-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
Послуги з організації гарячого харчування учнів (здобувачів освіти) у комунальних закладах загальної середньої освіти територіальної громади міста Києва
Завершена
23 792 924.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 19 436.11 UAH
мін. крок: 0.1% або 19 436.11 UAH
Період оскарження:
27.12.2023 16:55 - 01.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Контракт Продрезерв 5"
Номер:
2a78f702105a42a9b590da21f7d15e9e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-27-011343-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Контракт Продрезерв 5"
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- Меню мультипрофель весна, лліто.pdf 31.01.2024 15:18
- скарга_АМК КЕП Дніпровський район.pdf 31.01.2024 15:18
- докази.rar 31.01.2024 15:18
- Меню мультипрофіль осінь, зима.pdf 31.01.2024 15:18
- Протокол відхилення кандидата (послуги харчування Лот 1 ).pdf 31.01.2024 15:18
- СЕРТИФІКАТИ НАССР ПРАЦІВНИКИ 2019.pdf 31.01.2024 15:18
- Довідка працівники НАССР.pdf 31.01.2024 15:18
- скарга_АМК КЕП Дніпровський район.doc.asice.zip 31.01.2024 15:18
- sign.p7s 31.01.2024 15:19
- Рішення від 02.02.2024 № 2075.pdf 02.02.2024 16:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.02.2024 № 2592.pdf 13.02.2024 13:26
- Рішення від 12.02.2024 № 2592.pdf 15.02.2024 14:32
- Пояснення по суті скарги (послуги з організації харчування Лот 1).pdf 06.02.2024 17:47
- Пояснення по суті скарги (послуги з організації харчування Лот 1).docx 06.02.2024 17:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.01.2024 16:25
Дата розгляду скарги:
12.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.02.2024 16:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.02.2024 14:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель від 12.02.2024 №2592-р/пк-пз скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ПОНТЕМ.УА" переможцем процедури закупівлі за лотом № 1.
Пункт скарги
Номер:
e282ec149a204fd3b37db0372472b85b
Заголовок пункту скарги:
26 січня 2024р., уповноваженою особою Замовника на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua був опублікований протокол № 01/114 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Контракт Продрезерв 5» на підставі наступного:
«Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації з наступних причин, а саме:
1) Відповідно до пункту 1 додатку 2 тендерної документації учасники зобов’язані надати: «Розроблене відповідно до норм постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 чотиритижневе мультипрофільне сезонне меню, погоджене з Держпродспоживслужбою із зазначенням одночасно не менше 3 наборів страв з можливістю їх вибору або вибору їх компонентів споживачами з урахуванням особливих дієтичних потреб здобувачів освіти з зазначенням енергетичної цінності (ккал) на кожну страву згідно меню.».
Учасник ТОВ «Контракт продрезерв 5» в своїй пропозиції пропонує 3-й варіанти комплексу монопрофільного меню, що не передбачає самостійного вибору страв учнями, а лише цілим комплексом, що не відповідає пункту 1 додатку 2 тендерної документації, адже мультипрофільне харчування працює за принципом «шведського столу», який передбачає вибір компонентів срав учнями, що надає можливість дітям обрати та компанувати різні страви на особистий смак.
2) Відповідно до пункту 1 додатку 2 тендерної документації учасники зобов’язані надати: «Розроблене відповідно до норм постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 чотиритижневе мультипрофільне сезонне меню, погоджене з Держпродспоживслужбою із зазначенням одночасно не менше 3 наборів страв з можливістю їх вибору або вибору їх компонентів споживачами з урахуванням особливих дієтичних потреб здобувачів освіти з зазначенням енергетичної цінності (ккал) на кожну страву згідно меню.». Надане учасником ТОВ «Контракт Продрезерв 5» меню не відповідає нормам Постанови 305, а саме - Додатку 9: Згідно з Додатком 9 «НОРМИ споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування», щоденна норма овочів на сніданок для всіх вікових категорій - 100 грам.
В наданому учасником «Контракт Продрезерв 5»: «Примірне чотиритижневе сезонне меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п’ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 року» в меню третього тижня у середу варіант сніданку 2 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори, тощо)» для учнів від 6 до 11 років виходом 25 грам, а для учнів від 11 до 14 років та для учнів від 14 до 18 років - дана страва не пропонується взагалі. Отже, надане учасником ТОВ «Контракт Продрезерв 5» меню не відповідає пункту 1 додатку 2 тендерної документації та нормам Постанови 305.
