• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія - (електрична енергія)

Завершена

35 370 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 176 850.00 UAH
Період оскарження: 08.12.2023 14:13 - 15.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Право власності на вебсайт

Номер: 67ef0e4dedbd4de1a1037d483ac54c89
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-08-011500-a.b9
Назва: Право власності на вебсайт
Вимога:
Згідно Додатку № 4 до тендерної документації вимагається: "Відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312 та на підтвердження наявності web-сайту Учасника та його відповідності вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 Правил, Учасник у складі пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про наявність офіційного вебсайту в мережі Інтернет, з виокремленням та описом відповідності кожній вимозі. Інформація про наявність вебсайту має бути підтверджена оригіналом документа на право власності та/ або право користування та /або договором про надання послуг та/або іншого документу, що підтверджує наявність офіційного вебсайту в мережі Інтернет". Дана вимога Документації, в частині надання оригіналу документа на право власності та/або право користування та/або договором про надання послуг та/або іншого документу, що підтверджує наявність офіційного вебсайту в мережі Інтернет, є неправомірною з огляду на наступне. Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Дана вимога не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Вами неправомірно встановлено вимогу у закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. Вищевказана вимога Документації є незаконною, дискримінаційною та такою, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, тому вимагаємо внести відповідні зміни до Документації та виключити зазначену вимогу. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо надання документів, не передбачених чинним законодавством, не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за цікавість до нашої закупівлі. Додаток 4 до тендерної документації не містить кваліфікаційних вимог до предмету закупівлі. Тому, відповідно до постанови НКРЕКП від 14.03.2018 року №312 в учасника має бути власний веб-сайт, у зв’язку з тим, що на даний час дуже багато підробок під офіційні сайти (та домени) нами вимагається підтвердження на право власності та/ або право користування та /або договором про надання послуг та/або іншого документу, що підтверджує наявність офіційного веб-сайту в мережі Інтернет.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Про кон’юнктуру ринку

Номер: 307093ac42a6426db06201eb89e94bea
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-08-011500-a.b8
Назва: Про кон’юнктуру ринку
Вимога:
Згідно Додатку № 4 до тендерної документації вимагається: "Учасник має надати у складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) кожного найменування товару, (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), що виданий не раніше дати оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015". Дана вимога Документації є неправомірною з огляду на наступне. Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Дана вимога не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Вами неправомірно встановлено вимогу у закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. Вищевказана вимога Документації є незаконною, дискримінаційною та такою, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, тому вимагаємо внести відповідні зміни до Документації та виключити зазначену вимогу. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо надання документів, не передбачених чинним законодавством, не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за цікавість до нашої закупівлі. Дана вимога стосується підтвердження дійсності ціни, яку надав учасник в пропозиції, а не предмету закупівлі – електрична енергія. Для уникнення демпінгу  Замовник в праві вимагати інші документи, які вбачає за необхідне. Замовником не встановлено вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Вимога не задоволена
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ППКО

