• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК021-2015(CPV) 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з організації шкільного харчування)

Завершена

8 186 375.75 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 931.88 UAH
Період оскарження: 18.12.2023 23:22 - 24.12.2023 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: b5764bf00d174e4486a266d6f828112b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-18-023566-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.01.2024 15:53
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.02.2024 11:51
Автор: ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", Ярослав Буряков +380504249424 ramedas.ukraine@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 6b644d3431f14587984f02b3c83c542e
Заголовок пункту скарги: Вважаємо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, а так само рішення Замовника про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі ТОВ «Каштан-Плюс» та про намір укласти договір з ТОВ «Каштан-Плюс» передчасним, необґрунтованим та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Опис заперечення: 1. Згідно розміщеного в ЕСЗ Протокольного рішення від 23.01.2024 (далі – Протокол) в обґрунтування свого рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовником зазначено наступне (для зручності, наведені замовником невідповідності (надалі, також – Підстави) умовно пронумеровано):
ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", на виправлення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, було розміщено документи.
Проте, за результатами розгляду документів, що були завантажені ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей, учасником не виправлено наступні невідповідності в інформації та/або документах, а саме:
1. Всупереч вимогам пп.7.3.5. п.7.3 ч.7 р. ІІІ тендерної документації не надано:
- чинний СЕРТИФІКАТ, що підтверджує відповідності системи управління протидії корупції Учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISO;
- чинний АТЕСТАТ про акредитацію органу сертифікації в сфері ДСТУ ISO 37001:2018, виданий Національним агентством з акредитації України (НААУ).
2. Всупереч вимогам п.5.1.3 р.ІІІ тендерної документації не надано:
• скан-копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу Opel Movano ВН 1027 НІ;
• протокол випробувань установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023¬009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи на транспортний засіб Opel Movano з номерним знаком ВН 1027 НІ, право користування яким, підтверджено учасником, шляхом подання в складі своєї тендерної пропозиції договору оренди від 01.09.2023 №0109/23 та акту приймання-передачі від 01.09.2023 відповідного транспортного засобу;
• договір на проведення дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару.
3. Всупереч вимогам п.5.1.2 ч.5 р.ІІІ тендерної документації не надано повідомлення про прийняття водія автотранспортних засобів Давиденко О.П. на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. №413, з відміткою про прийняття уповноваженим органом (Учасником завантажено повідомлення про прийняття водія Давиденко О.П.. але без відмітки про прийняття уповноваженим органом).
Однак з такими висновками Замовника та його рішенням про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
1.1. Щодо п. 1 Підстав (наявність Сертифікату, що підтверджує відповідності системи управління протидії корупції Учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями)
Відповідно до пп. 7.3.5 п. 7.3 ч. 7 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)» Розділу ІІІ тендерної документації за даною Закупівлею (далі – Тендерна документація, а також ТД) Учасник у складі пропозиції має надати, зокрема, сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT)*, виданий органом із сертифікації, акредитованого НААУ на ім’я учасника.
*Крім того, учасники у складі тендерної пропозиції, повинні надати сканкопію звіту про аудит системи управління органу сертифікації, що видав вищевказані сертифікати та програму проведення наглядових аудитів та звіт про останній наглядовий аудит, проведений згідно програми.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «40. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 3.pdf», який містить Сертифікат, зареєстрований у Реєстрі органу з сертифікації 20.12.2023 за № UA1.АBMS.00120–23, дійсний до 19.12.2026, яким посвідчується, що система управління щодо протидії корупції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА», зокрема, стосовно надання послуг громадського харчування за місцем знаходження їдалень (виробництво та постачання готових страв, кулінарних виробів, напоїв тощо), організації шкільного харчування, послуг їдалень та виїзного ресторанного обслуговування (кейтерингу); діяльності зі зберігання (складування, відвантаження) та транспортування харчових продуктів; оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «42. Звіт про аудит щодо ISO 370012018.pdf», який містить Звіт про первинний сертифікаційний аудит ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» стосовно, зокрема, оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, на відповідність ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Згідно зазначеного звіту вбачається, що ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» розробило, впровадило та підтримує систему управління, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Тендерна документація, зокрема пп. 7.3.5 п. 7.3 ч. 7 Розділу ІІІ, не містить окремої вимоги, що сертифікат має бути виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ саме у сфері відповідного ДСТУ ISO.
Окрім того, Тендерна документація, зокрема пп. 7.3.5 п. 7.3 ч. 7 Розділу ІІІ, взагалі не містить вимоги про необхідність надання чинного АТЕСТАТУ про акредитацію органу сертифікації в сфері ДСТУ ISO 37001:2018, виданий Національним агентством з акредитації України (НААУ)
В той же час, на виконання вимоги Замовника в порядку п. 43 Особливостей Скаржником у встановлені строки були завантажений файл «26. Атестат про акредитацію.pdf», який містить Атестат про акредитацію органу з сертифікації систем менеджменту ТОВ «Науково-виробничий центр сертифікації, метрології та стандартизації», в т.ч. відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1 (Оцінка відповідності. Вимоги до органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем управління), який видав вищезгаданий Сертифікат.
При цьому, згідно ч. 7 Розділу ІІІ ТД, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.
