-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
запасні частини до автотракторної техніки
Завершена
14 350 501.48
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 287 010.03 UAH
мін. крок: 2% або 287 010.03 UAH
Період оскарження:
03.01.2024 13:24 - 09.01.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
b22aa4add93b4808b7bc8048bf8b2a38
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-03-002649-a.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, просимо виключити з вимог до учасників тендеру наступні умови:
Наявність у учасника в м. Кропивницький або в Кіровоградській області складів та/або магазинів із продажу запчастин.
Просимо виключити з вимог до учасників тендеру умову щодо складів та/або магазинів із продажу запчастин в м. Кропивницький або в Кіровоградській області, оскільки вона є дискримінаційною для деяких учасників тендеру, та дозволити всім потенційним учасникам мати можливість брати участь у тендері незалежно від місцезнаходження їх підприємства.
Просимо відмінити цю вимогу, оскільки вона є дискримінаційною для деяких учасників тендеру, які можуть бути готові поставити якісний товар, але не мати сертифікованої системи управління якістю.
У зв'язку з тим, що частиною 4 статті 22 Закону № 922 тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також згідно з пунктом 4 частини 1 та частиною 4 статті 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Причому дані умови не є потрібними для виконання договору про закупівлю, є надуманими та спрямовані на штучне обмеження кола можливих учасників.
Відповідно до преамбули цього Закону його мета – забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Також згідно зі ст.5 цього Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Кожна вимога має відповідати предмету закупівлі, її меті та бути потрібною для того, щоб учасник, який буде визнаний переможцем, мав можливість виконати договір.
Однак тендерна документація Замовника містить вимоги та вимагає від учасників надання документів, що не є потрібними для виконання договору, надумані та спрямовані на штучне обмеження кола учасників й створення умов невизначеності для свавільного відхилення тендерних пропозицій:
Однак Тендерною документацією даної закупівлі встановлені незвичайні, дискримінаційні й обтяжливі вимоги до учасників, дотримання яких не потрібне для виконання договору про закупівлю.
Цілком може бути, що ця вимога розрахована на конкретних суб’єктів господарювання, тобто є антиконкурентною.
Фактично Замовник намагається залучити до закупівлі лише суб’єктів, у яких завідомо вищі ціни, та намагається усунути суб’єктів, які надають послуги дешевше.
Однак тендерна документація Замовника містить вимоги до учасників, що не вищенаведеним приписам законодавства не відповідають й сприяють дискримінації учасників.
Отже, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та повинен дотримуватися принципів недискримінації та рівного ставлення до усіх учасників, відповідно до частини 4 статті 22 та пункту 4 частини 1 та частини 4 статті 5 Закону № 922.
Дякую за увагу до мого запиту. Я сподіваюся на конструктивну відповідь та на підтримку рівних можливостей учасників тендеру.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.pdf 09.01.2024 09:24
Дата подачі:
08.01.2024 15:01
Вирішення:
Відповідь на вимогу від 08.01.2024, 15:01. ID: UA-2024-01-03-002649-A.C1 під час проведення закупівлі «Код ДК 021:2015: 34330000-9 - Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів (запасні частини до автотракторної техніки)», ідентифікатор - UA-2024-01-03-002649-a.
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Пунктом 3-7 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Враховуючи вищевикладені обставини, вказана закупівля проводиться у відповідності до «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до п. 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Разом з тим, згідно з частиною третьою статті 22 Закону, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Щодо зазначення у змісті Документації до закупівлі вимоги щодо наявності у учасника закупівлі складів та/або магазинів із продажу запчастин, що розташовані в м. Кропивницький або в Кіровоградській області повідомляємо, що ОКВП «Дніпро – Кіровоград» є комунальним підприємством, яке засноване на підставі рішення Кіровоградської обласної ради від 23 вересня 2011 року №189 «Про об’єднання водопровідно-каналізаційних підприємств міст Кропивницького, Світловодська, Знам’янки, Олександрії з ОКВП «Дніпро-Кіровоград» у Кіровоградській області водопровідно-каналізаційні підприємства міст обласного значення реорганізували та приєднали до обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград». ОКВП «Дніпро-Кіровоград» надає послуги з централізованого водопостачання у 16 населених пунктах Кіровоградської області, в яких проживає 412 тис. чол.
Вказана вимога тендерної документації є для підприємства надзвичайно важливою та суттєвою, так як наявність у м. Кропивницький або в Кіровоградській області складів та/або магазинів дозволить оперативно вирішити питання ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів Замовника і як наслідок, виконання її учасниками в повному обсязі прямо впливає на швидкість усунення аварійних ситуацій та належного забезпечення населення м. Кропивницький та частини Кіровоградської області послугами централізованого водопостачання та водовідведення. Зазначена вимога жодним чином не дискримінує потенційних учасників закупівлі, а вимагає наявності від них мінімально необхідної матеріально – технічної бази, що в свою чергу дозволить належним чином забезпечити виконання умов договору про закупівлю в стислі терміни.
Враховуючи вищевикладені обставини, нашим підприємством не було допущено порушень в частині складання та затвердження тендерної документації до закупівлі Код ДК 021:2015: 34330000-9 - Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів (запасні частини до автотракторної техніки)», ідентифікатор - UA-2024-01-03-002649-a.
Уповноважена особа ОКВП «Дніпро – Кіровоград» __________ Є. В. Гросул
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.01.2024 11:01