f54670e750e4486a7cd15f54acfaa6f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-17-014145-a.b5
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 09.02.2024 17:00
- перелік_змін.pdf 09.02.2024 17:00
- Особливості.pdf 09.02.2024 17:00
- скарга_ГЕТ.doc 09.02.2024 17:00
- скарга_ГЕТ.pdf 09.02.2024 17:00
- ДСТУ 3472-2015.pdf 09.02.2024 17:00
- ДСТУ 7146.pdf 09.02.2024 17:00
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 09.02.2024 17:00
- Тендерна_документацiя.pdf 09.02.2024 17:00
- sign.p7s 09.02.2024 17:01
- рішення від 13.02.2024 № 2688.pdf 13.02.2024 18:14
- інформація про резолютивну частину рішення від 20.02.2024 № 3173.pdf 21.02.2024 12:30
- рішення від 20.02.2024 № 3173.pdf 23.02.2024 17:21
- пояснення АМКУ 4.pdf 14.02.2024 17:07
- перелік_змін.pdf 14.02.2024 17:07
- пояснення АМКУ_ 4.docx 14.02.2024 17:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.02.2024 17:31
Дата розгляду скарги:
20.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.02.2024 18:14
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.02.2024 17:22
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.02.2024 17:22
Пункт скарги
Номер:
e73a469c324443f4991b85693f0a942f
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації з урахуванням внесених змін, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ тендерної документації встановлено: «Вугільна продукція, що пропонується учасником повинна обов’язково мати легальне походження та вироблятися згідно норм чинного законодавства, яке передбачає наявність дозвільних документів, відповідно до яких виконуються заходи спрямовані на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів. Для підтвердження вищезазначеного учасником зазначається інформація та документально підтверджується відповідність діючому законодавству ЗУ№2059-VIII від 23.05.2017, а також надаються дозвільні документи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря у суб’єкта господарювання, що здійснює виробництво вугільної продукції згідно ДСТУ 7146:2010.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Зазначена вище вимога Замовника є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, зважаючи на таке:
Предметом закупівлі є Вугілля кам’яне ДГ (13-100) (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо»). Зазначимо, що для вугілля кам’яного передбачено чинний стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ", а також ДСТУ 3472:2015 «ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ’ЯНЕ ТА АНТАРЦИТ».
Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Відповідно до пункту 7.3 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" партію вугілля вважають прийнятою до відправлення, якщо від неї відібрано об’єднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096 та оформлено посвідчення якості.
Відповідно до пункту 7.4 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" у посвідченні якості зазначають:
— назву підприємства-виробника;
— назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля);
— назву споживача та дату відправлення;
— номер і дату договору про постачання;
— номери вагонів або інших транспортних засобів;
— масу нетто;
— результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту;
— позначення цього стандарту
Відтак, вбачається, що чинними стандартами для даного виду товару передбачено надання лише Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення якості, а жодних інших документів, в тому числі і Дозволу для виробника вугілля на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, таким Стандартом не передбачено.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, у разі здійснення закупівлі твердого палива (вугілля кам’яного), Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ", а також ДСТУ 3472:2015 «ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ’ЯНЕ ТА АНТАРЦИТ», тобто не може вимагати будь-які інші документи, окрім Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Крім того, згідно з пунктом 4.1 ДСТУ 7146:2010 вугілля не є токсичним продуктом. За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин ІІІ та XV класів небезпечності фіброгенної дії. Для запобігання фіброгенному впливу вугільного пилу обслуговуючий персонал повинен бути забезпечений спецодягом та індивідуальними засобами захисту відкритих ділянок тіла та органів дихання згідно з чинними нормами в галузі за встановленим порядком.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не є виробником товару, що є предметом закупівлі, а купує товар безпосередньо у виробника ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО», який в свою чергу не має Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може примусити виробника виготовити цей Дозвіл, оскільки для того, щоб здійснювати звичну господарську діяльність з виробництва вугілля обв’язковість отримання такого Дозволу не передбачена.
Ще раз зазначаємо, що виробник згідно ДСТУ 7146:2010 під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен представити тільки сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик на вугілля, що є предметом договору.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Тому залишається незрозумілим, чому Замовник обмежує участь у цих торгах тих учасників, таких як ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», що не можуть надати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, оскільки вони співпрацюють з виробником товару, у якого не повинно бути цього Дозволу.
Більше того, у виробника пропонованого Учасником вугілля – ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО» є Висновок з оцінки впливу на довкілля, яким підтверджено, що діяльність такого виробника відповідає всі нормам, щодо дотримання законодавства у сфері захисту довкілля.
Проте, Замовником вимагаються додатково і інші документи, які не передбачені чинними стандартами, нормами чинного законодавства щодо даного предмету закупівлі.
