• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тверде паливо (паливна гранула з деревини (пелети), брикети паливні та напівбрикети торф’яні)

Завершена

2 480 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 400.00 UAH
Період оскарження: 12.01.2024 17:45 - 17.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 3ce3f85f5b8a4963bc0f975f241315bb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-12-010375-a.c2
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
12.01.2024 року Державним професійно-технічним навчальним закладом «Острозьке вище професійне училище (далі — Замовник) було оголошено закупівлю за предметом закупівлі ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо, Тверде паливо (паливна гранула з деревини (пелети), брикети паливні та напівбрикети торф’яні), за процедурою відкритих торгів, відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), з урахуванням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 22.01.2024 р. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: — ФОП Дігтяр Т.О. — ФОП Марчук Віктор Юрійович За результатами розгляду тендерних пропозицій учасників, протоколом від 29.01.2024 р. № 8 замовником прийнято рішення про відхилення пропозиції учасника закупівлі фізичної особи-підприємця Дігтяр Тетяни Олексіївни на підставі абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей - невідповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Фізична особа-підприємець Дігтяр Тетяна Олексіївна як учасник закупівлі (далі – Скаржник) вважає, що зазначені рішення та дії замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, а дане рішення є неправомірним, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.02.2024 17:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 26.02.2024 16:55
Автор: ФОП Дігтяр Т.О., Дігтяр Тетяна Олексіївна +380504540815 dgtavd@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 5f2b9b87b4354c55b22aa9a6ec17b37e
Заголовок пункту скарги: Заперечення 1 Назва заперечення Невідповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме: еквівалентність запропонованого учасником товару не підтверджена..
Опис заперечення: Опис заперечення
Замовник в протоколі уповноваженої особи від 29.01.2024 р. № 8 зазначає, що: «Згідно додатку № 4 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» напівбрикети торф’яні за своїми характеристиками мають відповідати діючому державному стандарту РСТ УРСР 1297-82.
Учасником може бути запропоновано товар, що є еквівалентом зазначеному в даному додатку. В такому випадку, цей товар за своїми технічними та якісними вимогами повинен відповідати вимогам щодо предмету закупівлі, передбаченим цим додатком. Еквівалентність товару, що пропонується учасником, повинна бути документально підтверджена шляхом надання у складі пропозиції учасником відповідного документу (довідки, листа) від органу, уповноваженого на сертифікацію напівбрикету відповідно до РСТ УРСР 1297-82.
Фізична особа-підприємець Дігтяр Тетяна Олексіївна в складі своєї тендерної пропозиції надає лист за вих. № 1-18-01 від 18.01.2024 р., в якому повідомляє про намір поставляти еквівалент напівбрикетів торф’яних – брикети торф’яні для комунально-побутових потреб. Еквівалентність запропонованого товару, як зазначає учасник, документально підтверджена шляхом надання у складі пропозиції листа ДП «Рівнестандартметрологія» 18.01.2024р. № 24.
Проте в листі від випробувального центру ДП «Рівнестандартметрологія» не зазначено, що товар, який пропонує учасник ФОП Дігтяр Т.О. (згідно протоколу випробувань №0087 від 17.01.2024 – брикети торф’яні для комунально-побутових потреб, що відповідають ДСТУ 2042-92), є еквівалентом товару, що закуповується Замовником (напівбрикети торф’яні, що за своїми характеристиками відповідають діючому державному стандарту РСТ УРСР 1297-82). У листі зазначається про еквівалентність лише окремих фізико-хімічних показників різних товарів, що не може свідчити про те, що товари є еквівалентними.»
Також згідно тендерної документації напівбрикети торф’яні повинні відповідати діючому державному стандарту РСТ УРСР1297-82, але в складі пропозиції ФОП Дігтяр Т.О. міститься протокол випробування на брикети торф’яні для комунально-побутових потреб, які відповідають ДСТУ 2042-92 «Брикети торф’яні на комунально-побутові потреби. Технічні умови», що є невідповідністю вимог тендерної документації.

Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Обґрунтування заперечення Висновок замовника про те, що еквівалентність товару який пропонується учасником, не підтверджено учасником, є не об’єктивною та не обгрунтованою, оскільки учасником в складі тендерної пропозиції надано всі документи згідно вимог тендерної документації, що підтверджують зворотнє.
