-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівлі №131/1 смт. Тростянець (1 черга)
Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі".
Завершена
11 082 561.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 110 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 110 000.00 UAH
Період оскарження:
29.12.2023 16:51 - 07.01.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
34b024024cca4e7e8d8f0fb034c1fe18
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-29-007389-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Ми, ТОВ “Керуюча компанія “Перспектива”, як Учасник процедури закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) “Капітальний ремонт будівлі №131/1 смт. Тростянець (1 черга)” (номер ідентифікатора закупівлі у системі Prozorro - UA-2023-12-29-007389-a) (далі – Закупівля), не згідні з рішенням про визначення Учасника - ПП “БМП КЕНТАВР” переможцем Закупівлі, що викладене у Протоколі прийняття рішення Уповноваженою особою №27 від 25.01.2024 року та вважаємо, що наші права як учасника Закупівлі були порушені, з огляду на наступне:
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника Закупівлі ПП БМП “КЕНТАВР” на відповідність п.43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), Замовником 23.01.2024р. в електронній системі закупівель було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (далі - повідомлення) щодо виявлених невідповідностей в інформації та документах, що подані учасником Закупівлі ПП БМП “КЕНТАВР” у своїй тендерній пропозиції.
Замовник у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей зазначив наступне:
“Квартирно-експлуатаційний відділ (далі КЕВ) м. Вінниця 29.12.2023 року об’явив відкриті торги з закупівлі робіт з капітального ремонту будівлі № 131/1 с.м.т. Тростянець (ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-29-007389-а). За результатами аукціону найнижчу цінову пропозицію запропонувало приватне підприємство «БМП Кентавр». В процесі розгляду його тендерної пропозиції було виявлено ряд невідповідностей, які іншими учасниками закупівлі можуть розглядатись як помилки. З метою приведення Вашої тендерної пропозиції до вимог тендерної документації пропонуємо Вам організувати відповідно до пункту 43 Особливостей усунення за 24 години нижче перерахованих невідповідностей: 1. Відповідно до кваліфікаційних вимог до Учасників, викладених в Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагав підтвердити наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають відповідні знання та досвід, а саме: А) покрівельників, будівельників в кількості не менше п’яти осіб шляхом публікації копій трудових книжок або наказу по підприємству. Пропонуємо підтвердити інформацію саме про п’ять зазначених працівників. Крім того, наявність таких працівників повинна бути підтверджена відповідним наказом по підприємству. Б) інженер з охорони праці або особа яка виконує функції інженера з охорони праці. Для підтвердження даного факту Учасник зобов’язаний до складу своєї тендерної пропозиції включити копію посвідчення про проходження навчання з охорони праці даного фахівця. Ви надали для підтвердження даної вимоги інженера Бондаря О.В., який виконує обов’язки за сумісництвом інженера з охорони праці. У той же час в довідці про посадовців Ви зазначили його як «головного інженера». Приведіть до однозначності фактичну посаду Бондаря О.В. У наданого посвідчення №734-17-2019, яке оформлене на Бондаря О.В., закінчився термін дії три роки. Тому воно не дійсним. В) Учасник зобов’язаний підтвердити наявність сертифікованого інженера з проектно-кошторисної роботи шляхом публікації відповідного сертифікату. Копію відповідного сертифікату Ви надали на прізвище Гайдаша С.Г., але не підтвердили, що він є Вашим працівником, з сертифіката цього не видно. Пропонуємо включити його посаду до списку і документально підтвердити його відносини з ПП «БМП Кентавр». 2. Відповідно до Розділу 6 Додатку 1 тендерної документації Замовник вимагав оформляти банківську гарантію відповідно до наведеної Форми. Пункт 3 даної форми звучить так «За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих / банківських** днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)». Пропонуємо однозначно встановити сплати банківської гарантії протягом 5 робочих днів. Уповноважена особа КЕВ м. Вінниця Олександр УМАНСЬКИЙ”
25.01.2024р. Замовник визначив учасника – ПП БМП “КЕНТАВР” переможцем закупівлі.