Аналогічна норма міститься в ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Отже, в силу вищезазначених умов ТД та приписів ч. 6 ст. 23 Закону Замовник був зобов’язаний прийняти наданий Скаржником Сертифікат, зареєстрований у Реєстрі органу з сертифікації 20.12.2023 за № UA1.АBMS.00120–23, яким посвідчується, що система управління щодо протидії корупції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА», зокрема, стосовно оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» як такий, що повністю підтверджує відповідність встановленим вимогам.
Враховуючи викладене, Замовник не довів, що наданий Скаржником Сертифікат («40. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 3.pdf»), не підтверджують відповідність тим же об’єктивним критеріям чи еквівалентним вимогам згідно положень ч. 7 Розділу ІІІ ТД та ч. 6 ст. 23 Закону.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2. Щодо п. 2 Підстав (щодо підтвердження кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в частині транспортних засобів)
Пунктом 5.1.3 ч. 5 Розділу ІІІ ТД на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій передбачено наступне:
Для забезпечення вчасної доставки продуктів харчування до Замовника має здійснюватися транспортними засобами (не менше 2-х одиниць), у тому числі, не менше одного спеціалізованого транспортного засобу, який обладнаний холодильною установкою або рефрижератором (учасник підтверджує відповідність транспортних засобів документами, які видані відповідними підприємствами, установами, організаціями). З метою підтвердження відповідності холодильної установки/ рефрижератора заданим температурним режимам» учасник в складі тендерної пропозиції надає протокол випробувань такої установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи.
Учасники закупівлі у складі пропозиції повинні надати:
• При залученні власного транспорту учасник повинен надати скан-копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.
• У разі користування транспортом на правах оренди, лізингу, чи отримання відповідних послуг з перевезення, учасник надає копію відповідного(-их) договору(-ів) оренди, лізингу чи надавача послуг з перевезення разом із скан-копією свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Зміст і форма відповідних документів мають відповідати вимогам чинного законодавства та бути чинними на момент подання учасником пропозиції.
• Крім цього, учасник повинен надати в складі пропозиції копію чинного договору на проведення дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару з відповідними актами наданих послуг за місяць, який передує місяцю подання пропозиції з документами, що підтверджують оплату за надані послуги з дезінфекції.
Термін дії договору на проведення дезінфекції транспорту має бути не менше ніж до 31.12.2024. У разі, якщо Учасником буде надано договір на проведення дезінфекції транспорту термін дії якого менший, ніж 31.12.2024, необхідно надати гарантійний лист про пролонгацію відповідного договору до 31.12.2024 за підписами обох сторін та/або додаткову угоду на продовження терміну дії наданого договору до 31.12.2024 та/або новий договір на проведення дезінфекції транспорту з терміном дії до 31.12.2024.
1.2.1. В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «33. Договір оренди Mersedes Benz.pdf», який містить Договір оренди транспортного засобу № 1 від 01.12.2023 та Акт приймання-передачі № 1 від 01.12.2023 до цього Договору, з якого вбачається, що Скаржнику передано у користування на правах оренди, зі строком користування до 31.12.2024, спеціалізований вантажний фургон рефрижератор ізотермічний, марка: MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI; реєстраційний номер: КА3140КХ; ідентифікаційний номер: WDB9061332N755117; колір: білий; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТО № 813266.
Також, зазначений файл містить скан-копію свідоцтва про реєстрацію вищезазначеного транспортного засобу СТО № 813266.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «32. Договір оренди Opel Movano +технічний паспорт.pdf», який містить Договір оренди транспортного засобу № 0109/23 від 01.09.2023 та Акт приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору, з якого вбачається, що Скаржнику передано у користування на правах оренди строком на 1 рік спеціалізований вантажний фургон рефрижератор, марки Opel Movano; рік випуску: 2012, номерний знак ВН1027НІ; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583, Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТТ № 479264, орган, що видав: ТСЦ 5641.
Також, зазначений файл містить скан-копію свідоцтва про реєстрацію вищезазначеного транспортного засобу СТТ № 479264.
В той же час, в Договорі оренди транспортного засобу від 01.09.2023 та в Акті приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору в реєстраційному номері (номерному знаку) вищезгаданого транспортного засобу допущена технічна помилка (описка), та замість ВК1027НІ, зазначено ВН1027НІ.
В той же самий час, інші ідентифікуючі та персоналізуючи відомості в Договорі оренди транспортного засобу від 01.09.2023 та Акті приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору не дають жодних сумнівів, що в користування Скаржнику переданий саме той транспортний засіб, свідоцтво про реєстрацію якого - СТТ № 479264, орган, що видав: ТСЦ 5641, наявне в складі тендерної пропозиції Скаржника, а саме: спеціалізований вантажний фургон рефрижератор, марки Opel Movano; рік випуску: 2012; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583.
Отже, Замовник не довів відсутності у користуванні Скаржника не менше 2-х одиниць транспортних засобів, в т.ч. спеціалізованого вантажного фургону рефрижератора, марки Opel Movano; рік випуску: 2012; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583, на який в складі тендерної пропозиції Скаржника наданий Договір оренди транспортного засобу від 01.09.2023, Акті приймання-передачі від 01.09.2023, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТТ № 479264.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2.2. На виконання вимоги Замовника в порядку п. 43 Особливостей Скаржником у встановлені строки були завантажені:
- файл «15. Протокол випробування.pdf», який містить, зокрема, Протокол № 018.12ЦВ-23 випробування рефрижератора Thermo King T-1000R-30, який встановлено на вищезгаданий спеціалізований вантажний фургон рефрижератор OPEL MOVANO, згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведеного акредитованою НААУ у відповідній сфері випробувальною лабораторією, атестат про акредитацію відповідної випробувальної лабораторії.