Номер: faa6b9ee88f54c7b88df4b9ccda5f05e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-08-011500-a.b7
Назва: ППКО
Вимога:
Згідно Додатку № 4 до тендерної документації, від учасника вимагається: "З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/. Учасник має фактично підтвердити дану інформацію. У разі, якщо Замовником буде виявлено, що інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» не внесена в реєстр «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на сайті НЕК «Укренерго», тендерна пропозиція такого Учасника буде відхилена". Шановний замовнику, звертаємо Вашу увагу на наступне. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі – Закон): Електрична енергія (активна) - енергія, що виробляється на об'єктах електроенергетики і є товаром, призначеним для купівлі-продажу. Постачання електричної енергії - продаж електричної енергії споживачу відповідно до умов договору. Електропостачальник - суб'єкт господарювання, який здійснює продаж електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу. Постачальник послуг комерційного обліку електричної енергії (ППКО) - суб'єкт господарювання, який надає послуги комерційного обліку на ринку електричної енергії відповідно до вимог Закону України "Про ринок електричної енергії" та Кодексу комерційного обліку електричної енергії. Відповідно до ст.74 Закону комерційний облік на ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку (АКО) та здійснюється постачальником послуг комерційного обліку (ППКО) відповідно до вимог цього Закону, кодексу комерційного обліку та правил ринку. Метою організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії є надання учасникам ринку повної та достовірної інформації про обсяги виробленої, відпущеної, переданої, розподіленої, імпортованої та експортованої, а також спожитої електричної енергії у певний проміжок часу з метою її подальшого використання для здійснення розрахунків між учасниками ринку. Надання послуг комерційного обліку здійснюються на конкурентних засадах за умови реєстрації ППКО та реєстрації його автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії адміністратором комерційного обліку у порядку, встановленому кодексом комерційного обліку. До послуг комерційного обліку електроенергії належать: 1) установлення, налаштування, заміна, модернізація, введення та виведення з експлуатації, а також технічна підтримка та обслуговування засобів комерційного обліку, допоміжного обладнання та автоматизованих систем, що використовуються для комерційного обліку електричної енергії, їх програмного та апаратного забезпечення; 2) збір, керування та адміністрування даних щодо комерційного обліку відповідно до кодексу комерційного обліку. Згідно ч.6 до ст.74 Закону оператор системи передачі та оператори систем розподілу мають зареєструватися в адміністратора комерційного обліку як постачальники послуг комерційного обліку електричної енергії. Таким чином, відповідно до вимог Закону, функції постачальника послуг комерційного обліку електричної енергії покладено на оператора системи передачі та оператора системи розподілу (обленерго). Тобто, електропостачальники здійснюють продаж електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу без обов’язковості виконання функцій ППКО, що покладено на операторів систем. Отже, вказана вимога до учасника закупівлі, що зазначена у Додатку №4 до тендерної документації, є незаконною, дискримінаційною, та суперечить вимогам чинного законодавства. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо надання документів, не передбачених чинним законодавством, не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідь Дякуємо за цікавість до нашої закупівлі. Для роботи з ПК «Датахаб» необхідно пройти процедуру реєстрації у якості ППКО. Для додавання користувачів ВЖЕ зареєстрованим ППКО необхідно надати заявку, скріплену КЕП керівника або уповноваженої ним особи , з долученою до неї довіреністю в частині повноважень користувача від імені ППКО здійснювати інформаційний обмін через Датахаб відповідно до заявленої ролі, на електронну адресу mop.datahub@ua.energy або support.datahub@ua.energy . Отже на даний час функції постачальника послуг комерційного обліку електричної енергії здійснюють не тільки оператор системи передачі та оператор системи розподілу (обленерго), а і інші учасники ринку – постачальники електричної енергії. Вимога не задоволена
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Антикорупційні вимоги

