-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки 2 лоти
Торги не відбулися
34 324 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 83 790.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 83 790.00 UAH
Період оскарження:
27.03.2018 15:40 - 30.04.2018 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
476c24dccf164bf4aa91dde1272fa08e
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-27-002331-b.c4
Назва:
Вимога
Вимога:
Відповідно до частини третьої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" просимо надати додаткову, детально обгрунтовану, інформацію стосовно причини невідповідності пропозиції ТОВ "ХІМІЯ ПАРК" умовам тендерної документації, або його невідповідності кваліфікаційним критеріям.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.05.2018 11:28
Вирішення:
Пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХІМІЯ ПАРК" по лоту №2 було відхилено на підставі пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації), а саме:
1) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику було розміщено заяву про надання згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, яка містять недостовірну інформацію, що не відповідає вимогам підпункту 1.5 пункту 1 «Документи, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю» розділу «Документальне підтвердження для юридичних осіб резидентів України» пункту 1.1 додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації, а саме: номер паспорту та дата видачі паспорту, які вказані в заяві про надання згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних не співпадають з номер паспорту та датою видачі паспорту вказаних в сканованій копії самого паспорту.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо надання додаткової інформації стосовно невідповідності пропозиції
Номер:
4abd023bf5c24dfa9587c890f783d2ac
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-27-002331-b.c5
Назва:
Щодо надання додаткової інформації стосовно невідповідності пропозиції
Вимога:
Протоколом розгляду тендерних пропозицій № 21/208-1 від 10.05.2018р. було відхилено пропозицію ТОВ "Транс Лайн Груп" на підставі п.4 ч. 1 ст. 30 ЗУ "Про публічні закупівлі" (тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації). Просимо Вас надати детальне обгрунтування причин невідповідності пропозиції умовам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.05.2018 17:08
Вирішення:
Пропозицію учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНС ЛАЙН ГРУП" по лоту № 1 відхилено на підставі пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації) та абз. 3 пункту 1 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником), а саме:
1) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику не було розміщено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додаток 4, що не відповідає вимогам пункту 3.2 «Зміст тендерної пропозиції учасника» розділу 3 «Підготовка тендерних пропозицій» інструкції з підготовки тендерних пропозицій тендерної документації; в складі тендерної пропозиції відсутня інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 4, кожна сторінка має містити підпис та печатку учасника, що підтверджує згоду з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі.
2) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику не було розміщено забезпечення тендерної пропозиції (Додаток 9), що не відповідає вимогам пункту 3.2 «Зміст тендерної пропозиції учасника» розділу 3 «Підготовка тендерних пропозицій» інструкції з підготовки тендерних пропозицій тендерної документації; в складі тендерної пропозиції відсутнє забезпечення тендерної пропозиції, подається у вигляді електронної гарантії (з накладанням ЕЦП гаранта) (Додаток 9).
3) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику було розміщено дві довідки про уповноважену особу в яких відсутня інформація про уповноважену особу на представлення інтересів учасника під час проведення процедури закупівлі, що не відповідають вимогам підпункту 1.1 пункту 1 «Документи, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю» розділу «Документальне підтвердження для юридичних осіб резидентів України» пункту 1.1 додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації; в жодній з двох довідок не вказано про уповноважену особу на представлення інтересів учасника під час проведення процедури закупівлі.
4) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику було розміщено довідку про кваліфікацію та досвід основних спеціалістів, яка не відповідає вимогам пункту 1.3 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації; а саме: відсутній підпис керівника підприємства.
5) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику не було розміщено сканований паспорт, що не відповідають вимогам підпункту 1.4 пункту 1 «Документи, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю» розділу «Документальне підтвердження для юридичних осіб резидентів України» пункту 1.1 додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації; в складі тендерної пропозиції відсутній сканований паспорт.
6) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику не було розміщено скановану чинну редакцію статуту, що не відповідають вимогам підпункту 2.1 пункту 2 «Провадження учасниками підприємницької діяльності відповідно до Статутів (положення)» розділу «Документальне підтвердження для юридичних осіб резидентів України» пункту 1.1 додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації; в складі тендерної пропозиції відсутня чинна редакція статуту.
7) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику не було розміщено розшифровку основних засобів у вигляді виписок за рахунками обліку основних засобів з програми бухгалтерського обліку (1С: Бухгалтерія чи інше) за підписом керівника та головного бухгалтера, що не відповідає вимогам підпункту 1.2.2 пункту 1.2 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації; в складі тендерної пропозиції відсутня розшифровка основних засобів у вигляді виписок за рахунками обліку основних засобів з програми бухгалтерського обліку (1С: Бухгалтерія чи інше) за підписом керівника та головного бухгалтера.
8) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику не було розміщено скановану копію документу, який посвідчує право власності або право користування на склад та виробничу базу (договір оренди, тощо) або правовстановлюючих документів на земельну ділянку на якій розміщені склад та виробнича база, що не відповідає вимогам підпункту 1.2.4 пункту 1.2 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації; в складі тендерної пропозиції відсутня сканована копія документу, який посвідчує право власності або право користування на склад та виробничу базу (договір оренди, тощо) або правовстановлюючий документ на земельну ділянку на якій розміщені склад та виробнича база.
9) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику не було розміщено інформацію про досвід виконання аналогічного договору, що не відповідає вимогам пункту 1.4 «Наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів» додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації; в складі тендерної пропозиції відсутні жодні документи, які б підтверджували досвід виконання аналогічного договору.
Пропозицію учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНС ЛАЙН ГРУП" по лоту №2 відхилено на підставі пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації), а саме:
1) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику не було розміщено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додаток 4, що не відповідає вимогам пункту 3.2 «Зміст тендерної пропозиції учасника» розділу 3 «Підготовка тендерних пропозицій» інструкції з підготовки тендерних пропозицій тендерної документації; в складі тендерної пропозиції відсутня інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 4, кожна сторінка має містити підпис та печатку учасника, що підтверджує згоду з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі.
2) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику було розміщено електронну банківську гарантію, яка не відповідає вимогам додатку 9 «Вимоги до гарантії виконання зобов’язань Учасника по сплаті забезпечення тендерної пропозиції, гарантом за якою виступає банківська установа (забезпечення тендерної пропозиції)» тендерної документації; а саме: третій абзац банківської гарантії, не відповідає вимогам абз. 12 п. 3 Додатку №9.
3) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику було розміщено дві довідки про уповноважену особу в яких відсутня інформація про уповноважену особу на представлення інтересів учасника під час проведення процедури закупівлі, що не відповідають вимогам підпункту 1.1 пункту 1 «Документи, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю» розділу «Документальне підтвердження для юридичних осіб резидентів України» пункту 1.1 додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації; в жодній з двох довідок не вказано про уповноважену особу на представлення інтересів учасника під час проведення процедури закупівлі.
4) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику було розміщено довідку про кваліфікацію та досвід основних спеціалістів, яка не відповідає вимогам пункту 1.3 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації; а саме: відсутній підпис керівника підприємства.
5) Учасником у складі своєї пропозиції на електронному майданчику було розміщено довідку досвід виконання аналогічних договорів, яка не відповідає вимогам підпункту 1.4.1 пункту 1.4 «Наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів» додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації; а саме графа 4 довідки заповнена в одиницях виміру, які не відповідають вимогам даної графи.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Зміни до проектів договорів згідно тендерної документації
Номер:
dc9ffb1c29a84c4e8b82856509986771
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-27-002331-b.b2
Назва:
Зміни до проектів договорів згідно тендерної документації
Вимога:
У пункті 5.2 Договору на надання послуг з нанесення горизонтальної розмітки доріг м. Києва (Додаток 6 до Тендерної документації) передбачено можливість авансування Замовником послуг Виконавця за цим Договором, зокрема: “за письмовим зверненням Виконавця Замовник одноособово приймає попереднє рішення про надання чи ненадання Виконавцю авансу на надання Послуг за цим Договором. Такий аванс може бути наданий Виконавцю лише за наявності бюджетного фінансування та з дозволу головного розпорядника бюджетних коштів. Розмір авансу на надання Послуг за цим Договором не може перевищувати 30 % від річного обсягу фінансування таких Послуг”.
На питання щодо критеріїв та умов прийняття позитивного рішення, підстав для відмови у здійсненні авансування, переліку випадків отримання дозволу головного розпорядника бюджетних коштів та чіткого розміру авансу, Замовником, без детальних роз’яснень, було зроблено посилання на Постанову Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 № 117 (далі – Постанова). Пунктом 1 зазначеної Постанови передбачено, що розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати відповідно до належним чином оформленого рішення головного розпорядника бюджетних коштів попередню оплату лише у разі закупівлі визначених видів товарів/робіт/послуг. Отже, при формуванні положень тендерної документації та зокрема умов проекту договору в частині авансування (попередньої оплати), Замовник має керуватися наявним та належним чином оформленим рішенням головного розпорядника бюджетних коштів.