Відтак, зазначаємо, що вищезазначена Вимога Тендерної документації є незаконною, дискримінаційною та такою, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити з неї вимогу щодо надання копії дозволу для виробника товару на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Предметом закупівлі є Вугілля кам’яне ДГ (13-100) (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо»). Зазначимо, що для вугілля кам’яного передбачено чинний стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ", а також ДСТУ 3472:2015 «ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ’ЯНЕ ТА АНТАРЦИТ».
Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Відповідно до пункту 7.3 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" партію вугілля вважають прийнятою до відправлення, якщо від неї відібрано об’єднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096 та оформлено посвідчення якості.
Відповідно до пункту 7.4 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" у посвідченні якості зазначають:
— назву підприємства-виробника;
— назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля);
— назву споживача та дату відправлення;
— номер і дату договору про постачання;
— номери вагонів або інших транспортних засобів;
— масу нетто;
— результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту;
— позначення цього стандарту
Відтак, вбачається, що чинними стандартами для даного виду товару передбачено надання лише Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення якості, а жодних інших документів, в тому числі і Дозволу для виробника вугілля на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, таким Стандартом не передбачено.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, у разі здійснення закупівлі твердого палива (вугілля кам’яного), Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ", а також ДСТУ 3472:2015 «ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ’ЯНЕ ТА АНТАРЦИТ», тобто не може вимагати будь-які інші документи, окрім Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Крім того, згідно з пунктом 4.1 ДСТУ 7146:2010 вугілля не є токсичним продуктом. За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин ІІІ та XV класів небезпечності фіброгенної дії. Для запобігання фіброгенному впливу вугільного пилу обслуговуючий персонал повинен бути забезпечений спецодягом та індивідуальними засобами захисту відкритих ділянок тіла та органів дихання згідно з чинними нормами в галузі за встановленим порядком.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не є виробником товару, що є предметом закупівлі, а купує товар безпосередньо у виробника ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО», який в свою чергу не має Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може примусити виробника виготовити цей Дозвіл, оскільки для того, щоб здійснювати звичну господарську діяльність з виробництва вугілля обв’язковість отримання такого Дозволу не передбачена.
Ще раз зазначаємо, що виробник згідно ДСТУ 7146:2010 під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен представити тільки сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик на вугілля, що є предметом договору.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Тому залишається незрозумілим, чому Замовник обмежує участь у цих торгах тих учасників, таких як ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», що не можуть надати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, оскільки вони співпрацюють з виробником товару, у якого не повинно бути цього Дозволу.
Більше того, у виробника пропонованого Учасником вугілля – ТОВ «ОПТІМ ПАЛИВО» є Висновок з оцінки впливу на довкілля, яким підтверджено, що діяльність такого виробника відповідає всі нормам, щодо дотримання законодавства у сфері захисту довкілля.
Проте, Замовником вимагаються додатково і інші документи, які не передбачені чинними стандартами, нормами чинного законодавства щодо даного предмету закупівлі.
Відтак, зазначаємо, що вищезазначена Вимога Тендерної документації є незаконною, дискримінаційною та такою, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити з неї вимогу щодо надання копії дозволу для виробника товару на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ 3472:2015 «ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ’ЯНЕ ТА АНТАРЦИТ»
-
Опис доказу:
ДСТУ 3472:2015 «ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ’ЯНЕ ТА АНТАРЦИТ»
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 3472-2015.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ".
-
Опис доказу:
ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ".
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 7146.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Опис доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документацiя.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Номер:
083e5efb3ed24e8cbf555ebd25a1222f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-17-014145-a.a4
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
17 січня 2024 року Замовником було розміщено файли тендерної документації. Нами було подано скаргу до АМКУ, оскільки умови були явно дискримінаційними та такими, що порушують чинне законодавство у сфері публічних закупівель. 22 січня 2024 року Замовником були внесені зміни. Та у подальшому, вже на виконання рішення АМКУ замовником було внесено зміни до тендерної документації 07.02.2024 року. Однак, фактично сутність вимога не змінилася, замовник лише трохи їх переформулював, щоб потім можна було ймовірно посилатися на те, що він начебто виконав рішення АМКУ. У зв’язку з цим, ми вимушені повторно звернутися до органу оскарження, за для оскарження дискримінаційних вимог у новому формулюванні.