Опис суті пункту скарги: Опис обґрунтування
На стр. 21 в п. 3 Додатку 4 Тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі», (далі – Додаток 4), замовником викладено інформацію щодо вимог до напівбрикетів торфяних, зокрема:
« 3. Напівбрикети торф’яні

Напівбрикети торф’яні за своїми характеристиками мають відповідати діючому державному стандарту РСТ УРСР 1297-82, а саме:


п/п Показник Вимоги Замовника
1. Довжина 80-200 мм
2. Ширина 45-200 мм
3. Висота (товщина) 15-70 мм
4. Зольність до 25,0 %
5. Вологість до 25,0 %
6. Теплота згорання не менше 10,2 мДж/кг
7. Механічна міцність не менше 93 %

Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме, відповідну технічну специфікацію та документи про якість товарів, який підтверджує показники згідно цієї тендерної документації, а саме: копії (оригінали) сертифікатів чи паспортів якості чи інших документів, виданих на ім’я учасника торгів або виробника або постачальника (продавця та ін., підтвердженого договірними відносинами з учасником) в 4 кварталі 2023 року або в 2024 році.»
В складі пропозиції учасника ФОП Дігтяр Т.О. надано документ «Відповідна технічна специфікація», за вих. № 1-18-01 від 18.01.2024 р. на підтвердження та гарантії відповідності своєї пропозиції технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі відповідно тендерної документації замовника, де зазначено, що учасник пропонує до постачання еквівалент напівбрикетів торф’яних – брикети торф’яні для комунально-побутових потреб, що відповідають ДСТУ 2042-92, які повністю відповідають діючим стандартам. В даній технічній специфікації учасником наведено порівняльну таблицю запропонованого товару:



15 Показник Вимоги Замовника – напівбрикети торф’яні Пропозиція учасника -брикети торф’яні
1. Довжина 80-200 мм 175 мм
2. Ширина 45-200 мм 65 мм
3. Висота (товщина) 15-70 мм 50 мм
4. Зольність до 25,0 % 19,4%
5. Вологість до 25,0 % 16,1%
6. Теплота згорання не менше 10,2 мДж/кг 15,962 МДж/кг
7. Механічна міцність не менше 93 % 98%

З наведеної таблиці можна побачити, що якісні та технічні показники запропоновані учасником, є рівнозначними та рівноцінними технічним характеристикам, встановленим замовником.
В складі пропозиції учасником надано скановану копію Протоколу випробувань Державного підприємства «Рівненського науково-виробничого центру стандартизації, метрології та сертифікації» (атестат акредитації зареєстрований у Реєстрі НААУ за № 20238 чинним до 25.12.2024 р.) від 17 січня 2024 року № 0087, об’єктом яких є брикети торфяні для комунально-побутових потреб, із результатами випробувань, серед яких назва показників та одиниці вимірювань зразків, (безпосередньо й за фізико-хімічними показниками таких як: зольність, ширина, висота, довжина та інші показники) відповідають показникам, наведеним замовником у таблиці до напівбрикетів торф’яних в пункті 3 Додатку 4 тендерної документації замовника.
В той же час, в пункті 3 Додатку 4 тендерної документації замовника зазначено, що: «якість напівбрикетів торф’яних, що постачається, повинна відповідати зольності, вологості, механічній міцності, теплоті згорання, розмірам, що вказані, та повинна відповідати діючим РСТ УРСР 1297-82, підтверджуватись копіями сертифікатів чи паспортів якості чи іншими документами, виданими акредитованими органами стандартизації і сертифікації. До зазначених документів обов’язково додаються копії дійсних атестатів акредитації та сфери акредитації установи, яка видала документ, що підтверджує якісні та технічні показники на товар, завірені «мокрою» печаткою цієї установи.».
На сторінці 22 в розділі «Інші умови постачання» Додатку 4 Тендерної документації, замовником встановлено, що учасник повинен використовувати систему менеджменту (управління) якістю стосовно послуг торгівлі твердим паливом чи паливною деревиною (вугіллям кам’яним, напівбрикетом торфовим, паливною гранулою (пелетами) з деревини тощо). Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, що засвідчує використання учасником вказаної системи управління якістю, який виданий учаснику та дійсний на момент подання.
