• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів)

Завершена

575 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 875.00 UAH
Період оскарження: 07.12.2023 15:24 - 12.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника

Номер: 3e2ee37eb61f4cf99c21eeaa6a01ca6b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-07-015535-a.c7
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Від 24 січня 2024 року Постійно діючій адміністративній комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ СВЯТОГО ПАНТЕЛЕЙМОНА" СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Код в ЄДРПОУ 01981498 Юридична адреса 40007, Україна, Сумська область, м. Суми, вул. Марко Вовчок, будинок 2 Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190 Інформація про закупівлю: ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів) Ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a Очікувана вартість закупівлі 1`056`244.28 грн. (з ПДВ) Скарга на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 07.12.2023 о 15:24 год. Замовником Комунальним некомерційним підприємством «Клінічна лікарня святого Пантелеймона» Сумської міської ради було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a. Свої пропозиції до участі у даній закупівлі подали ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 474`057.00 Гривня без ПДВ, та ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 572`634.00 Гривня без ПДВ. Протокольним рішенням (протокол) уповноваженої особи № 33 від 19 січня 2024 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ». Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження), є рішення Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції. Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Відповідно до положень абз. 2 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ 15.12.2023 року відбувся аукціон по закупівлі «ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів)» ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a. Протоколом уповноваженої особи Замовника № 33 від 19 січня 2024 року тендерну пропозицію ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" було відхилено. Учасник-скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини. Замовником у Протокольному рішенні (протоколі) уповноваженої особи №33 від 19 січня 2024 року вказано, що: «6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно із пп. 2 пункту 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 - абзац 2 підпункту 2 пункту 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, та пп. 2 п. 3 розділу 5 тендерної документації. Тендерна пропозиція Учасника ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", не відповідає технічним вимогам до предмету закупівлі, а саме: Відповідно до п. 2 розділу «Технічні вимоги» Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до Тендерної документації, Учасником у складі тендерної пропозиції надаються (відповідно до вимог до паковання): сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації). У складі своєї тендерної пропозиції Учасник надав копію Сертифікату відповідності від 25.05.2023 року № UA.PN.191.0985-23, виданого ТОВ «ОС «ЄВРОСТАНДАРТ». Разом з тим, у складі тендерної пропозиції Учасника відсутнє підтвердження акредитації органу з оцінки відповідності. Враховуючи вищезазначене, у складі тендерної пропозиції Учасника відсутній сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації), що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 7) Відповідно до п. 2 ч. 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», абз. 2 пп. 2 п. 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та абз. 2 пп. 2 п. 3 розділу 5 тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.» Проте, учасник ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" категорично не погоджується із вказаним рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції та звертає увагу Антимонопольного комітету на упереджений та необ’єктивний розгляд його тендерної пропозиції. Умовами тендерної документації по закупівлі «ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a, було визначено наступні вимоги, а саме пунктом 2 Додатку 2 до тендерної документації вимагалось: «Учасником у складі тендерної пропозиції надаються (відповідно до вимог до паковання): - сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);» На виконання вищевказаної вимоги учасником ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» у складі документів тендерної пропозиції було надано копію Сертифікату відповідності від 25.05.2023 року № UA.PN.191.0985-23, виданого ТОВ «ОС «ЄВРОСТАНДАРТ» який є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації, чим повністю виконано вимоги тендерної документації. Також зауважуємо, що Національним агентством з акредитації України Товариство з обмеженою відповідальністю «Орган сертифікації «ЄВРОСТАНДАРТ» акредитовано як орган з оцінки відповідності, що підтверджується Атестатом про акредитацію, зареєстрований в реєстрі 01 квітня 2019 року та розміщений за посиланням https://naau.org.ua/userfiles/files/17065_23_08_2023.pdf під номером 10191. Звертаємо увагу Комісії, що умовами тендерної документації не вимагалось надання окремих документів у складі тендерної пропозиції учасника, що підтверджують акредитацію органу з оцінки відповідності, отже підстава, вказана Замовником для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» є необґрунтованою і незаконною, а тому рішення Замовника, оформлене протоколом уповноваженої особи №33 від 19 січня 2024 року таким, що підлягає скасуванню. З огляду на вищезазначене, при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» та оформлення результатів такого розгляду Протоколом уповноваженої особи №33 від 19.01.2024 року, Замовником грубо порушено вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням. Так, нормативно-правовим актом, що установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади є Закон України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Звертаємо увагу Антимонопольного комітету на доктрину заборони суперечливої поведінки (лат. venire contra factum proprium). Певне відображення цієї доктрини у нашому законодавстві знаходиться у п. 6 ст. 3 Цивільного кодексу України, де зазначено, що однією із засад цивільного законодавства є добросовісність. Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), базується ще на римській максимі – «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них (постанова Об’єднаної палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 10.04.2019 у справі №390/34/17). Суб`єкт владних повноважень не може обґрунтовувати правомірність рішення, що оскаржується, іншими обставинами, ніж ті, що зазначені безпосередньо в документів, що оскаржується. За іншого підходу суб`єкт владних повноважень міг би самостійно та довільно змінювати (доповнювати) обґрунтування своїх дій (рішень) після їх вчинення (ухвалення), що не сумісне з принципами правової визначеності та належного урядування, які є фундаментальними для правової держави (Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 травня 2020 року у справі № 826/17201/17). Виходячи з принципу «належного урядування», державні органи зобов`язати діяти вчасно та в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду у вигляді поновлення судами строку на оскарження судових рішень та виправляти допущені органами державної влади помилки коштом приватної особи, яка діяла добросовісно (у такій ситуації - коштом платника податку у зв`язку з порушенням принципу остаточності судового рішення, прийнятого на користь такого платника податку) Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 лютого 2020 року у справі № П/811/1015/16. Труднощі в організації своєчасного виконання обов`язків представників суб`єкта владних повноважень не є об`єктивними та непереборними обставинами, які перешкоджають оскаржити судові рішення в межах встановленого законодавством строку оскарження. Враховуючи вищенаведене, слід зазначити, що принцип «належного урядування» має надзвичайно важливе значення для забезпечення правовладдя в Україні. Неухильне дотримання основних складових принципу «належного урядування» забезпечує прийняття суб’єктами владних повноважень легітимних, справедливих та досконалих рішень. Крім того, принцип «належного урядування» підкреслює те, що між людиною та державою повинні бути вибудовані саме публічно-сервісні відносини, у яких інституції та процеси служать всім членам суспільства. Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №33 від 19.01.2024 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, Комунальне некомерційне підприємство "Клінічна лікарня святого Пантелеймона" Сумської міської ради, скасувати Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №33 від 19.01.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" по процедурі закупівлі з особливостями «ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a. Додатки: 1. Протокольне рішення (протокол) уповноваженою особи №33 від 19.01.2024 р.. 2. Тендерна документація на закупівлю «ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a. 3. Копія Сертифікату відповідності від 25.05.2023 року № UA.PN.191.0985-23, виданого ТОВ «ОС «ЄВРОСТАНДАРТ». 4. Атестат про акредитацію ТОВ «ОВ «ЄВРОСТАНДАРТ, зареєстрований в реєстрі 01 квітня 2019 року за №10191. Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Дата розгляду скарги: 06.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.01.2024 17:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.02.2024 16:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: На Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.02.2024 року № 2259 -р/пк-пз КНП «КЛ Святого Пантелеймона» СМР скасувало Рішення та визнало переможцем Учасника.
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua

Пункт скарги

Номер: b9724ff9e41d423bbae1e9007b39d5bd
Заголовок пункту скарги: Рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Опис заперечення: Протокольне рішення (протокол) № 33 уповноваженої особи
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ СВЯТОГО ПАНТЕЛЕЙМОНА» СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Умовами тендерної документації по закупівлі «ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a, було визначено наступні вимоги, а саме пунктом 2 Додатку 2 до тендерної документації вимагалось:
«Учасником у складі тендерної пропозиції надаються (відповідно до вимог до паковання):
- сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);»
На виконання вищевказаної вимоги учасником ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» у складі документів тендерної пропозиції було надано копію Сертифікату відповідності від 25.05.2023 року № UA.PN.191.0985-23, виданого ТОВ «ОС «ЄВРОСТАНДАРТ» який є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації, чим повністю виконано вимоги тендерної документації.
Також зауважуємо, що Національним агентством з акредитації України Товариство з обмеженою відповідальністю «Орган сертифікації «ЄВРОСТАНДАРТ» акредитовано як орган з оцінки відповідності, що підтверджується Атестатом про акредитацію, зареєстрований в реєстрі 01 квітня 2019 року та розміщений за посиланням https://naau.org.ua/userfiles/files/17065_23_08_2023.pdf під номером 10191.
Звертаємо увагу Комісії, що умовами тендерної документації не вимагалось надання окремих документів у складі тендерної пропозиції учасника, що підтверджують акредитацію органу з оцінки відповідності, отже підстава, вказана Замовником для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» є необґрунтованою і незаконною, а тому рішення Замовника, оформлене протоколом уповноваженої особи №33 від 19 січня 2024 року таким, що підлягає скасуванню.
Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №33 від 19.01.2024 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення замовника

Номер: cdf11539de2b4836abf1f1021922ecdf
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-07-015535-a.a6
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
Від 27 грудня 2023 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ СВЯТОГО ПАНТЕЛЕЙМОНА" СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Код в ЄДРПОУ 01981498 Юридична адреса 40007, Україна, Сумська область, Суми, вул. Марко Вовчок, будинок 2 Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190 Інформація про закупівлю: ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів) Ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a Очікувана вартість закупівлі 575`000.00 Гривня (без ПДВ) Скарга на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 07.12.2023 о 15:24 год. Замовником Комунальне некомерційне підприємство "Клінічна лікарня святого Пантелеймона" Сумської міської ради було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a. Свої пропозиції до участі у даній закупівлі подали ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 474`057.00 Гривня без ПДВ, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 572`634.00 Гривня без ПДВ. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 689 від 22 грудня 2023 року Замовником було визначено тендерну пропозицію ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" переможцем та прийнято рішення про намір укладення договору про закупівлю. Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження), є рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації. Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Відповідно до положень абз. 2 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ 15.12.2023 року о 00:00 закінчився строк подання тендерних пропозицій по закупівлі «ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a. В участі у даній процедурі закупівлі були подані наступні тендерній пропозиції: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 474`057.00 Гривня без ПДВ, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 572`634.00 Гривня без ПДВ. Протоколом уповноважено особи Замовника № 689 від 22 грудня 2023 року тендерну пропозицію ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" було визнано переможцем процедури даної закупівлі. Учасник-скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини. Під час розгляду документів тендерної пропозиції учасника ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а саме: «Вимога Додатку 1 тендерної документації: Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. Для виправлення невідповідностей надати Довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. 2. Вимога Додатку 1 тендерної документації: Надати довідку про наявність в Учасника відповідного обладнання (із зазначенням назви обладнання та температурою горіння у камері спалювання) для спалювання клінічних та подібних їм відходів та чинний сертифікат відповідності вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів та відповідні протоколи дослідження/випробування, які зазначені в сертифікаті, якщо є посилання на дані документи. Для виправлення невідповідностей надати довідку про наявність в Учасника відповідного обладнання (із зазначенням назви обладнання та температурою горіння у камері спалювання) для спалювання клінічних та подібних їм відходів та чинний сертифікат відповідності вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів та відповідні протоколи дослідження/випробування, які зазначені в сертифікаті, якщо є посилання на дані документи. 3. Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати дійсний договір страхування вказаного обладнання. Для виправлення невідповідностей надати підтвердження сплати страхового платежу до Договору №10-1509-23-00007 від 04 липня 2023 р. 4. Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати дійсний договір страхування вказаного обладнання. Відповідно до п.2.5. Договору - Загальний страховий платіж за Договором складає 3842,50 грн. Відповідно до п.2.6 Договору - сплачується одноразово у строк до 04.07.2023 р. Зобов’язання Страховика починаються з 00 годин 00 хвилин доби, наступної за датою сплати загального страхового платежу або його частини згідно п. 2.10 Договору. Також сплата страхового платежу передбачена пп. 3.9, 3.10 Договору. Для виправлення невідповідностей надати підтвердження сплати страхового платежу до Договору №10-1509-23-00007 від 04 липня 2023 р. 5. Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати копії підтверджуючих документів про право власності, а у разі оренди надати копію діючого договору оренди, що підтверджує право Учасника на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація), у разі суборенди також надається договір між орендодавцем та орендарем / суборендодавцем що підтверджує право на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація). Для виправлення невідповідностей надати договір між орендодавцем та орендарем / суборендодавцем що підтверджує право на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація) відповідно до вимоги тендерної документації. 6. Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати копії посвідчень працівників про навчання та перевірку знань з питань охорони праці щодо поводження з відходами небезпечних речовин, у тому числі щодо знань «Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», затвердженими наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325. Для виправлення невідповідностей надати копії посвідчень працівників про навчання та перевірку знань з питань охорони праці щодо поводження з відходами небезпечних речовин, у тому числі щодо знань «Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», затвердженими наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325. 7. Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати свідоцтво про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій. Для виправлення невідповідностей надати свідоцтво про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій. 8. Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати посвідчення або сертифікати працівників про навчання та перевірку знань з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ). Для виправлення невідповідностей надати посвідчення або сертифікати працівників про навчання та перевірку знань з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ). 9. Вимога Додатку 1 тендерної документації: Учасник повинен надати документ, що підтверджує наявність в штаті еколога (надати копії диплому та наказу про призначення). Для виправлення невідповідностей надати наказ про призначення еколога. 10. Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати довідку про наявність не менше двох підготовлених водіїв та двох вантажників щодо поводження з небезпечними вантажами, а також двох уповноважених з безпеки на транспорті (надати копії свідоцтв про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів та про підготовку вантажників за програмою «Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі та здійснюють наповнення і опорожнення цистерн з небезпечними вантажами», уповноважених з безпеки на транспорті). Для виправлення невідповідностей надати: - довідку про наявність двох уповноважених з безпеки на транспорті; - копію свідоцтва уповноваженого з безпеки на транспорті; - копії свідоцтв про підготовку вантажників за програмою «Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі та здійснюють наповнення і опорожнення цистерн з небезпечними вантажами». 11. Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати довідку про наявність не менше двох одиниць спецтранспорту для перевезення небезпечних відходів (самоскиди, вантажні авто з відкритим кузовом та цистерни не допускаються) з копіями підтверджуючих документів (копії техпаспорту та діючий протокол перевірки технічного стану транспортного засобу). Для виправлення невідповідностей надати довідку про наявність не менше двох одиниць спецтранспорту для перевезення небезпечних відходів (самоскиди, вантажні авто з відкритим кузовом та цистерни не допускаються) з копіями підтверджуючих документів (копії техпаспорту та діючий протокол перевірки технічного стану транспортного засобу). 12. Вимога Додатку 1 тендерної документації: Учасником у складі тендерної пропозиції надаються (відповідно до вимог до паковання): - сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації); - декларація постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами). - видаткова накладна на пакування (тару). Для виправлення невідповідностей надати (відповідно до вимог до паковання): - сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації); - декларація постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами). - видаткова накладна на пакування (тару). 13. Вимога Додатку 2 тендерної документації: Учасник у складі пропозиції надає: • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент з високотемпературного термічного оброблення та знешкодження небезпечних відходів. • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент виконання робіт з оброблення та знешкодження відпрацьованих люмінесцентних ламп з вмістом ртуті. Для виправлення невідповідностей надати: • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент з високотемпературного термічного оброблення та знешкодження небезпечних відходів. • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент виконання робіт з оброблення та знешкодження відпрацьованих люмінесцентних ламп з вмістом ртуті. 14. Вимога Додатку 2 тендерної документації: надати копію дозволу Держпраці на експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки. У Дозволі, що наданий Учасником, присутня інформація: "установка для термічного знешкодження відходів УТ 3000 Д". Замовником було виявлено іншу назву обладнання "Ут-3000 ДП": - "Утилізатор Ут-3000 ДП в комплекті з трубою", про що є запис у Довідці про наявність відповідного обладнання ддля спалювання клінічних та подібних їм відходів; - "Утилізатор Ут-3000 ДП в комплекті з трубою", про що є запис у Довідці про наявність матбази; - "Утилізатор термічний УТ 3000 ДП з системою очистки димових газів", про що є запис у Додатку №1 до Договору страхування №10-1509-23-00007 від 04 липня 2023 р. - "Утилізатор термічний УТ 3000 ДП", "Піч УТ 3000 ДП", про що є записи у Договорі виготовлення і поставки обладнання 03/04-1 к від 05.03.2020. Для виправлення невідповідностей надати документи, які вимагалися тендерною документацією, де назва обладнання не суперечить одна одній.» На усунення вказаних невідповідностей Учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не були надані усі вищевказані документи, які вимагалися згідно вимог тендерної документації та підтверджується наступними обставинами. Відповідно до Додатку 1 тендерної документації була вказана наступна вимога: Надати довідку про наявність в Учасника відповідного обладнання (із зазначенням назви обладнання та температурою горіння у камері спалювання) для спалювання клінічних та подібних їм відходів та чинний сертифікат відповідності вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів та відповідні протоколи дослідження/випробування, які зазначені в сертифікаті, якщо є посилання на дані документи. Учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" ані під час первинного завантаження документів тендерної пропозиції, ані під час виправлення невідповідностей не було надано довідку про наявність в Учасника відповідного обладнання із зазначенням назви обладнання та температурою горіння у камері спалювання, що не відповідає вимогам тендерної документації. Вимога відповідно до Додатку 1 до тендерної документації: надати дійсний договір страхування вказаного обладнання. Учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" було надано Договір №10-1509-23-00007 від 04 липня 2023 р. Відповідно до п.2.5. Договору - Загальний страховий платіж за Договором складає 3842,50 грн. Відповідно до п.2.6 Договору - сплачується одноразово у строк до 04.07.2023 р. Зобов’язання Страховика починаються з 00 годин 00 хвилин доби, наступної за датою сплати загального страхового платежу або його частини згідно п. 2.10 Договору. Також сплата страхового платежу передбачена пп. 3.9, 3.10 Договору. Так, Додатком 1 до тендерної документації була визначена вимога щодо надання учасниками дійсного договору страхування вказаного обладнання, крім того, також на виправлення виявлених невідповідностей під час розгляду наданих документів, вказаному учаснику визначено було надати підтвердження сплати страхового платежу до Договору №10-1509-23-00007 від 04 липня 2023 р., який би мав підтвердити дійсність наданого договору, проте такого підтвердження ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не надано, а отже вказаним учасником не було виправлено виявлену невідповідність та така тендерна пропозиція підлягала відхиленню. Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати копії підтверджуючих документів про право власності, а у разі оренди надати копію діючого договору оренди, що підтверджує право Учасника на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація), у разі суборенди також надається договір між орендодавцем та орендарем / суборендодавцем що підтверджує право на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація). Учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" надано Договір (піднайму) суборенди № 10/03-Ст.К.ІІІ-УЕП від 10.03.2023 року, проте учасником не надано договори між орендодавцем та орендарем/суборендодавцем, вказані у п. 1.2. Договору (піднайму) суборенди № 10/03-Ст.К.ІІІ-УЕП від 10.03.2023 року, що підтверджує право на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація), а саме Договір з власником об’єкту оренди. Отже учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не виправлено виявлену невідповідність та не надано договір між орендодавцем та орендарем / суборендодавцем що підтверджує право на використання об’єкту з метою поводження з небезпечними відходами (зберігання, знешкодження, утилізація). Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати копії посвідчень працівників про навчання та перевірку знань з питань охорони праці щодо поводження з відходами небезпечних речовин, у тому числі щодо знань «Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», затвердженими наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325. Учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не виправлено виявлену невідповідність та не надано копії посвідчень працівників про навчання та перевірку знань з питань охорони праці щодо поводження з відходами небезпечних речовин, у тому числі щодо знань «Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», затвердженими наказом МОЗ України від 08.06.2015 № 325. Вимога Додатку 1 тендерної документації: для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасникам необхідно було надати свідоцтво про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій. Учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не виправлено виявлену невідповідність та не надано свідоцтво про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій. Вимога Додатку 1 тендерної документації: Учасник повинен надати документ, що підтверджує наявність в штаті еколога (надати копії диплому та наказу про призначення). Учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не виправлено виявлену невідповідність та не надано наказ про призначення еколога. Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати довідку про наявність не менше двох підготовлених водіїв та двох вантажників щодо поводження з небезпечними вантажами, а також двох уповноважених з безпеки на транспорті (надати копії свідоцтв про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів та про підготовку вантажників за програмою «Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі та здійснюють наповнення і опорожнення цистерн з небезпечними вантажами», уповноважених з безпеки на транспорті). Учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не виправлено виявлену невідповідність та не надано довідку про наявність двох уповноважених з безпеки на транспорті; - копію свідоцтва уповноваженого з безпеки на транспорті; - копії свідоцтв про підготовку вантажників за програмою «Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі та здійснюють наповнення і опорожнення цистерн з небезпечними вантажами». Вимога Додатку 1 тендерної документації: надати довідку про наявність не менше двох одиниць спецтранспорту для перевезення небезпечних відходів (самоскиди, вантажні авто з відкритим кузовом та цистерни не допускаються) з копіями підтверджуючих документів (копії техпаспорту та діючий протокол перевірки технічного стану транспортного засобу). Учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не виправлено виявлену невідповідність та не надано довідку про наявність не менше двох одиниць спецтранспорту для перевезення небезпечних відходів (самоскиди, вантажні авто з відкритим кузовом та цистерни не допускаються) з копіями підтверджуючих документів (копії техпаспорту та діючий протокол перевірки технічного стану транспортного засобу). Вимога Додатку 1 тендерної документації: Учасником у складі тендерної пропозиції надаються (відповідно до вимог до паковання): - сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації); - декларація постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами). - видаткова накладна на пакування (тару). Учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не виправлено виявлену невідповідність та не надано (відповідно до вимог до паковання): - сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації); - декларація постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами). - видаткова накладна на пакування (тару). Вимога Додатку 2 тендерної документації: Учасник у складі пропозиції надає: • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент з високотемпературного термічного оброблення та знешкодження небезпечних відходів. • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент виконання робіт з оброблення та знешкодження відпрацьованих люмінесцентних ламп з вмістом ртуті. Учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не виправлено виявлену невідповідність та не надано • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент з високотемпературного термічного оброблення та знешкодження небезпечних відходів. • Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент виконання робіт з оброблення та знешкодження відпрацьованих люмінесцентних ламп з вмістом ртуті. З огляду на вищезазначене, при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВК "УКРЕКОПРОМ" та оформлення результатів такого розгляду Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №689 від 22.12.2023 року, Замовником грубо порушено вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням. Так, нормативно-правовим актом, що установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади є Закон України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Звертаємо увагу Антимонопольного комітету на доктрину заборони суперечливої поведінки (лат. venire contra factum proprium). Певне відображення цієї доктрини у нашому законодавстві знаходиться у п. 6 ст. 3 Цивільного кодексу України, де зазначено, що однією із засад цивільного законодавства є добросовісність. Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), базується ще на римській максимі – «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них (постанова Об’єднаної палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 10.04.2019 у справі №390/34/17). Суб`єкт владних повноважень не може обґрунтовувати правомірність рішення, що оскаржується, іншими обставинами, ніж ті, що зазначені безпосередньо в документів, що оскаржується. За іншого підходу суб`єкт владних повноважень міг би самостійно та довільно змінювати (доповнювати) обґрунтування своїх дій (рішень) після їх вчинення (ухвалення), що не сумісне з принципами правової визначеності та належного урядування, які є фундаментальними для правової держави (Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 травня 2020 року у справі № 826/17201/17). Виходячи з принципу «належного урядування», державні органи зобов`язати діяти вчасно та в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду у вигляді поновлення судами строку на оскарження судових рішень та виправляти допущені органами державної влади помилки коштом приватної особи, яка діяла добросовісно (у такій ситуації - коштом платника податку у зв`язку з порушенням принципу остаточності судового рішення, прийнятого на користь такого платника податку) Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 лютого 2020 року у справі № П/811/1015/16. Труднощі в організації своєчасного виконання обов`язків представників суб`єкта владних повноважень не є об`єктивними та непереборними обставинами, які перешкоджають оскаржити судові рішення в межах встановленого законодавством строку оскарження. Враховуючи вищенаведене, слід зазначити, що принцип «належного урядування» має надзвичайно важливе значення для забезпечення правовладдя в Україні. Неухильне дотримання основних складових принципу «належного урядування» забезпечує прийняття суб’єктами владних повноважень легітимних, справедливих та досконалих рішень. Крім того, принцип «належного урядування» підкреслює те, що між людиною та державою повинні бути вибудовані саме публічно-сервісні відносини, у яких інституції та процеси служать всім членам суспільства. Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №689 від 22.12.2023 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ СВЯТОГО ПАНТЕЛЕЙМОНА" СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, скасувати рішення, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №689 від 22.12.2023 року про визначення тендерної пропозиції ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" переможцем процедури закупівлі з особливостями «ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a. Додатки: 1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №689 від 22.12.2023 року. 2. Тендерна документація на закупівлю «ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорій «В» та «С», токсикологічно небезпечних відходів, відходів лікарських засобів та інших небезпечних відходів)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-015535-a. 3. Копії документів ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" на паковання. 4. Договір виготовлення та поставки щодо УТ -3000 ДП в комплекті з трубою. 5. Договір страхування обладнання 2023 р. 6. Договір суборенди виробництво. 7. Копія договору щодо УТ-3000 ДП. 8. Переклад договору виготовлення та поставки УТ-3000. 9. Технічний паспорт на піч УТ-3000. Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 09.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.12.2023 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.01.2024 16:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: На Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від № 479 -р/пк-пз від 09.01.2024 КНП «КЛ Святого Пантелеймона» СМР скасувало Рішення від 22.12.2023 № 689.
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 67fdef7897184248873de22d6e73a720
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-07-015535-a.c5
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! У зв'язку із тим, що умови тендерної документації носять відвертий дискримінаційний характер, та вочевидь прописані під конкретного учасника - ми будемо вимушені привертати уваги контролюючих моніторингових органів, з метою висвітлення питання щодо доцільного використання бюджетних коштів!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Тендерна документація відповідає чинним ЗУ Про публічні закупівлі з Особливостями та іншим нормативно-правовим актам України.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 059b0e505f2f4432a3270b6436f1c936
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-07-015535-a.c4