- файл «11. Дозвіл_на_використання_протоколу_018_12ЦВ_23.pdf», який містить дозвіл випробувальної лабораторії на відтворення результатів випробувань, що наведені в її протоколі № 018.12ЦВ-23.
Враховуючи викладене, Скаржник, з урахуванням виправлення виявленої невідповідності в порядку п. 43 Особливостей, не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2.3. В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «34. Договір на проведення дезінфекції транспорту.pdf», який містить Договір про надання послуг з боротьби з природними шкідниками № 05052023-ЛТД від 01.05.2023, та Додаткову угоду №1 від 19.12.2023 до цього Договору, якою його строк дії встановлено до 31.12.2024.
Згідно умов зазначеного Договору, Виконавець зобов’язується надати Замовнику (Скаржнику) послуги з дератизації, дезінсекції, дезінфекції та/або інших послуг у приміщеннях (території) – об’єкті, що належать (якими користується, орендує) Замовник (п.п. 1.1., 1.2). Послуги надаються з використанням відповідних матеріалів та засобів з подальшим наданням Замовнику відповідних звітів, зокрема, у вигляді Акту прийому-передачі наданих послуг.
Договір № 05052023-ЛТД від 01.05.2023 не містить жодних обмежень чи заборон на проведення дезінфекції транспорту, зокрема і тих, якими Замовник користується (орендує).
Окрім того, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «35. Підтвердження оплати послуг з дезінфекції.pdf», який містить Акти прийому-передачі наданих послуг з дезінфекції автомобілів згідно Договору № 05052023-ЛТД від 01.05.2023, що підтверджує фактичне надання послуг з дезінфекції транспорту (автомобілів) за вищезгаданим Договором № 05052023-ЛТД від 01.05.2023.
Враховуючи зазначене, Замовник не довів, що Скаржником не наданий договір за яким може бути проведена дезінфекція транспорту.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.3. Щодо п. 3 Підстав (щодо повідомлення про прийняття водія Давиденко О.П.)
Згідно п. 5.1.2 ч. 5 Розділу ІІІ ТД на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасники Учасник повинен надати:
• сканкопію документу, що підтверджує трудові відносини Учасника та працівника на ім’я якого виданий свідоцтво/сертифікат про проходження курсу по вимогам чинного законодавства України у сфері безпечності харчових продуктів, аспекти розроблення та впровадження системи безпечності харчових продуктів (системи управління безпечністю харчових продуктів НАССР);
• сканкопію документу, що підтверджує трудові відносини Учасника та працівника на ім’я якого виданий сертифікат про проходження курсу навчання з підготовки внутрішніх аудиторів систем управління;
• надати документальне підтвердження відповідної освіти найманих працівників Учасника, які будуть безпосередньо займатися приготуванням страв. При цьому, Учасник надає оригінал та/або копію, завірену учасником, документу про здобуття цим працівником відповідної освіти (повар/кухар та/або технік-технолог);
• накази про прийняття на роботу працівників, або трудові книжки працівників (кухарів (не менше трьох), водіїв (не менше двох);
• Додаток №1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Д1) за останній звітній період, з відміткою про прийняття уповноваженим органом.
У разі, якщо працівник, прийнятий на роботу після складання вищевказаного звіту, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, з відміткою про прийняття уповноваженим органом.
- оригінал та/або копію, завірену учасником, діючих медичних книжок/медичних довідок представників Учасника, які безпосередньо будуть займатись приготуванням страв.

В складі тендерної пропозиції Скаржника були відсутні накази про прийняття на роботу працівників, або трудові книжки працівників щодо водіїв (не менше двох)
Відповідна вимога Замовника в порядку п. 43 Особливостей щодо надання таких документів була виконана Скаржником, та у встановлені строки були завантажений файл «4. Накази про прийняття на роботу кухарів та водіїв.pdf», який містить, зокрема, наказ (розпорядження) № 1386-к-0000002928 від 31.10.2023 про прийняття на роботу Давиденка Олександра Павловича на посаду водія автотранспортних засобів, а також наказ (розпорядження) № 1302-к-0000002891 від 31.10.2023 про прийняття на роботу Ковальчука Івана Миколайовича на посаду водія автотранспортних засобів.
Тендерна документація, зокрема, п. 5.1.2 ч. 5 Розділу ІІІ ТД, не містить окремої вимоги про необхідність надання на водіїв будь-яких інших документів, аніж накази про прийняття на роботу, або трудові книжки.
Так само, Тендерна документація, зокрема, п. 5.1.2 ч. 5 Розділу ІІІ ТД, не містить вимоги про надання копії Додатку №1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Д1), або повідомлення про прийняття працівника на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, відносно усіх працівників, чи якихось конкретних працівників (категорій працівників), а так само не містить вимоги про надання таких документів саме щодо водіїв.
При цьому, при розміщенні Замовником в ЕСЗ Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ТОВ «РАМЕДАС Україна» в складі його тендерної пропозиції, Замовником як невідповідність була визначена саме обставина не надання наказів про прийняття на роботу працівників, або трудові книжки працівників (водіїв (не менше двох), та відповідно пред’являлась вимога лише про надання саме цих документів.
