-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
МОЛОКО ТА ВЕРШКИ (молоко 3,2% жирності).
Завершена
3 180 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 800.00 UAH
мін. крок: 1% або 31 800.00 UAH
Період оскарження:
22.12.2023 11:15 - 27.12.2023 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель ( у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»), а саме на безпідставне визнання переможцем Фізичної особи-підприємця Ковальчук Марії Григорівни у процедурі закупівлі UA-2023-12-22-005434-a, код 021:2015:15510000-6: молоко та вершки (молоко 3,2% жирності)
Номер:
80c5c9e6b86b4019ba564373cd59dcd1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-22-005434-a.c1
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель ( у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»), а саме на безпідставне визнання переможцем Фізичної особи-підприємця Ковальчук Марії Григорівни у процедурі закупівлі UA-2023-12-22-005434-a, код 021:2015:15510000-6: молоко та вершки (молоко 3,2% жирності)
Скарга:
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель ( у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»), а саме на безпідставне визнання переможцем
Фізичної особи-підприємця Ковальчук Марії Григорівни
у процедурі закупівлі UA-2023-12-22-005434-a, код 021:2015:15510000-6: молоко та вершки (молоко 3,2% жирності)
Департаментом освіти Луцької міської ради (надалі Замовник) 22 грудня 2023 року розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-12-22-005434-a на закупівлю молока 3,2 % за кодом 021:2015: 15550000-8 – Молочні продукти різні.
Очікувана вартість предмета закупівлі 3 180 000,00 UAH (з ПДВ). Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій у закупівлі взяли участь 2 учасники:
1. ПП Приватно-орендне сільськогосподарське підприємство імені Шевченка – 2 685 000,00 грн.
2. Фізична особа-підприємець Ковальчук Марія Григорівна – 2 684 500,00 грн.
02 січня 2024 року рішенням уповноваженої особи Замовника, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №4, пропозицію Фізичної особи-підприємця Ковальчук Марії Григорівни було визнано такою яка відповідає вимогам документації торгів та прийнято рішення про намір укласти договір.
Відповідно до абзацу 3 пункту 59 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Отже, скарга у даній процедурі закупівлі може бути подана до 08 січня 2024 року.
Щодо пункту 3 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції та визнання ФОП Ковальчук М.Г. переможцем, хоча її тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації та вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з чим тендерна пропозиція ФОП Ковальчук М.Г. повинна була бути відхилена Замовником.
Щодо пункту 4 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження при прийнятті рішень Замовником полягає у тому, що Суб’єкт оскарження має право на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах і при розгляді тендерної пропозиції та визнанні переможцем ФОП Ковальчук М.Г. Замовником було порушено положення тендерної документації та вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Упереджений розгляд Замовником тендерної пропозиції ФОП Ковальчук М.Г. та визнання її переможцем обмежують принцип добросовісної конкуренції та принцип недискрисмінації нас як Учасника закупівель.
Посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати.
Згідно абз. 2 п. 3 Відхилення тендерних пропозицій Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо зокрема: тендерна пропозиція учасника 1) не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації 2) не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Тендерна пропозиція ФОП Ковальчук М.Г. повинна була бути відхилена Замовником, оскільки не відповідає вимогам тендерної документації.
1. Відповідно до вимог пункту 3.1. Додатку №1 з метою підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям останній надає довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше двох договорів).
Вищевказаним пунктом також визначено, що аналогічним вважається договір, предмет якого відповідає коду ДК 021:2015: 15510000-6 МОЛОКО ТА ВЕРШКИ (молоко 3,2% жирності).
Учасник ФОП Ковальчук М.Г. у складі своєї тендерної пропозиції подала 4 договори: договір поставки продуктів харчування №110 від 21 березня 2019 року з Княгининівським ліцеєм Волинської обласної ради на поставку молока 2,5% жирності (файл «2.2.1Договір Княгининок-Ковальчук М.Г.pdf»), договір №16 про закупівлю товарів від 05 березня 2019 року з відділом освіти Ківерцівської РДА Волинської області на поставку молока пастеризованого та вершків без визначення конкретного відсотка жирності такого товару (файл «2.3Договір молоко Ковальчук М.Г. та Ківерці.pdf»), договір поставки №259 від 01 вересня 2017 року з Княгининівською спеціалізованою школою-інтернатом І-ІІІ ступенів «Цент освіти та соціально-педагогічної підтримки» на поставку молока 2,5% жирності (файл «2.4Аналогічний договір Молоко Маяки.pdf») та договір поставки №320 від 09 жовтня 2017 року з Княгининівською спеціалізованою школою-інтернатом І-ІІІ ступенів «Цент освіти та соціально-педагогічної підтримки» на поставку молока 2,5% жирності та сметани (файл 2.5Аналогічний договір Молоко Маяки.pdf). Жоден із цих договорів не має своїм предметом поставки молока 3,2% жирності, як це передбачено пункту 3.1. Додатку №1 до Тендерної документації.
Таким чином жоден із цих договорів не може вважатися аналогічним та підтверджувати досвід поставки молока 3,2% жирності.