3) Відповідно до пункту 1 додатку 2 тендерної документації важливою умовою було саме зазначити енергетичну цінність (ккал) на кожну страву згідно меню, адже батьки учнів бажають розуміти скільки калорій, білків, жирів та вуглеводів отримує їх дитина в шкільному закладі щоденно - це важливо для дітей, які мають приписи лікарів щодо харчування, а також для дітей, що займаються спортом. Також обов’язковою умовою було погодження меню з стравами з зазначенням енергетичної цінності (ккал) з фаховою структурою - Держпродспоживслужбою. Учасником ТОВ «Контракт Продрезерв 5» надано меню, яке не містить енергетичну цінність (ккал) на кожну страву згідно меню. Але, учасником ТОВ «Контракт Продрезерв 5» надано додаток до меню, в якому зазначається енергетична цінність.
Замовником розглянуто даний додаток та встановлено наступне:
В меню на осінній та зимовий сезон 2023 року на перший тиждень, п’ятниця на сніданок З пропонується страва «Овочі різні (огірок, помідори, тощо) з виходом страви 85 гр.
Також в меню на третій тиждень, вівторок, сніданок 1 включає страву «Овочі різні (огірок, помідори, тощо) з виходом страви 85 гр.
В додатку не зазначена енергетична цінність (ккал) на дані страви.
В меню на весняний та літній сезон 2023 року на перший тиждень п’ятниця, сніданок З пропонується страва «Овочі різні свіжі (огірок, помідори, тощо) з виходом страви 85 гр.
Також в меню на третій тиждень, вівторок, сніданок 1 включає страву «Овочі різні свіжі (огірок, помідори, тощо) з виходом страви 85 гр.
В меню на третій тиждень, середа, сніданок 2 включає страву «Овочі різні свіжі (огірок, помідори, тощо) з виходом страви 55 гр.
В додатку не зазначена енергетична цінність (ккал) на дані страви.
Також: у наданому учасником меню на весняний та літній сезон 2023 року на страву «Салат зі свіжих огірків» виходом 70 грам в додатку зазначені різні показники:
«Салат зі свіжих огірків» 70 гр: Білки - 0,41 гр Жири - 1,74 Вуглеводи -1,81 Калорійність - 24,6 Ккал та «Салат зі свіжих огірків»70 гр: Білки - 0,549 гр Жири-2,167 Вуглеводи - 2,264 Калорійність - 30,749 Ккал
Крім того, учасником не підтверджено, що додаток є невід’ємною частиною меню та був також погоджений Держпродспоживслужбою.
Замовником також виявлено (інформація що міститься у відкритому доступі в електронній системі закупівель "Prozorro"), що учасник ТОВ «Контракт Продрезерв 5» брав участь в інших закупівлях: https://prozorro.gov.ua/tenderAJA-2024-01-04-006255-a та https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-l 2-19-017542-а, в яких надавалося теж саме меню, але без додатку з енергетичною цінністю (ккал) на кожну страву.
Таким чином, учасником ТОВ «Контракт Продрезерв 5» не виконано вимоги пункту 1 додатку 2 тендерної документації.
4) Відповідно до пункту 4 додатку 2 тендерної документації: «Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати довідку, складену у довільній формі про наявність в штаті підприємства працівників (із зазначенням ПІБ працівників та їх посади), які пройшли навчання та отримали сертифікати відповідно до вимог ДСТУ ISO 22000-2019 (ISO 22000-2018, IDT) щодо розробки та впровадження системи управління безпечністю харчових продуктів, вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу, а також скановані оригінали сертифікатів зазначених працівників. Обов’язковим є наявність в складі працівників, які пройшли навчання і отримали сертифікати відповідно до вимог ISO 22000-2019 (ISO 22000-2018, IDT) щодо розробки та впровадження системи управління безпечністю харчових продуктів - технолога.».
ТОВ «Контракт Продрезерв 5» не надало у складі пропозиції сертифікати саме щодо розробки та впровадження системи управління безпечністю харових продуктів, будь-якої організації в харчовому ланцюгу, що не відповідає пункту 4 додатку 2 тендерної документації».
Скаржник не погоджується із рішенням Замовника, та вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації на підставі наступного.
