• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (20 цілодобових постів)

Завершена

22 733 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 227 330.00 UAH
Період оскарження: 18.12.2023 15:53 - 23.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено

ВИМОГА щодо дискримінаційних вимог тендерної документації Замовника при проведенні закупівлі

Номер: 6f6790fb4361451a98e326b63b658036
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-18-016671-a.a4
Назва: ВИМОГА щодо дискримінаційних вимог тендерної документації Замовника при проведенні закупівлі
Вимога:
18.12.2023 Національним музеєм народної архітектури та побуту України (далі – Замовник) оприлюднене оголошення UA-2023-12-18-016671-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю послуг за ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 26 грудня 2023 року о 00:00. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФІЗИЧНА ОХОРОНА «САКУРА ГРУПП» керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) подає Вимогу на умови закупівлі, а саме: 1. Замовником в підпунктах 16, 17, 18 пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації вимагається «Для підтвердження можливості якісного надання послуг та відповідності всім технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі надати в складі пропозиції копію чинного міжнародного або державного сертифікатів якості ISO/ДСТУ 9001:2015 за послугами, що є предметом закупівлі виданого вітчизняною чи іноземною організацією з оцінки відповідності, з відповідною компетенцією, акредитованою у вітчизняному (НААУ) чи іноземному (міжнародно признаному) органі з акредитації. Для підтвердження відповідності нормам із захисту довкілля та застосування необхідних заходів із захисту довкілля для недопущення негативного впливу на навколишнє середовище та підтвердження, що діяльність учасника відповідає вимогам діючого природоохоронного законодавства надати в складі пропозиції копію чинного міжнародного або державного сертифікатів ISO/ДСТУ 14001:2015 (Системи екологічного управління) за послугами, що є предметом закупівлі виданого вітчизняною чи іноземною організацією з оцінки відповідності, з відповідною компетенцією, акредитованою у вітчизняному (НААУ) чи іноземному (міжнародно признаному) органі з акредитації. Для підтвердження дотримання виконання законодавчих та нормативно-правових вимог у сфері охорони здоров’я та безпеки праці, підвищення рівня професійної безпеки, зниження ризиків на робочих місцях, створення і підтримання безпечних умов праці Учасник має надати в складі пропозиції копію чинного міжнародного або державного сертифікатів ISO/ДСТУ 45001:2018 «Менеджмент охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосовування» за послугами, що є предметом закупівлі виданого вітчизняною чи іноземною організацією з оцінки відповідності, з відповідною компетенцією, акредитованою у вітчизняному (НААУ) чи іноземному (міжнародно признаному) органі з акредитації.». Дані вимоги порушують Закон України "Про публічні закупівлі" яким передбачено недискримінацію учасників, можливість участі вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності, адже законодавством України не встановлено обов’язку отримувати сертифікатів ISO, тож з боку Замовника – це просто обмеження кола учасників, які мають змогу надавати якісно послуги за адекватною вартість і просто не хочуть витрачатися на сертифікат який жодним чином нічого не підтверджує, бо його отримання – це лише питання коштів. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить сім днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель. Хочемо зазначити, що статтею 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлено основні принципи діяльності з акредитації, зокрема добровільність акредитації. Це саме підтверджено на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України – добровільність акредитації. Цю ж інформацію викладено в п.7 Положення про Національне агентство з акредитації України. В статті 10 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації. Але даний Закон не передбачає обов’язкову акредитацію Національним агентством з акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним так і міжнародним нормам. Вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. З огляду на вищезазначене, просимо Замовника прибрати дискримінаційні вимоги з тендерної документації. 2. Відповідно до пункту 7 Додатку 2 до тендерної документації Замовником вимагається «Надати довідку в довільній формі (та підтвердити документально) про наявність працівників відповідної кваліфікації (не менше п’яти), які перебувають у штаті підприємства, обов’язково на посадах, безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони, пройшли навчання за професією «Охоронник» з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче 3-го розряду з відсутністю непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів (виданої не раніше 01.08.2022 року), які пройшли відповідне навчання з експлуатації пожежно-рятувального автомобіля першої допомоги АПД-2 «Дельфін» та/або автоцистерни пожежної АЦ 2.0-40(30) «Касатка», які є на балансі Замовника». Вищезазначена вимога є дискримінаційною та порушує Закон України «Про охоронну діяльність», адже персонал охорони - працівники, які безпосередньо виконують функції з охорони майна або фізичних осіб відповідно до свого кваліфікаційного рівня. В тендерній документації Замовник вимагає Охоронників з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче 3-го розряду, відповідно до Державного стандарту професійно-технічної освіти ДСПТО5169-ОК.74.60-2014 Завдання та обов'язки охоронника 3-го розряду наступні: охороняти об’єкти з високим ризиком для життя, здоров’я та майна; відповідно до укладеного договору про надання охоронних послуг приймати під охорону та здає об’єкт (майно, вантажі тощо), із відповідним документальним оформленням; забезпечувати збереження та утримання у справному стані наданих йому в користування спеціальних і технічних засобів охорони, форменого одягу і майна; візуально та з використанням технічних засобів охорони здійснювати охорону об’єкта та забезпечує встановлений замовником охоронних послуг режим охорони; у разі виявлення факту пошкодження (несправності) технічних засобів охорони, замикальних пристроїв, решіток, огорожі периметру тощо, невідповідності або пошкодження пломб (печаток), терміново повідомляти про це безпосередньому керівникові; при виявлення ознак протиправних посягань, вчинення злочину або порушення цілісності об’єкта, що охороняється, негайно сповіщати про це безпосереднього керівника, та за необхідністю, повідомляти територіальний орган внутрішніх справ; при нападі на об’єкт, що охороняється, безпосередньої загрози життю та здоров’ю персоналу охорони або сторонніх осіб, застосовувати проти особи, яка підозрюється у скоєні злочину заходи необхідної оборони, спеціальні засоби чи вогнепальну зброю у відповідності до чинного законодавства України; у разі заподіяння шкоди здоров’ю особи викликати швидку медичну допомогу, надавати домедичної допомоги потерпілим; у випадку смерті особи, яка підозрюється у скоєні злочину під час застосування заходів необхідної оборони повідомляти про подію органи внутрішніх справ; забезпечувати охорону і недоторканність місця події до прибуття представників правоохоронних органів; при виявлення порушень норм з охорони праці терміново сповіщати про це безпосереднього керівника; сприяти правоохоронним органам під час виконання покладених на них завдань та обов’язків за місцем виконання своїх функціональних обов’язків. Тобто Державним стандартом жодним чином не передбачено навчання охоронників 3-го розряду експлуатації пожежно-рятувального автомобіля першої допомоги АПД-2 «Дельфін» та/або автоцистерни пожежної АЦ 2.0-40(30) «Касатка». Дані обов’язки відносяться до підрозділу ДСНС, які безпосередньо спеціалізуються щодо даного напрямку роботи. Право керування даними видами транспортних засобів, дозволяється за наявності посвідчення водія з відповідною категорією у відповідності до Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 травня 1993 року № 340. Відповідно до законодавства, у випадку виявлення на об’єкті, що охороняється, пожежі або спрацювання охоронно-пожежної сигналізації, працівник повинен негайно повідомити про це ДСНС та вжити заходів щодо гасіння пожежі протипожежними засобами, які є в наявності. Вимагаємо у Замовника внести зміни до тендерної документації і прибрати вищезазначену дискримінаційну вимогу, яка обмежує коло потенційних учасників і натякає на корупційні схеми, тому що явно прописана під когось. 3. Відповідно до пункту 15 Додатку 2 до тендерної документації вимагається «Наявність безпілотного літального апарату (БпЛА) для здійснення відео нагляду за важкодоступними ділянками об’єктів охорони (наявність підтвердити документально, надати відповідним чином завірені копії видаткових накладних або договору купівлі продажу)», однак зазначаємо що з 24 лютого 2022 року відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні введено режим воєнного стану! З 24 лютого 2022 року закрито повітряний простір України для цивільних користувачів повітряного простору, включаючи й безпілотні повітряні літальні апарати (БПЛА). Рішення щодо можливості використання повітряного простору безпілотними повітряними суднами в конкретній області ухвалює Генеральний штаб Збройних Сил України. Для можливості забезпечення належного використання безпілотних повітряних суден у сільському господарстві суб’єктам господарювання необхідно звернутися до відповідної обласної військової адміністрації на предмет можливості використання на конкретній території (у районі) безпілотних повітряних суден. Тож просимо вилучити дану вимогу, адже наявність на балансі компанії безпілотного літального апарату (БпЛА) не дає права ним користуватися у військовий час. 4. Пунктом 18 Додатку 2 до Тендерної документації встановлена наступна вимога «Наявність велосипедів. Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність на балансі підприємства не менше 3 велосипедів для патрулювання території Музею. Надати копії договорів купівлі-продажу, видаткових накладних, інших документів, що підтверджують їх наявність», однак Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності затвердженого КМУ від 18 листопада 2015 р. № 960 не передбачено наявності в охоронної компанії велосипедів для здійснення охоронної діяльності, тож дана вимога порушує нормативно-правові акти, та обмежує коло учасників, вимагаємо прибрати вищезазначену вимогу. Враховуючи вищевикладену інформацію складається враження що замовник корумпований і прописує вимоги своєї тендерної документації під конкретного учасника. Зробивши аналіз попередніх закупівель охоронних послуг які провів Національний музей народної архітектури та побуту України (код ЄДРПОУ 03922125) прослідковується явне обмеження кола учасників і лобіювання інтересів конкретного підприємства, а саме Українсько – польське спільне підприємство «Макрохем – Україна» (код ЄДРПОУ 22207753), дане підприємство є переможцем усіх торгів на охоронні послуги за останні чотири роки, окрім того на закупівлях послуг з охорони даного замовника відсутня конкуренція, адже тендерна документація прописана так, що виходить лише один учасник. Замовник який опікується історичною та архітектурною спадщиною України у військовий час здійснюється розкрадання бюджету, який можна направити на прискорення перемоги нашої держави провівши процедуру закупівлі за Законом України. Вимагаємо внести зміни у тендерну документацію, провести закупівлю прозоро для суспільства щоб дозволити ширшому колу учасників взяти участь і перемогти надавши нижчі ціни інакше будемо звертатися до громадських організацій щоб звернути увагу на корупцію в якій тонемо!
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! Стосовно питання першого пояснюємо наступне: Вимоги щодо відомостей, які повинні міститися в тендерній документації визначені в частині 2 статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" передбачено, що в тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Відповідно до п. 5 ст. 23 ЗУ "Про пулічні закупівлі" Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товори, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акридитації або іншим способом, визначеним законодавством. Тобто, встановивши вимогу надання вищезазначених сертифікатів відповідності, замовник жодним чином не порушив вимоги діючого законодавства і ваше твердження про дискримінаційність вказаної вимоги є безпідставним. Стосовно питання другого: Вказана вимога обумовлена тим, що в результаті широкомасштабної військової агресії Російської Федерації проти України та періодичних обстрілів міста Києва в 2022-2023 роках, на територію Музею безліч разів падали уламки збитих ракет та безпілотників, що в свою чергу наражало на пожежну небезпеку пам’ятки архітектури та побуту України, які переважно дерев’яні з перекриттям з гонти, очерету або соломи. Пройти навчання по експлуатації вказаних засобів пожежогасіння можуть співробітники будь якого підприємства, уклавши угоду з виробником вказаних засобів, яке розташоване в м. Києві. Керівництво музею неодноразово надавало дозвіл на проведення навчань підприємствам та організаціям на території музею з використанням зазначених засобів пожежогасіння. Термін проходження базового навчання 1-2 дні. Стосовно питання третього: Ми, як Замовник, для контролю важкодоступних місць території музею, та прилеглої до нього території вимагаємо у Учасника мати на балансі 1 БпЛА який буде задіяний при нагальній потребі. В період запровадження режиму воєнного стану використання безпілотних літальних апаратів можливо за погодження місцевої військової адміністрації. Переможець сам несе відповідальність за отримання чи наявність такого дозволу. Окрім того, звертаємо увагу на те, що Строк дії воєнного стану в Україні продовжено Указом Президента України від 06.11.2023 № 734, з 05 години 30 хвилин 16 листопада 2023 року строком на 90 діб, а договір укладається до 31.12.2024 року. Разом з тим, звертаємо вашу увагу на те, що в даному пункті тендерної документації також зазначена вимога наявності працівників які пройшли відповідне навчання операторів БпЛА, мають необхідні знання та досвід управління БпЛА в умовах воєнного стану, яка обумовлена саме запровадженням такого режиму. Окремо наголошуємо, що Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в свій постанові від 28 жовтня 2020 року за справою №640/4170/19 (адміністративне провадження №К/9901/35583/19) вказав, що з аналізу норм законодавства, що регулюють спірні правовідносини, та, зокрема, зі змісту положень статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» висновується, що цей Закон обмежує умови щодо визначення у тендерній документації конкретної торговельної марки, фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, проте не забороняє визначати в тендерній документації необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Тобто, встановивши дану вимогу замовник жодним чином не порушив вимоги діючого законодавства і ваше твердження про дискримінаційність вказаної вимоги є безпідставним. Стосовно питання четвертого: Відповідно до ст. 16 ЗУ "Про публічні закупівлі" замовник вимагає від учасників процедури закіпівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв. - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Тобто, замовником встановлено кваліфікаційний критерій - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази, тобто велосипелів, для патрулювання території музею в літній період часу (для захисту довкілля та застосування необхідних заходів із захисту довкілля для недопущення негативного впливу на навколишнє середовище). Окремо наголошуємо, що Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в свій постанові від 28 жовтня 2020 року за справою №640/4170/19 (адміністративне провадження №К/9901/35583/19) вказав, що з аналізу норм законодавства, що регулюють спірні правовідносини, та, зокрема, зі змісту положень статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» висновується, що цей Закон обмежує умови щодо визначення у тендерній документації конкретної торговельної марки, фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, проте не забороняє визначати в тендерній документації необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Тобто, встановивши дану вимогу замовник жодним чином не порушив вимоги діючого законодавства і ваше твердження про дискримінаційність вказаної вимоги є безпідставним.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Скасована

Дискримінація учасників

Номер: acb6c6a19a3c42619aa96a7102b765d9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-18-016671-a.b1
Назва: Дискримінація учасників
Скарга:
Шановний Замовнику! Відповідно пункту 7 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник вимагає від Учасників процедури закупівлі надати довідку в довільний формі (та підтвердити документально) про наявність працівників відповідної кваліфікації (не менше п’яти), які перебувають у штаті підприємства, обов’язково на посадах, безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони, пройшли навчання за професією «Охоронник» з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче 3-го розряду з відсутністю непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів (виданої не раніше 01.08.2022 року), які пройшли відповідне навчання з експлуатації пожежно-рятувального автомобіля першої допомоги АПД-2 «Дельфін» та/або автоцистерни пожежної АЦ 2.0-40(30) «Касатка», які є на балансі Замовника. Виходячи із вищевикладеного виникає питання, Ви проводите закупівлю на послуги з фізичної охорони чи виконання спеціальних робіт при гасінні пожеж на пожежно-рятувальних автомобілях? Відповідно до Закону України «Про охоронну діяльність» персонал охорони - працівники, які безпосередньо виконують функції з охорони майна або фізичних осіб відповідно до свого кваліфікаційного рівня. Наголошуємо про те, що в посадові обов’язки працівника (охоронника) не входять обов’язки щодо експлуатації пожежно-рятувального автомобіля першої допомоги АПД-2 «Дельфін» та/або автоцистерни пожежної АЦ 2.0-40(30) «Касатка». Дані обов’язки відносяться до підрозділу ДСНС, які безпосередньо спеціалізуються щодо даного напрямку роботи. Право керування даними видами транспортних засобів, дозволяється за наявності посвідчення водія з відповідною категорією у відповідності до Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 травня 1993 року № 340. Відповідно до законодавства, у випадку виявлення на об’єкті, що охороняється, пожежі або спрацювання охоронно-пожежної сигналізації, працівник повинен негайно повідомити про це ДСНС та вжити заходів щодо гасіння пожежі протипожежними засобами, які є в наявності. Встановивши дану вимогу Ви дискримінуєте Учасників та ставите їх в нерівні умови, тому що дана вимога прописана під конкретного учасника (потенційних переможців), тим самим порушує чинне законодавство у сфері здійснення публічних закупівель, Враховуючи дане, просимо внести зміни до тендерної документації шляхом скасування даної вимоги!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 20.12.2023 14:47
Автор: Відділ воєнізованої охорони Департаменту поліції охорони, Сусла Ігор Леонідович 380444841084 zahyst_udso@ukr.net