Номер: 7ffc06aa84664a70ad3f6d94991cf1bd
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-08-011500-a.a6
Назва: Антикорупційні вимоги
Вимога:
На підтвердження вимог пункту 10 таблиці додатку №3 до тендерної документації "Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у п.47 Особливостей", Учасник зобов’язаний надати антикорупційну програму та підтвердження щодо уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Учасник має підтвердити дотримання антикорупційної програми надавши висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту в учасника, що свідчить, зокрема, про наявність та дотримання антикорупційної політики в учасника та дотримання ним антикорупційного законодавства та міжнародних стандартів у сфері запобігання корупції, зокрема, Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (ETS 173) та Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції, Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією, що ратифіковані Україною, статей 61, 62, 64 Закону України «Про запобігання корупції». Крім цього, Додатком №4 міститься вимога: «Антикорупційна програма юридичної особи є ключовим елементом антикорупційної комплаєнс-системи та комплексом правил, стандартів і процедур, спрямованих на зменшення впливу корупції у діяльності юридичної особи. Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» для реалізації антикорупційної програми призначається окрема посадова особа. Учасник має надати наказ на призначення посадової особи для реалізації антикорупційної програми. Така особа, а також підписант тендерної пропозиції, мають надати сертифікати (видані в 2023 році, але не пізніше кінцевого терміну подання пропозицій) які підтверджують, що така особа пройшла навчання щодо боротьби з корупцією та конфлікту інтересів». Відповідно до частини другої статті 62 Закону України «Про запобігання корупції»: В обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками: 2) юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. Відповідно пункту 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: «10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом)». Відповідно до абзаців шістнадцять-сімнадцять пункту 47 Особливостей: "Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту". Тобто, відповідно до Особливостей Замовник не може вимагати від учасників ніяких документів, що підтверджують наявність антикорупційної програми, окрім самостійного декларування відсутності такої підстави учасника в електронній системі закупівель. Однак із встановлених Замовником вимог виходить, що Учасник крім обов’язкового надання антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми (передбаченими пп.10 п.47 Особливостей), додатково повинен надати висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту в учасника, а також посадова особа для реалізації антикорупційної програми та підписант тендерної пропозиції, повинні надати сертифікати (видані в 2023 році, але не пізніше кінцевого терміну подання пропозицій), які підтверджують, що такі особи пройшли навчання щодо боротьби з корупцією та конфлікту інтересів. Що прямо суперечить нормам Особливостей. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо надання документів, не передбачених чинним законодавством, не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за цікавість до нашої закупівлі. Очікувана вартість даної закупівлі становить 35370000,00 грн. з ПДВ, що перевищує 20 мільйонів гривень. Тому, Замовник в правовому полі вимагає документи, щодо підтвердження наявності Антикорупційної програми та підтвердження дотримання антикорупційної програми. Визначена уповноважена особа з реалізації антикорупційної програми має пройти навчання, що визначено законодавством, тому Замовник не бачить дискримінації в даній вимозі. Вимога не задоволена
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Датахаб

Номер: 8523535472a642e9aa3a128d73b725ed
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-08-011500-a.c5
Назва: Датахаб
Вимога:
Згідно Додатку № 4 до тендерної документації, від учасника вимагається надати: "Лист від НЕК Укренерго з підтвердженням реєстрації представника учасника на інформаційно-комунікаційній платформі Датахаб в ролі постачальника електричної енергії станом на дату подання тендерної пропозиції". Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Інформація, на підтвердження якої вимагаються зазначений вище документ, є публічною та розміщується на сайті оператора системи передачі – НЕК «Укренерго» за посиланнями: https://ua.energy/datahub/#1640331779448-ab88d70d-e66c Таким чином вимога щодо надання документів, не передбачених чинним законодавством, не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Дякуємо за цікавість до нашої закупівлі. Для роботи з ПК «Датахаб» необхідно пройти процедуру реєстрації у якості ППКО. Для додавання користувачів ВЖЕ зареєстрованим ППКО необхідно надати заявку, скріплену КЕП керівника або уповноваженої ним особи , з долученою до неї довіреністю в частині повноважень користувача від імені ППКО здійснювати інформаційний обмін через Датахаб відповідно до заявленої ролі, на електронну адресу mop.datahub@ua.energy або support.datahub@ua.energy . Після проведення реєстрації ПАТ «НЕК «Укренерго» направляє заявнику повідомлення, щодо підтвердження реєстрації в Датахаб. ПАТ «НЕК «Укренерго» забезпечило функціонування центральної інформаційно-телекомунікаційної платформи DataHub та ведення централізованого реєстру ТКО на ринку електричної енергії, адміністрування процесів зміни електропостачальника та припинення електропостачання, а також централізоване керування та інформаційний обмін даними комерційного обліку для здійснення розрахунків на ринку електричної енергії. Тому, підтвердження реєстрації є необхідним Замовнику для впевненості що учасник вчасно і правильно виконає свої функції для переведення Замовника від іншого постачальника до переможця торгів. Вимога не задоволена
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо ISO.