Вважаємо що умови тендерної документації суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга (16).pdf 08.02.2024 17:57
- Скарга (16).pdf.asice.zip 08.02.2024 17:57
- 7.ДСТУ 3472-2015_ (1)_page-0001 (8) (29).pdf 08.02.2024 17:57
- договір між виробником та постачальником.pdf 08.02.2024 17:57
- 20.ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 08.02.2024 17:57
- лист енерго.pdf 08.02.2024 17:58
- sign.p7s 08.02.2024 18:02
- рішення від 12.02.2024 № 2573.pdf 12.02.2024 15:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.02.2024 № 3186.pdf 21.02.2024 12:14
- рішення від 20.02.2024 № 3186.pdf 23.02.2024 16:43
- пояснення АМКУ.pdf 14.02.2024 17:06
- пояснення АМКУ_ 3.docx 14.02.2024 17:06
- перелік_змін.pdf 14.02.2024 17:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.02.2024 18:10
Дата розгляду скарги:
20.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.02.2024 15:41
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.02.2024 16:44
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
23.02.2024 16:44
Пункт скарги
Номер:
b6598385beef4bd49b262a493e94c5f0
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Опис заперечення:
17 січня 2024 року Замовником було розміщено файли тендерної документації. Нами було подано скаргу до АМКУ, оскільки умови були явно дискримінаційними та такими, що порушують чинне законодавство у сфері публічних закупівель. 22 січня 2024 року Замовником були внесені зміни. Та у подальшому, вже на виконання рішення АМКУ замовником було внесено зміни до тендерної документації 07.02.2024 року. Однак, фактично сутність вимога не змінилася, замовник лише трохи їх переформулював, щоб потім можна було ймовірно посилатися на те, що він начебто виконав рішення АМКУ. У зв’язку з цим, ми вимушені повторно звернутися до органу оскарження, за для оскарження дискримінаційних вимог у новому формулюванні.
Вважаємо що умови тендерної документації суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178
Вважаємо що умови тендерної документації суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до умов додатку 3 тендерної документації учасник повинен надати:
- для встановлення законності процесу отримання пропонованого предмету закупівлі, учаснику необхідно документально підтвердити наявність або відсутність дозвільних документів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря у суб’єкта господарювання, що здійснює виробництво.
А отже замовник вимагає надати у складі пропозиції такий дозвіл.
Такі умови вважаємо незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року No 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На сьогодні національним стандартом для вугілля є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Національним стандартом ДСТУ 7146:2010 не передбачено надання наступних документів:
- інформацію в довільній формі, щодо наявності або відсутності дозвільних документів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря у виробника.
Ця вимога жодним чином не кореспондується із нормами ДСТУ 7146:2010. Не можна вимагати те, чого не передбачено нормами ДСТУ 7146:2010.
Тож замовник вимагає документ, який видається уповноваженим на те органом. Водночас, нормами ДСТУ 7146:2010 передбачено лише надання посвідчення якості та сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик. Інші ж документи, не передбачені нормами Національного стандарту. Звернувшись до постачальника, ми отримали відповідь що ані в нього, ані в його виробника таких документів, та інформації немає.
Ми не здійснюємо виробництво вугілля, ми його закуповуємо у постачальника, який так само не є виробником. Тож ані ми, ані наш постачальник не може мати вказаних у переліку документів.
Із урахуванням вказаного, ми позбавлені права участі у закупівлі.
Більш того, такі умови можуть призвести до зловживання з боку замовника вже під час нашої кваліфікації, оскільки він може вигадувати підстави для відхилення, щодо необхідно насправді мати у виробника такого документа. Та відхиляти нас. За для недопущення такого зловживання, а також з урахуванням того, що така вимога прямо суперечить ДСТУ 7146:2010, ми просимо зобов’язати Замовника виключити зі складу документації вимогу щодо надання інформації щодо наявності або відсутності у виробника дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме:
«для встановлення законності процесу отримання пропонованого предмету закупівлі, учаснику необхідно документально підтвердити наявність або відсутність дозвільних документів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря у суб’єкта господарювання, що здійснює виробництво».
1. Відповідно до умов Додатку 3 учасник повинен надати:
- для встановлення законності процесу отримання пропонованого предмету закупівлі, учаснику необхідно інформативно підтвердити наявність або відсутность висновку з оцінки впливу на довкілля в реєстрі згідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" №2059-VIII від 23.05.2017 у суб’єкта господарювання, що здійснює виробництво;
Такі умови вважаємо незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На сьогодні національним стандартом для вугілля є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
ДСТУ 7146:2010 не передбачає вимоги щодо наявності такого документа як висновок з оцінки впливу на довкілля. Отже, такий документ не передбачено національними стандартами. Більш того, ДСТУ 7146:2010 не передбачає і переліку дозвільних документів, які повинен мати виробник, для підтвердження свого статусу.
Ми як учасник не маємо такого висновку, адже його отримання не передбачено ДСТУ 7146:2010.
Більше того ми не маємо договірних відносин із виробником та співпрацюємо із постачальником – ТОВ «ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ». Звернувшись до нього з листом отримали відповідь наступного змісту:
«Виробником запропонованого нами вугілля є ПП «ІМЛОР»
Відповідно до п. 3 ч. 3 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» No2059- УІІІ від 23.05.2017 р. друга категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та ПІДЛЯГАЮТЬ ОЦІНЦІ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ, включає:
Видобувну промисловість, а саме:
- видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням; - перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення.
- перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення.