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до п.1 Додатку 1, вимагається «За графіком, узгодженим Сторонами, Виконавець приїжджає до Замовника, завантажує самостійно та транспортує медичні відходи та забезпечує Замовника необхідною кількістю первинного та вторинного паковання (тари). (Надати гарантійний лист у довільній формі). Первинне паковання (тара) для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації, це - ємність / контейнер для збирання медичних відходів категорії B об’ємом 10л, з маркуванням; Первинне паковання (тара) для відходів категорії «С» згідно вимог тендерної документації, це - ємність / контейнер для збирання медичних відходів категорії С об’ємом 10л, з маркуванням; Вторинне паковання (тара) для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації це - спеціальні міцні, непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 130 мкм, з маркуванням) Вторинне паковання (тара) для відходів категорії «С» згідно вимог тендерної документації це - спеціальні міцні, непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії С розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 130 мкм, з маркуванням) Для підтвердження наявності в Учасника паковання (тари), яка відповідає вимогам до паковання (тари) згідно тендерної документації, Учасником у складі тендерної пропозиції надаються: сертифікат(и) відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації); декларація(ї) постачальника про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)). видаткова(і) накладна(і) на пакування (тару);» Вимоги щодо пакування небезпечних медичних відходів містяться в «ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛАХ І НОРМАХ щодо поводження з медичними відходами» (далі - Правила), затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, зокрема, Додатком 1 «МАРКУВАННЯ І ПАКОВАННЯ небезпечних медичних відходів» Правил, передбачається зазначення наступних критеріїв: Вид відходів; Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі; Вид ємності первинного паковання; Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику; Вид ємності вторинного паковання. Звертаємо Вашу увагу, що у Правилах відсутнє жодне посилання на товщину пакування. Окрім цього, для різних видів відходів, у тому числі, які входять до переліку найменування послуг (відходів), що є предметом закупівлі (Категорія небезпеки «В» та «С» - Додаток 4 до тендерної документації «Технічні вимоги до предмета закупівлі»), згідно Переліку, використовуються різні види ємностостей (контейнери, мішки/пакети). Українські виробники випускають спеціалізоване сертифіковане пакування у відповідності до нормативно-правових актів різної товщини. Замовник не наводить критеріїв, на підставі яких звужує вимоги щодо пакування саме до вказаних ним характеристик. Оскільки вимоги Замовника є дискримінаційними, необґрунтованими та незаконними, просимо зобов’язати Замовника привести їх у відповідність до законодавства шляхом видалення вимоги стосовно товщини та викласти у наступній редакції: « Учасник бере на себе зобов’язання надавати вторинну сертифіковану пакувальну тару за власний кошт, стійку до розривів. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також фото ємності, накладні на покупку, сертифікат якості та висновок держсанепідемекспертизи на ємність).»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! П.2 Технічних вимог тендерної документації має вимоги до паковання та підтверджуючі документи (сертифікат відповідності пакування, декларація про відповідність пакування, видаткова накладна). Вимоги до паковання присутні у зв"язку з потребами нашого медичного закладу та досвідом збирання небезпечних медичних відходів, - відповідають чинному законодавству, тому є не дискримінаційними та обґрунтованими.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 83bbdc1eef43461783daeab789c650ea
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-07-015535-a.c3
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до вимог п.1.5 додатку № 2 вимагається: Довідка про наявність транспортних засобів (не менше 2-х) (Додаток 7) (самоскиди, вантажні автомобілі з відкритим кузовом та цистерни не допускаються)); На підтвердження інформації стосовно наявності транспортних засобів, вказаних в довідці: - надати копії підтверджуючих документів про право власності, у разі користування на підставі володіння; договір(и) оренди, у разі користування на підставі оренди - надати копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів та діючі протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів, договір обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, згідно умов тендерної документації. Згідно ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» транспортний засіб спеціалізованого призначення - транспортний засіб, який призначений для перевезення певних категорій пасажирів чи вантажів (автобус для перевезення дітей, осіб з інвалідністю, пасажирів певних професій, самоскид, цистерна, сідельний тягач, фургон, спеціалізований санітарний автомобіль екстреної медичної допомоги, автомобіль інкасації, ритуальний автомобіль тощо) та має спеціальне обладнання (таксі, броньований, обладнаний спеціальними світловими і звуковими сигнальними пристроями тощо). В свою чергу, оскільки предметом даної закупівлі є надання послуг у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, транспортний засіб повинен відповідати вимогам Наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів» № 656 від 04.08.2018 (далі - Наказ № 656), відповідно до п. 5 якого, небезпечні вантажі дозволено перевозити автомобільним транспортом тільки в разі, якщо вони згідно з вимогами частини 2 таблиці А глави 3.2 та глави 3.3 додатка А до ДОПНВ та цих Правил допущені до перевезення та якщо всі вимоги щодо перевезення таких вантажів виконані. Звертаємо Вашу увагу, що у Наказі № 656 відсутні жодні посилання на обмеження стосовно типу автотранспорту. Таким чином, здійснювати перевезення небезпечних вантажів можуть транспортні засоби, які відповідають вимогам Наказу № 656 та отримали Свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (Свідоцтво ДОПНВ). Таким чином, Замовник звужує вимоги щодо транспортних засобів до вказаних ним характеристик, всупереч чинному законодавству України. Оскільки вимога Замовника є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом видалення вимоги стосовно звуження типів транспортних засобів (самоскиди, вантажні авто з відкритим кузовом та цистерни не допускаються), та викласти у наступній редакції: « 1.2. Надати довідку про наявність спецтранспорту для перевезення небезпечних відходів з копіями підтверджуючих документів (копії техпаспорту та діючий протокол перевірки технічного стану транспортного засобу)».