• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 09310000-5 - «Електрична енергія». Електрична енергія.

Завершена

12 486 196.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 62 430.98 UAH
Період оскарження: 09.01.2024 12:02 - 14.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 4cf76038d81e4f9eb5e4290f43b97a9f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-09-002927-a.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! В порушення пункту 29 Особливостей тендерна документація містить такі вимоги: Відповідно до п.п.13- 19 пункту 2 розділу 5 тендерної Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. З огляду на це, для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації такого права замовника, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: 13.1. Довідку про створення Учасником на території Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження інформації, зазначеної в Довідці учасник в складі тендерної пропозиції надає: 1.1. Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів); 1.2. Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, що зазначений у вказаній Довідці. 1.3. Скановану копію документу/документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, в якому розташований центр обслуговування споживачів (клієнтів) Учасника або документу/документів, що підтверджують право користування нерухомим майном, в якому розташований центр обслуговування споживачів Учасника. або Учасник, у якого не створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, оскільки ним обслуговується менше 50 000 тисяч споживачів і створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є для нього обов’язковим, повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій. З метою забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів такий учасник повинен надати довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Івано-Франківської області або посадової особи, з робочим місцем на території Івано-Франківської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. На підтвердження інформації зазначеної в Довідці учасник в складі тендерної пропозиції надає: 1.1. Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами) порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів; 1.2. Затверджену у встановленому законодавством порядку посадової інструкції посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами) порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Івано-Франківської області (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. 1.3. Наказ про призначення посадової особи учасника, з робочим місцем на території Івано-Франківської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами) порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). 1.4. Скановану копію документу/документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, в якому розташований окремий структурний підрозділ на території Івано-Франківської області, або робоче місце посадової особи, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів або документу/документів, що підтверджують право користування нерухомим майном, в якому розташований центр обслуговування споживачів Учасника. 14. Відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії», для розв’язання суперечностей та конфліктних ситуацій в Учасника має бути створений Інформаційно-консультаційний центр (ІКЦ) по роботі зі споживачами електричної енергії або призначена уповноважена особа, яка виконує функції Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ). На підтвердження створення ІКЦ або призначення особи, яка виконує функції ІКЦ, Учасник у складі пропозиції повинен надати: довідку про створення Учасником на території Івано-Франківської області власного структурного підрозділу – Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ) Інформація зазначена в Довідці повинна бути підтверджена у наступних документах, які учасник надає у складі пропозиції: • Положення про ІКЦ Учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником ІКЦ або у разі відсутності ІКЦ - наказ про призначення уповноваженої особи, яка виконує функції ІКЦ або інший документ, який підтверджує наявність відповідних трудових правовідносин пов’язаних із виконанням функцій ІКЦ між Учасником та уповноваженою особою. (У разі наявності у документах інформації про заробітну плату, така інформація може бути прихована). Затверджену у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію начальника ІКЦ або посадову інструкцію уповноваженої особи Учасника, яка виконує функції ІКЦ*. * Посадова інструкція начальника ІКЦ та посадова інструкція уповноваженої особи Учасника, яка виконує функції ІКЦ, може не надаватись у разі якщо всі права та обов’язки, які виконуються начальником ІКЦ учасника або уповноваженою особою Учасника, яка виконує функції ІКЦ, визначаються у Положенні про ІКЦ або у Статуті Учасника або іншому документі учасника, в якому згідно вимог законодавства, можуть визначатись функції, права та обов’язки працівників**. (**- у такому випадку відповідний документ надається у складі пропозиції). 15. Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити замовнику можливість комунікації, надання споживачу інформаційних послуг, шляхом прийняття та обробки його звернень через засоби телекомунікації. Для підтвердження наявності можливості комунікації із замовником, учасник у якого створено кол-центр, який повністю відповідає вимогам, встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р (зі змінами)у складі пропозиції повинен надати довідку про наявність в учасника кол-центру. Для підтвердження інформації, вказаній у Довідці, учасник в складі тендерної пропозиції надає: Положення про кол-центр Учасника, затверджене у встановленому законодавством порядку. Учасник, у якого не створено кол-центр, який відповідає вимогам Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р., в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби комунікації із споживачами, підрозділ на який учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або, у разі відсутності підрозділу, про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). Інформація зазначена у довідці повинна бути розміщена на офіційному сайті учасника. 