Проте, ми не погоджуємось з даним рішенням замовника, оскільки тендерна пропозиція учасника – ПП БМП “КЕНТАВР” не відповідає вимогам тендерної документації Закупівлі, а саме:
1. Відповідно до вимоги п.1.1. ч.1 р.1 Додатку 1 до тендерної документації Закупівлі, на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати довідку про виконання двох аналогічних договорів за різними напрямками робіт. Відповідно до вимоги пп.1.1.1. п.1.1. ч. р.1 Додатку 1 до тендерної документації, довідка складається в довільній формі, в якій відображається інформація про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) в якій відобразити предмет закупівлі, суму договору, його номер та дату укладання, обсяг робіт, найменування Замовника та його контактні телефони.
На відповідність вищезазначеній вимозі, Учасник – ПП БМП “КЕНТАВР”, надав у складі своєї тендерної пропозиції Довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів, у якій некоректно зазначив найменування Замовника по Договору №10-08-21 від 10.08.2021р. У довідці зазначено найменування Замовника - Шпиківська селищна рада Вінницької області, проте коректне найменування - Шпиківська селищна рада Тульчинського району Вінницької області.
Такі невідповідності не відносяться до формальних помилок визначених Замовником у п.1 розділу 3 тендерної документації Закупівлі.
А отже, надана Довідка про наявність досвіду виконання аналогічних договорів не відповідає вимозі п.1.1. ч.1 р.1 Додатку 1 до тендерної документації.
Замовник у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей не зазначив про дану невідповідність та на порушення вимог п.43 Особливостей не надав можливості Учаснику ПП БМП “КЕНТАВР” виправити цю невідповідність та визначив такого учасника переможцем Закупівлі.
2. Відповідно до вимоги п.1.1. ч.1 р.1 Додатку 1 до тендерної документації Закупівлі, на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати довідку про виконання двох аналогічних договорів за різними напрямками робіт. Відповідно до вимоги пп.1.1.1. п.1.1. ч. р.1 Додатку 1 до тендерної документації, довідка складається в довільній формі, в якій відображається інформація про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) в якій відобразити предмет закупівлі, суму договору, його номер та дату укладання, обсяг робіт, найменування Замовника та його контактні телефони.
На відповідність вищезазначеній вимозі, Учасник – ПП БМП “КЕНТАВР”, надав у складі своєї тендерної пропозиції Довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів, у якій зазначив суму 2 550 834,00 грн. по Договору №10-08-21 від 10.08.2021р.
Учасник ПП БМП “КЕНТАВР” у складі своєї тендерної пропозиції також надав Додаткову угоду №6 до Договору №10-08-21 від 10.08.2021р. Відповідно до Додаткової угоди №6 до Договору №10-08-21 від 10.08.2021р., загальна вартість наданого аналогічного Договору №10-08-21 від 10.08.2021р. становить 3 992 136,50 грн. з ПДВ.
Враховуючи дату складання довідки з інформацією про аналогічні договори, Учасник у цій довідці невірно зазначив фактичну суму договору, оскільки у довідці зазначено суму Договору №10-08-21 від 10.08.2021р. – 2 550 834,00 грн.
Такі невідповідності не відносяться до формальних помилок визначених Замовником у п.1 розділу 3 тендерної документації Закупівлі.
А отже, надана Довідка про наявність досвіду виконання аналогічних договорів не відповідає вимозі п.1.1. ч.1 р.1 Додатку 1 до тендерної документації.
Замовник у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей не зазначив про дану невідповідність та на порушення вимог п.43 Особливостей не надав можливості Учаснику ПП БМП “КЕНТАВР” виправити цю невідповідність та визначив такого учасника переможцем Закупівлі.
3. Відповідно до вимоги пп.1.1.2. п.1.1. ч.1 р.1 Додатку 1 до тендерної документації, Учасник на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), має надати лист відгук (або рекомендаційний лист, тощо) від контрагента згідно якого підтверджується успішне виконання аналогічного договору (своєчасність, якість), який зазначено у довідці.
На відповідність вищезазначеній вимозі, Учасник – ПП БМП “КЕНТАВР”, надав у складі своєї тендерної пропозиції - лист-відгук Вих. №1389/02-14 від 15.12.2023 року.
Наданий лист-відгук не містить інформації (підтвердження) про своєчасність виконання робіт.
Такі невідповідності не відносяться до формальних помилок визначених Замовником у п.1 розділу 3 тендерної документації Закупівлі.
А отже, наданий лист-відгук не відповідає вимозі п.1.1.2. п.1.1. ч.1 р.1 Додатку 1 до тендерної документації.