На виконання даних умов та підтвердження пропозиції учасника в складі тендерної пропозиції учасником також надано наступні документи:
- копія Атестату про акредитацію Державного підприємства «Рівненського науково-виробничого центру стандартизації, метрології та сертифікації», зареєстрованого у Реєстрі Національного Агентства з Акредитації України від 17.02.2022 року за № 20238 та дійсним до 25.12.2024 р., яким Національним Агентством з Акредитації України засвідчено компетентність Випробувального центру Державного підприємства «Рівненського науково-виробничого центру стандартизації, метрології та сертифікації».
- сфера акредитації, що визначена додатком до Атестату про акредитацію (далі – Атестат) та є невід’ємною частиною цього Атестата Державного підприємства «Рівненського науково-виробничого центру стандартизації, метрології та сертифікації» від 17.02.2024 , та складається з 360 аркушів, які додаються.
- копія сертифікату про систему управління якістю від 16.01.2024 р. № UA.MQ.231215.02-24 стосовно виробництва брикет та гранул паливних з деревинної сировини (код ДКУП 16.29) та надання послуг з: неспеціалізованої оптової торгівлі, роздрібної торгівлі поза магазинами та роздрібної торгівлі в спеціалізованих магазинах
(коди ДКПП 46.90, 47.99, 47,78), яким підтверджується відповідність ФОП Дігтяр Т.О. ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Слід підкреслити, що випробувальний центр Державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» має Атестат про акредитацію №20238 Національного агентства з акредитації України (далі – НААУ) (додається до скарги) зі сферою акредитації, зокрема щодо фізико-хімічних випробувань вугілля деревинного, пелет (брикетів) з деревини, палива з рослинної деревини, твердого біопалива, лушпиння соняшникового пресованого гранульованого (витяг зі сфери акредитації додаємо до скарги), та знаходиться в реєстрі органів з оцінки відповідності на офіційному сайті НААУ https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. Це дає право Випробувальному центру Державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» здійснювати дослідження предмета закупівлі в цьому тендері з наданням відповідних документів, зокрема протоколів випробування та висновків (листів) щодо таких випробувань стосовно еквівалентності.
За умовами викладеними на стр. 22 пункту 3 Додатку 4 Тендерної документації, замовником також передбачено: учасником може бути запропоновано товар, що є еквівалентом зазначеному в даному додатку. В такому випадку, цей товар за своїми технічними та якісними вимогами повинен відповідати вимогам щодо предмету закупівлі, передбаченим цим додатком. Еквівалентність товару, що пропонується учасником, повинна бути документально підтверджена шляхом надання у складі пропозиції учасником відповідного документу (довідки, листа) від органу, уповноваженого на сертифікацію напівбрикету відповідно до РСТ УРСР 1297-82.»
Однак сама умова про надання учасником еквіваленту товару має передбачати можливість запропонувати іншими словами аналог, подібний за своїми технічними та якісними характеристиками товар, а також містити за необхідності допустимий замовником документ, яким саме може бути підтверджено ці аналогічні/подібні характеристики, окрім лише стандарту РСТ УРСР 1297-82 який значно звужує таку можливість та дискримінує учасників закупівлі.
Учасником в складі пропозиції надано лист випробувального центру ДП «Рівнестандартметрологія» від 18.01.2024 р. № 24 з інформацією про те, що випробувальний центр ДП «РІВНЕСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» при проведені випробувань зразків, а саме напівбрикетів торфʼяних (протокол випробувань N 0086 від 17 січня 2024 р.) та брикетів торфʼяних (протокол випробувань № 0087 від 17 січня 2024р.), отримали результати досліджень, які еквівалентні між обома зразкам по фізико-хімічних показниках.
Випробувальний центр ДП «РІВНЕСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» є акредитованим та компетентним органом уповноваженим на сертифікацію товарів, а замовником, як вказано вище, було встановлено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме, відповідну технічну специфікацію та документи про якість товарів, який підтверджує показники згідно цієї тендерної документації.
Замовником в протоколі від 29.01.2024 року № 8 вказано, що в листі від випробувального центру ДП «Рівнестандартметрологія» не зазначено, що товар, який пропонує учасник ФОП Дігтяр Т.О. (згідно протоколу випробувань №0087 від 17.01.2024 – брикети торф’яні для комунально-побутових потреб, що відповідають ДСТУ 2042-92), є еквівалентом товару, що закуповується Замовником (напівбрикети торф’яні, що за своїми характеристиками відповідають діючому державному стандарту РСТ УРСР 1297-82). У листі зазначається про еквівалентність лише окремих фізико-хімічних показників різних товарів, що не може свідчити про те, що товари є еквівалентними.
Вимоги до технічної специфікації, маркування, сертифікатів, протоколів випробувань та інші засобів підтвердження відповідності визначено статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Згідно ч. 4 ст 23 Закону, технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Замовником в умовах тендерної документації не передбачено норми згідно якої учасник може запропонувати саме еквівалент товару. Відповідно, еквівалент товару згідно діючого ДСТУ 2042-92, запропонований учасником, та який в свою чергу містить показники рівноцінні стандарту РСТ УРСР 1297-82, не може вважатися невідповідністю технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі.
Згідно ч. 5. ст. 23 Закону, Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Компетентність Державного підприємства «Рівненського науково-виробничого центру стандартизації, метрології та сертифікації» підтверджена учасником шляхом надання атестату про акредитацію, виданого Національним Агентством з Акредитації України.
Крім того, згідно абзацу 2 частини 6 ст. 23 Закону, якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Замовник не встановив вимог до форми довідки або листа від органу, уповноваженого на сертифікацію напівбрикету, а за допомогою проведених випробувань та порівняння фізико-хімічних показників зразків товару було встановлено та підтверджено еквівалентність даного виду товару, а твердження Замовника про те, що товар запропонований ФОП Дігтяр Т.О. не є еквівалентним, згідно протоколу від 29.01.2024 № 8 є не обґрунтованим та безпідставним. Замовник, окрім стандарту РСТ УРСР 1297-82 не посилається на відповідні норми закону, які на вказують згідно чого ним встановлена така невідповідність.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 388480338cec4339967aa17dd461f5c6
Заголовок пункту скарги: Заперечення 2 Назва заперечення Невідповідність документу, що підтверджує наявність договірних відносин між таким суб’єктом господарювання та виробником на поставку товару, що є предметом закупівлі. (Договір поставки № 16/01 від 16.01.2024 р. на поставку торф’яних паливних брикетів, але даний товар не відповідає предмету закупівлі «напівбрикети торф’яні».)
Опис заперечення: Опис заперечення
Згідно протоколу замовника від 29.01.2024 р. № 8,: «вимогою тендерної документації є:
«У випадку, коли учасник не є виробником запропонованого товару, учасник має підтвердити наявність договірних відносин між учасником та виробником товару або з іншим суб’єктом господарювання (загальна кількість продукції за цим договором має бути не меншою за потребу Замовника, оголошеною в даній закупівлі), що здійснює реалізацію та відвантаження товару учаснику:
- у випадку наявності договірних відносин між учасником та іншим суб’єктом господарювання, учасник має надати діючий договір, що підтверджує договірні відносини між учасником та іншим суб’єктом господарювання (подається сканована копія або сканований оригінал). Учасник має надати документ, що підтверджує наявність договірних відносин між таким суб’єктом господарювання та виробником на поставку товару, що є предметом закупівлі (подається сканована копія або сканований оригінал)». (стр. 22 ТД).
У складі тендерної пропозиції ФОП Дігтяр Т.О. міститься Договір поставки № 16/01 від 16.01.2024 р. на поставку торф’яних паливних брикетів. Даний товар не відповідає предмету закупівлі «напівбрикети торф’яні». Документи на підтвердження еквівалентності торф’яних паливних брикетів предмету закупівлі: «напівбрикети торф’яні» в пропозиції відсутні, а протокол випробування на брикети торф’яні для комунально-побутових потреб, що подається в пропозиції учасника ФОП Дігтяр Т.О., є абсолютно різними товарами з торф’яними паливними брикетами, що є невідповідністю тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Обґрунтування заперечення Замовником в умовах тендерної документації не конкретизував в якій редакції має бути викладено предмет договору в Договорі між учасником закупівлі з іншим господарювання та виробником на поставку товару, а предмет договору наданий учасником ФОП Дігтяр Т.О. відповідає предмету закупівлі, визначеному замовником в абзаці 6 та 7 пункту 3 Додатку 4 тендерної документації, класифікатору ДК 021:2015 та назві закупівлі в цілому. Разом з цим, надання такого виду документів відноситься до відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності у нього матеріально-технічної бази, аніж до документів, що підтверджують технічні, якісні та кількісті характеристики предмету закупівлі, а отже у разі вивлення невідповідності у таких документах, замовник мав надати час на їх виправлення. Замовник не надав такої можливості, не прийняв наданий учасником документ, що є порушенням вимог пункту 43 Особливостей.
Опис суті пункту скарги: Опис обґрунтування
За умовами абзаців 6 та 7 пункту 3 Додатку 4 тендерної документації замовника (стр.22-23 ТД), встановлено: учасником може бути запропоновано товар, що є еквівалентом зазначеному в даному додатку. У випадку, коли учасник не є виробником запропонованого товару, учасник має підтвердити наявність договірних відносин між учасником та виробником товару або з іншим суб’єктом господарювання (загальна кількість продукції за цим договором має бути не меншою за потребу Замовника, оголошеною в даній закупівлі), що здійснює реалізацію та відвантаження товару учаснику:
- у випадку наявності договірних відносин між учасником та іншим суб’єктом господарювання, учасник має надати діючий договір, що підтверджує договірні відносини між учасником та іншим суб’єктом господарювання (подається сканована копія або сканований оригінал). Учасник має надати документ, що підтверджує наявність договірних відносин між таким суб’єктом господарювання та виробником на поставку товару, що є предметом закупівлі (подається сканована копія або сканований оригінал).
Згідно умов тендерної документації в інформації про предмет закупівлі замовником зазначено, що предметом закупівлі є: тверде паливо (паливна гранула з деревини (пелети), брикети паливні та напівбрикети торф’яні), за ДК 021:2015 — 09110000-3 Тверде паливо.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020 № 708 затверджено порядок визначення предмета закупівлі (далі – Порядок).
Відповідно до ст. 3 Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Згідно п. 34 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Так, за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 клас «09110000-3 Тверде паливо» вміщує такі категорії як паливо, вугілля, буре вугілля, торф, брикетоване вугілля, тощо.
Отже, на виконання вимоги замовника щодо надання діючого договору «на поставку товару, що є предметом закупівлі» учасником ФОП Дігтяр Т.О. дотримано умов та надано в складі пропозиції сканований оригінал Договору поставки № 16/01 від 16.01.2024 р. на поставку товару - торф’яних паливних брикетів, який згідно викладених норм не можна вважати як такий, що не відповідає предмету закупівлі, адже замовник не конкретизував того, що саме повинно бути зазначено безпосередньо у полі предмету Договору з іншим суб’єктом господарювання.
Також, зауважуємо на тому, що надання такого виду документів відноситься до відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності у нього матеріально-технічної бази, аніж до документів, що підтверджують технічні, якісні та кількісті характеристики предмету закупівлі, а отже у разі вивлення невідповідності у таких документах, замовник мав надати час на їх виправлення.
Згідно пункту 41 Особливостей - розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Згідно пункту 43 Особливостей - якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Надання 24 годин на виправлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, у випадках, що передбачені законодавством у сфері закупівель – обов’язок замовника, а не його право. Враховуючи, що замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше одного повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження, замовник, аналізуючи пропозицію учасника, має одразу виявити всі невідповідності, що підлягають виправленню. Ненадання замовником можливості учаснику виправити всі наявні невідповідності тендерної пропозиції є порушенням прав учасника, у такому разі замовник повинен відмінити закупівлю внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Замовник не розмістив повідомлення про виявлення таких невідповідностей та не надав можливості учаснику виправити виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель такого повідомлення, таким чином порушив права учасника ФОП Дігтяр Т.О. адже учасник не мав можливості надати альтернативу завантаженому договору на виконання умови, встановленої абзацами 6 та 7 пункту 3 Додатку 4 тендерної документації замовника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 3a58c76e04464a9e9c806f5ddfdd02e9
Заголовок пункту скарги: Заперечення 3.
Опис заперечення: Назва заперечення Уповноваженою особою замовника протоколом від 29.01.2024 р. № 9 прийнято рішення про визначення переможцем закупівлі за ідентифікатором UA-2024-01-12-010375-a, за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо, Тверде паливо (паливна гранула з деревини (пелети), брикети паливні та напівбрикети торф’яні) - ФОП Марчук Віктора Юрійовича, не зважаючи на наявні підстави для відхилення даної тендерної пропозиції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерних пропозицій
Тип порушення: Опис заперечення Електронна банківська гарантія надана учасником ФОП Марчук Марчук Віктора Юрійовича не відповідає умовам тендерної документації, та містить розбіжності між строком дії тендерних пропозицій, встановлених замовником, та строком дії забезпечення тендернох пропозиції – електронної банківської гарантії.
Опис суті пункту скарги: Опис обґрунтування
За умовами тендерної документації, Замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії (стр. 5 тендерної документації), та зазначено, що строк дії забезпечення повинен складати не менше дев’яноста днів. Разом з цим, Замовником визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (стр. 4 тендерної документації замовника).
Учасником ФОП Марчук Віктором Юрійовичем надано електронну банківську гарантію від 19.01.2024 р. № 37483, (далі – Гарантія), за умовами якої дата початку строку дії Гарантії (набрання чинності): 19 січня 2024 року, а дата закінчення строку дії Гарантії: 30 квітня 2024 року, що становить разом 103 дня, в той час як згідно тендерної документації замовника, тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 4 Гарантії, наданої ФОП Марчук Віктором Юрійовичем: «строком дії Гарантії є період з дати початку дії гарантії (включно) або до настання однієї з таких подій не залежно від того, що настане раніше: - закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації.» За таких умов дана Гарантія є такою, що укладена з порушенням термінів дії для забезпечення банківської гарантії, визначених Замовником в умовах тендерної документації.
Враховуючи невідповідність банківської Гарантії учасника, пропозиція ФОП Марчук Віктором Юрійовичем підлягає відхиленню відповідно до пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 32f05cd4dba84a88885748b2e2beb7cb
Заголовок пункту скарги: Заперечення 4.
Опис заперечення: Назва заперечення.
Пропозиція учасника ФОП Марчук Віктора Юрійовича підлягає відхиленню як така що не відповідає технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Оособливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Опис заперечення Порушення умов тендерної документації в частині надання документу (договору) що підтверджує договірні відносини між учасником та виробником товару (стр. 23 ТД) – надано договори з контрагентами, без підтвердження того що вони є виробниками товару. Замовником в умовах тендерної документації не зазначено умов за яких він перевіряє дотримання даної належності. Крім того, учасником ФОП Марчук Віктором Юрійовичем надано копію Договору із визначенням конфіденційної інформації, що є порушенням умов тендерної документації (стр. 5) та пункту 40 Особливостей, а також допущено помилки, які не входять до переліку формальних помилок, передбачених умовами тендерної документації та затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998. Атестат акредитації та Сфера надані учасником є не актуальними, учасником не підтверджено вимог тендерної документації (стр. 23).
Опис суті пункту скарги: Опис обгрунтування
Згідно абзацу 8 пункту 3 Додатку 4 тендерної документації, підкреслюємо, що це замовником визначено як технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, замовником визначено:
«- у випадку наявності договірних відносин між учасником та іншим суб’єктом господарювання, учасник має надати діючий договір, що підтверджує договірні відносини між учасником та іншим суб’єктом господарювання (подається сканована копія або сканований оригінал). Учасник має надати документ, що підтверджує наявність договірних відносин між таким суб’єктом господарювання та виробником на поставку товару, що є предметом закупівлі (подається сканована копія або сканований оригінал).»
Учасником в складі тендерної пропозиції пропозиції на виконання даної вимоги надано копію Договору купівлі-продажу від 01.11.2023 року між ПП «ВестЕнерджиГруп» та ФОП Марчук В. Ю. на поставку напівбрикетів торф’яних. В свою чергу, учасником також надано Договір від 13 вересня 2023 року № 13-09-03-05 на поставку напівбрикетів торф’яних (пункт 1.1. Договору), укладеного між ПП «ВЕСТЕНЕРДЖИГРУП» та ТОВ «ЛЕНД ГРОУ» ( між суб’єктом господарювання та виробником на поставку товару). Даний договір та Додаткові угоди до нього містять інформацію, що є конфіденційною, що заборонено учаснику під час подання його тендерної пропозиції.
Згідно умов тендерної документації замовника (стр. 5 ТД) - під час подання тендерної пропозиції учасник не може визначити конфіденційною інформацію про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей. Для забезпечення виконання цих вимог учасники при поданні інформації та документів тендерної пропозиції не визначають їх як конфіденційні.