Стосовно умови пункту 5.2 Договору про те, що “аванс може бути наданий Виконавцю лише за наявності бюджетного фінансування та з дозволу головного розпорядника бюджетних коштів”, необхідно зазначити, що планування виконання робіт/надання послуг за результатами процедур публічних закупівель, формування очікуваної вартості закупівлі та, відповідно, оприлюднення оголошення про закупівлю, не можуть відбуватись без наявності бюджетного фінансування. Отже, значене вище положення Договору щодо умов отримання авансу є необґрунтованим.
Крім того, звертаємо увагу, що Постанова визначає лише види товарів/робіт/послуг, які можуть бути авансовані, та строки такого авансування. Порядок надання дозволу головним розпорядником бюджетних коштів, визначення розміру авансу та інші ключові положення щодо попередньої оплати, вказаною Постановою не регулюються. У зв’язку з невизначеністю положень пункту 5.2 Договору щодо отримання чи неотримання авансу і його розміру, а також необхідністю внесення забезпечення виконання договору, потенційний учасник зазначеної процедури закупівлі позбавляється можливості спланувати свої витрати, визначити обсяг необхідних обігових коштів тощо.
Враховуючи викладене, вимагаємо Замовника внести зміни до пункту 5.2 Договору на надання послуг з нанесення горизонтальної розмітки доріг м. Києва (Додаток 6 до Тендерної документації) шляхом визначення безумовного надання авансу за цим Договором із встановленням його твердого розміру або детально роз’яснити порядок, підстави, умови надання авансу і прийняття дозволу головним розпорядником бюджетних коштів.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога.pdf 16.04.2018 16:16
Дата подачі:
16.04.2018 16:17
Вирішення:
Замовником розроблено проект договору, який відповідає ст. 641 ЦК України та містить всі істотні його умови.
Дійсно, при відсутності лімітів на поточний рік процедура закупівлі здійснена бути не може, однак Головним розпорядником бюджетних коштів – Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до Замовника доведені лімітними довідками кошти, що передбачені на надання послуг з нанесення дорожньої розмітки у 2018 році.
Проте, ліміти та графіки фінансування - поняття не тотожні. Фінансування Замовника здійснюється згідно з помісячним розписом асигнувань. Замовником планувались кошти для надання Виконавцю авансу та надавались відповідні пропозиції Головному розпоряднику коштів, однак Замовник не володіє інформацією щодо наповнення бюджету.
Учаснику торгів необхідно врахувати також і те, що Виконавець зобов'язаний звітувати за використаний аванс протягом одного місяця, інакше кошти необхідно буде повернути до бюджету.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
8b63e072d5f141c4b075f3c7a1611f09
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-27-002331-b.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Вимагаємо усунути порушення та привести Тендерну документацію у
відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», виклавши
окремими процедурами торгів послуги та матеріалу. При неможливості
усунути порушення відмінити торги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 12.04.2018 13:15
Дата подачі:
12.04.2018 13:15
Вирішення:
1. Замовник при визначенні коду закупівлі керувався наказом Мінекономрозвитку від 19.12.2016 N 2092 "Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі", що набрав чинності 17.01.2017 р., згідно з яким предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 N 1749 за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
2. Пунктом 1 Статті 259. «Види господарської діяльності та їх класифікація» Господарського кодексу України передбачено, що вид господарської діяльності має місце у разі об'єднання ресурсів (устаткування, технологічних засобів, сировини та матеріалів, робочої сили) для створення виробництва певної продукції або надання послуг. Окремий вид діяльності може складатися з єдиного простого процесу або охоплювати ряд процесів, кожний з яких входить до відповідної категорії класифікації.
Пунктом 17 Статті 1 «Визначення основних термінів» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що послуги – це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
Учасник повинен взяти на себе зобов’язання надати послуги з нанесення дорожньої розмітки, застосувавши при цьому матеріали власного виробництва, або придбати такі матеріали дотримуючись чинного законодавства.
3. У відповідності до п. 1.4 Технічних вимог, що викладені у додатку 3 до тендерної документації учасник бере на себе зобов’язання використовувати при нанесенні розмітки матеріали, які відповідають діючим санітарно-гігієнічним нормам та забезпечують додержання вимог п. 4.2 «Розмітка дорожня» Розділу 4 ДСТУ 3587 – 97 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану», ДСТУ 2587:2010 «Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування» та повинен вказати, яким вимогам відповідають матеріали, запропоновані на процедуру закупівлі у складі послуг з нанесення дорожньої розмітки.