Замовник у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей не зазначив про дану невідповідність та на порушення вимог п.43 Особливостей не надав можливості Учаснику ПП БМП “КЕНТАВР” виправити цю невідповідність та визначив такого учасника переможцем Закупівлі.
4. Відповідно до вимоги пп.1.1.2. п.1.1. ч.1 р.1 Додатку 1 до тендерної документації, Учасник на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), має надати лист відгук (або рекомендаційний лист, тощо) від контрагента згідно якого підтверджується успішне виконання аналогічного договору (своєчасність, якість), який зазначено у довідці.
На відповідність вищезазначеній вимозі, Учасник – ПП БМП “КЕНТАВР”, надав у складі своєї тендерної пропозиції - лист-відгук Вих. №1389/02-14 від 15.12.2023 року.
У наданому листі-відгуку зазначено, що Вартість робіт за Договором №10-08-21 від 10.08.2021р. складає 2 550 834,00 грн. з ПДВ.
Така інформація є недостовірною та не відповідає дійсності у зв’язку з тим, що відповідно до Додаткової угоди №6 до цього Договору, загальна вартість наданого аналогічного Договору №10-08-21 від 10.08.2021р. становить 3 992 136,50 грн. з ПДВ. Відповідно до інформації, оприлюдненої у системі Prozorro (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-01-007536-c), 11 січня 2024 року Замовником оприлюднено звіт про виконання Договору (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-01-007536-c/print/contract-ongoing/pdf/565c7a1f827b44a4878cc79e2fd4c402), у якому зазначено:
• «Ціна в договорі про закупівлю: 3 277 144,10 UAH (в тому числі ПДВ 546 190,68 UAH )»;
• «Сума оплати за договором про закупівлю: 3 277 144,00 UAH (в тому числі ПДВ 546 190,58 UAH)».
Такі невідповідності не відносяться до формальних помилок визначених Замовником у п.1 розділу 3 тендерної документації Закупівлі.
А отже, наданий лист-відгук не відповідає вимозі п.1.1.2. п.1.1. ч.1 р.1 Додатку 1 до тендерної документації.
Замовник у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей не зазначив про дану невідповідність та на порушення вимог п.43 Особливостей не надав можливості Учаснику ПП БМП “КЕНТАВР” виправити цю невідповідність та визначив такого учасника переможцем Закупівлі.
5. Надана учасником ПП БМП “КЕНТАВР” виправлена банківська гарантія про забезпечення тендерної пропозиції (зміни до гарантії №1) N71.50.0000000016 видана 19.01.2024р., а повідомлення було оприлюднене Замовником в електронній системі закупівель 23.01.2024р.
Надані учасником ПП БМП “КЕНТАВР” Наказ №1/к/тр та Наказ №2/к/тр на виправлення невідповідностей згідно повідомлення Замовника датовані 22.01.2024 р., а повідомлення було оприлюднене Замовником в електронній системі закупівель 23.01.2024р.
Це свідчить про те, що уповноважена особа, притримуючись необ'єктивності у визначенні переможця в торгах, що вказує на явну змову з учасником ПП БМП “КЕНТАВР” (ймовірно з метою отримання неправомірної вигоди), до подачі повідомлення в електронній системі закупівель повідомила цього учасника про виявлені невідповідності, тим самим надаючи цьому учаснику більше часу та можливостей ніж це передбачено у п.43 Особливостей.
Вчинивши такі дії, та визначивши учасника - ПП “БМП КЕНТАВР” переможцем Закупівлі, Уповноважена особа також порушила принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, викладених в статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі по тексту - Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Додатково варто зазначити, що не відхилення тендерної пропозиції, яка підлягає відхиленню згідно чинного законодавства тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 25 500 - 51 000 грн. (частина 3 статті 164-14 КУпАП).
Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що наші права як учасника Закупівлі були порушені та вимагаємо:
1. Скасувати Закупівлю на підставі пп.2 п.50 Особливостей, а саме у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Опис порушень зазначено у цій вимозі, а відповідно до абз.3 п.43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Застерігаємо, що у випадку незадоволення вимоги у цій частині, інформація, описана у п.5 цієї вимоги буде передана у правоохоронні органи.
2. Рішення про задоволення цієї вимоги надати письмово у вигляді протокольного рішення Уповноваженої особи (відповідно до останнього абзацу ч.10 ст.11 Закону рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою).
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 27.01.2024 13:43
- Відповідь на скаргу 30.01.2024 17:12
Дата подачі:
27.01.2024 13:43
Вирішення:
Шановний Скаржник. В квартирно-експлуатаційному відділі (далі КЕВ) м. Вінниця уважно розглянуто Вашу вимогу (скаргу) та за результатом розгляду повідомляю наступне.
Відповідно до частини четвертої статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки його тендерної пропозиції, може звернутись через електронну систему закупівлі до Замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, у тому числі зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією Учасника, який надіслав звернення, а Замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня подання такого звернення.
Аналогічні права підтверджені в пункті 46 Особливостей, а саме, у разі коли Учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає з недостатньою аргументацію, зазначену у повідомлені, такий Учасник може звернутись до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а Замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Отже, в Законі і Особливостях йдеться про Учасника, тендерна пропозиція якого в процесі розгляду була відхилена. Тобто, діюче законодавство чітко визначає, що Учасник процедури закупівлі має право звернутись до Замовника з вимогою про надання йому роз’яснень стосовно причин за якими відхилена його тендерна пропозиція. З цього слідує, що Учасник тендерна пропозиція якого не розглядалась і не відхилялась, не має підстав щодо звернення до Замовника з питань надання роз’яснень по переможцю.
У той же час усім Учасникам процедури закупівлі відповідно до частини п’ятої статті 33 Закону та пункту 49 Особливостей надано право на оскарження у встановлені терміни рішень Замовника шляхом звернень зі скаргою до уповноваженого органу.
Більш того, Скаржник у своїй вимогі детально аналізує, що включив Замовник до переліку помилок які необхідно виправити за 24 години, а що на його думку не було включено.
Замовник самостійно приймає рішення про формування переліку помилок, які необхідно виправити за 24 години.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за принципами, зокрема максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Варто зазначити, що пропозиція надана Переможцем (ПП «БМП Кентавр») економічно вигідніша майже на 700,00 тис. грн. у порівнянні з пропозицією яку надано ПП «Керуюча Компанія «Перспектива.».
Суттєвих недоліків в оформлені тендерної пропозиції ПП «БМП Кентавр» не виявлено і гострої потреби в виправлені помилок теж не було. Перелік помилок, який опублікував Замовник, не стосувався оформлення документів, що мають безпосереднє відношення до предмету закупівлі чи кваліфікаційних вимог.
Тепер кілька слів про «суттєві» порушення з боку Замовника. Замовником у тендерній документації передбачено перелік документів, що має надати Учасник. Проте, тендерною документацією не вимагалось від Учасників підтверджувати досвід виконання аналогічних договорів шляхом публікації таких договорів. В Учасника є право публікувати на його розсуд і додаткову інформацію. Але це не означає, що Замовник зобов’язаний її вивчати та приймати до уваги. Решта вимог стосується не суттєвих питань, як то неповна адреса, кількості наданих телефонних номерів, дати відпрацювання документів і т. п. Замовник не вважає за необхідне давати пояснення на безпідставні вимоги.
Враховуючи вищевикладене Замовник вважає, що вимоги ТОВ «Керуюча компанія «Перспектива.» не законні і безпідставні. Право щодо відхилення певної тендерної пропозиції Учасника надано виключно Замовнику. Він реалізує його шляхом прийняття рішення про переможця і наміру укладання договору, яке може відхилити тільки Антимонопольний комітет України. Без такого рішення робити висновки, у тому числі іншими Учасниками закупівлі, щодо її законності і порядності уповноваженої особи є не коректними діями.
Ви не погоджуєтесь з рішеннями Замовника щодо закупівлі робіт з капітального ремонту будівлі №131/1 смт. Тростянець (1 черга)” (номер ідентифікатора закупівлі - UA-2023-12-29-007389-a) – Ваше право. Але, просимо дотримуватись принципу добросовісної конкуренції серед учасників, а не вдаватись до погроз та тиску на основі своїх припущень.
Замовник не вбачає за необхідне і немає законних підстав змінювати своє рішення щодо визначення переможця в даній закупівлі.
Відповідь на Вимоги (скаргу) ТОВ «Керуюча компанія «Перспектива» затверджено рішенням № 30 від 30.01.2024 року уповноваженої особи КЕВ м. Вінниця Олександра УМАНСЬКОГО.
Статус вимоги:
Відхилено