ПП «ІМЛОР» (виробник, у якого ми закуповуємо вугілля) здійснює виключно сортування вугілля. Тобто, дане підприємство, як виробник-сортувальник закуповуємо сировину та сортує її шляхом грохочення (процес механічного розділення вугілля за крупністю на просіюючих поверхнях. Грохочення відбувається в 4 етапи: попереднє (відділення крупних грудок для наступного дроблення), підготовче (розділення вугілля на машинні класи), остаточне (розділення концентрату на товарні сорти), зневоднююче (відділення основної маси води з продуктів збагачення, відділення суспензії, знешламлення). Також вугілля розсортовується на відповідні фракції на спеціальному устаткування (грохоті), а усі названі процеси і складають процес виробництва вугілля. Під час сортування вугілля за фракціями не відбувається зміна його генетичних, технологічних або фізико-механічних показників, тобто немає процесу видобування, перероблення чи збагачення вугілля.
Відповідно до п. 2 Правил охорони праці під час дроблення і сортування, збагачення корисних копалин і огрудкування руд та концентратів, затверджених Наказом Мінсоцполітики України 15 травня 2018 року №704, сортування (класифікація) - розділення дрібних матеріалів на окремі класи крупності з використанням різниці часток, що розділюються, у розмірах, формі та за іншими характеристиками.
А отже, сортування не є переробкою, а є суто класифікацією вже наявного вугілля, що перероблено іншою особою.
Таким чином, виробник-сортувальник не отримує висновок з оцінки впливу на довкілля.
Підтвердженням того, що ПП «ІМЛОР», виробник, у якого ми закуповуємо товар, є суто сортувальником є наступне:
- Дозвіл на експлуатацію устаткування для сортування корисних копалин у вугільній промисловості, який є у відповідному реєстрі.
Крім того, Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» було введено в дію 18.12.2017 року (саме цей закон регламентує видачу висновку з оцінки впливу на довкілля). В той час як ПП «ІМЛОР» було створено 26.06.2017 року. Тобто до того, як вказаний вище закон було введено в дію.
Відповідно до ч.1 ст. 3 Закон України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до ч.2 ст. 17 Закон України «Про оцінку впливу на довкілля», дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону.
Пунктом 14 ч.3 ст. 3 Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачено: «розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-13 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.»
Зазначені дії (розширення чи зміна діяльності, продовження строків і т.п.) ПП «ІМЛОР» не проводились, а отже, такий закон тим більше не поширюється на діяльність ПП «ІМЛОР» із виробництва вугілля, шляхом його сортування.
Для виконання вказаних Замовником положень ПП «ІМЛОР» мало або розпочати свою діяльність після 18.12.2017 року, або розширити чи змінити свою діяльність чого не відбувалось.
Таким чином ПП «ІМЛОР» не зобов’язане мати вказаний документі не має його, а відповідно надати його не може»
Таким чином слідує, що виробником вугілля, яке ми закуповуємо у постачальника є ПП «ІМЛОР», яке розпочало свою діяльність до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Відповідно до ч.1 ст.58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
За таких умов ПП «ІМЛОР» не зобов’язане мати вказаний висновок з оцінки впливу на довкілля. А вимога Замовника крім того, що є дискримінаційною так ще і порушує норми Конституції України.
Крім цього, ПП «НАФТОАГРОСЕРВІС», як суб’єкт господарської діяльності не має права втручатись у діяльність іншої особи, перевіряти її діяльність. Скаржник також не є контролюючим органом, щоб витребувати та перевіряти (та мати право на здійснення таких дій) документи виробника, що стосуються його діяльності.
Відтак, ми не розуміємо, яким чином та на підставі чого, на думку Замовника, ми повинні доказувати та надавати документи чи посилання на будь-які документи, що стосуються діяльності іншої особи. Чому ми маємо на підтвердження дотримання виробником пропонованої продукції вимог чинного законодавства України надавати якісь документи. Як правомірно і без втручання ПП «НАФТОАГРОСЕРВІС» повинно отримати такі документи. І чому взагалі учасник, який не є виробником повинен розбиратись у діяльності та дозвільних документах іншої особи.
Нам вбачається, що дана вимога є незаконною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, адже виконати вимогу зможе лише учасник, що співпрацює із виробником напряму чи через постачальника, який має висновок з оцінки впливу на довкілля. Виробник же нашого вугілля не має висновок з оцінки впливу на довкілля.
Крім того, наш виробник, як ми вже вказували вище не переробляє/збагачує/сортує вугілля відповідності до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р.». Оскільки цей закон на нашого виробника не поширюється щодо отримання висновку з оцінки впливу на довкілля.