Тобто, навіть у вимозі про усунення невідповідностей жодним чином не згадувалось про необхідність надання додатку Д1 чи повідомлення про прийняття на роботу водіїв, що зайвий раз підтверджує вищенаведені Скаржником тези.
Враховуючи викладене, Скаржник, з урахуванням виправлення виявленої невідповідності в порядку п. 43 Особливостей, не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.4. Таким чином, Скаржник у відповідності до положень п. 43 Особливостей виправив виявлені невідповідності у відповідних частинах Підстави № 2, як зазначено вище (п.п. 1.2.2 та 1.3 Скарги).
Інші невідповідності, які згадані вище у відповідних Підставах №№ 1, 2 та 3, такими не являються в принципі, про що з відповідним обґрунтуванням зазначено вище. Втім, залишаючи осторонь зазначене, Скаржником були надані відповідні пояснення та посилання на наявні в складі тендерної пропозиції документи, отже такі невідповідності, які неправомірно визначені Замовником, також фактично виправлені.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі до пп.1 п.44 Особливостей (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), є незаконним, оскільки Скаржник у встановленому порядку усунув виявлені невідповідності.
Згідно ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників.
2. При цьому, зайвим свідченням дискримінаційного підходу Замовника та його упередженого ставлення до Скаржника є те, що при наявності невідповідностей в тендерній пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс», це не завадило визнати такого учасника Переможцем.
Так, в складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «14.1 договір оренди авто.pdf», який містить Договір оренди транспортних засобів від 18 липня 2022 р., за яким Переможцю у тимчасове користування (оренду) переданий, зокрема, транспортний засіб:
- автомобіль марки: RENAULT, модель: MASTER тип: вантажний - спеціалізований I FREIGHT- SPECIALIZED фургон-рефрижератор; рік випуску: 2014, державний реєстраційний № СА8367НХ, шасі (кузов, рама, коляска) №VF1VBU4S15O535679.
Згідно п. 4.1 зазначеного Договору строк оренди складає 17 місяців і завершується «31» грудня 2023 р., відповідно, Переможець з цієї дати втрачає право користування зазначеним транспортним засобом та не має підтверджених прав власності чи користування ним.
Саме цей транспортний засіб - фургон-рефрижератор RENAULT MASTER; державний реєстраційний № СА8367НХ визначається Переможцем для цілей виконання вимог п. 5.1.3 ч. 5 Розділу ІІІ ТД (про наявність транспортних засобів (не менше 2-х одиниць), у тому числі, не менше одного спеціалізованого транспортного засобу, який обладнаний холодильною установкою або рефрижератором), як транспортний засіб який обладнаний холодильною установкою або рефрижератором.
Саме на цей фургон-рефрижератор RENAULT MASTER; державний реєстраційний № СА8367НХ Переможець в складі тендерної пропозиції надав Протокол № 054.01ЦВ-23 випробувань холодильної установки (файл «№ 054.01ЦВ-23.pdf» архіву «14.3 випробування холод установки.rar») на підтвердження виконання вимог п. 5.1.3 ч. 5 Розділу ІІІ ТД про підтвердження відповідності холодильної установки/ рефрижератора заданим температурним режимам.
Саме на цей фургон-рефрижератор RENAULT MASTER; державний реєстраційний № СА8367НХ, на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей в порядку п. 43 Особливостей Переможець надав 24 січня 2024 року Додаткову угоду № 1 від 29 грудня 2023р. до договору № 28-12/24 від 01.12.2023 (файл «ДУ до дог на обробку прим та ТЗ.pdf», який було надано на підтвердження виконання вимог п. 5.1.3 ч. 5 Розділу ІІІ ТД про наявність договору на проведення дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару з терміном дії не менше ніж до 31.12.2024.
Таким чином, оскільки згідно п. 4.4 Розділу І ТД період надання послуг - протягом 2024 року, а право користування вищезгаданим транспортним засобом у Переможця припинилось 31 грудня 2023 року, Переможець не підтвердив згідно вимог ТД:
- наявність не менше 2-х одиниць транспортних засобів для забезпечення вчасної доставки продуктів харчування до Замовника;
- відповідність холодильної установки/рефрижератора заданим температурним режимам, оскільки Переможець не підтвердив права власності чи користування на транспортний засіб RENAULT MASTER; державний реєстраційний № СА8367НХ, на якому установлена холодильна установка, на яку в складі прпозиції надав Протокол випробувань;
- наявність договору на проведення дезінфекції транспорту зі строк дії не менше ніж до 31.12.2024 на другий транспортний засіб, що буде задіяний під час здійснення поставок товару (враховуючи, що Переможець прямо визначив транспортний засіб RENAULT MASTER; державний реєстраційний № СА8367НХ, одним із 2-х таких засобів).
Враховуючи викладене вище, в інформації та документах, що подані ТОВ «Каштан-Плюс» у своїй тендерній пропозиції, та подання яких передбачалося Тендерною документацією, мають місце невідповідності, як зазначено вище, що тягне за собою необхідність вжиття Замовником заходів, передбачених п. 43 Особливостей та Законом, однак такого зроблено не було внаслідок чого було передчасно прийнято рішення про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі ТОВ «Каштан-Плюс».
Замовник, не виявивши наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 26 Закону.
