-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з вивезення перевезення, утилізації/захоронення твердих побутових відходів, великогабаритних відходів та опалого листя)
Завершена
7 897 272.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 78 972.72 UAH
мін. крок: 1% або 78 972.72 UAH
Період оскарження:
28.12.2023 12:39 - 02.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Усунення дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
1dfde7a338cf44d6a19b44faa106d958
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-28-004836-a.a1
Назва:
Усунення дискримінаційних умов тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику!
1. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, Учасник має мати в наявності не менше 6 великогабаритних контейнерів (КУБО), об’ємом ВІД 12 м3 для встановлення на зонах відпочинку (надати довідку в довільній формі про надання в користування 6 контейнерів об’ємом 12 м3 із зазначенням їх приналежності до учасника (власність/оренда/тощо) та підтвердженням інформації викладеній в довідці документами (оборотно-сальдовою відомістю за підписом головного бухгалтера/бухгалтера або договором оренди/тощо).
Тобто Учасник має мати не менше 6-ти великогабаритних контейнерів (КУБО), об’ємом ВІД 12 м3 для встановлення на зонах відпочинку, тобто без обмежень, але в самій довідці Учасник має підтвердити надання в користування 6 контейнерів об’ємом САМЕ 12 м3.
Тобто приймати участь зможе учасник, який має у власності чи користуванні користування 6 контейнерів об’ємом САМЕ 12 м3. Але, Замовником необґрунтовано чому саме такі контейнери.
Дана вимога є дискримінаційною, адже Учасник, який має в наявності контейнери об’ємом ДО 12 м. куб, та контейнери об’ємом ВІД 12 м. куб. не зможе прийняти участь в даній закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, для дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, просимо внести зміни в тендерну документацію та виключити вимогу щодо надання в користування 6 контейнерів об’ємом ВИКЛЮЧНО 12 м. куб.
2. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, Учасник має мати в наявності затверджений тариф Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на послуги з вивезення твердих побутових відходів та великогабаритних відходів (збирання, перевезення, утилізація, захоронення) для бюджетних організацій та інших (на підтвердження надати копію відповідного документу).
Тобто приймати участь зможе учасник, який має затверджений КМДА тариф з вивезення твердих побутових відходів та великогабаритних відходів (збирання, перевезення, утилізація, захоронення) для бюджетних організацій та інших.
Дана вимога є дискримінаційною. Адже Замовник проводить конкурентну закупівлю, а не переговорну процедуру з Виконавцем послуг по м. Києву де наявність тарифу передбачена Законом.
Крім того, Порядок формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 р. № 1010, втратив чинність ще у жовтні 2023 року, тому затвердити такі тарифи не має можливості.
А затвердити тариф на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів, згідно Закону України «Про управління відходами» та Постанови КМУ № 1031 від 26 вересня 2023 р., можна лише після визначення Адміністратора послуг та проведення конкурсу на визначення суб’єктів господарювання, що здійснюють операції із збирання та перевезення побутових відходів.
Враховуючи вищевикладене, для дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, просимо внести зміни в тендерну документацію та виключити вимогу щодо наявності затвердженого тарифу Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на послуги з вивезення твердих побутових відходів та великогабаритних відходів (збирання, перевезення, утилізація, захоронення) для бюджетних організацій та інших (на підтвердження надати копію відповідного документу).
3. Також, просимо Замовника пояснити, чому йому не потрібен тариф на вивезення опалого листя, яке теж є предметом закупівлі?
Адже його так хвилює подальша утилізація (переробка відходів листя). Натомість Замовника зовсім не цікавить місце оброблення, утилізації чи захоронення побутових відходів (твердих та великогабаритних), куди будуть вивозитися дані відходи, чи зможе потенційний Учасник забезпечити дотримання безпеки щодо навколишнього середовища при вивезенні твердих побутових та великогабаритних відходів… Адже вимоги мають буди однаковими до всіх видів відходів, тим більше, що всі ці відходи входять в один лот, а не закуповуються окремо.
Також, просимо врахувати, що при не усуненні дискримінаційних умов, при наданні формальних необґрунтованих відписок, дана закупівля може потрапити під Фін. Моніторинг Держаудитслужби.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.01.2024 21:50
Вирішення:
Уповноважена особа розглянула вимогу про усунення порушення під час проведення тендеру до процедури відкритих торгів на закупівлю: «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з вивезення перевезення, утилізації/захоронення твердих побутових відходів, великогабаритних відходів та опалого листя)», код ДК 021:2015: 90510000-5 (ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-28-004836-a) (далі – Закупівля), зареєстровану 01.01.2024 о 21:50год №UA-2023-12-28-004836-a.a1 в електронній системі закупівель та повідомляє наступне.