Також п.3.2. Додатку №1 до ТД визначено, що аналогічні договори подаються з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору.
Разом із тим, поданий ФОП Ковальчук М.Г. договір поставки продуктів харчування №110 від 21 березня 2019 року з Княгининівським ліцеєм Волинської обласної ради на поставку молока 2,5% жирності поданий не в повному обсязі. Згідно даних сайту Прозорро (режим доступу: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-01-31-002915-b) до вказаного договору сторонами було підписано чотири додаткових угоди. Однак, ФОП Ковальчук М.Г. подає в своїй тендерній пропозиції лише дві додаткові угоди. Тобто цей договір подано не в повному обсязі.
Тобто тендерна пропозиція учасника ФОП Ковальчук М.Г. не відповідає кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» та у п.3.1, п.3.2. Додатку №1 до ТД.
2. У своїй тендерній пропозиції ФОП Ковальчук М.Г. подає договір поставки №2712-2023.3 від 27 грудня 2023 року з ПрАТ «Тернопільський молокозавод» (файл «1.15 Договір Молокія - Ковальчук М.Г.pdf»).
Згідно п. 4.2. цього договору постачальник виступає у ролі Перевізника та бере на себе зобов’язання постачання продукції на: управління освіти Ковельської міської ради, управління освіти Нововолинської міської ради, управління освіти Луцької міської ради та управління освіти по Волинській області власним автотранспортом та за власні кошти.
Згідно п.4.3.цього договору Постачальник виступає у ролі Зберігача продукції.
Відповідно до Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (файл «1.1Матеріально технічної бази та виробника, зберігача, перевізника») ФОП Ковальчук М.Г. зазначає, що при виконанні Договору про закупівлю продуктів харчування не задіюватиме свої орендовані приміщення, холодильні камери, власні та орендовані транспортні засоби, адже постачання буде відбуватися напряму з заводу виробника. Згідно вищевказаних пунктів у ролі Виробника, Зберігача та перевізника виступає ПрАТ «Тернопільський молокозавод».
Із вищезазначеного випливає, що усі документи від ПрАТ «Тернопільський молокозавод». ФОП Ковальчук М.Г. подає на основі вищезазначеного договору. І саме договір поставки №2712-2023.3 від 27 грудня 2023 року між сторонами узгоджує основні пункти та умови співпраці.
Однак, згідно договору поставки №2712-2023.3 від 27 грудня 2023 між ФОП Ковальчук М.Г. та ПрАТ «Тернопільський молокозавод» (пункти 4.1.-4.4.) сторонами узгоджено поставку, в тому числі, на управління освіти Луцької міської ради та управління освіти по Волинській області.
Згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій Управління освіти Луцької міської ради (код ЄДРПОУ 02141673) перебуває в стані припинення.
Натомість уповноваженим органом з питань освіти є Департамент освіти Луцької міської ради (код ЄДРПОУ 44186267). Він же і є замовником проведення тендерних закупівель.
Договір поставки №2712-2023.3 від 27 грудня 2023 між ФОП Ковальчук М.Г. та ПрАТ «Тернопільський молокозавод» не включає у себе та не узгоджує між сторонами можливість та умови поставки продукції для Департаменту освіти Луцької міської ради, у ньому йдеться тільки про Управління освіти Луцької міської ради, яке ліквідовується.
Таким чином, ФОП Ковальчук М.Г. не має жодної правової підстави подавати документи ПрАТ «Тернопільський молокозавод» для участі в тендерах (публічних закупівлях) Департаменту освіти Луцької міської ради, адже щодо цього в неї відсутній договір з виробником.
А без документів ПрАТ «Тернопільський молокозавод», які ФОП Ковальчук М.Г. не має підстав подавати, тендерна пропозиція останньої не відповідає вимогам Додатку №2 до Тендерної Документації «Технічна специфікація».
3. Відповідно п.2.10. Додатку №2 «Технічна специфікація» до ТД учасник подає копію чинного договору про послуги з дезінфекції автотранспортних засобів.
ФОП Ковальчук М.Г. у складі своєї тендерної документації подає угоду №221 від 02 січня 2023 року між ТзОВ «Дезінфекційна справа» та Філією «Луцьк-молоко» ПрАТ «Тернопільський молокозавод» (файл «1.4Договір Дезинфекції.pdf»). Вказаний договір закінчився 31 грудня 2023 року і жодних підтверджень, що він діє далі ФОП Ковальчук М.Г. подано не було.
Також ФОП Ковальчук М.Г. подає довідки на санітарну обробку автомобіля (файл «1.6Довідка на санітарну обробку автомобіля.pdf»), які передбачають проходження санітарної обробки автотранспорту у 2024 році, однак у вказаних довідках зазначено договір №223 як підстава для виконання робіт. Вказаний договір ФОП Ковальчук М.Г. не подано.
Потрібно звернути увагу і на те, що ФОП Ковальчук М.Г. подає угоду про дезінфекцію, де стороною є Філією «Луцьк-молоко» ПрАТ «Тернопільський молокозавод» (код ЄДРПОУ 37417879), що видно з відбитку печатки на вказаній угоді.
Однак жодного договору між Філією «Луцьк-молоко» ПрАТ «Тернопільський молокозавод» (код ЄДРПОУ 37417879) та ФОП Ковальчук М.Г., який надавав би останній право подавати документи від цієї особи, чи якось їх би пов’язував, не має. Тобто ФОП Ковальчук М.Г. подає документи цієї юридичної особи, не маючи на це права.
А договір поставки №2712-2023.3 від 27 грудня 2023 між ФОП Ковальчук М.Г. та ПрАТ «Тернопільський молокозавод» не може вважатися належним доказом наявності господарських відносин між ФОП Ковальчук М.Г. та Філією «Луцьк-молоко» як окремою юридичною особою.
Таким чином тендерна пропозиція ФОП Ковальчук М.Г. не відповідає вимогам п.2.10. Додатку №2 до Тендерної Документації «Технічна специфікація».
4. Згідно п. 2.4. Додатку №2 до ТД зазначається, що Учасник повинен надати Акти Держпродспоживслужби (без виявлених порушень), датовані не раніше ніж за 12 місяців до кінцевої дати подання пропозиції, де відображені результати проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти.
ФОП Ковальчук М.Г надає документ, що вона є оператором ринку (файл «4.10Оператор ринку Ковальчук М.Г.pdf»). Однак Акту Держпродспоживслужби щодо себе як оператора ринку вона не надає.
Наданий Акт Держпродспоживслужби щодо ПрАТ «Тернопільський молокозавод» (файл «1.13Акт інспектування Держпродспоживслужби (позапланово) від 04.08.2023.pdf»)
не може вважатися належним доказом додержання оператором ринку Ковальчук М.Г. вимог законодавства про харчові продукти.
Таким чином тендерна пропозиція ФОП Ковальчук М.Г. не відповідає вимогам п. 2.4. Додатку №2 «Технічна специфікація» до Тендерної Документації.
5. Згідно п.12 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП/УЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями).
Усі документи тендерної пропозиції ФОП Ковальчук М.Г. підписані як «директор Ковальчук М.Г.». Однак фізична особа-підприємець є суб’єктом, який здійснює самостійно господарську діяльність. У такого суб’єкта як ФОП нема органів управління, в тому числі і такого як директор. Це підтверджується і інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій, які ФОП Ковальчук М.Г. подає в складі своєї документації. Тому підписант тендерної пропозиції ФОП Ковальчук М.Г. є неналежним, адже вона не є директором.
Отже, відповідно до пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону тендерна пропозиція ФОП Ковальчук М.Г. підлягає відхиленню.
Усі документи, на які посилається Суб’єкт оскарження у даній скарзі, наявні у електронній системі закупівель.
Щодо пункту 6 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Заявлені у даній скарзі вимоги є ефективним способом захисту прав Суб’єкта оскарження на участь на рівних та недискримінаційних умовах у закупівлі, що гарантовані Законом України «Про публічні закупівлі», оскільки визнання ФОП Ковальчук М.Г. переможцем у закупівлі, тендерна пропозиція якої не відповідає вимогами тендерної документації, є порушенням положень законодавства.
Враховуючи всі викладені вище невідповідності тендерної пропозиції ФОП Ковальчук М.Г. та керуючись ст. 3, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі»;
2. Визнати рішення уповноваженої особи Департаменту освіти Луцької міської ради від 02 січня 2024 року, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №4, про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем ФОП Ковальчук Марією Григорівною, закупівля № UA-2023-12-22-005434-a, молоко 3,2% жирності, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних торгів;
3. Скасувати рішення уповноваженої особи Департаменту освіти Луцької міської ради від 02 січня 2024 року, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №4, про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем ФОП Ковальчук Марією Григорівною, закупівля № UA-2023-12-22-005434-a, молоко 3,2% жирності;
4. Зобов’язати уповноважену особу Департаменту освіти Луцької міської відхилити тендерну пропозицію ФОП Ковальчук Марії Григорівни, подану у закупівлі закупівля № UA-2023-12-22-005434-a, молоко 3,2% жирності.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в АМКУ_ФОП Ковальчук М.Г._молоко 2.5% 03.01.2024 15:55
- Скарга в АМКУ_ФОП Ковальчук М.Г._молоко 2.5% 03.01.2024 15:55
- Платіжне доручення 03.01.2024 18:29
- Додаткові пояснення_скарга АМКУ_молоко 3.2% 10.01.2024 13:31
- Додаткові пояснення_скарга АМКУ_молоко 3.2% 10.01.2024 13:31
- рішення від 05.01.2024 № 299.pdf 05.01.2024 14:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.01.2024 № 733.pdf 15.01.2024 10:14
- рішення від 12.01.2024 № 733.pdf 17.01.2024 14:24
- Пояснення молоко.pdf 09.01.2024 20:13
- На скаргу із закупівлі молока № UA-2023-12-22-005434-a.docx 09.01.2024 20:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.01.2024 16:23
Дата розгляду скарги:
12.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.01.2024 14:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.01.2024 14:24