Відповідно, рішення Замовника про визнання ТОВ «Каштан-Плюс» переможцем у Процедурі закупівлі є передчасним, неправомірним та таким, що порушує вимоги та приписи Тендерної документації, Закону та Особливостей, а так само права та інтереси Скаржника, зокрема на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
3. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників цієї Закупівлі, а саме – неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника з наведених Підстав, та не виявивши наведені вище невідповідності у тендерній пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» з застосуванням механізму, передбаченого п. 43 Особливостей, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції, на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно розміщеного в ЕСЗ Протокольного рішення від 23.01.2024 (далі – Протокол) в обґрунтування свого рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовником зазначено наступне (для зручності, наведені замовником невідповідності (надалі, також – Підстави) умовно пронумеровано):
ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", на виправлення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, було розміщено документи.
Проте, за результатами розгляду документів, що були завантажені ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей, учасником не виправлено наступні невідповідності в інформації та/або документах, а саме:
1. Всупереч вимогам пп.7.3.5. п.7.3 ч.7 р. ІІІ тендерної документації не надано:
- чинний СЕРТИФІКАТ, що підтверджує відповідності системи управління протидії корупції Учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISO;
- чинний АТЕСТАТ про акредитацію органу сертифікації в сфері ДСТУ ISO 37001:2018, виданий Національним агентством з акредитації України (НААУ).
2. Всупереч вимогам п.5.1.3 р.ІІІ тендерної документації не надано:
• скан-копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу Opel Movano ВН 1027 НІ;
• протокол випробувань установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023¬009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи на транспортний засіб Opel Movano з номерним знаком ВН 1027 НІ, право користування яким, підтверджено учасником, шляхом подання в складі своєї тендерної пропозиції договору оренди від 01.09.2023 №0109/23 та акту приймання-передачі від 01.09.2023 відповідного транспортного засобу;
• договір на проведення дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару.
3. Всупереч вимогам п.5.1.2 ч.5 р.ІІІ тендерної документації не надано повідомлення про прийняття водія автотранспортних засобів Давиденко О.П. на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. №413, з відміткою про прийняття уповноваженим органом (Учасником завантажено повідомлення про прийняття водія Давиденко О.П.. але без відмітки про прийняття уповноваженим органом).
Однак з такими висновками Замовника та його рішенням про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
1.1. Щодо п. 1 Підстав (наявність Сертифікату, що підтверджує відповідності системи управління протидії корупції Учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями)
Відповідно до пп. 7.3.5 п. 7.3 ч. 7 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)» Розділу ІІІ тендерної документації за даною Закупівлею (далі – Тендерна документація, а також ТД) Учасник у складі пропозиції має надати, зокрема, сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT)*, виданий органом із сертифікації, акредитованого НААУ на ім’я учасника.
*Крім того, учасники у складі тендерної пропозиції, повинні надати сканкопію звіту про аудит системи управління органу сертифікації, що видав вищевказані сертифікати та програму проведення наглядових аудитів та звіт про останній наглядовий аудит, проведений згідно програми.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «40. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 3.pdf», який містить Сертифікат, зареєстрований у Реєстрі органу з сертифікації 20.12.2023 за № UA1.АBMS.00120–23, дійсний до 19.12.2026, яким посвідчується, що система управління щодо протидії корупції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА», зокрема, стосовно надання послуг громадського харчування за місцем знаходження їдалень (виробництво та постачання готових страв, кулінарних виробів, напоїв тощо), організації шкільного харчування, послуг їдалень та виїзного ресторанного обслуговування (кейтерингу); діяльності зі зберігання (складування, відвантаження) та транспортування харчових продуктів; оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «42. Звіт про аудит щодо ISO 370012018.pdf», який містить Звіт про первинний сертифікаційний аудит ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» стосовно, зокрема, оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, на відповідність ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Згідно зазначеного звіту вбачається, що ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» розробило, впровадило та підтримує систему управління, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Тендерна документація, зокрема пп. 7.3.5 п. 7.3 ч. 7 Розділу ІІІ, не містить окремої вимоги, що сертифікат має бути виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ саме у сфері відповідного ДСТУ ISO.
Окрім того, Тендерна документація, зокрема пп. 7.3.5 п. 7.3 ч. 7 Розділу ІІІ, взагалі не містить вимоги про необхідність надання чинного АТЕСТАТУ про акредитацію органу сертифікації в сфері ДСТУ ISO 37001:2018, виданий Національним агентством з акредитації України (НААУ)
В той же час, на виконання вимоги Замовника в порядку п. 43 Особливостей Скаржником у встановлені строки були завантажений файл «26. Атестат про акредитацію.pdf», який містить Атестат про акредитацію органу з сертифікації систем менеджменту ТОВ «Науково-виробничий центр сертифікації, метрології та стандартизації», в т.ч. відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1 (Оцінка відповідності. Вимоги до органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем управління), який видав вищезгаданий Сертифікат.
При цьому, згідно ч. 7 Розділу ІІІ ТД, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.
Аналогічна норма міститься в ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Отже, в силу вищезазначених умов ТД та приписів ч. 6 ст. 23 Закону Замовник був зобов’язаний прийняти наданий Скаржником Сертифікат, зареєстрований у Реєстрі органу з сертифікації 20.12.2023 за № UA1.АBMS.00120–23, яким посвідчується, що система управління щодо протидії корупції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА», зокрема, стосовно оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» як такий, що повністю підтверджує відповідність встановленим вимогам.