Крім того, зазначення у вимозі того, що виробник повинен мати всі дозвільні документи фактичне призводитиме до того, що замовник самостійно буде перевіряти чи має такі дозвільні документи виробник, чи ні. При цьому конкретний перелік таких документів замовник не вказує. А отже, при розгляді пропозиції замовник буде вільним у трактуванні власної вимоги та на власний розсуд встановлювати чи має виробник всі дозвільні документи (незрозуміло взагалі які має на увазі замовник), чи ні. Це дуже широка диспозитивність для замовника, яка може призвести до зловживань та безпідставних відхилень. Замовник повинен чітко передбачити перелік дозвільних документів, які повинен мати замовник. Однак при цьому зауважуємо, що таких вимог норми ДСТУ 7146:2010 не містять взагалі.
Крім цього, як було зазначено в Узагальненій практиці органу оскарження в частині розгляду скарг щодо закупівель твердого палива, затвердженій протоколом №13 п.8 23.03.2023, вказана вимога є дискримінаційною.
Окремо вказуємо на те, що виробник замовник зазначає, що виробник є: суб’єкт господарювання (юридична особа чи фізична особа чи фізична особа-підприємець), яка видобуває (збагачує, сортує) вугілля або переробляє (сортує, дробить та збагачує) вугілля в порядку, передбаченому діючим законодавством. І цей пункт ми також вважаємо дискримінаційним. Оскільки наш виробник не збагачує вугілля. Він його лише сортує. Тож замовник обмежує коло учасників до тих, хто або повинен видобувати вугілля, або повинен його сортувати та збагачувати. Водночас наш виробник тільки займається сортуванням вугілля. За технологією це має наступний вигляд: Із видобутого вугілля ДГ 0-200 (чи 0-100) наш виробник відсортовує за розміром куска вугілля на 13-100 мм. Куски більш великі та ті, що менше за 13 мм просто відкидаються. І залишається вугілля із розміром куска 13-100 мм. При цьому, хімічні, технічні та якісні показники вугілля не змінюються, оскільки не відбувається процесу збагачення вугілля.
Водночас, за вказаних умов взяти участь у закупівлі ми не можемо. Більш того, такі умови можуть призвести до зловживання з боку замовника вже під час нашої кваліфікації, оскільки він може вигадувати підстави для відхилення, щодо необхідно насправді мати у виробника такого документа. Та відхиляти нас. Через недопущення такого зловживання, а також з урахуванням того, що така вимога прямо суперечить ДСТУ 7146:2010, ми просимо зобов’язати Замовника виключити зі складу документації вимогу щодо надання інформації щодо наявності або відсутності у виробника висновку з оцінки впливу на довкілля, а саме:
«для встановлення законності процесу отримання пропонованого предмету закупівлі, учаснику необхідно інформативно підтвердити наявність або відсутность висновку з оцінки впливу на довкілля в реєстрі згідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" №2059-VIII від 23.05.2017 у суб’єкта господарювання, що здійснює виробництво».
- для встановлення законності процесу отримання пропонованого предмету закупівлі, учаснику необхідно документально підтвердити наявність або відсутність дозвільних документів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря у суб’єкта господарювання, що здійснює виробництво.
А отже замовник вимагає надати у складі пропозиції такий дозвіл.
Такі умови вважаємо незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року No 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На сьогодні національним стандартом для вугілля є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Національним стандартом ДСТУ 7146:2010 не передбачено надання наступних документів:
- інформацію в довільній формі, щодо наявності або відсутності дозвільних документів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря у виробника.
Ця вимога жодним чином не кореспондується із нормами ДСТУ 7146:2010. Не можна вимагати те, чого не передбачено нормами ДСТУ 7146:2010.
Тож замовник вимагає документ, який видається уповноваженим на те органом. Водночас, нормами ДСТУ 7146:2010 передбачено лише надання посвідчення якості та сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик. Інші ж документи, не передбачені нормами Національного стандарту. Звернувшись до постачальника, ми отримали відповідь що ані в нього, ані в його виробника таких документів, та інформації немає.
Ми не здійснюємо виробництво вугілля, ми його закуповуємо у постачальника, який так само не є виробником. Тож ані ми, ані наш постачальник не може мати вказаних у переліку документів.
Із урахуванням вказаного, ми позбавлені права участі у закупівлі.
Більш того, такі умови можуть призвести до зловживання з боку замовника вже під час нашої кваліфікації, оскільки він може вигадувати підстави для відхилення, щодо необхідно насправді мати у виробника такого документа. Та відхиляти нас. За для недопущення такого зловживання, а також з урахуванням того, що така вимога прямо суперечить ДСТУ 7146:2010, ми просимо зобов’язати Замовника виключити зі складу документації вимогу щодо надання інформації щодо наявності або відсутності у виробника дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме:
«для встановлення законності процесу отримання пропонованого предмету закупівлі, учаснику необхідно документально підтвердити наявність або відсутність дозвільних документів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря у суб’єкта господарювання, що здійснює виробництво».