16. На підтвердження відповідності Учасника вимогам підпункту 14 та підпункту 15 пункту 5.2.2. розділу 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312 Учасник надає інформацію (довідку, складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника) щодо наявності власного веб-сайту в мережі Інтернет, в якому, зокрема, повинні бути вказані засоби комунікації (поштова адреса, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронна пошта для прийому електронних повідомлень від споживачів), розміщенні нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими Учасник здійснює ліцензовану діяльність, інформація щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду; 17. На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері закупівлі електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, що має бути чинним на дату подання пропозиції. Сертифікат ISO 9001:2015 вважається чинним за умови щорічного підтвердження, а тому учасники у складі пропозиції повинні надати скан-копію документа, який підтверджує продовження терміну дії сертифікату ISO 9001:2015 (звіт по аудиту). Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. 18. Для забезпечення стабільного, безперебійного постачання електричної енергії замовнику, учасник повинен добросовісно виконувати свої зобов’язання, в тому числі фінансовими, перед іншими учасниками ринку електричної енергії, зокрема передбачені Правилами ринку, затвердженими Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168). Для підтвердження добросовісного виконання своїх фінансових зобов’язань учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що за час роботи нового ринку електричної енергії, а саме з 01.07.2019 року по день подання пропозиції, учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року № 1168. У разі якщо Замовником буде перевірено та виявлено, що Учасник набував статусу «дефолтний» або «переддефолтний», Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхиляє учасника як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацом шостим підпункту 2 пункту 41 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 вимогам до учасника відповідно до законодавства. 19. Відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» Постачальник має право на безперешкодний доступ (за пред'явленням службового посвідчення) до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що встановлені на об'єктах споживача, для візуального або автоматизованого зняття показів розрахункових засобів комерційного обліку. З огляду на це, учасники у складі своєї тендерної пропозиції надають відповідне службове посвідчення на представника Учасника. Додатком 2 тендерної документації вимагається гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника) щодо наявності в Учасника укладеного договору електропостачальника з оператором системи розподілу про надання послуг з розподілу електричної енергії, на підставі яких Учасник повинен отримати доступ до мереж оператора системи розподілу з метою реалізації своїх прав та виконання обов’язків і функцій як електропостачальника по відношенню до вказати найменування Замовника, електроустановки якого приєднані на відповідній території до мереж операторів системи розподілу, узгодивши умови щодо необхідного інформаційного обміну, взаємних прав, обов’язків та відповідальності сторін. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Вказані вимоги не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив наведені вище вимоги тендерної документації, в порушення пункту 29 Особливостей. На підставі викладеного, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити вищеназвані вимоги. До відома надаємо Рішення Комісії АМКУ від 02.10.2023 № 15637-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-09-13-014598-a, Рішення Комісії від 18.10.2023 № 16681-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-10-06-012690-a, Рішення Комісії від 30.08.2023 № 13782-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-08-15-012114-a, Рішення Комісії від 07.09.2023 № 14299-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-08-22-003685-a, Рішення Комісії від 26.09.2023 № 15323-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-09-08-006224-a, що підтверджує неправомірність вказаних вище вимог тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимога щодо наявності центру обслуговування клієнтів Пункт 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (далі – Правила або ПРРЕЕ), передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Даний критерій був застосований з метою належного виконання переможцем процедури закупівлі своїх зобов’язань, у тому числі й щодо надання якісних послуг, що супроводжують постачання товару. Зокрема, забезпечувати належну організацію роботи для можливості передачі та обробки звернень/скарг/претензій Замовника з питань, що пов’язані з виконанням Договору, брати участь у розгляді цих звернень/скарг/претензій, отримувати роз’яснення та інформації передбачених законодавством, прийомом та видачою оригіналів платіжних документів (рахунків, актів купівлі-продажу) в паперовій формі, а також проведенням особистого прийому споживачів учасником. Відповідно до п. 8.3.17. Правил, учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 ПРРЕЕ електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів, які не передбачено кошторисом. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій структурний підрозділ на території будь-якої області України. Тому твердження про звуження кола учасників та дискримінаційний характер такої вимоги є безпідставними. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені Правилами роздрібного ринку електричної енергії, а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі, шляхом створення на територіях, де він має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Отже, мета включення даного критерію-вимоги до Тендерної документації – це отримання Замовником якісних послуг від електропостачальника. На даний час на території Івано-Франківської області існують центри обслуговування клієнтів та інші структурні підрозділи електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, а саме: - ТОВ «УНІВЕРСАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» , адреса: м. Івано Франківськ, вул. Юності, 62-Б; - ТОВ «ІФ ЕНЕРГІЯ», адреса: м. Івано-Франківськ, вул. Ботанічна, 6; - ТОВ "Енерджі Трейд Груп", адреса: м. Івано-Франківськ, вул. Любомира Гузара, 49; - ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ», адреса: м. Івано-Франківськ, вул. Бельведерська, 32А. Отже, жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Дана вимога Тендерної документації відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принципи, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимога щодо наявності ІКЦ Відповідно до п. 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», які затверджені постановою НКРЕКП №312 від 14.03.2018 р. (із змінами та доповненнями), учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до Положення про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженому Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Також, вказаною постановою НКРЕКП, якою затверджено вказані Правила, затверджено Додаток 5 до цих Правил – «Примірний договір про постачання електричної енергії споживачу». Згідно п. 11.1. вказаного примірного договору «Спори та розбіжності, що можуть виникнути із виконанні умов цього Договору, у разі якщо вони не будуть узгоджені шляхом переговорів між Сторонами, можуть бути вирішенні шляхом звернення Споживача до Інформаційно-консультаційного центру по роботі із споживачами електричної енергії, що створюється Постачальником згідно з Положенням про Інформаційно-консультаційний центр по роботі із споживачами електричної енергії, затвердженим постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 12 березня 2009 року № 299, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 6 квітня 2009 року за № 308/16324 (із змінами). Під час вирішення спорів Сторони мають керуватися порядком врегулювання спорів, встановленим ПРРЕЕ та Положенням про ІКЦ.» Проект договору, що міститься в складі тендерної Документації, містить відповідний розділ примірного договору із Правил роздрібного ринку електричної енергії щодо наявності ІКЦ. Тож, вимога щодо наявності в Учасника ІКЦ є цілком обгрунтованою. Щодо вимоги про наявність кол-центру Згідно з п. 4.1. та 4.2. р. 4 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 (далі – Порядок 375), Електропостачальник забезпечує дотримання загальних та гарантованих стандартів якості надання послуг, зазначених у цій главі. До загальних стандартів якості надання послуг електропостачальника належать: - рівень сервісу кол-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з’єднаних з оператором кол-центру протягом 30 секунд) у звітному році - не менше 75 %; - відсоток втрачених дзвінків кол-центру (без урахування втрачених дзвінків у меню голосового самообслуговування) у звітному році - не більше 10 %. Наявність кол-центру відображає рівень сервісу учасника та допомагає Замовнику отримувати якісний сервіс від учасника. Обсяги закупівлі, очікувана вартість, а також принцип здійснення закупівлі максимальної економії та ефективності, зобов’язують Замовника уникнути співпраці з недобросовісними учасниками, співпраця з якими може спричинити до неналежного виконання договірних зобов’язань таким учасником, зокрема в частині належним чином поставки товару Замовнику. Тож, наявність кол-центру є необхідною складовою для надання Замовнику загальних та гарантованих стандартів надання послуг електропостачальником. Тому ця вимога є обов’язковою до виконання Учасниками/електропостачальниками цієї закупівлі. Вимога щодо наявності веб-сайту Замовник вимагає наявність веб-сайту в Учасника тому що це вимагається рядом нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та Ліцензійні умови з постачання електричної енергії споживачу, а саме: - пункт 9.2.1 глави 9.2 розділу 9 «Інформація електропостачальника в загальнодоступних (публічних) місцях» Правил, згідно з яким електропостачальник постійно має розміщувати на власному офіційному веб-сайті інформацію щодо: пропонованих ним цін (тарифів) на електричну енергію для споживачів; складових ціни (тарифу) на електричну енергію для споживачів; показників якості надання послуг з електропостачання, порядок та розмір компенсації за недотримання показників якості електропостачання, визначені Регулятором; частки кожного джерела енергії (вугілля, природний газ, ядерне паливо, гідроенергія (об'єкти великої гідроенергетики), відновлювані джерела енергії, інші джерела) у загальній структурі балансу електричної енергії, купленої ним (та/або виробленої на власних електроустановках) за попередній рік (щорічно до 20 січня року, наступного за звітним); посилання на доступні джерела інформації (вебсторінки тощо) про вплив на довкілля, спричинений виробництвом електричної енергії всіма джерелами енергії, купленої ним (та/або виробленої