4. Замовник вважає, що пункт 4 не являється вимогою, а є безпідставним та необґрунтованим звинуваченням.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Розгляд припинено
Скарга на дії замовника
Номер:
f1359ee6d1d64e30a4826d1592b99515
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-27-002331-b.a3
Назва:
Скарга на дії замовника
Скарга:
СКАРГА
на дії Замовника
Комунальною корпорацією “Київавтодор” (надалі – Замовник) 27.03.2018 року було оприлюднено оголошення про закупівлю послуг: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (код ДК 021:2015 – 45230000-8) (Послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки 2 лоти: Лот №1 Послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки з застосуванням фарби; Лот №2 Послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки з застосуванням холодного двокомпонентного структурного пластику). Ідентифікатор закупівлі: UA-2018-03-27-002331-b.
ТОВ “ТРАНС ЛАЙН ГРУП” є потенційним учасником вказаної процедури закупівлі. Ознайомившись з умовами Тендерної документації, нами було виявлено вимоги, які обмежують коло учасників закупівлі, порушують їх права та інтереси. Зазначене обґрунтовується наступним.
У Додатку 6 до Тендерної документації “Договір на надання послуг з нанесення горизонтальної розмітки доріг м. Києва” (надалі - Договір) Замовником передбачені положення, які штучно звужують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників і не відповідають принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, зокрема:
- порушено баланс між свободою договору та інтересами сторін;
- не визначено конкретний розмір, умови та порядок надання авансу;
- встановлено неспівмірний та несправедливий розподіл відповідальності та ризиків сторін;
- обмежено доступ потенційних учасників до ознайомлення з основними умовами договору в частині строків та місця виконання робіт.
1. Пунктом 5.2 Договору встановлено, що “за письмовим зверненням Виконавця Замовник приймає попереднє рішення про надання чи ненадання Виконавцю авансу на надання Послуг за цим Договором. Такий аванс може бути наданий Виконавцю лише за наявності бюджетного фінансування та з дозволу головного розпорядника бюджетних коштів. Розмір авансу на надання Послуг за цим Договором не може перевищувати 30 % від річного обсягу фінансування таких Послуг”.
Зазначене положення Договору є неконкретизованим та не дає потенційному учаснику чіткого розуміння, чи буде Замовником наданий аванс, чи ні; не містить твердого розміру такого авансу та передбачає його отримання в разі надання дозволу головним розпорядником бюджетних коштів без зазначення умов, за яких він може бути отриманий. Таке формулювання Замовником порядку розрахунків за надані послуги дає підстави вважати про наявність корупційної складової в частині прийняття рішення про авансування послуг Виконавця.
На етапі звернення за роз’ясненнями Замовнику було поставлено питання щодо більш конкретного формулювання умов (підстав) прийняття рішення Замовником про надання чи ненадання авансу, переліку випадків отримання дозволу головного розпорядника бюджетних коштів та чіткого розміру авансу, а також щодо його розміру. У відповідь, Замовник зробив посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 № 117 (зі змінами), знову таки без конкретизації та роз’яснень пункту 5.2 Договору. На вимогу до Замовника щодо цього питання, отримано наступну відповідь: “Головним розпорядником бюджетних коштів – Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до Замовника доведені лімітними довідками кошти, що передбачені на надання послуг з нанесення дорожньої розмітки у 2018 році. Проте, ліміти та графіки фінансування - поняття не тотожні. Фінансування Замовника здійснюється згідно з помісячним розписом асигнувань. Замовником планувались кошти для надання Виконавцю авансу та надавались відповідні пропозиції Головному розпоряднику коштів, однак Замовник не володіє інформацією щодо наповнення бюджету».
З отриманої відповіді вбачається, що Замовник не може встановити твердий розмір авансування послуг за Договором та, в принципі, гарантувати його отримання Виконавцем. Така невизначеність створює перешкоди для участі в зазначеній закупівлі широкого кола учасників у зв’язку з наступним. Нанесення горизонтальної розмітки характеризується істотною матеріалоємністю: в усередненій структурі вартості послуг з нанесення дорожньої розмітки, вартість матеріалів складає 73,7% (див. Малюнок):
Відповідно до умов Договору нанесення горизонтальної розмітки здійснюється матеріалами Виконавця, що потребує значних фінансових вкладень для їх придбання. Враховуючи, що аванс на надання послуг може складати 30% їх вартості (5 027 400,00 грн. за одним Лотом), відсутність у потенційного учасника впевненості в його отриманні призводить до неможливості спланувати свої витрати. При цьому згідно п. 6.4 Тендерної документації “Замовник вимагає від учасника-переможця процедури закупівлі внесення забезпечення виконання договору (договірне забезпечення) у розмірі 5% від вартості договору про закупівлю. Забезпечення виконання договору надається Учасниками торгів у вигляді застави грошових коштів, про що укладається договір про надання застави грошових коштів, як забезпечення виконання договору про закупівлю”. Отже, учасник-переможець торгів повинен ще додатково зменшити свої обігові кошти на 850 000,00 грн. по одному Лоту з метою внесення забезпечення виконання договору.
Крім того, невизначеність в отриманні чи неотриманні авансу Виконавцем призводить до невизначеності строків початку надання послуг. Так, пунктом 2.2 Договору встановлено, що “Виконавець зобов'язаний приступити до надання Послуг з нанесення горизонтальної розмітки з наступного дня після укладення Договору”. У випадку отримання авансу Підрядником, строк початку надання послуг має бути перенесений на період, достатній для надходження коштів на рахунок Виконавця, придбання ним необхідних матеріалів, мобілізації техніки та персоналу тощо.
Таким чином, вважаємо, що відсутність визначеності з питання авансування послуг за Договором, призводить до обмеження конкуренції та звуження кола потенційних учасників. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Документації шляхом чіткого встановлення наступних положень:
- здійснюється Замовником надання авансу за Договором чи ні;
- якщо здійснюється, то передбачити твердий розмір такого авансу та визначити дату початку надання послуг.
2. В пункті 2.1 Договору передбачено, що “Виконавець виконує нанесення розмітки в терміни та обсягах, передбачених Графіком нанесення дорожньої розмітки на 2018 рік, погодженим управлінням превентивної діяльності Головного управління поліції України у м. Києві (далі – Графік)”. Пунктом 2.2 Договору встановлено, що “Виконавець зобов'язаний приступити до надання Послуг з нанесення горизонтальної розмітки з наступного дня після укладення Договору і завершити в строк зазначений в пункті 2.1 цього Договору (з правом дострокового виконання)”. У Заявці-пропозиції (Додаток 1-1 Тендерної документації) визначено, що “строк виконання робіт: (згідно з графіком надання послуг)”. У пункті 22.2 Договору Графік надання послуг є Додатком до Договору.
Звертаємо увагу, що у складі Тендерної документації Замовником не завантажено Графік нанесення дорожньої розмітки на 2018 рік. При цьому Розділом 16 Договору, зокрема п.п. 16.2 – 16.7, встановлені штрафні санкції та право Замовника в односторонньому порядку розірвати договір у разі недотримання Виконавцем термінів надання послуг, визначених вказаним Графіком.
В результаті звернення до Замовника за роз’ясненнями з цього питання та проханням надати перелік об’єктів виконання робіт (із зазначенням найменувань вулиць) та проект організації дорожнього руху (схеми нанесення дорожньої розмітки), останнім було повідомлено, що “Графік нанесення дорожньої розмітки містить перелік об’єктів та визначає період надання послуг для кожного об’єкту. Визначати за Графіком дату завершення надання послуг не доцільно. Під час визначення спроможності Учасником здійснити надання послуг, передбачених тендерним завданням та орієнтовних строків завершення виконання основних обсягів необхідно керуватись:
- при нанесенні розмітки з застосуванням фарби інформацією, викладеною в Додатку 4 «Обсяги надання послуг по нанесенню горизонтальної розмітки доріг у м. Києві у 2018 році» (для Лоту № 1) та пунктом 18.1 Розділу 18 «Призупинення нанесення розмітки і розірвання Договору» основних умов договору на надання послуг по нанесенню розмітки з застосуванням фарби, яким визначено мінімальні добові обсяги, не менше ніж 20 тис. пог. м. повздовжньої та 800 кв. м. поперечної розмітки (за сприятливих погодних умов);
- при нанесенні розмітки з застосуванням холодних двокомпонентних пластиків інформацією, викладеною в Додатку 4 «Обсяги надання послуг по нанесенню горизонтальної розмітки доріг у м. Києві у 2018 році» (для Лоту № 2) та пунктом 18.1 Розділу 18 «Призупинення нанесення розмітки і розірвання Договору» основних умов договору на надання послуг по нанесенню розмітки з застосуванням холодними двокомпонентними пластиками, яким визначено мінімальні добові обсяги, не менш, ніж 5 тис. пог. м. повздовжньої та 200 кв. м. поперечної розмітки (за сприятливих погодних умов та наявності підготовлених під нанесення розмітки пластиком об’єктів).