×
-
Повʼязаний документ:
Скарга (16).pdf
-
-
Повʼязаний документ:
Скарга (16).pdf.asice.zip
-
-
Повʼязаний документ:
лист енерго.pdf
-
-
Повʼязаний документ:
20.ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf
-
-
Повʼязаний документ:
договір між виробником та постачальником.pdf
-
-
Повʼязаний документ:
7.ДСТУ 3472-2015_ (1)_page-0001 (8) (29).pdf
1. Відповідно до умов Додатку 3 учасник повинен надати:
- для встановлення законності процесу отримання пропонованого предмету закупівлі, учаснику необхідно інформативно підтвердити наявність або відсутность висновку з оцінки впливу на довкілля в реєстрі згідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" №2059-VIII від 23.05.2017 у суб’єкта господарювання, що здійснює виробництво;
Такі умови вважаємо незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На сьогодні національним стандартом для вугілля є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
ДСТУ 7146:2010 не передбачає вимоги щодо наявності такого документа як висновок з оцінки впливу на довкілля. Отже, такий документ не передбачено національними стандартами. Більш того, ДСТУ 7146:2010 не передбачає і переліку дозвільних документів, які повинен мати виробник, для підтвердження свого статусу.
Ми як учасник не маємо такого висновку, адже його отримання не передбачено ДСТУ 7146:2010.
Більше того ми не маємо договірних відносин із виробником та співпрацюємо із постачальником – ТОВ «ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ». Звернувшись до нього з листом отримали відповідь наступного змісту:
«Виробником запропонованого нами вугілля є ПП «ІМЛОР»
Відповідно до п. 3 ч. 3 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» No2059- УІІІ від 23.05.2017 р. друга категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та ПІДЛЯГАЮТЬ ОЦІНЦІ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ, включає:
Видобувну промисловість, а саме:
- видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням; - перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення.
- перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення.
ПП «ІМЛОР» (виробник, у якого ми закуповуємо вугілля) здійснює виключно сортування вугілля. Тобто, дане підприємство, як виробник-сортувальник закуповуємо сировину та сортує її шляхом грохочення (процес механічного розділення вугілля за крупністю на просіюючих поверхнях. Грохочення відбувається в 4 етапи: попереднє (відділення крупних грудок для наступного дроблення), підготовче (розділення вугілля на машинні класи), остаточне (розділення концентрату на товарні сорти), зневоднююче (відділення основної маси води з продуктів збагачення, відділення суспензії, знешламлення). Також вугілля розсортовується на відповідні фракції на спеціальному устаткування (грохоті), а усі названі процеси і складають процес виробництва вугілля. Під час сортування вугілля за фракціями не відбувається зміна його генетичних, технологічних або фізико-механічних показників, тобто немає процесу видобування, перероблення чи збагачення вугілля.
Відповідно до п. 2 Правил охорони праці під час дроблення і сортування, збагачення корисних копалин і огрудкування руд та концентратів, затверджених Наказом Мінсоцполітики України 15 травня 2018 року №704, сортування (класифікація) - розділення дрібних матеріалів на окремі класи крупності з використанням різниці часток, що розділюються, у розмірах, формі та за іншими характеристиками.
А отже, сортування не є переробкою, а є суто класифікацією вже наявного вугілля, що перероблено іншою особою.
Таким чином, виробник-сортувальник не отримує висновок з оцінки впливу на довкілля.
Підтвердженням того, що ПП «ІМЛОР», виробник, у якого ми закуповуємо товар, є суто сортувальником є наступне:
- Дозвіл на експлуатацію устаткування для сортування корисних копалин у вугільній промисловості, який є у відповідному реєстрі.
Крім того, Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» було введено в дію 18.12.2017 року (саме цей закон регламентує видачу висновку з оцінки впливу на довкілля). В той час як ПП «ІМЛОР» було створено 26.06.2017 року. Тобто до того, як вказаний вище закон було введено в дію.
Відповідно до ч.1 ст. 3 Закон України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до ч.2 ст. 17 Закон України «Про оцінку впливу на довкілля», дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону.
Пунктом 14 ч.3 ст. 3 Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачено: «розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-13 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.»
Зазначені дії (розширення чи зміна діяльності, продовження строків і т.п.) ПП «ІМЛОР» не проводились, а отже, такий закон тим більше не поширюється на діяльність ПП «ІМЛОР» із виробництва вугілля, шляхом його сортування.
Для виконання вказаних Замовником положень ПП «ІМЛОР» мало або розпочати свою діяльність після 18.12.2017 року, або розширити чи змінити свою діяльність чого не відбувалось.
Таким чином ПП «ІМЛОР» не зобов’язане мати вказаний документі не має його, а відповідно надати його не може»
Таким чином слідує, що виробником вугілля, яке ми закуповуємо у постачальника є ПП «ІМЛОР», яке розпочало свою діяльність до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Відповідно до ч.1 ст.58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
За таких умов ПП «ІМЛОР» не зобов’язане мати вказаний висновок з оцінки впливу на довкілля. А вимога Замовника крім того, що є дискримінаційною так ще і порушує норми Конституції України.