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу на те, що вимоги до транспортних засобів присутні в тендерній документації не у відповідності до опису Вашої вимоги ("Відповідно до вимог п.1.5 додатку № 2 вимагається: Довідка про наявність транспортних засобів (не менше 2-х) (Додаток 7) (самоскиди, вантажні автомобілі з відкритим кузовом та цистерни не допускаються)"). Вимоги до транспортних засобів присутні у п. 1.1 Додатку №1 закупівлі: "Надати довідку про наявність не менше двох одиниць спецтранспорту для перевезення небезпечних відходів (самоскиди, вантажні авто з відкритим кузовом та цистерни не допускаються) з копіями підтверджуючих документів (копії техпаспорту та діючий протокол перевірки технічного стану транспортного засобу)". Перевезення небезпечних медичних відходів проводиться суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на внутрішнє перевезення небезпечних відходів, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001, відповідно п. 5 розділу І та ч. 4 п. 19 розділу V наказу МОЗ України №1602 від 06.09.2022 (транспортування ємностей проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і дезінфекції).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: d9d6f5b1ab574eda971cd714da4400ff
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-07-015535-a.c2
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до п. 1.4 Додатку 2 вимагається: Довідка про наявність обладнання для спалювання (знищення/знешкодження) небезпечних відходів (Додаток 7); На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання, вказаного в довідці: - надати копії підтверджуючих документів про право власності, у разі користування на підставі володіння; договір(и) оренди, у разі користування на підставі оренди. - надати технічний паспорт обладнання, чинний сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження/випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності. Законодавче регулювання щодо обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів містяться у Постанові Кабінету міністрів України «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 3 лютого 2021 р. № 77 (далі – Постанова № 77). Звертаємо Вашу увагу, що у Постанові № 77 відсутнє жодне посилання на методи та форми перевірки обладнання, у тому числі на протоколи дослідження/випробування. В свою чергу, відповідно до п. 50 Модуль D (відповідність типу на основі забезпечення якості виробничого процесу) Додатку 3 до Технічного регламенту Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском» від 16 січня 2019 р. № 27, за результатами нагляду під відповідальністю призначеного органу, метою якого є перевірка виконання виробником обов’язків, пов’язаних із забезпеченням функціонування схваленої системи управління якістю, призначений орган надає виробнику звіт про відвідування, а в разі проведення випробувань продукції - також протокол випробувань. Окрім цього, відповідно до п. 3 Модуль В (експертиза типу) Додатку 3 до Технічного регламенту Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах» від 28 грудня 2016 р. № 1055 виробник подає заявку на експертизу типу лише одному призначеному органу за своїм вибором, до якої додається необхідний перелік документів, у тому числі протоколи випробувань. Таким чином, протокол випробувань видається саме виробнику виробу, у даному випадку - обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів. Водночас, відповідно до ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Враховуючи зазначене, суб’єкт господарювання, який добросовісно здійснює надання послуг у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, але при цьому не є виробником обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів та не має можливості для здійснення запиту внутрішніх документів виробника (протоколу випробувань), заздалегідь обмежений вимогами тендерної документації через суттєве звуження кола осіб, які матимуть можливість приймати участь у даній процедуру закупівлі. Оскільки зазначена вище вимога Замовника є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом видалення вимоги стосовно надання протоколів дослідження/випробування, які зазначені в сертифікаті, якщо є посилання на дані документи, та викласти у наступній редакції: « - сертифікат відповідності та/або технічний паспорт вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Ви у вимозі не аргументували, що не маєте змоги отримати протокол випробування від виробника такого обладнання. Також відповідно до роз’яснювального листа Мінекономрозвитку від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: c88be618f5e74d61bb3f83facf024768
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-07-015535-a.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник, відповідно до умов тендерної документації вимагається "Учасник у складі пропозиції надає : · Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) · Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент з високотемпературного термічного оброблення та знешкодження небезпечних відходів. · Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент виконання робіт з оброблення та знешкодження відпрацьованих люмінесцентних ламп з вмістом ртуті. · Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент виконання робіт з оброблення, знешкодження, утилізації акумуляторних батарей" Враховуючи, що предметом закупівлі є Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорії «В», категорії «С» та інших токсикологічно небезпечних відходів), Замовник вже вимагає - Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника (відходи повинні відповідати предмету закупівлі), навіщо тоді інші Висновки СЕС які жодним чином не стосуються предмета закупівлі? Відповідно до ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, та викласти у наступній редакції : «Вимагається надати у складі пропозиції: Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника (відходи повинні відповідати предмету закупівлі)».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Уявснику! Вимоги п. 6 Технічних вимог тендерної документації закупівлі обгрунтовані ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та не обмежують конкуренцію, не призводять до дискримінації учасників публічної закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено