• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з нанесення захисного покриття, код 45440000-3 за ДК 021:2015 «Фарбування та скління»

Завершена

3 201 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 007.50 UAH
Період оскарження: 10.01.2024 15:27 - 15.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: b825bcee78ff43b7a30d725d42919f87
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-10-006979-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга на рішення про визначення переможця
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.01.2024 18:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 12.02.2024 17:38
Автор: ТОВ "ІМПЕРІЯ ДИСТРИБ'ЮЦІЇ", Юрій Кузик +380674446401, +380674446401 info.id@ukr.net http://imperiyaplitki.zakupka.com/delivery-and-payment/

Пункт скарги

Номер: e5b9353e335549f2836a85e29d3e2635
Заголовок пункту скарги: Рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «Детальспецсервіс».
Опис заперечення: Протоколом № 9 від 24 січня 2024 року, уповноваженою особою Замовника Наталією ОПАНАСЮК прийнято рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «Детальспецсервіс».
Вважаємо рішення необґрунтованим та незаконним
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог таблиці 3 додатку 2 ТД Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 і в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей та документи згідно вимог тендерної документації, в тому числі Цінову пропозицію, що була запропонована учасником процедури закупівлі за формою наведеною в Додатку 6 до тендерної документації та з урахуванням вимог, передбачених в п. 1 розділу V тендерної документації.

Щодо довідки про матеріально-технічну базу, в ТОВ Детальспецсервіс відсутні інструменти для виконання саме таких робіт, передбачених предметом закупівлі. Наявні лише виробничо-складські приміщення та автотранспорт, інформації про власний чи орендований інструмент (або довідки від Учасника щодо залучення до виконання таких робіт конкретної субпідрядної організації, у випадку виконання робіт більше 20% від загального обсягу робіт) у складі тендерної пропозиції учасника немає, що є свідченням невідповідності кваліфікаційному критерію встановленому замовником у ТД (табл 1 додатку 2 ТД) та власне вимогам статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Відповідно до п. 3 розділу ІІІ ТД по тендеру UA-2024-01-10-006979-a:
Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та може відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків — протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
Абзац 14 пункту 47 Особливостей (затверджених Постановою КМУ № 1178) передбачає:
Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.

Умовами ТД Замовника передбачено: п. 1.6. Розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції «Сканований варіант тендерних пропозицій не повинен містити різних накладень, малюнків, (наприклад, накладених підписів, печаток) на скановані документи.
Подані учасником документи у складі тендерної пропозиції, що не вимагались тендерною документацією, Замовником не розглядаються.
1.7. Створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису / удосконаленого електронного підпису КЕП або УЕП.
Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП/УЕП на документі) повинні містити: підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».».

Згідно вимог п. 2 Таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації, до переліку документів, які надаються УСІМА УЧАСНИКАМИ для підтвердження відповідності вимогам тендерної документації, належить:
«2.1. Документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника Учасника процедури закупівлі на підписання документів тендерної пропозиції та укладання (підписання) договору про закупівлю:
2.1.1. Протокол або витяг з протоколу загальних зборів щодо обрання керівника юридичної особи (або подовження його повноважень тощо) або рішення чи розпорядження власника чи уповноваженої власником особи (відповідно до процедури обрання, яка визначена статутом чи іншими установчими документами).
2.1.2. Протокол або витяг з протоколу загальних зборів або рішення чи розпорядження власника чи уповноваженої власником особи щодо надання повноважень на підписання (укладення) договору або його затвердження за результатами тендеру у випадках, коли існують відповідні обмеження згідно статуту чи інших установчих документів щодо підписання (укладення) керівником договорів певного виду, затвердження укладених договорів загальними зборами (чи будь-яким іншим органом управління товариства), в тому числі по сумам (надаються виключно у випадку, якщо статутом чи іншими установчими документами передбачено певні обмеження).
2.1.3. Наказ про призначення (вступ) (подовження повноважень тощо) на посаду (у разі, якщо наказ на призначення не ведеться суб’єктом господарювання – лист від Учасника із зазначенням цього).
2.1.4. Довіреність, якщо повноваження особи визначені довіреністю, при цьому документи визначені пп. 2.1.1.- 2.1.3. надаються в повному обсязі на особу, яка надала таку довіреність.»
Враховуючи, що Статутом не конкретизовано, які правочини у розумінні даного товариства є значними, а статутний капітал ТОВ «Детальспецсервіс» становить 5 тис грн., сума договору за результатами закупівлі становить орієнтовно 2 млн., тобто це є значний правочин у розумінні статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», учасник на виконання п. 2.1.2 Таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації повинен був надати рішення про надання дозволу на вчинення значного правочину, тому пропозиція ТОВ «Детальспецсервіс» підлягає відхиленню згідно пп. 2 п. 44 Особливостей.

Згідно Додатку 5 до тендерної документації Учасник повинен підтвердити гарантійним листом інформацію про якість послуг, якість покриття, результат наданих послуг та усунення недоліків щодо якості наданих послуг за власний рахунок. Учасник ТОВ «Детальспецсервіс» не надав такого гарантійного листа, отже, це свідчить про невиконання технічних вимог. В такому разі пропозиція даного учасника підлягає відхиленню відповідно до абз. 1 пп. 2 п. 44 Особливостей (не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей).

18 січня 2024 відбулось розкриття тендерних пропозицій учасників, згідно чого, пропозицію ТОВ «Детальспецсервіс» визначено, як найбільш економічно вигідною. Після розкриття пропозиції ТОВ «Детальспецсервіс» отримано повідомлення про необхідність обґрунтування аномально низької ціни.
Згідно вимог Розділу V тендерної документації, «учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.».
Так, згідно вимог п. 1.2. Розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції «1.2. Усі документи (довідки, інформаційні довідки, листи тощо), які складаються безпосередньо Учасником та завантажуються в електронну систему закупівель, повинні бути складені на фірмовому бланку та містити: № та дату, посаду, прізвище, ініціали та власноручний підпис уповноваженої особи, а також відбитки печатки* (у разі наявності)».
В обґрунтування аномальної ціни, ТОВ «Детальспецсервіс» в електронній системі закупівель надано файл «лист пояснення аномальної ціни» pdf. Проаналізувавши «лист пояснення аномальної ціни» pdf, встановлено, що даний документ жодним чином не обґрунтовує аномальної ціни пропозиції учасника (немає документального підтвердження), окрім цього встановлено невідповідність вимог п. 1.2. III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, тому згідно п. 3 Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих Особливостей.
Таким чином пропозиція ТОВ «Детальспецсервіс» підлягає відхиленню згідно пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості).

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Вимога про усунення порушень

Номер: 8c2fd448008f4bbd9ba6232fb38c6d5d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-10-006979-a.b1
Назва: Вимога про усунення порушень
Вимога:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІМПЕРІЯ ДИСТРИБ'ЮЦІЇ» є Учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної Відокремленим підрозділом Комунального підприємства «КИЇВПАСТРАНС» Служба енергетичного забезпечення та зв'язку, предметом якої є «Послуги з нанесення захисного покриття, код 45440000-3 за ДК 021:2015 «Фарбування та скління», з ідентифікатором закупівлі UA-2024-01-10-006979-a. Протоколом № 9 від 24 січня 2024 року, уповноваженою особою Замовника Наталією ОПАНАСЮК прийнято рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «Детальспецсервіс». Вважаємо рішення необґрунтованим та незаконним. Опис та суть порушень міститься в окремому файлі до даної вимоги.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Добрий день! п. 3 Розділу V тендерної документація містить виключний перелік підстав для відхилення пропозицій учасників. Уповноваженою особою було розглянуто пропозицію учасника ТОВ «Детальспецсервіс» на відповідності кваліфікаційним вимогам та прийнято рішення про намір укласти договір (протокол №9 від 24.01.2024р). Звертаємо увагу, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (п. 54 Особливостей). Відповідно з абз. 3 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Отже, чинним законодавством не передбачено скасування рішення Уповноваженої особи на вимогу Учасника.
Статус вимоги: Відхилено