Враховуючи те, що даний договір містить безпосередньо інформацію як про товар, що закуповується учасником по суті у посередника, так і про його реальну вартість, (що в подальшому впливає й на цінову пропозицію самого учасника ФОП Марчук Віктора Юрійовича), тобто містить оціночні критерії, то такий документ не повинен визначатися як з конфіденційною інформацією, а отже учасником не дотримано вимог тендерної документації в цій частині, а замовником проігноровано вимоги стр. 5 тендерної документації та порушено пункт 40 Особливостей.
Окрім того в тендерній документації разом з вищевказаними договорами, учасником жодним документом не підтверджується факт, що ПП «ВЕСТЕНЕРДЖИГРУП» та ТОВ «ЛЕНД ГРОУ» є саме виробниками товару, цього не випливає навіть з умов наданих учасником договорів та не підтверджено жодним документом учасника закупівлі. Як зазначено замовником в Додатку 4 тендерної документації (стр. 22-23 ТД), учасник закупівлі повинен використовувати систему менеджменту (управління) якістю стосовно послуг торгівлі твердим паливом чи паливною деревиною (вугіллям кам’яним, напівбрикетом торфовим, паливною гранулою (пелетами) з деревини тощо). Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, що засвідчує використання учасником вказаної системи управління якістю, який виданий учаснику та дійсний на момент подання. В свою чергу, ДСТУ ISO 9001:2015 передбачає сфера застосування: ДКПП згідно ДК 016:2010 – 46.71.1. Оптова торгівля твердим, рідинним і газоподібним паливом та мастильними матеріалами
В єдиному предметі закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо, який зазначив Замовник в цій закупівлі, по суті закуповується 3 найменування товару - паливна гранула з деревини (пелети), брикети паливні, напівбрикети торф’яні, які не підпадають під категорію 46.71.1 «Оптова торгівля твердим, рідинним і газоподібним паливом та мастильними матеріалами» за ДК 016:2010 та під вид економічної діяльності 46.71 за ДК 009:2010 «Класифікація видів економічної діяльності» (далі - КВЕД).
КВЕД 46 Оптова торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами. Цей розділ включає оптову торгівлю за власний рахунок або на основі контракту (комісійна торгівля) як на внутрішньому оптовому ринку, так і на зовнішньому ринку (імпорт/експорт).
КВЕД 46 розділяється на інші КВЕДи – від 46.1 по 46.9. В КВЕДах з 46.1 по 46.71 – в жодному немає оптової торгівлі торфом, торф’яними брикетами, деревними брикетами, пелетами. При цьому, паливна деревина - це не вироби з деревини або відходів деревини, які закуповує Замовник. Іншими словами це є дрова - стовбур дерева, гілля та інше.
КВЕД 46.7 Інші види спеціалізованої оптової торгівлі. Ця група включає інші види спеціалізованої оптової торгівлі, які не класифіковані в інших групах розділу. До цієї групи включають оптову торгівлю проміжними продуктами, крім сільськогосподарських, котрі зазвичай не призначені для побутового використання.
КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. Цей клас включає:
• оптову торгівлю паливом, мастильними матеріалами, оливами:
• деревним вугіллям, кам’яним вугіллям, коксом, паливною деревиною, нафталіном
• сирою нафтою, дизельним паливом, бензином, пальним, пічним паливом, гасом
• скрапленим нафтовим газом, бутаном і пропаном
• мастильними матеріалами, очищеними нафтопродуктами
Вважаємо найбільш прийнятним для цієї закупівлі, коли закуповується паливна гранула з деревини (пелети), брикети паливні, напівбрикети торфяні, є КВЕД 46.90.
КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля. Цей клас включає:
• оптову торгівлю різним асортиментом товарів без будь-якої визначеної спеціалізації.
Проте питання щодо відповідності предмету закупівлі відповідному виду економічної діяльності не підіймався б ФОП Дігтяр взагалі, якщо б Замовник в тендерній документації не вимагав від учасників підтвердження наявності договірних відносин саме з виробниками товару, адже тендерною документацією замовника не визначено яким саме чином замовник може перевірити належність сторони договору учасника саме до виробників товару, так як ПП «ВестЕнерджиГруп та ТОВ «ЛЕНД ГРОУ» за інформацією отриманих з Витягів з ЄДР (від 01.02.2024 за кодом 245286085239 та від 30.01.2024 за кодом 6287300301 додаються) на особистий запит ФОП Дігтяр Т.О., за видами КВЕД не є виробниками даного виду товару та можуть здйснювати лише оптову торгівлю та його постачання.
Виробництво торф’яних брикетів підпадає під КВЕД 19.20 - виробництво продуктів нафтоперероблення, а ні під КВЕД 08.20 – добування торфу.
- Крім того, в складі тендерної пропозиції ФОП Марчук Віктором Юрійовичем надано копію застарілого зразка Атестату про Акредитацію ДП «Рівненського науково-виробничого центру стандартизації, метрології та сертифікації», зареєстрованого у Реєстрі НААУ від 20.03.2020 року за № 20238, дата первинної акредитації 26 грудня 2019 року, та Сферу акредитації, що визначена додатком до цього атестата від 26 грудня 2019 року, що складається з 325 аркушів та доповненням до сфери акредитації від 20 березня 2020 року, що складається з 08 аркушів, які є невід’ємною частиною цього атестата), даний Атестат на заміну виданого від 26 грудня 2019 у зв’язку із внесенням змін (рішення щодо розширення сфери акредитації ООВ від 20 березня 2020 року та рішення щодо внесення змін, які стосуються наданої акредитації ООВ від 20 березня 2020 року.) Однак, 16 лютого 2022 року прийняте рішення щодо розширення сфери акредитації, отже надана учасником Сфера акредитації є не актуальною, а її надання не може вважатися виконанням ним вимог пункту 3 Додатку 4 Тендерної документації щодо обов’язкового надання копій дійсних атестатів акредитації та сфери акредитації установи, яка видала документ, що підтверджує якісні та технічні показники на товар. В той час як учасником ФОП Дігтяр Т.О. надано копію актуального на дату проведення закупівлі Атестату про Акредитацію, на заміну виданого від 20 грудня 2020 у зв’язку із розширенням сфери акредитації та внесенням змін. (Рішення щодо розширення сфери акредитації ООВ від 16 лютого 2022 року.).
На підтвердження заміни атестатів акредитації та сфери акредитації установи, яка видала документ, що підтверджує якісні та технічні показники на товар ФОП Дігтяр Т.О. отримано Лист Державного підприємства «Рівненського науково-виробничого центру стандартизації, метрології та сертифікації від 30.01.2024 р. № 54.
Протоколи випробувань № 2046 та № 2047 на ТОВ «ВЕСТСІТІЕНЕРДЖІГРУП» від 23.11.2023 р. Державного підприємства «Рівненського науково-виробничого центру стандартизації, метрології та сертифікації» (атестат акредитації зареєстрований у Реєстрі НААУ за № 20238 чинним до 25.12.2024 р.) проводились із застосуванням тих самих методів випробувань, що і протоколи випробувань ФОП Дігтяр Т.О., і тим самим центром стандартизації, однак замовник поставив під сумнів компетентність даного центру розглядаючи протоколи випробувань ФОП Дігтяр Т.О., що прямо вказує на упереджене ставлення замовника до учасників закупівлі.
Зауважуємо також на тому, що як замовником так і учасником не дотримано та порушено умови тендерної документації щодо наявності формальних (несуттєвих) помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції (стр. 11 тендерної документації). Перелік формальних помилок затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998, (далі – Перелік), який є вичерпним.
Учасником ФОП Марчук Віктор Юрійович надав перелік довідок та гарантійних листів (файл під назвою «пропозиція Острог»), в яких відсутні окрім вихідних номерів документів, (що передбачається описом формальних помилок), а й дата їх складання, що безпосередньо не підпадає під дію даного Переліку. Звертаємо увагу на те, що накладення на тендерну пропозицію КЕП передбачає лише дотримання саме вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Скасована
КЕП

3

Номер: 7becb26a4c5e47a698691601a0cf827b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-12-010375-a.b1
Назва: 3
Скарга:
11
Пов'язані документи: Учасник
  • 1 30.01.2024 09:47
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 30.01.2024 09:48
Автор: ФОП Дігтяр Т.О., Дігтяр Тетяна Олексіївна +380504540815 dgtavd@ukr.net

Пункт скарги

Номер: ccb7a945db474d0e9d1e2e7072d87197
Заголовок пункту скарги: 1
Опис заперечення: 22
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 17 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність зв'язку учасника з іншими учасниками процедури або замовником
Тип порушення: 11
Опис суті пункту скарги: 22
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)