Номер: ea8ee32b94104a77b3068f1d44228942
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-08-011500-a.c4
Назва: Щодо ISO.
Вимога:
Відповідно до пункту 9 Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», а також згідно Додатку № 4 до тендерної документації, від учасника вимагається надати: - оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України.; - ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», шляхом подання оригіналу або копії діючого сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018, виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України; - ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України; - ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування.». Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію; - ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Для електричної енергії (яка є предметом даної закупівлі) існує лише один відповідний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2010, IDT), який прийнятий з 01.10.2014 року відповідно до Наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 20.05.2014 №573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». Вказаним стандартом не передбачається наявності у постачальника електричної енергії жодного із вказаних вище документів, які вимагаються Замовником. Стандарти є добровільними. Обов’язковими вони є лише якщо їх обов’язковість встановлена нормативно-правовими актами. Однак, жодним нормативно-правовим актом не передбачена обов’язковість. Таким чином, встановлені Замовником вимоги, які вказані вище є незаконними та дискримінаційними, тому вимагаємо Замовника внести зміни до Документації та виключити дані вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за цікавість до нашої закупівлі. Дані вимоги стосуються не електричної енергії, яку буде постачати переможець торгів, а стосується саме його компетенції, кваліфікації та підтвердження стандарту високих кваліфікаційних вмінь учасника, що забезпечить належне виконання ним зобов'язань і забезпечення безперебійного постачання електричної енергії для підприємства, яке виконує важливу соціальну функцію, що в свою чергу, є надзвичайно важливим в умовах воєнного стану. Так, хочемо зазначити що Антимонопольний комітет України уже виносив подібне рішення за аналогічною скаргою в тендерній пропозиції UA-2021-12-17-013779-c, в якій прийшов до висновку, що скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі. Вимога не задоволена
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Екологічний аудит учасника

Номер: 49d73eab2d7b43b5ba3cea272f300540
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-08-011500-a.c3
Назва: Екологічний аудит учасника
Вимога:
Пунктом 9 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вимагається надати звіт про екологічний аудит, довідку екологічного аудитора, що стосуються його діяльності, та є чинним на момент проведення закупівлі. Порядок проведення екологічного аудиту регламентується Законом України «Про екологічний аудит» від 24 червня 2004 року№ 1862-IV (далі – Закон). Згідно статті 12 Закону: «Екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обов’язковим. Добровільний екологічний аудит здійснюється стосовно будь-яких об’єктів екологічного аудиту на замовлення заінтересованого суб’єкта за згодою керівника чи власника об’єкта екологічного аудиту. Обов’язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об’єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках: банкрутство; приватизація, передача в концесію об’єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків; передача або придбання в державну чи комунальну власність; передача у довгострокову оренду об’єктів державної або комунальної власності; створення на основі об’єктів державної та комунальної власності спільних підприємств; екологічне страхування об’єктів; завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону; в інших випадках, передбачених законом.». Діяльність з постачання електричної енергії споживачам не входить до зазначених вище випадків, коли проведення екологічного аудиту є обов’язковим. Таким чином вимога надати звіт з екологічного аудиту учасника є незаконною, дискримінаційною, та суперечить вимогам чинного законодавства. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо надання документів, не передбачених чинним законодавством, не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за цікавість до нашої закупівлі. Дана вимога не являється дискримінаційною. Так, діяльність з постачання електричної енергії споживачам не входить до випадків, коли проведення екологічного аудиту є обов’язковим, але відповідно до ст.12 Закону України «Про екологічний аудит» - екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обов’язковим. Добровільний екологічний аудит здійснюється стосовно будь-яких об’єктів екологічного аудиту на замовлення заінтересованого суб’єкта за згодою керівника чи власника об’єкта екологічного аудиту. Отже, жодним законодавчим актом не заборонено учаснику здійснити екологічний аудит на своєму підприємстві добровільно. Замовник хоче бути впевненим, що при постачанні електричної енергії учасник буде дотримуватись Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» та інших нормативних документів щодо захисту довкілля. Вимога не задоволена
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ДСНС України