на власних електроустановках) за попередній рік (щорічно до 20 січня року, наступного за звітним); порядку подання та розгляду електропостачальником звернень, скарг та претензій щодо надання послуг з постачання електричної енергії із зазначенням відповідних контактних даних (адреси, телефонів, вебсторінок) електропостачальника; контактних даних для подання повідомлень про загрозу електробезпеці (у тому числі контактних даних відповідного оператора системи); чинних нормативно-правових актів, які регулюють відносини на роздрібному ринку; посилань на вебсторінки Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, операторів системи, адміністратора ринку, адміністратора комерційного обліку, Антимонопольного комітету України, енергетичного омбудсмена, інших державних органів; контактних даних центрів обслуговування споживачів, кол-центрів електропостачальника та операторів системи розподілу, на території ліцензованої діяльності яких знаходяться споживачі електропостачальника; - пункт 7.7 глави 7 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 375, згідно з яким електропостачальник щороку до 20 лютого року, наступного за звітним, надає до НКРЕКП та оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті інформацію щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формою, наведеною в додатку 8 до цього Порядку. Вимога щодо наявності ISO Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності. Cтандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті впливатимуть на якість надання послуги з постачання, в нашому випадку, електричної енергії. Звертаємо Вашу увагу на рішення АМКУ від 20.10.2020 по справі № UA-2020-09-25-011823-a. Колегія АМКУ у п.3 зазначила наступне: «У зв’язку з цим, твердження Підприємства в цій частині є безпідставними, такими, що не відповідають вимогам законодавства, та зводяться лише до того, що у Підприємства відсутні копії сертифікатів, які вимагаються умовами Документації. Скаржник не довів та документально не підтвердив, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Відтак, думка щодо незаконності включення даної вимоги є хибна та повінстю спростовується Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.10.2020 по справі № UA-2020-09-25-011823-a. Не вбачаємо жодних перешкод в отриманні документу, що передбачений вимогами тендерної документації. Відсутність у Скаржника документу (який він фізично можете отримати), який вимагається вимогами тендерної документації не може свідчити про дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію. Щодо дефолтного статусу Bідповідно до умов Правил ринку, статус «переддефолтний» набуває електропостачальник, який не здійснив відповідну оплату. Електропостачальник, який набував статуту «дефолтного» a6o «переддефолтного» є ненадійним електропостачальником, оскільки у разі нездійснення відповідної оплати не зможе виконати зобов’язання із закупівлі необхідного обсягу електричної енергії для Замовника. В такому разі, у зв’язку з невиконанням/неналежним виконанням електропостачальником Правил ринку, Правил ринку РДН та ВДР, що призвело до неможливості постачання електричної енергії споживачам, відповідно до умов п. 3.4.2 Правил роздрібного ринку електричної енергїі, послуги з постачання електричної енергїі, Замовнику буде надавати постачальник "останньої надїі" за ціною, що формується ним відповідно до затвердженої Регулятором методики (порядку). Тобто, постачання електричної енергїі буде здійснюватися за цінами, які будуть відмінними від цін «встановлених» за результатами проведених торгів. Для вибору іншого електропостачальника необхідно буде провести нову процедуру відкритих торгів, передбачену Законом України. «Про публічні закупівлі», що потребує певного часу. Щодо наявності посвідчення про доступ до розрахункових засобів обліку Повідомляємо, що Відповідно до розділу І ДСТУ EN 50160:2014 «Цей стандарт установлює терміни та значення для основних характеристик напруги в точках приєднання користувачів до електричних мереж змінного струму низької, середньої та високої напруги загальної призначеності в нормальних умовах експлуатування», а не вимоги до учасників закупівлі. Вимога щодо надання відповідного службового посвідчення на представника Учасника, відповідно до умов Тендерної документації не є дискримінаційною, бо стосується всіх учасників торгів. Скаржник не довів чому не може виконати вимогу документації та яким чином зазначений пункт договору перешкоджає подати Учаснику тендерну пропозицію. В підпункті 7 Пункту 5.2.1. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачено безперешкодний доступ (за пред'явленням службового посвідчення) до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що встановлені на об'єктах споживачів, для візуального або автоматизованого зняття показів розрахункових засобів комерційного обліку. З огляду на це, учасники у складі своєї тендерної пропозиції надають відповідне службове посвідчення на представника Учасника. Вимога щодо надання гарантійного листа про наявність договору на розподіл Необхідність договірних відносин Учасника закупівлі/Постачальника є беззаперечною. У випадку відсутності Договору про надання послуг з розподілу електричної енергії Постачальника із АТ «Прикарпаттяобленерго» унеможливлює постачання електричної енергії нашій установі. Тож, вимога про надання підтвердження про наявність договірних відносин із оператором системи розподілу в Івано-Франківській області є цілком виправданою. Підсумовуючи наведені аргументи наголошуємо, що Замовник має право скористатись п. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.» й доповнити тендерну документацією вимогами безпосередньо до учасника процедури закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено