-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
послуги центрів і будинків відпочинку
Завершена
4 982 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 5 805.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 5 805.00 UAH
Період оскарження:
06.03.2018 19:00 - 02.04.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінація учасників
Номер:
af8161e32fa04ab2bd4f3bec37bd77f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-06-000859-a.a1
Назва:
Дискримінація учасників
Вимога:
Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону)
Прошу усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації по Лоту 4 Послуги дитячих таборів на узбережжі Чорного моря (Україна) (Одеська, Миколаївська, Херсонська області) , а саме : 1) у Додатку 2 до тендерної документації по Лоту 4 п.1:
«1. Заклад повинен належати до дитячих закладів оздоровлення, типи яких визначено у ст. 14 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 № 375-VI, перебувати в Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку та мати вищу або першу категорію.» викласти в редакції: «1. Заклад повинен належати до дитячих закладів оздоровлення, типи яких визначено у ст. 14 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 № 375-VI, перебувати в Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку та бути атестованим згідно ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 28 квітня 2009 р. №426
«Про затвердження Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій».
2) у Додатку 2 до тендерної документації по Лоту 4 п.15: «15. Термін оздоровлення 1 групи – 21 день з циклічністю перебування, перерва між змінами не менше 2 днів. Можливість приймати не менше як 250 дітей за зміну.» викласти в редакції: «15. Термін оздоровлення 1 групи – 21 день з циклічністю перебування, перерва між змінами не менше 2 днів.»
Наразі ваші умови перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права інших учасників та їх законні інтереси.
Тобто Замовник безпідставно звузив кількість учасників закупівлі, вказавши вищу або першу категорію закладу та можливість приймати не менше як 250 дітей за зміну ( це при загальній кількості замовлення - Кількість путівок: 270 послуг( путівок). Кількість змін: до трьох)
Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленим статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону.
Це порушення принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному.
Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії.
Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції.
Як відомо, підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації.
Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі в мережі інтернет), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та провадять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України.
Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників..
Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону.
Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками.
Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі.
Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною.
Зважаючи на вищевикладене, прошу замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови по другому лоту для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.03.2018 21:25
Вирішення:
Доброго дня!
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) та відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» (зі змінами), де визначені основні принципи, на яких грунтується державна політика у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, серед яких є створення оптимальних умов для безпечного та ефективного перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.Враховуючи вищевикладене, Замовником визначено вимогу щодо наявності у дитячому закладі оздоровлення та відпочинку вищої або першої категорії, як одну із складових якісної характеристики предмета закупівлі. Тому Вимогу щодо усунення, на думку фізичної/юридичної особи, дискримінаційної умови щодо наявності вищої або першої категорії у дитячому закладі оздоровлення та відпочинку на закупівлю «Код ДК 021:2015: 55240000-4 «Послуги центрів і будинків відпочинку» (послуги дитячих таборів)» - по 4 Лоту – послуги дитячих таборів на узбережжі Чорного моря (Україна) (Одеська, Миколаївська, Херсонська області) тендерний комітет вирішив відхилити.
Відповідно до частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються: кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг, а пунктом 5 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити: - місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги. У зв’язку з цим на закупівлю «Код ДК 021:2015: 55240000-4 «Послуги центрів і будинків відпочинку» (послуги дитячих таборів)» - 4 Лоти, по лоту № 4 – послуги дитячих таборів на узбережжі Чорного моря (Україна) (Одеська, Миколаївська, Херсонська області) була визначена вимога щодо місця оздоровлення та відпочинку дітей на узбережжі Чорного моря (Україна) (Одеська, Миколаївська, Херсонська області). Тому Вимогу щодо усунення, на думку фізичної/юридичної особи, дискримінаційної умови щодо місця оздоровлення та відпочинку дітей на закупівлю «Код ДК 021:2015: 55240000-4 «Послуги центрів і будинків відпочинку» (послуги дитячих таборів)» по лоту №4- послуги дитячих таборів на узбережжі Чорного моря (Україна) (Одеська, Миколаївська, Херсонська області) тендерний комітет вирішив відхилити.
Разом з тим, тендерний комітет вирішив задовільнити Вимогу щодо внесення змін до тендерної документації на закупівлю «Код ДК 021:2015: 55240000-4 «Послуги центрів і будинків відпочинку» (послуги дитячих таборів)» - 4 Лоти по лоту №4- послуги дитячих таборів на узбережжі Чорного моря (Україна) (Одеська, Миколаївська, Херсонська області), усунувши вимогу щодо визначення можливості прийняття дитячим закладом оздоровлення та відпочинку не менше як 250 дітей за зміну.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Відхилено
Дискримінація учасників закупівлі
Номер:
cadd3dd5e8174749bbc553638c85926e
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-06-000859-a.c2
Назва:
Дискримінація учасників закупівлі
Скарга:
В лоті номер 4 вказані дискримінаційні вимоги до категорійності закладу
Пов'язані документи:
Учасник
- Скаргат до АМКУ 29.03.2018 22:17
- Скан-копія платіжного доручення 29.03.2018 22:17
- Рішення від 02.04.2018 № 2985, лист замовнику.pdf 03.04.2018 22:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.04.2018 № 3697.pdf 20.04.2018 20:53
- Рішення від 19.04.2018 № 3697.pdf 24.04.2018 23:04
- Відповідь по суті Скарги 16.04.2018 16:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.03.2018 22:17
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
24.04.2018 23:04