Враховуючи викладене, Замовник не довів, що наданий Скаржником Сертифікат («40. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 3.pdf»), не підтверджують відповідність тим же об’єктивним критеріям чи еквівалентним вимогам згідно положень ч. 7 Розділу ІІІ ТД та ч. 6 ст. 23 Закону.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2. Щодо п. 2 Підстав (щодо підтвердження кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в частині транспортних засобів)
Пунктом 5.1.3 ч. 5 Розділу ІІІ ТД на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій передбачено наступне:
Для забезпечення вчасної доставки продуктів харчування до Замовника має здійснюватися транспортними засобами (не менше 2-х одиниць), у тому числі, не менше одного спеціалізованого транспортного засобу, який обладнаний холодильною установкою або рефрижератором (учасник підтверджує відповідність транспортних засобів документами, які видані відповідними підприємствами, установами, організаціями). З метою підтвердження відповідності холодильної установки/ рефрижератора заданим температурним режимам» учасник в складі тендерної пропозиції надає протокол випробувань такої установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи.
Учасники закупівлі у складі пропозиції повинні надати:
• При залученні власного транспорту учасник повинен надати скан-копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.
• У разі користування транспортом на правах оренди, лізингу, чи отримання відповідних послуг з перевезення, учасник надає копію відповідного(-их) договору(-ів) оренди, лізингу чи надавача послуг з перевезення разом із скан-копією свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Зміст і форма відповідних документів мають відповідати вимогам чинного законодавства та бути чинними на момент подання учасником пропозиції.
• Крім цього, учасник повинен надати в складі пропозиції копію чинного договору на проведення дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару з відповідними актами наданих послуг за місяць, який передує місяцю подання пропозиції з документами, що підтверджують оплату за надані послуги з дезінфекції.
Термін дії договору на проведення дезінфекції транспорту має бути не менше ніж до 31.12.2024. У разі, якщо Учасником буде надано договір на проведення дезінфекції транспорту термін дії якого менший, ніж 31.12.2024, необхідно надати гарантійний лист про пролонгацію відповідного договору до 31.12.2024 за підписами обох сторін та/або додаткову угоду на продовження терміну дії наданого договору до 31.12.2024 та/або новий договір на проведення дезінфекції транспорту з терміном дії до 31.12.2024.
1.2.1. В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «33. Договір оренди Mersedes Benz.pdf», який містить Договір оренди транспортного засобу № 1 від 01.12.2023 та Акт приймання-передачі № 1 від 01.12.2023 до цього Договору, з якого вбачається, що Скаржнику передано у користування на правах оренди, зі строком користування до 31.12.2024, спеціалізований вантажний фургон рефрижератор ізотермічний, марка: MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI; реєстраційний номер: КА3140КХ; ідентифікаційний номер: WDB9061332N755117; колір: білий; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТО № 813266.
Також, зазначений файл містить скан-копію свідоцтва про реєстрацію вищезазначеного транспортного засобу СТО № 813266.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «32. Договір оренди Opel Movano +технічний паспорт.pdf», який містить Договір оренди транспортного засобу № 0109/23 від 01.09.2023 та Акт приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору, з якого вбачається, що Скаржнику передано у користування на правах оренди строком на 1 рік спеціалізований вантажний фургон рефрижератор, марки Opel Movano; рік випуску: 2012, номерний знак ВН1027НІ; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583, Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТТ № 479264, орган, що видав: ТСЦ 5641.
Також, зазначений файл містить скан-копію свідоцтва про реєстрацію вищезазначеного транспортного засобу СТТ № 479264.
В той же час, в Договорі оренди транспортного засобу від 01.09.2023 та в Акті приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору в реєстраційному номері (номерному знаку) вищезгаданого транспортного засобу допущена технічна помилка (описка), та замість ВК1027НІ, зазначено ВН1027НІ.
В той же самий час, інші ідентифікуючі та персоналізуючи відомості в Договорі оренди транспортного засобу від 01.09.2023 та Акті приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору не дають жодних сумнівів, що в користування Скаржнику переданий саме той транспортний засіб, свідоцтво про реєстрацію якого - СТТ № 479264, орган, що видав: ТСЦ 5641, наявне в складі тендерної пропозиції Скаржника, а саме: спеціалізований вантажний фургон рефрижератор, марки Opel Movano; рік випуску: 2012; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583.
Отже, Замовник не довів відсутності у користуванні Скаржника не менше 2-х одиниць транспортних засобів, в т.ч. спеціалізованого вантажного фургону рефрижератора, марки Opel Movano; рік випуску: 2012; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583, на який в складі тендерної пропозиції Скаржника наданий Договір оренди транспортного засобу від 01.09.2023, Акті приймання-передачі від 01.09.2023, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТТ № 479264.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2.2. На виконання вимоги Замовника в порядку п. 43 Особливостей Скаржником у встановлені строки були завантажені:
- файл «15. Протокол випробування.pdf», який містить, зокрема, Протокол № 018.12ЦВ-23 випробування рефрижератора Thermo King T-1000R-30, який встановлено на вищезгаданий спеціалізований вантажний фургон рефрижератор OPEL MOVANO, згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведеного акредитованою НААУ у відповідній сфері випробувальною лабораторією, атестат про акредитацію відповідної випробувальної лабораторії.
- файл «11. Дозвіл_на_використання_протоколу_018_12ЦВ_23.pdf», який містить дозвіл випробувальної лабораторії на відтворення результатів випробувань, що наведені в її протоколі № 018.12ЦВ-23.