Номер: 46d29649cf014c929ca6856e79f9786a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-08-011500-a.b2
Назва: ДСНС України
Вимога:
У Додатку №4 до тендерної документації вимагається: "Учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від територіального органу ДСНС України про наявність (із зазначенням кількості) або про відсутність надзвичайних ситуацій на підприємстві учасника за 2022 рік та документальне підтвердження про наявність у штаті учасника не менше одного працівника, що має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчання та перевірку знань щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці та пожежної безпеки (копія посвідчення та витягу про проходження такого навчання надається учасником у складі пропозиції). Згідно Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2013 р. № 738 (далі - Порядок): «7. Центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві держадміністрації, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання ведуть облік надзвичайних ситуацій, що виникають на їх територіях та об’єктах, у такому порядку: 1) подають ДСНС або її територіальним органам, відповідним регіональним або місцевим комісіям з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій (додатково для суб’єктів господарювання) повідомлення про виникнення надзвичайної ситуації та закінчення робіт із ліквідації її наслідків за формою згідно з додатком 2; {Підпункт 1 пункту 7 в редакції Постанови КМ № 1405 від 29.12.2021} 2) обліковують надзвичайну ситуацію відповідно до прийнятих рішень регіональних або місцевих комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій про визначення рівня надзвичайної ситуації та встановлення межі зони, на якій виникла надзвичайна ситуація (у разі їх прийняття), а також рішення про визначення рівня надзвичайної ситуації (експертного висновку) ДСНС у журналі обліку надзвичайних ситуацій за формою згідно з додатком 3, який ведеться в електронній або паперовій формі; {Підпункт 2 пункту 7 в редакції Постанови КМ № 1405 від 29.12.2021} 3) за запитом ДСНС подають наявні інформаційні матеріали щодо наслідків надзвичайної ситуації за формою згідно з додатком 4. {Пункт 7 доповнено підпунктом 3 згідно з Постановою КМ № 1405 від 29.12.2021} 8. Облікові дані про надзвичайні ситуації надаються ДСНС, центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим держадміністраціям, органам місцевого самоврядування, суб’єктам господарювання та громадянам на їх запити. 9. ДСНС та її територіальні органи, а також центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві держадміністрації, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання на підставі облікових даних про надзвичайні ситуації проводять аналіз причин виникнення надзвичайних ситуацій і вживають заходів до їх недопущення.» Таким чином зазначеним Порядком передбачено надання підприємствами облікових даних про надзвичайні ситуації на запити, які надходять зокрема від ДСНС, які на підставі отриманої інформації проводять аналіз причин виникнення надзвичайних ситуацій. Порядком не передбачено надання інформації від територіального органу ДСНС України про наявність (із зазначенням кількості) або про відсутність надзвичайних ситуацій на підприємстві учасника за 2022 рік та документальне підтвердження про наявність у штаті учасника не менше одного працівника, що має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчання та перевірку знань щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці та пожежної безпеки. Таким чином вказана вище вимога надати інформацію від територіального органу ДСНС України є незаконною, дискримінаційною, та суперечить вимогам чинного законодавства. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо надання документів, не передбачених чинним законодавством, не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за цікавість до нашої закупівлі. Дана вимога не являється дискримінаційною, так як відповідно до Закону України «Про охорону праці» наявність у штаті підприємства не менше одного працівника, що має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчання та перевірку знань щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці та пожежної безпеки (навчання необхідно проходити раз в три роки). Так як предметом закупівлі є електрична енергія, ми вбачаємо за необхідне вимагати від учасників підтвердження від територіального органу ДСНС України про наявність (із зазначенням кількості) або про відсутність надзвичайних ситуацій на підприємстві учасника за 2022 рік. На письмовий запит ДСНС надає відповіді відповідно до Закону України «Про звернення громадян» Вимога не задоволена
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Довідка від ДПС України.

Номер: 58334e63900744c1853873ce45d0a794
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-08-011500-a.c1
Назва: Довідка від ДПС України.
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до пункту 3 розділу V "Оцінка тендерної пропозиції" вимагається надання "Інформацію (довідку) від ДПС України та/або його територіального органу видану (надану) Учаснику про систему оподаткування такого Учасника датовану 2023 роком". Повідомляємо, що згідно з наказом Мінфіну від 21.12.2016 №1125 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» довідку про взяття на облік платника податків скасовано. Враховуючи вказане необхідно видалити дану вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за цікавість до нашої закупівлі. Замовником не вимагається довідка про взяття на облік, нами вимагається підтвердження Учасником його системи оподаткування. Вимога не задоволена
Статус вимоги: Відхилено