Ознайомитись з Графіком та схемами нанесення дорожньої розмітки Учасники можуть за адресою: м. Київ, вул. Петра Болбочана, 6 (відділ з утримання автомобільних шляхів та споруд на них). Час ознайомлення необхідно попередньо погодити за номером тел.: (044) 284-73-18. Контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками: Павловський Олександр Павлович – начальник відділу з утримання автомобільних шляхів та споруд на них).
Вважаємо відповідь Замовника необґрунтованою та такою, що не відповідає вимогам ч.1 ст. 3 Закону України “Про публічні закупівлі”, оскільки надана Замовником можливість ознайомлення із Графіком в його офісі за попереднім записом є порушенням принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Крім того, пунктом 22.2 Договору визначено, що Графік надання послуг є Додатком до Договору, а отже має бути оприлюднений Замовником на електронному майданчику. При цьому положеннями Розділу 16 Договору встановлено відповідальність Виконавця безпосередньо за порушення термінів надання послуг, обумовлених у Графіку, а не за невиконання мінімальних добових обсягів нанесення розмітки.
Таким чином, приймаючи до уваги складний характер надання послуг (нанесення дорожньої розмітки у м. Києві, де дорожній рух є надзвичайно інтенсивним) та значний обсяг таких послуг, потенційний учасник зазначеної процедури закупівлі не має можливості вільно, через електронний майданчик, ознайомитись з місцем розташування об’єктів виконання робіт та проектом організації дорожнього руху. Звертаємо увагу, що Замовником при цьому порушено вимоги нормативних актів, оскільки пункт 7.1.1 ДСТУ 2587:2010 «Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування» вимагає наступне: “розмітку на вулично-дорожній мережі наносять відповідно до проектів (схем) організації дорожнього руху [13], погоджених та затверджених у встановленому порядку. 13 СОУ 45.2-00018112-048:2010 Безпека дорожнього руху. Проект (схема) організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення та вимоги до змісту”. Відповідно до п. 8. 25 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2012 № 54 проект (схема) організації дорожнього руху складається на окремому аркуші з нанесенням розмітки, дорожніх знаків, світлофорів, огороджень і засобів із зазначенням їх прив’язки.
Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника оприлюднити Графік нанесення дорожньої розмітки на 2018 рік, погоджений управлінням превентивної діяльності Головного управління поліції України у м. Києві.
3. Пунктом 6.1.11 Договору передбачено, що “Замовник у зв’язку з виробничою необхідністю може (в межах договірної вартості) вносити зміни в планові обсяги, види робіт та в адресний перелік Графіку у відповідності до доручень Київської міської державної адміністрації, згідно приписів Національної поліції України, розроблених проектів по заміні ОДР на вулично-шляховій мережі м. Києва, або на підставі Актів комісійного обстеження та у разі прийняття нових законодавчих актів”.
Вважаємо зазначене положення Договору щодо односторонньої зміни Замовником планових обсягів, видів робіт та адресного переліку надання послуг таким, що порушує права та законні інтереси потенційного Виконавця договору, може призвести до недотримання термінів надання послуг та притягнення Виконавця до відповідальності у вигляді застосування штрафних санкцій, відшкодування збитків та одностороннього розірвання Договору.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до пункту 6.1.11 Договору шляхом викладення його у наступній редакції: “За погодженням із Виконавцем, Замовник у зв’язку з виробничою необхідністю може (в межах договірної вартості) вносити зміни в планові обсяги, види робіт та в адресний перелік Графіку у відповідності до доручень Київської міської державної адміністрації, згідно приписів Національної поліції України, розроблених проектів по заміні ОДР на вулично-шляховій мережі м. Києва, або на підставі Актів комісійного обстеження та у разі прийняття нових законодавчих актів”.
4. Положеннями Розділу 16 Договору визначається відповідальність Сторін за порушення зобов’язань за договором та порядок урегулювання спорів. Даний розділ передбачає 12 пунктів (п.п.16.1-16.9,16.14-16.16) відповідальності Виконавця і лише 1 пункт (п.16.11) відповідальності Замовника. Такий розподіл відповідальності та ризиків є неспівмірним для сторін Договору. Умови запропонованого Договору є несправедливими, створюють істотний дисбаланс договірних обов’язків, що є порушенням прав на рівність учасників. Наявність у Замовника права стягувати з Виконавця надмірні грошові суми як неустойку спотворює її дійсне правове призначення, оскільки із засобу розумного стимулювання Виконавця виконувати свої основні договірні зобов'язання неустойка перетворюється на непомірний тягар для однієї сторони та джерело отримання невиправданих додаткових прибутків другою стороною.
Більш того, у п.п. 16.3 та 16.5 Договору взагалі встановлено подвійну та потрійну відповідальність Виконавця за одне порушення умов Договору: “Якщо порушення строку початку надання Послуг, визначеного Графіком, перевищує три календарних дні, що підтверджується актом, складеним Замовником із залученням балансоутримувача об’єкту, Виконавець, додатково до штрафних санкцій передбачених пунктом 16.2 цього Договору, зобов’язаний сплатити Замовнику штраф в розмірі 1 % від ціни Договору. При цьому, Замовник має право в односторонньому порядку розірвати цей Договір та вимагати відшкодування завданих збитків. У разі розірвання цього Договору за таких підстав Виконавець, додатково до штрафних санкцій передбачених пунктом 16.2 та абзацом першим пункту 16.3 цього Договору сплачує Замовнику штраф у розмірі 10 % від ціни Договору” (п. 16.3 Договору).
“Якщо Виконавець не виконує усі умови вимог про усунення порушень у терміни зазначені у таких вимогах, Виконавець, додатково до штрафних санкцій передбачених пунктом 16.4 цього Договору, зобов’язаний сплатити Замовнику штраф у розмірі 0,2% від ціни Договору. При систематичному (три і більше разів) порушенні строків надання Послуг, визначених Графіком, Замовник має право в односторонньому порядку розірвати цей Договір та вимагати відшкодування завданих збитків. У разі розірвання цього Договору за таких підстав Виконавець, додатково до штрафних санкцій передбачених пунктом 16.4 та абзацом першим пункту 16.5 цього Договору сплачує Замовнику штраф у розмірі 10 % від ціни Договору” (п. 16.5 Договору).
Відповідно до ст. 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення. Частиною 3 ст. 509 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов’язання мають ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.
При цьому відповідальність Замовника встановлено лише в одному випадку: “За несвоєчасну оплату наданих Послуг за цим Договором з вини Замовника, що не пов’язана із затримкою бюджетного фінансування, Замовник сплачує Виконавцю пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який нараховується пеня, від суми заборгованості за кожний день прострочення” (п. 16.11 Договору). Однак, Договором не передбачено, в якій спосіб та якими документами Замовник підтверджує несвоєчасність оплати з причини затримки бюджетного фінансування, передбаченого на надання послуг з нанесення дорожньої розмітки у 2018 році.
Пунктом 5.7 Договору визначено, що “у разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за надані Послуги здійснюється протягом 10 (десяти) банківських днів з дати отримання Замовником бюджетних коштів на дану закупівлю”. Встановлення такого значного проміжку часу з дати отримання Замовником бюджетних коштів для здійснення розрахунку за надані Виконавцем послуги є необґрунтованим та несправедливим з точки зору рівності сторін Договору, а також таким, що порушує права Виконавця на своєчасне отримання коштів.
Отже, запропонований Замовником розподіл відповідальності та ризиків сторін Договору є несправедливим та незбалансованим.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника :
- встановити баланс умов Договору в частині відповідальності сторін шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації;
- внести зміни до п. 16.11 Договору шляхом визначення переліку офіційних документів, які Замовник повинен надати Виконавцю для підтвердження затримки бюджетного фінансування;
- внести зміни до п. 5.7 Договору шляхом викладення його в наступній редакції: “у разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за надані Послуги здійснюється протягом 2 (двох) банківських днів з дати отримання Замовником бюджетних коштів на дану закупівлю”.