Опис заперечення:
ПО-ПЕРШЕ, згідно з ПОРЯДКОМ організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 (зі змінами), в розділі Організація харчування пункт 13 вказано:
Організація харчування у закладах освіти та закладах оздоровлення та відпочинку здійснюється з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. В розділі Планування меню пункт 35 абзац 2: Включення окремих страв до щоденного раціону, калорійність окремих прийомів їжі, мінімальні вимоги до режиму (кратності) приймання в їжу овочів, фруктів, м’яса, риби, яєць, горіхів, бобових та інших продуктів повинні відповідати нормам харчування.
Отже, якщо надати меню у вигляді переліку страв по три найменування: салати, другі страви, гарніри, солодкі страви та напої, які будуть різні по набору сировини, а через це і різні по поживній цінності, дитина не зможе отримати комплекс, який буде відповідати нормам харчування. Бо маючи на лінії роздачі нерівноцінні групи страв, не відомо, яким чином і хто буде комплектувати сніданки для дітей, які б відповідали нормам харчування. Тому доцільно надавати меню з повноцінними комплексами, які будуть відрізнятися один від одного і в той же час відповідатимуть вимогам норм харчування.
ПО-ДРУГЕ, в наданому Скаржником «Примірному чотиритижневому сезонному меню мультипрофільному для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п’ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 року» в меню третього тижня у середу варіант сніданку 2 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори, тощо)» для учнів від 6 до 11 років виходом 25 грам, а для учнів від 11 до 14 років та для учнів від 14 до 18 років – дана страва не пропонується взагалі, через те, що страва «Капуста, тушкована з картоплею з маслом вершковим» (Л, МП, ЗП, Г) за збірником 2014/ст.499 містить певну кількість овочів з якою і було зроблено перерахунок овочевої групи харчових продуктів, та виконано норми споживання основних груп харчових продуктів відповідно до Постанови КМУ від 24.03.2021 р. №305 Додаток 9 до норм. Адже пункт 10 Постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 роз’яснює, як проводити розрахунок харчових продуктів, що відносяться до однієї групи. А саме, необхідно рахувати овочі, які входять до усіх страв одного прийому їжі.
З огляду на вищевказану інформацію, помилок Скаржником щодо виконання норм споживання основних груп харчових продуктів відповідно до Постанови КМУ від 24.03.2021 р. №305 Додаток 9 до норм, згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.», допущено не було.
ПО-ТРЕТЄ, згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р. на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 зазначена енергетична цінність (ккал). Також згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на третій тиждень, вівторок, сніданок 1 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25г а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на третій тиждень, вівторок, сніданок 1 зазначена енергетична цінність (ккал).
Також, в примірному чотиритижневому сезонному меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 зазначена енергетична цінність (ккал). На третій тиждень, вівторок, сніданок 1 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник.. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., На третій тиждень, вівторок, сніданок 1 зазначена енергетична цінність (ккал). На третій тиждень, середа, сніданок 2 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 55 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., На третій тиждень, середа, сніданок 2 зазначена енергетична цінність (ккал).
З вищенаведеної інформації було встановлено Замовником помилкове твердження щодо не відповідності виходів страв згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023р.» та «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р.», та у відсутності зазначеної енергетичної цінності (ккал) в додатку до «Примірного чотиритижневого сезонного меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» та «Примірного чотиритижневого сезонного меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р.», на вказану вагу страви.
ПО-ЧЕТВЕРТЕ, Замовником, зазначено, що учасником не підтверджено, що додаток є невід’ємною частиною меню та був також погоджений Держпродспоживслужбою.
Звертаємо увагу шановної Колегії на те, що Замовником не було встановлено ОКРЕМОЇ вимоги, як саме і де саме в меню повинна зазначатися енергетична цінність (ккал) на кожну страву, а також, не затверджена чинним законодавством обов’язкова до використання форма меню. Також, не регламентовано чинним законодавством окреме погодження додатку до меню.
ПО-П’ЯТЕ, скаржником надані у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідно до вимог ДСТУ ISO 22000-2019 (ISO 22000-2018, IDT) на працівників, які зазначені у відповідній довідці (технологів).
В зазначених сертифікатах, передбачається, що працівники (технологи) пройшли підготовку за курсом «Вимоги до системи управління безпечністю харчових продуктів (СУБХП) у відповідності з ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу».
Замовник вважає, що Скаржник не надав у складі пропозиції сертифікати саме щодо розробки та впровадження системи управління безпечністю харових продуктів, будь-якої організації в харчовому ланцюгу
Звертаємо увагу Шановної колегії на те, що стандарт ISO 22000 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до організацій будь-якого харчового ланцюга». Даний стандарт встановлює вимоги до системи управління в організаціях, що пов’язані з виробництвом і споживанням харчових продуктів, і направлений на демонстрацію їх здатності контролювати безпеку харчової продукції та гарантувати, що випущена ними продукція є безпечною для споживачів.
В основу стандарту ISO 22000 покладено принципи НАССР (англ. Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) – аналіз ризиків та критичних точок контролювання.
Стандарт ДСТУ ISO 22000:2019 називається згідно чинного законодавства «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018, IDT)».
Таким чином, в рамках зазначеної системи, працівники проходять навчання щодо розробки та впровадження системи управління безпечністю харових продуктів, будь-якої організації в харчовому ланцюгу на підприємстві, про що і отримують сертифікати із назвою: Вимоги до системи управління безпечністю харчових продуктів (СУБХП) у відповідності з ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу», які були надані Скаржником в складі пропозиції.
На підставі зазначених аргументів, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція була неправомірно відхилена.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати протокол № 01/114 від 26.01.2024р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5". Наявність порушених прав обгрунтовується тим, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того, Скаржник реально має можливість забезпечити кейтеринговими послугами заклади загальної середньої освіти Замовника, які є предметом закупівлі, що підтверджується документами, які містяться у складі тендерної пропозиції. Неправомірне рішення відхилення тендерної пропозиції Скаржника, позбавляє останнього можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із Замовником, адже сама тендерна пропозиція Скаржника є найбільш економічно вигідною за результатами аукціону.
Зважаючи на все описане вище, вважаємо що Замовником було прийняте неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, у зв'язку з чим, останній реалізує своє право на оскарження такого рішення Замовника у порядку визначеному пунктами 55-67 Особливостей та ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Організація харчування у закладах освіти та закладах оздоровлення та відпочинку здійснюється з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. В розділі Планування меню пункт 35 абзац 2: Включення окремих страв до щоденного раціону, калорійність окремих прийомів їжі, мінімальні вимоги до режиму (кратності) приймання в їжу овочів, фруктів, м’яса, риби, яєць, горіхів, бобових та інших продуктів повинні відповідати нормам харчування.
Отже, якщо надати меню у вигляді переліку страв по три найменування: салати, другі страви, гарніри, солодкі страви та напої, які будуть різні по набору сировини, а через це і різні по поживній цінності, дитина не зможе отримати комплекс, який буде відповідати нормам харчування. Бо маючи на лінії роздачі нерівноцінні групи страв, не відомо, яким чином і хто буде комплектувати сніданки для дітей, які б відповідали нормам харчування. Тому доцільно надавати меню з повноцінними комплексами, які будуть відрізнятися один від одного і в той же час відповідатимуть вимогам норм харчування.
ПО-ДРУГЕ, в наданому Скаржником «Примірному чотиритижневому сезонному меню мультипрофільному для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п’ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 року» в меню третього тижня у середу варіант сніданку 2 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори, тощо)» для учнів від 6 до 11 років виходом 25 грам, а для учнів від 11 до 14 років та для учнів від 14 до 18 років – дана страва не пропонується взагалі, через те, що страва «Капуста, тушкована з картоплею з маслом вершковим» (Л, МП, ЗП, Г) за збірником 2014/ст.499 містить певну кількість овочів з якою і було зроблено перерахунок овочевої групи харчових продуктів, та виконано норми споживання основних груп харчових продуктів відповідно до Постанови КМУ від 24.03.2021 р. №305 Додаток 9 до норм. Адже пункт 10 Постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 роз’яснює, як проводити розрахунок харчових продуктів, що відносяться до однієї групи. А саме, необхідно рахувати овочі, які входять до усіх страв одного прийому їжі.
З огляду на вищевказану інформацію, помилок Скаржником щодо виконання норм споживання основних груп харчових продуктів відповідно до Постанови КМУ від 24.03.2021 р. №305 Додаток 9 до норм, згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.», допущено не було.
ПО-ТРЕТЄ, згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р. на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 зазначена енергетична цінність (ккал). Також згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на третій тиждень, вівторок, сніданок 1 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25г а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на третій тиждень, вівторок, сніданок 1 зазначена енергетична цінність (ккал).
Також, в примірному чотиритижневому сезонному меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 зазначена енергетична цінність (ккал). На третій тиждень, вівторок, сніданок 1 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник.. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., На третій тиждень, вівторок, сніданок 1 зазначена енергетична цінність (ккал). На третій тиждень, середа, сніданок 2 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 55 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., На третій тиждень, середа, сніданок 2 зазначена енергетична цінність (ккал).
