• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

оздоровлення дітей

більш детально в тендерній документації до закупівлі

Завершена

6 500 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 7 500.00 UAH
Період оскарження: 23.03.2018 16:26 - 19.04.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінація за територіальною ознакою

Номер: 82b4c1348ad8432ebc1c80c59389b280
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-23-001108-a.b1
Назва: Дискримінація за територіальною ознакою
Вимога:
Дискримінація за територіальною ознакою Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону). Прошу усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації до Лот №3 Послуги центрів і будинків відпочинку (Послуги дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, що розташовані у Одеській області), таким чином додати окрім Одеської області, також Херсонську та Миколаївську області. Наразі ваші умови перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права інших учасників та їх законні інтереси. Тобто Замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг в третьому лоті – виключно «Одеська область» та встановив пов’язані із звуженням місця надання послуг технічні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують інших потенційних учасників процедури закупівлі. Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленим статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону. Замовником у ТД та додатку 4 до ТД визначено місце надання послуг по третьому лоту «Одеська область». Вважаю, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів виключно до меж однієї адміністративно-територіальної одиниці (виключно Одеська область) є порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону. ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному. Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії. Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції. Підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації. Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та провадять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України. Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають послуги в інших областях України, включаючи, Херсонську та Миколаївську область. Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги на решті території України, окрім Одеської області. Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону. Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходять та надають свої послуги на морському узбережжі Херсонської та Миколаївської областей. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає. Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками. Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною. Зважаючи на вищевикладене, прошу замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови по третьому лоту для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний претенденте на участь у торгах! Звертаємо Вашу увагу на те, що у попередніх відповідях вам було надане чітке роз’яснення про те, що місця надання послуг з оздоровлення дітей обирались замовником не самостійно (тобто не за власним баченням тендерного комітету), а за результатами опитування опікунів, батьків-вихователів, прийомних батьків та батьків дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки (ДІТЕЙ-ІНВАЛІДІВ), для яких будуть придбані путівки на оздоровлення у 2018 році. Звертаємо Вашу увагу ще раз на те, що згідно зі статтею 34 Конституції України, кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань, поряд з цим відповідно до 151 ст. Сімейного Кодексу України батьки мають переважне право перед іншими особами обирати форми та методи виховання дітей, а відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» батьки або інші законні представники дітей зобов'язані, відвідувати дитину в закладі у терміни, визначені у путівці. Окрім цього у визначеному у лоті №3 місці надання послуг щодо якого поставлене вами питання наявні декілька закладів оздоровлення, таким чином враховуючи практику розгляду скарг АМКУ за місцем надання послуги наявна достатня кількість підприємств відповідної сфери, які можуть забезпечити конкуренцію для проведення даних торгів, що в повній мірі відповідає вимогам ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі". Зважаючи на зазначене вами не вірно надане тлумачення мети замовника, яка не полягає у обмеженні конкуренції учасників, а в створенні оптимальних умов для ефективного перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, що співпадає з метою Закону України "Про публічні закупівлі" в частині ефективного здійснення закупівель.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на умови ТД

Номер: 756fefbd069d4adbaeac2f2d71fe08fc
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-23-001108-a.b2
Назва: Скарга на умови ТД
Скарга:
Дискримінація за територіальною ознакою
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 23.04.2018 19:32
Автор: ФОП Скрипка Г.С., Скрипка Ганна Станіславівна +380677263310 fopskripka@ukr.net