Враховуючи викладене, Скаржник, з урахуванням виправлення виявленої невідповідності в порядку п. 43 Особливостей, не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2.3. В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «34. Договір на проведення дезінфекції транспорту.pdf», який містить Договір про надання послуг з боротьби з природними шкідниками № 05052023-ЛТД від 01.05.2023, та Додаткову угоду №1 від 19.12.2023 до цього Договору, якою його строк дії встановлено до 31.12.2024.
Згідно умов зазначеного Договору, Виконавець зобов’язується надати Замовнику (Скаржнику) послуги з дератизації, дезінсекції, дезінфекції та/або інших послуг у приміщеннях (території) – об’єкті, що належать (якими користується, орендує) Замовник (п.п. 1.1., 1.2). Послуги надаються з використанням відповідних матеріалів та засобів з подальшим наданням Замовнику відповідних звітів, зокрема, у вигляді Акту прийому-передачі наданих послуг.
Договір № 05052023-ЛТД від 01.05.2023 не містить жодних обмежень чи заборон на проведення дезінфекції транспорту, зокрема і тих, якими Замовник користується (орендує).
Окрім того, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «35. Підтвердження оплати послуг з дезінфекції.pdf», який містить Акти прийому-передачі наданих послуг з дезінфекції автомобілів згідно Договору № 05052023-ЛТД від 01.05.2023, що підтверджує фактичне надання послуг з дезінфекції транспорту (автомобілів) за вищезгаданим Договором № 05052023-ЛТД від 01.05.2023.
Враховуючи зазначене, Замовник не довів, що Скаржником не наданий договір за яким може бути проведена дезінфекція транспорту.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.3. Щодо п. 3 Підстав (щодо повідомлення про прийняття водія Давиденко О.П.)
Згідно п. 5.1.2 ч. 5 Розділу ІІІ ТД на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасники Учасник повинен надати:
• сканкопію документу, що підтверджує трудові відносини Учасника та працівника на ім’я якого виданий свідоцтво/сертифікат про проходження курсу по вимогам чинного законодавства України у сфері безпечності харчових продуктів, аспекти розроблення та впровадження системи безпечності харчових продуктів (системи управління безпечністю харчових продуктів НАССР);
• сканкопію документу, що підтверджує трудові відносини Учасника та працівника на ім’я якого виданий сертифікат про проходження курсу навчання з підготовки внутрішніх аудиторів систем управління;
• надати документальне підтвердження відповідної освіти найманих працівників Учасника, які будуть безпосередньо займатися приготуванням страв. При цьому, Учасник надає оригінал та/або копію, завірену учасником, документу про здобуття цим працівником відповідної освіти (повар/кухар та/або технік-технолог);
• накази про прийняття на роботу працівників, або трудові книжки працівників (кухарів (не менше трьох), водіїв (не менше двох);
• Додаток №1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Д1) за останній звітній період, з відміткою про прийняття уповноваженим органом.
У разі, якщо працівник, прийнятий на роботу після складання вищевказаного звіту, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, з відміткою про прийняття уповноваженим органом.
- оригінал та/або копію, завірену учасником, діючих медичних книжок/медичних довідок представників Учасника, які безпосередньо будуть займатись приготуванням страв.

В складі тендерної пропозиції Скаржника були відсутні накази про прийняття на роботу працівників, або трудові книжки працівників щодо водіїв (не менше двох)
Відповідна вимога Замовника в порядку п. 43 Особливостей щодо надання таких документів була виконана Скаржником, та у встановлені строки були завантажений файл «4. Накази про прийняття на роботу кухарів та водіїв.pdf», який містить, зокрема, наказ (розпорядження) № 1386-к-0000002928 від 31.10.2023 про прийняття на роботу Давиденка Олександра Павловича на посаду водія автотранспортних засобів, а також наказ (розпорядження) № 1302-к-0000002891 від 31.10.2023 про прийняття на роботу Ковальчука Івана Миколайовича на посаду водія автотранспортних засобів.
Тендерна документація, зокрема, п. 5.1.2 ч. 5 Розділу ІІІ ТД, не містить окремої вимоги про необхідність надання на водіїв будь-яких інших документів, аніж накази про прийняття на роботу, або трудові книжки.
Так само, Тендерна документація, зокрема, п. 5.1.2 ч. 5 Розділу ІІІ ТД, не містить вимоги про надання копії Додатку №1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Д1), або повідомлення про прийняття працівника на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, відносно усіх працівників, чи якихось конкретних працівників (категорій працівників), а так само не містить вимоги про надання таких документів саме щодо водіїв.
При цьому, при розміщенні Замовником в ЕСЗ Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ТОВ «РАМЕДАС Україна» в складі його тендерної пропозиції, Замовником як невідповідність була визначена саме обставина не надання наказів про прийняття на роботу працівників, або трудові книжки працівників (водіїв (не менше двох), та відповідно пред’являлась вимога лише про надання саме цих документів.
Тобто, навіть у вимозі про усунення невідповідностей жодним чином не згадувалось про необхідність надання додатку Д1 чи повідомлення про прийняття на роботу водіїв, що зайвий раз підтверджує вищенаведені Скаржником тези.