З вищенаведеної інформації було встановлено Замовником помилкове твердження щодо не відповідності виходів страв згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023р.» та «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р.», та у відсутності зазначеної енергетичної цінності (ккал) в додатку до «Примірного чотиритижневого сезонного меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» та «Примірного чотиритижневого сезонного меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р.», на вказану вагу страви.
ПО-ЧЕТВЕРТЕ, Замовником, зазначено, що учасником не підтверджено, що додаток є невід’ємною частиною меню та був також погоджений Держпродспоживслужбою.
Звертаємо увагу шановної Колегії на те, що Замовником не було встановлено ОКРЕМОЇ вимоги, як саме і де саме в меню повинна зазначатися енергетична цінність (ккал) на кожну страву, а також, не затверджена чинним законодавством обов’язкова до використання форма меню. Також, не регламентовано чинним законодавством окреме погодження додатку до меню.
ПО-П’ЯТЕ, скаржником надані у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідно до вимог ДСТУ ISO 22000-2019 (ISO 22000-2018, IDT) на працівників, які зазначені у відповідній довідці (технологів).
В зазначених сертифікатах, передбачається, що працівники (технологи) пройшли підготовку за курсом «Вимоги до системи управління безпечністю харчових продуктів (СУБХП) у відповідності з ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу».
Замовник вважає, що Скаржник не надав у складі пропозиції сертифікати саме щодо розробки та впровадження системи управління безпечністю харових продуктів, будь-якої організації в харчовому ланцюгу
Звертаємо увагу Шановної колегії на те, що стандарт ISO 22000 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до організацій будь-якого харчового ланцюга». Даний стандарт встановлює вимоги до системи управління в організаціях, що пов’язані з виробництвом і споживанням харчових продуктів, і направлений на демонстрацію їх здатності контролювати безпеку харчової продукції та гарантувати, що випущена ними продукція є безпечною для споживачів.
В основу стандарту ISO 22000 покладено принципи НАССР (англ. Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) – аналіз ризиків та критичних точок контролювання.
Стандарт ДСТУ ISO 22000:2019 називається згідно чинного законодавства «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018, IDT)».
Таким чином, в рамках зазначеної системи, працівники проходять навчання щодо розробки та впровадження системи управління безпечністю харових продуктів, будь-якої організації в харчовому ланцюгу на підприємстві, про що і отримують сертифікати із назвою: Вимоги до системи управління безпечністю харчових продуктів (СУБХП) у відповідності з ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу», які були надані Скаржником в складі пропозиції.
На підставі зазначених аргументів, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція була неправомірно відхилена.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати протокол № 01/114 від 26.01.2024р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5". Наявність порушених прав обгрунтовується тим, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того, Скаржник реально має можливість забезпечити кейтеринговими послугами заклади загальної середньої освіти Замовника, які є предметом закупівлі, що підтверджується документами, які містяться у складі тендерної пропозиції. Неправомірне рішення відхилення тендерної пропозиції Скаржника, позбавляє останнього можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із Замовником, адже сама тендерна пропозиція Скаржника є найбільш економічно вигідною за результатами аукціону.
Зважаючи на все описане вище, вважаємо що Замовником було прийняте неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, у зв'язку з чим, останній реалізує своє право на оскарження такого рішення Замовника у порядку визначеному пунктами 55-67 Особливостей та ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Неправомірно та безпідставно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовником було порушено п.2 ч. 1 ст. 31 ЗУ "Про публічні закупівлі", а саме, винесено рішення про те, що тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Бо Замовник вважає, що Скаржник не надав документів, які вимагалися умовами технічної специфікації. Однак, зазначене не відповідає дійсності на підставі наступного.
ПО-ПЕРШЕ, згідно з ПОРЯДКОМ організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 (зі змінами), в розділі Організація харчування пункт 13 вказано:
Організація харчування у закладах освіти та закладах оздоровлення та відпочинку здійснюється з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. В розділі Планування меню пункт 35 абзац 2: Включення окремих страв до щоденного раціону, калорійність окремих прийомів їжі, мінімальні вимоги до режиму (кратності) приймання в їжу овочів, фруктів, м’яса, риби, яєць, горіхів, бобових та інших продуктів повинні відповідати нормам харчування.