5. Одним із першочергових етапів надання послуг з нанесення дорожньої розмітки є передача Виконавцю майданчика для виконання робіт. Однак, положеннями Договору жодним чином не регулюється обов’язок Замовника по передачі Виконавцю належним чином підготовленої ділянки, яка б відповідала вимогам ДСТУ в частині якості дорожнього покриття в обсягах, визначених п. 6.1.5. Договору, та порядок такої передачі. Договором також не передбачено обов’язок Замовника щодо забезпечення вільного доступ персоналу та технологічного обладнання Виконавця до місця виконання робіт на дату, визначену Графіком проведення таких робіт. Мається на увазі забезпечення відсутності припаркованих транспортних засобів, проведення заходів, пов’язаних з великим скупченням людей, тощо. При цьому п.п. 16.2 та 16.3 Договору встановлено відповідальність Виконавця за несвоєчасний початок виконання робіт, визначених Графіком, що може підтверджуватись актом, складеним Замовником із залученням балансоутримувача об’єкту. Положеннями Договору не встановлено і відповідальності Замовника та/або балансоутримувача за несвоєчасну передачу майданчику Виконавцю для початку виконання робіт.
Отже, Замовником і в цьому аспекті закладено односторонній підхід, який полягає в покладанні ризиків та всієї відповідальності на Виконавця за невиконання чи неналежне виконання обов’язків за Договором, при відсутності закріплення відповідних обов’язків та встановлення відповідальності безпосередньо за свої дії.
Вказане свідчить про антиконкурентні умови Договору з точки зору обмеження кола учасників, оскільки значна кількість можливих учасників закупівлі не зможе об’єктивно виконати такі несправедливі та чітко неврегульовані вимоги Замовника.
Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації в частині встановлення обов’язку Замовника щодо передачі Виконавцю майданчику виконання робіт, врегулювання порядку такої передачі та відповідальності за невиконання чи неналежне виконання вказаного зобов’язання.
6. Відповідно до п. 6.4 Тендерної документації “Замовник вимагає від учасника-переможця процедури закупівлі внесення забезпечення виконання договору (договірне забезпечення) у розмірі 5% від вартості договору про закупівлю. Забезпечення виконання договору надається Учасниками торгів у вигляді застави грошових коштів, про що укладається договір про надання застави грошових коштів, як забезпечення виконання договору про закупівлю”.
З огляду на невизначеність щодо надання чи ненадання авансу Замовником та його розміру, необхідності здійснення Виконавцем значних витрат на придбання матеріалів (фарби та холодного пластику), встановлення Замовником штрафних санкцій у великих розмірах, низької рентабельності послуг з нанесення горизонтальної розмітки, вважаємо вимогу Замовника стосовно забезпечення виконання договору у вигляді застави грошових коштів такою, що є додатковим вагомим обтяженням для Виконавця.
Крім того, застава грошових коштів як вид забезпечення виконання зобов’язань стороною договору є перевагою для Замовника, але обмеженням для Виконавця, оскільки останній має зарезервувати 750 000,00 грн. до кінця року. Так, наприклад, у разі незаконного розірвання договору Замовником чи неповерненні заставлених грошових коштів з інших підстав, Виконавець змушений буде захищати свої права та законні інтереси в судовому порядку. При цьому заставлені кошти весь цей час залишатимуться у Замовника, а судові тяжби можуть тривати декілька років.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом викладення п. 6.4 у наступній редакції: “Замовник вимагає від учасника-переможця процедури закупівлі внесення забезпечення виконання договору (договірне забезпечення) у вигляді оригіналу банківської гарантії від банківської установи” та, відповідно, виключити Додаток 10 до Тендерної документації “Договір про надання застави грошових коштів для забезпечення виконання Договору”.
Наявність порушених прав Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Крім того, ТОВ “ТРАНС ЛАЙН ГРУП” є реальним учасником ринку з нанесення горизонтальної розмітки фарбою та холодним пластиком. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги, встановлені Замовником у Тендерній документації, Скаржник не може прийняти участь у зазначеній закупівлі.
Відповідно до Тендерної документації кінцевий строк подання тенердних пропозицій встановлено 27.04.2018 року до 21:00.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Додатки:
1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету (платіжне доручення № 9176 від 20.04.2018 року).
2. Витяг з Тендерної документації на 30 арк. в форматі PDF.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 22.04.2018 22:04
- Платіжне доручення № 9176.PDF 22.04.2018 22:04
- Витяги з ТД.pdf 22.04.2018 22:04
- Рішення від 24.04.2018 № 3870+лист Замовнику.pdf 25.04.2018 21:01
- Інформація про перенесепння розгляду скарги UA-2018-03-27-002331-b.a3.pdf 27.04.2018 21:37
- Рішення від 02.05.2018 № 4074.pdf 03.05.2018 12:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.04.2018 22:05
Опис причини скасування:
власна ініціатива учасника
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
25.04.2018 18:32
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
03.05.2018 12:49