Враховуючи викладене, Скаржник, з урахуванням виправлення виявленої невідповідності в порядку п. 43 Особливостей, не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.4. Таким чином, Скаржник у відповідності до положень п. 43 Особливостей виправив виявлені невідповідності у відповідних частинах Підстави № 2, як зазначено вище (п.п. 1.2.2 та 1.3 Скарги).
Інші невідповідності, які згадані вище у відповідних Підставах №№ 1, 2 та 3, такими не являються в принципі, про що з відповідним обґрунтуванням зазначено вище. Втім, залишаючи осторонь зазначене, Скаржником були надані відповідні пояснення та посилання на наявні в складі тендерної пропозиції документи, отже такі невідповідності, які неправомірно визначені Замовником, також фактично виправлені.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі до пп.1 п.44 Особливостей (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), є незаконним, оскільки Скаржник у встановленому порядку усунув виявлені невідповідності.
Згідно ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників.
2. При цьому, зайвим свідченням дискримінаційного підходу Замовника та його упередженого ставлення до Скаржника є те, що при наявності невідповідностей в тендерній пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс», це не завадило визнати такого учасника Переможцем.
Так, в складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «14.1 договір оренди авто.pdf», який містить Договір оренди транспортних засобів від 18 липня 2022 р., за яким Переможцю у тимчасове користування (оренду) переданий, зокрема, транспортний засіб:
- автомобіль марки: RENAULT, модель: MASTER тип: вантажний - спеціалізований I FREIGHT- SPECIALIZED фургон-рефрижератор; рік випуску: 2014, державний реєстраційний № СА8367НХ, шасі (кузов, рама, коляска) №VF1VBU4S15O535679.
Згідно п. 4.1 зазначеного Договору строк оренди складає 17 місяців і завершується «31» грудня 2023 р., відповідно, Переможець з цієї дати втрачає право користування зазначеним транспортним засобом та не має підтверджених прав власності чи користування ним.
Саме цей транспортний засіб - фургон-рефрижератор RENAULT MASTER; державний реєстраційний № СА8367НХ визначається Переможцем для цілей виконання вимог п. 5.1.3 ч. 5 Розділу ІІІ ТД (про наявність транспортних засобів (не менше 2-х одиниць), у тому числі, не менше одного спеціалізованого транспортного засобу, який обладнаний холодильною установкою або рефрижератором), як транспортний засіб який обладнаний холодильною установкою або рефрижератором.
Саме на цей фургон-рефрижератор RENAULT MASTER; державний реєстраційний № СА8367НХ Переможець в складі тендерної пропозиції надав Протокол № 054.01ЦВ-23 випробувань холодильної установки (файл «№ 054.01ЦВ-23.pdf» архіву «14.3 випробування холод установки.rar») на підтвердження виконання вимог п. 5.1.3 ч. 5 Розділу ІІІ ТД про підтвердження відповідності холодильної установки/ рефрижератора заданим температурним режимам.
Саме на цей фургон-рефрижератор RENAULT MASTER; державний реєстраційний № СА8367НХ, на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей в порядку п. 43 Особливостей Переможець надав 24 січня 2024 року Додаткову угоду № 1 від 29 грудня 2023р. до договору № 28-12/24 від 01.12.2023 (файл «ДУ до дог на обробку прим та ТЗ.pdf», який було надано на підтвердження виконання вимог п. 5.1.3 ч. 5 Розділу ІІІ ТД про наявність договору на проведення дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару з терміном дії не менше ніж до 31.12.2024.
Таким чином, оскільки згідно п. 4.4 Розділу І ТД період надання послуг - протягом 2024 року, а право користування вищезгаданим транспортним засобом у Переможця припинилось 31 грудня 2023 року, Переможець не підтвердив згідно вимог ТД:
- наявність не менше 2-х одиниць транспортних засобів для забезпечення вчасної доставки продуктів харчування до Замовника;
- відповідність холодильної установки/рефрижератора заданим температурним режимам, оскільки Переможець не підтвердив права власності чи користування на транспортний засіб RENAULT MASTER; державний реєстраційний № СА8367НХ, на якому установлена холодильна установка, на яку в складі прпозиції надав Протокол випробувань;
- наявність договору на проведення дезінфекції транспорту зі строк дії не менше ніж до 31.12.2024 на другий транспортний засіб, що буде задіяний під час здійснення поставок товару (враховуючи, що Переможець прямо визначив транспортний засіб RENAULT MASTER; державний реєстраційний № СА8367НХ, одним із 2-х таких засобів).
Враховуючи викладене вище, в інформації та документах, що подані ТОВ «Каштан-Плюс» у своїй тендерній пропозиції, та подання яких передбачалося Тендерною документацією, мають місце невідповідності, як зазначено вище, що тягне за собою необхідність вжиття Замовником заходів, передбачених п. 43 Особливостей та Законом, однак такого зроблено не було внаслідок чого було передчасно прийнято рішення про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі ТОВ «Каштан-Плюс».
Замовник, не виявивши наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 26 Закону.
Відповідно, рішення Замовника про визнання ТОВ «Каштан-Плюс» переможцем у Процедурі закупівлі є передчасним, неправомірним та таким, що порушує вимоги та приписи Тендерної документації, Закону та Особливостей, а так само права та інтереси Скаржника, зокрема на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
3. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників цієї Закупівлі, а саме – неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника з наведених Підстав, та не виявивши наведені вище невідповідності у тендерній пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» з застосуванням механізму, передбаченого п. 43 Особливостей, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції, на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)