Отже, якщо надати меню у вигляді переліку страв по три найменування: салати, другі страви, гарніри, солодкі страви та напої, які будуть різні по набору сировини, а через це і різні по поживній цінності, дитина не зможе отримати комплекс, який буде відповідати нормам харчування. Бо маючи на лінії роздачі нерівноцінні групи страв, не відомо, яким чином і хто буде комплектувати сніданки для дітей, які б відповідали нормам харчування. Тому доцільно надавати меню з повноцінними комплексами, які будуть відрізнятися один від одного і в той же час відповідатимуть вимогам норм харчування.
ПО-ДРУГЕ, в наданому Скаржником «Примірному чотиритижневому сезонному меню мультипрофільному для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п’ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 року» в меню третього тижня у середу варіант сніданку 2 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори, тощо)» для учнів від 6 до 11 років виходом 25 грам, а для учнів від 11 до 14 років та для учнів від 14 до 18 років – дана страва не пропонується взагалі, через те, що страва «Капуста, тушкована з картоплею з маслом вершковим» (Л, МП, ЗП, Г) за збірником 2014/ст.499 містить певну кількість овочів з якою і було зроблено перерахунок овочевої групи харчових продуктів, та виконано норми споживання основних груп харчових продуктів відповідно до Постанови КМУ від 24.03.2021 р. №305 Додаток 9 до норм. Адже пункт 10 Постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 роз’яснює, як проводити розрахунок харчових продуктів, що відносяться до однієї групи. А саме, необхідно рахувати овочі, які входять до усіх страв одного прийому їжі.
З огляду на вищевказану інформацію, помилок Скаржником щодо виконання норм споживання основних груп харчових продуктів відповідно до Постанови КМУ від 24.03.2021 р. №305 Додаток 9 до норм, згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.», допущено не було.
ПО-ТРЕТЄ, згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р. на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 зазначена енергетична цінність (ккал). Також згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на третій тиждень, вівторок, сніданок 1 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25г а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на третій тиждень, вівторок, сніданок 1 зазначена енергетична цінність (ккал).
Також, в примірному чотиритижневому сезонному меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 зазначена енергетична цінність (ккал). На третій тиждень, вівторок, сніданок 1 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник.. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., На третій тиждень, вівторок, сніданок 1 зазначена енергетична цінність (ккал). На третій тиждень, середа, сніданок 2 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 55 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., На третій тиждень, середа, сніданок 2 зазначена енергетична цінність (ккал).
З вищенаведеної інформації було встановлено Замовником помилкове твердження щодо не відповідності виходів страв згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023р.» та «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р.», та у відсутності зазначеної енергетичної цінності (ккал) в додатку до «Примірного чотиритижневого сезонного меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» та «Примірного чотиритижневого сезонного меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р.», на вказану вагу страви.
ПО-ЧЕТВЕРТЕ, Замовником, зазначено, що учасником не підтверджено, що додаток є невід’ємною частиною меню та був також погоджений Держпродспоживслужбою.
Звертаємо увагу шановної Колегії на те, що Замовником не було встановлено ОКРЕМОЇ вимоги, як саме і де саме в меню повинна зазначатися енергетична цінність (ккал) на кожну страву, а також, не затверджена чинним законодавством обов’язкова до використання форма меню. Також, не регламентовано чинним законодавством окреме погодження додатку до меню.
ПО-П’ЯТЕ, скаржником надані у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідно до вимог ДСТУ ISO 22000-2019 (ISO 22000-2018, IDT) на працівників, які зазначені у відповідній довідці (технологів).
В зазначених сертифікатах, передбачається, що працівники (технологи) пройшли підготовку за курсом «Вимоги до системи управління безпечністю харчових продуктів (СУБХП) у відповідності з ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу».
Замовник вважає, що Скаржник не надав у складі пропозиції сертифікати саме щодо розробки та впровадження системи управління безпечністю харових продуктів, будь-якої організації в харчовому ланцюгу
Звертаємо увагу Шановної колегії на те, що стандарт ISO 22000 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до організацій будь-якого харчового ланцюга». Даний стандарт встановлює вимоги до системи управління в організаціях, що пов’язані з виробництвом і споживанням харчових продуктів, і направлений на демонстрацію їх здатності контролювати безпеку харчової продукції та гарантувати, що випущена ними продукція є безпечною для споживачів.
В основу стандарту ISO 22000 покладено принципи НАССР (англ. Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) – аналіз ризиків та критичних точок контролювання.
Стандарт ДСТУ ISO 22000:2019 називається згідно чинного законодавства «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018, IDT)».
Таким чином, в рамках зазначеної системи, працівники проходять навчання щодо розробки та впровадження системи управління безпечністю харових продуктів, будь-якої організації в харчовому ланцюгу на підприємстві, про що і отримують сертифікати із назвою: Вимоги до системи управління безпечністю харчових продуктів (СУБХП) у відповідності з ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу», які були надані Скаржником в складі пропозиції.
На підставі зазначених аргументів, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція була неправомірно відхилена.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати протокол № 01/114 від 26.01.2024р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5". Наявність порушених прав обгрунтовується тим, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того, Скаржник реально має можливість забезпечити кейтеринговими послугами заклади загальної середньої освіти Замовника, які є предметом закупівлі, що підтверджується документами, які містяться у складі тендерної пропозиції. Неправомірне рішення відхилення тендерної пропозиції Скаржника, позбавляє останнього можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із Замовником, адже сама тендерна пропозиція Скаржника є найбільш економічно вигідною за результатами аукціону.
Зважаючи на все описане вище, вважаємо що Замовником було прийняте неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, у зв'язку з чим, останній реалізує своє право на оскарження такого рішення Замовника у порядку визначеному пунктами 55-67 Особливостей та ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
ПО-ПЕРШЕ, згідно з ПОРЯДКОМ організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 (зі змінами), в розділі Організація харчування пункт 13 вказано:
Організація харчування у закладах освіти та закладах оздоровлення та відпочинку здійснюється з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. В розділі Планування меню пункт 35 абзац 2: Включення окремих страв до щоденного раціону, калорійність окремих прийомів їжі, мінімальні вимоги до режиму (кратності) приймання в їжу овочів, фруктів, м’яса, риби, яєць, горіхів, бобових та інших продуктів повинні відповідати нормам харчування.
Отже, якщо надати меню у вигляді переліку страв по три найменування: салати, другі страви, гарніри, солодкі страви та напої, які будуть різні по набору сировини, а через це і різні по поживній цінності, дитина не зможе отримати комплекс, який буде відповідати нормам харчування. Бо маючи на лінії роздачі нерівноцінні групи страв, не відомо, яким чином і хто буде комплектувати сніданки для дітей, які б відповідали нормам харчування. Тому доцільно надавати меню з повноцінними комплексами, які будуть відрізнятися один від одного і в той же час відповідатимуть вимогам норм харчування.
ПО-ДРУГЕ, в наданому Скаржником «Примірному чотиритижневому сезонному меню мультипрофільному для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п’ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 року» в меню третього тижня у середу варіант сніданку 2 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори, тощо)» для учнів від 6 до 11 років виходом 25 грам, а для учнів від 11 до 14 років та для учнів від 14 до 18 років – дана страва не пропонується взагалі, через те, що страва «Капуста, тушкована з картоплею з маслом вершковим» (Л, МП, ЗП, Г) за збірником 2014/ст.499 містить певну кількість овочів з якою і було зроблено перерахунок овочевої групи харчових продуктів, та виконано норми споживання основних груп харчових продуктів відповідно до Постанови КМУ від 24.03.2021 р. №305 Додаток 9 до норм. Адже пункт 10 Постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 роз’яснює, як проводити розрахунок харчових продуктів, що відносяться до однієї групи. А саме, необхідно рахувати овочі, які входять до усіх страв одного прийому їжі.
З огляду на вищевказану інформацію, помилок Скаржником щодо виконання норм споживання основних груп харчових продуктів відповідно до Постанови КМУ від 24.03.2021 р. №305 Додаток 9 до норм, згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.», допущено не було.
ПО-ТРЕТЄ, згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р. на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 зазначена енергетична цінність (ккал). Також згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на третій тиждень, вівторок, сніданок 1 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25г а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» на третій тиждень, вівторок, сніданок 1 зазначена енергетична цінність (ккал).
Також, в примірному чотиритижневому сезонному меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., на перший тиждень, п’ятниця на сніданок 3 зазначена енергетична цінність (ккал). На третій тиждень, вівторок, сніданок 1 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 85 г, як вказує замовник.. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., На третій тиждень, вівторок, сніданок 1 зазначена енергетична цінність (ккал). На третій тиждень, середа, сніданок 2 пропонується страва «Овочі різні (огірки, помідори тощо) з виходом страви 25 г, а не 55 г, як вказує замовник. В додатку на дану страву, з вказаним виходом згідно з примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р., На третій тиждень, середа, сніданок 2 зазначена енергетична цінність (ккал).
З вищенаведеної інформації було встановлено Замовником помилкове твердження щодо не відповідності виходів страв згідно з «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023р.» та «Примірним чотиритижневим сезонним меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р.», та у відсутності зазначеної енергетичної цінності (ккал) в додатку до «Примірного чотиритижневого сезонного меню мультипрофільним для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на осінній сезон, зимовий сезон 2023 р.» та «Примірного чотиритижневого сезонного меню мультипрофільне для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п'ятиденного перебування на весняний сезон, літній сезон 2023 р.», на вказану вагу страви.
ПО-ЧЕТВЕРТЕ, Замовником, зазначено, що учасником не підтверджено, що додаток є невід’ємною частиною меню та був також погоджений Держпродспоживслужбою.
Звертаємо увагу шановної Колегії на те, що Замовником не було встановлено ОКРЕМОЇ вимоги, як саме і де саме в меню повинна зазначатися енергетична цінність (ккал) на кожну страву, а також, не затверджена чинним законодавством обов’язкова до використання форма меню. Також, не регламентовано чинним законодавством окреме погодження додатку до меню.
ПО-П’ЯТЕ, скаржником надані у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідно до вимог ДСТУ ISO 22000-2019 (ISO 22000-2018, IDT) на працівників, які зазначені у відповідній довідці (технологів).
В зазначених сертифікатах, передбачається, що працівники (технологи) пройшли підготовку за курсом «Вимоги до системи управління безпечністю харчових продуктів (СУБХП) у відповідності з ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу».
Замовник вважає, що Скаржник не надав у складі пропозиції сертифікати саме щодо розробки та впровадження системи управління безпечністю харових продуктів, будь-якої організації в харчовому ланцюгу
Звертаємо увагу Шановної колегії на те, що стандарт ISO 22000 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до організацій будь-якого харчового ланцюга». Даний стандарт встановлює вимоги до системи управління в організаціях, що пов’язані з виробництвом і споживанням харчових продуктів, і направлений на демонстрацію їх здатності контролювати безпеку харчової продукції та гарантувати, що випущена ними продукція є безпечною для споживачів.
В основу стандарту ISO 22000 покладено принципи НАССР (англ. Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) – аналіз ризиків та критичних точок контролювання.
Стандарт ДСТУ ISO 22000:2019 називається згідно чинного законодавства «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018, IDT)».
Таким чином, в рамках зазначеної системи, працівники проходять навчання щодо розробки та впровадження системи управління безпечністю харових продуктів, будь-якої організації в харчовому ланцюгу на підприємстві, про що і отримують сертифікати із назвою: Вимоги до системи управління безпечністю харчових продуктів (СУБХП) у відповідності з ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу», які були надані Скаржником в складі пропозиції.
На підставі зазначених аргументів, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція була неправомірно відхилена.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати протокол № 01/114 від 26.01.2024р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5". Наявність порушених прав обгрунтовується тим, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того, Скаржник реально має можливість забезпечити кейтеринговими послугами заклади загальної середньої освіти Замовника, які є предметом закупівлі, що підтверджується документами, які містяться у складі тендерної пропозиції. Неправомірне рішення відхилення тендерної пропозиції Скаржника, позбавляє останнього можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із Замовником, адже сама тендерна пропозиція Скаржника є найбільш економічно вигідною за результатами аукціону.
Зважаючи на все описане вище, вважаємо що Замовником було прийняте неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, у зв'язку з чим, останній реалізує своє право на оскарження такого рішення Замовника у порядку визначеному пунктами 55-67 Особливостей та ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Меню мультипрофільне весна, літо, осінь, зима; Довідка НАССР працівники; Сертифікати НАССР працівники
-
Опис доказу:
Меню розроблене у відповідності до Постанови 305 КМУ, про що, свідчить погодження його Держпродспоживслужбою, а також, надані сертифікати НАССР на працівників, що підтверджують розробку та впровадження системи НАССР.
-
Повʼязаний документ:
докази.rar
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зважаючи на все описане вище, вважаємо що Замовником було прийняте неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, у зв'язку з чим, останній реалізує своє право на оскарження такого рішення Замовника у порядку визначеному пунктами 55-67 Особливостей та ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі». Таким чином, вимагаємо зобов’язати Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати свій протокол № 01/114 від 26.01.2024р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Контракт Продрезерв 5».