Закупівля проводиться у відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон), з урахуванням особливостей визначених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова).
Відповідно до норм п.28 Постанови Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із нормами ст. 22 Закону, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу та має містити інформацію передбачену статтею 22 Закону.
Щодо наявності не менше 6 великогабаритних контейнерів (кубо), об’ємом від 12 м3.
Відповідно до інформації наведеній в п.1 та 2 технічного завдання, яке викладене в Додатку 2 до тендерної документації на Закупівлю, встановлена вимога щодо наявності в учасника, зокрема, «…не менше 6 великогабаритних контейнерів (КУБО), об’ємом від 12 м3 для встановлення на зонах відпочинку...». На підтвердження зазначеної вимоги, учасник у складі пропозиції має надати, зокрема, «…довідку в довільній формі про надання в користування 6 контейнерів об’ємом 12 м3 із зазначенням їх приналежності до учасника (власність/оренда/тощо) та підтвердженням інформації викладеній в довідці документами…».
Відтак, враховуючи норми вимоги, речення ««…довідку в довільній формі про надання в користування 6 контейнерів об’ємом 12 м3 із зазначенням їх приналежності до учасника (власність/оренда/тощо) та підтвердженням інформації викладеній в довідці документами…» слід читати як: ««…довідку в довільній формі про надання в користування 6 контейнерів об’ємом від 12 м3 із зазначенням їх приналежності до учасника (власність/оренда/тощо) та підтвердженням інформації викладеній в довідці документами…».
Щодо наявності тарифу на послуги з вивезення твердих побутових відходів та великогабаритних відходів (збирання, перевезення, утилізація, захоронення).
Відповідно до норм Закону України «Про управління відходами» тариф на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифи на збирання, перевезення, відновлення, видалення побутових відходів встановлюються органом місцевого самоврядування окремо за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні, відходи зелених насаджень).
Суб'єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконавчий орган місцевої ради на конкурсних засадах може визначити декількох суб'єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність із збирання та перевезення побутових відходів, на території територіальної громади за територіальним принципом та/або за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні).
Відповідно до норм постанови Кабінету міністрів України від 26 вересня 2023 р. №1031 «Про затвердження Порядку формування середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів» тариф на послугу, а також тарифи на операції встановлюються органом місцевого самоврядування окремо за видами побутових відходів (змішані, роздільно зібрані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні, відходи зелених насаджень).
На виконання вищевикладеного, розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про встановлення тарифів на послуги з вивезення побутових відходів з урахування операцій поводження з побутовими відходами (збирання, перевезення, утилізація, захоронення)» від 26.12.2018 р. №2351 (із змінами та доповненнями) встановлено тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів з урахуванням операцій поводження з побутовими відходами (збирання, перевезення, утилізація, захоронення) та тарифи на послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів з урахуванням операцій поводження з побутовими відходами (збирання, перевезення, утилізація, захоронення).
Таким чином, відповідно до норм глави 21 Господарського кодексу України та закону України «Про ціни та ціноутворення» ціни на вищенаведені послуги є державними регульованими цінами.
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація на Закупівлю містить, зокрема, вимогу щодо наявності в учасника затвердженого тарифу Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на послуги з вивезення твердих побутових відходів та великогабаритних відходів (збирання, перевезення, утилізація, захоронення) для бюджетних організацій та інших (на підтвердження надати копію відповідного документу).
Щодо відсутності вимоги про наявність затвердженого тарифу на з вивезення перевезення, утилізації/захоронення опалого листя.
Відповідно до норм глави 21 Господарського кодексу України та закону України «Про ціни та ціноутворення» ціни на послуги з вивезення перевезення, утилізації/захоронення опалого листя не є державними регульованими цінами.
Стаття 180 Господарського кодексу України передбачає обов’язок сторін, зокрема, досягнути згоди щодо усіх істотних умов договору та погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Нормами статті 632 Цивільного кодексу України передбачено що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.
Враховуючи те, що послуга з вивезення перевезення, утилізації/захоронення опалого листя не затверджена тарифом, отже відповідає визначенню «вільна ціна», умови додатку №1 до тендерної документації на закупівлю, містять, зокрема, вимогу для учасника щодо надання калькуляції розрахунку вартості послуги з вивезення перевезення, утилізації/захоронення опалого листя, яка в подальшому має слугувати додатком №3 до договору про надання послуг і передбачена в його проекті.
Зазначені Замовником вимоги тендерної документації жодним чином не порушують принципів здійснення закупівель, встановлених Законом та Постановою, а передбачені низкою нормативно-правових актів, що регулюють діяльність такого виду послуг.
Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога підлягає відхиленню
Статус вимоги:
Відхилено