Крім цього, ПП «НАФТОАГРОСЕРВІС», як суб’єкт господарської діяльності не має права втручатись у діяльність іншої особи, перевіряти її діяльність. Скаржник також не є контролюючим органом, щоб витребувати та перевіряти (та мати право на здійснення таких дій) документи виробника, що стосуються його діяльності.
Відтак, ми не розуміємо, яким чином та на підставі чого, на думку Замовника, ми повинні доказувати та надавати документи чи посилання на будь-які документи, що стосуються діяльності іншої особи. Чому ми маємо на підтвердження дотримання виробником пропонованої продукції вимог чинного законодавства України надавати якісь документи. Як правомірно і без втручання ПП «НАФТОАГРОСЕРВІС» повинно отримати такі документи. І чому взагалі учасник, який не є виробником повинен розбиратись у діяльності та дозвільних документах іншої особи.
Нам вбачається, що дана вимога є незаконною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, адже виконати вимогу зможе лише учасник, що співпрацює із виробником напряму чи через постачальника, який має висновок з оцінки впливу на довкілля. Виробник же нашого вугілля не має висновок з оцінки впливу на довкілля.
Крім того, наш виробник, як ми вже вказували вище не переробляє/збагачує/сортує вугілля відповідності до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р.». Оскільки цей закон на нашого виробника не поширюється щодо отримання висновку з оцінки впливу на довкілля.
Крім того, зазначення у вимозі того, що виробник повинен мати всі дозвільні документи фактичне призводитиме до того, що замовник самостійно буде перевіряти чи має такі дозвільні документи виробник, чи ні. При цьому конкретний перелік таких документів замовник не вказує. А отже, при розгляді пропозиції замовник буде вільним у трактуванні власної вимоги та на власний розсуд встановлювати чи має виробник всі дозвільні документи (незрозуміло взагалі які має на увазі замовник), чи ні. Це дуже широка диспозитивність для замовника, яка може призвести до зловживань та безпідставних відхилень. Замовник повинен чітко передбачити перелік дозвільних документів, які повинен мати замовник. Однак при цьому зауважуємо, що таких вимог норми ДСТУ 7146:2010 не містять взагалі.
Крім цього, як було зазначено в Узагальненій практиці органу оскарження в частині розгляду скарг щодо закупівель твердого палива, затвердженій протоколом №13 п.8 23.03.2023, вказана вимога є дискримінаційною.
Окремо вказуємо на те, що виробник замовник зазначає, що виробник є: суб’єкт господарювання (юридична особа чи фізична особа чи фізична особа-підприємець), яка видобуває (збагачує, сортує) вугілля або переробляє (сортує, дробить та збагачує) вугілля в порядку, передбаченому діючим законодавством. І цей пункт ми також вважаємо дискримінаційним. Оскільки наш виробник не збагачує вугілля. Він його лише сортує. Тож замовник обмежує коло учасників до тих, хто або повинен видобувати вугілля, або повинен його сортувати та збагачувати. Водночас наш виробник тільки займається сортуванням вугілля. За технологією це має наступний вигляд: Із видобутого вугілля ДГ 0-200 (чи 0-100) наш виробник відсортовує за розміром куска вугілля на 13-100 мм. Куски більш великі та ті, що менше за 13 мм просто відкидаються. І залишається вугілля із розміром куска 13-100 мм. При цьому, хімічні, технічні та якісні показники вугілля не змінюються, оскільки не відбувається процесу збагачення вугілля.
Водночас, за вказаних умов взяти участь у закупівлі ми не можемо. Більш того, такі умови можуть призвести до зловживання з боку замовника вже під час нашої кваліфікації, оскільки він може вигадувати підстави для відхилення, щодо необхідно насправді мати у виробника такого документа. Та відхиляти нас. Через недопущення такого зловживання, а також з урахуванням того, що така вимога прямо суперечить ДСТУ 7146:2010, ми просимо зобов’язати Замовника виключити зі складу документації вимогу щодо надання інформації щодо наявності або відсутності у виробника висновку з оцінки впливу на довкілля, а саме:
«для встановлення законності процесу отримання пропонованого предмету закупівлі, учаснику необхідно інформативно підтвердити наявність або відсутность висновку з оцінки впливу на довкілля в реєстрі згідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" №2059-VIII від 23.05.2017 у суб’єкта господарювання, що здійснює виробництво».
×
-
Повʼязаний документ:
лист енерго.pdf
-
-
Повʼязаний документ:
7.ДСТУ 3472-2015_ (1)_page-0001 (8) (29).pdf
-
-
Повʼязаний документ:
договір між виробником та постачальником.pdf
-
-
Повʼязаний документ:
20.ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Номер:
cb0a596a02ea4d1383a950db971b185a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-17-014145-a.b3
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
17 січня 2024 року Замовником було розміщено файли тендерної документації. Нами було подано скаргу до АМКУ, оскільки умови були явно дискримінаційними та такими, що порушують чинне законодавство у сфері публічних закупівель. 22 січня 2024 року Замовником були внесені зміни. Однак, фактично сутність вимога не змінилася, замовник лише трохи їх переформулював, щоб потім можна було ймовірно посилатися на те, що він начебто виконав рішення АМКУ. У зв’язку з цим, ми вимушені повторно звернутися до органу оскарження, за для оскарження дискримінаційних вимог у новому формулюванні.
Вважаємо що умови тендерної документації суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178
Пов'язані документи:
Учасник
- лист енерго.pdf 23.01.2024 19:54
- 7.ДСТУ 3472-2015_ (1)_page-0001 (8) (29).pdf 23.01.2024 19:54
- 20.ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 23.01.2024 19:54
- договір між виробником та постачальником.pdf 23.01.2024 19:54
- Скарга (16).pdf 23.01.2024 19:55
- Скарга (16).pdf.asice (1).zip 23.01.2024 19:56
- рішення від 25.01.2024 № 1542.pdf 25.01.2024 17:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.02.2024 № 2101.pdf 05.02.2024 13:16
- рішення від 02.02.2024 № 2101.pdf 07.02.2024 13:44
- пояснення АМКУ.pdf 29.01.2024 16:38
- пояснення АМКУ.docx 29.01.2024 16:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.01.2024 20:00
Дата розгляду скарги:
02.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.01.2024 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.02.2024 13:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Органу оскарження Замовником виконано.
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Номер:
99b52a3946bb488a915d4df7bdc6d82b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-17-014145-a.c2
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
17 січня 2024 року Замовником було розміщено файли тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі.
Вважаємо що умови тендерної документації суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178
Пов'язані документи:
Учасник
- лист енерго.pdf 21.01.2024 22:46
- 7.ДСТУ 3472-2015_ (1)_page-0001 (8) (29).pdf 21.01.2024 22:46
- договір між виробником та постачальником.pdf 21.01.2024 22:47
- 20.ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 21.01.2024 22:47
- Скарга (16).pdf 21.01.2024 22:47
- Скарга (16).pdf.asice (1).zip 21.01.2024 22:47
- повідомлення АМКУ.pdf 22.01.2024 17:28
- пояснення АМКУ.pdf 25.01.2024 15:34
- перелік_змін.pdf 25.01.2024 15:34
- рішення від 23.01.2024 № 1308.pdf 23.01.2024 17:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.01.2024 № 1849.pdf 31.01.2024 14:16
- рішення від 30.01.2024 № 1849.pdf 02.02.2024 15:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.01.2024 22:50
Дата розгляду скарги:
30.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.01.2024 17:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.02.2024 15:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Органу оскарження Замовником виконано.
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні та незаконні вимоги
Номер:
e2861ab736de4b06a7c2564ab5e33018
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-17-014145-a.a1
Назва:
Дискримінаційні та незаконні вимоги
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику!
В Додатку 3 Тендерної документації, а саме в п.11 Вами були встановлені наступні вимоги:
Надати
- гарантійний лист (складений у довільній формі) в якому учасник гарантує, що вугілля, яке пропонується за даними торгами, перероблене/збагачене/сортоване виробником вугілля у відповідності до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р.;
-- довідку в довільній формі із посиланням на висновок з оцінки впливу на довкілля в реєстрі згідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 23.05.2017 року, в якому зазначено використання сировини (марки вугілля), яке закуповується Замовником. У випадку, якщо доступ до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля обмежено, учасник надає копію висновку з оцінки впливу на довкілля;
- у випадках, якщо Законом передбачено документи дозвільного характеру на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря виробниками, копія даних документів надається в тендерній пропозиції.
Зі змісту даного пункту вбачаємо наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі.
Таку вимогу вважаємо незаконною та дискримінаційною.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для вугілля передбачено ДСТУ 7146:2010. Саме це ДСТУ встановлює вимоги щодо зольності, загальної вологи, нижчої теплоти згорання, а також передбачає такий документ, як сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик.
У ДСТУ 7146:2010 відсутні відомості про наявність будь-яких екологічних документів та сертифікатів на кшталт «висновку з оцінки впливу на довкілля».
Просимо Вас відкоригувати Тендерну документацію, видаливши ці дискримінаційні та незаконні вимоги. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутися зі скаргою до АМКУ.
Гарного дня!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.01.2024 13:30
Вирішення:
Доброго дня, дякуємо за звернення, Замовником будуть внесені зміни в тендерну документацію.
Статус вимоги:
Задоволено