-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт фасаду Новояворівського ЗДО№1 НМР
Завершена
6 105 578.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 527.89 UAH
мін. крок: 0.5% або 30 527.89 UAH
Період оскарження:
08.11.2023 10:22 - 15.11.2023 00:00
Скарга
Розгляд припинено
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
84f606f79ac2461397bef3829066df7c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-08-002913-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського,
45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження:
Повна назва Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512
Юридична адреса Природна, 5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044
Телефон: 380975984423
E-mail: oksana.slabyk@gmail.com
Найменування замовника рішення, дії або
бездіяльність якого оскаржуються:
Новояворівський заклад дошкільної освіти №1 Новояворівської міської ради
Код ЄДРПОУ: 22398859
Місцезнаходження: 81053, Україна , Львівська обл., м. Новояворівськ, вул. Січових Стрільців, буд. 15
Процедура закупівлі, що оскаржується:
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-11-08-002913-a
Скарга
щодо умов тендерної документації
Новояворівським закладом дошкільної освіти №1 Новояворівської міської ради (далі – замовник) 08 листопада 2023 р. в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2023-11-08-002913-a на закупівлю Капітальний ремонт фасаду Новояворівського ЗДО№1 НМР (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Період оскаржень щодо умов тендерної документації встановлений до 13 листопада 2023р.
Наше підприємство має значний досвід роботи виконання аналогічних робіт та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
Проте окремі вимоги тендерної документації замовника носять дискримінаційний характер та перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі, а саме:
1.) Щодо вимоги про наявність у штаті не менше восьми будівельників монтажних
В Таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації замовником передбачено вимоги щодо документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та визначено критерії оцінки відповідності учасників вимогам встановленим замовником.
Зокрема, по критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» замовником встановлено наступні вимоги:
№
Кваліфікаційні
критерії та
вимоги Перелік документів Критерії оцінки
відповідності
2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід 1.1. Інформаційна довідка учасника закупівлі про наявність штатних працівників (інженерно-технічні працівники та робітники) у довільній табличній формі із зазначенням ПІБ, посади, досвіду роботи тощо, з долученням:
- копій наказів про призначення/прийняття на роботу вказаних у довідці працівників або Скан-копії трудових книжок (при наданні скан-копії трудових книжок достатньо надати копію сторінки з ПІБ працівника та копію сторінки з записом про прийом на роботу працівника Учасником торгів);
- штатного розпису;
- документів про наявність профільної освіти (у сфері будівництва) інженерно-технічних працівників.
1.2. Учасник повинен підтвердити трудові відносини із працівниками (не менше двох), які мають знання з охорони праці. На підтвердження надаються скан-копії з оригіналів протоколів перевірки знань з охорони праці працівників, які будуть залучатися на виконання робіт та видані на підставі цих протоколів посвідчення. - учасник повинен мати у штаті не менше восьми будівельників монтажних, які можуть бути залучені до виконання робіт за закупівлею. Також учасник повинен підтвердити наявність кошторисника у штаті з досвідом роботи не менше 5 років (підтверджується сканованою копією з оригіналу трудової книжки).
Вищезазначена вимога замовника унеможливлює нашу участь у процедурі закупівлі, оскільки наше підприємство не має в штаті саме не менше 8 і саме будівельників монтажних і не має можливості надати для підтвердження їх наявності копії наказів про призначення/прийняття на роботу або Скан-копії трудових книжок (Для підтвердження надаємо копію нашого штатного розпису).
Наказом Держспоживстандарту України 28.07.2010 № 327 затверджено Національний класифікатор України ДК 003:2010 "КЛАСИФІКАТОР ПРОФЕСІЙ". У ДК 003:2010 "КЛАСИФІКАТОР ПРОФЕСІЙ" відсутня професійна назва роботи "Будівельник монтажний".
Натомість, у ДК 003:2010 за номером 7120 міститься наступна професійна назва роботи "Монтажник будівельний".
У штаті нашого підприємства наявні 2 монтажника будівельних.
На додаток, у штаті нашого підприємства є 3 монтажника систем утеплення фасаду, 2 штукатури, маляр та муляр.
Наявних у нас працівників з відповідним професійним складом цілком достатньо для того, щоб якісно виконати роботи, що є предметом закупівлі.
Абсолютно незрозуміло, чим керувався замовник при встановленні вимоги щодо обов’язкової наявності в учасника працівників, які всупереч положенням чинного законодавства, зокрема, ДК 003:2010 перебувають на посадах "Будівельників монтажних" ще й у кількості, яка ніяк не співмірна з обсягом робіт, що є предметом закупівлі.
Більше того, встановивши вимоги в вищезазначений спосіб замовник ще й обмежив нас в можливості, при виникненні в цьому потреби, залучити необхідних працівників за цивільно-правовими договорами.
У зв’язку з вищевикладеним, ми вважаємо, що встановлена Замовником вимога у Тендерній документації щодо наявності у штаті не менше восьми будівельників монтажних є дискримінаційною, надлишковою та необґрунтованою.
З врахуванням вимог встановлених замовником в тендерній документації, участь у зазначеній закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають саме у штаті не менше восьми будівельників монтажних і можуть надати для підтвердження їх наявності копії наказів про призначення/прийняття на роботу або Скан-копії трудових книжок.
Натомість, більшість учасників, у яких є можливість і достатньо досвіду для виконання замовлення замовника, в тому числі, і наше підприємство не зможуть прийняти участь у процедурі закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також наші законні права та інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме, в частині встановлення вимоги щодо обов’язкової наявності у штаті не менше восьми будівельників монтажних.
2. Щодо надання договору на вивезення будівельного сміття укладеного з суб’єктом господарювання, який обраний міською радою відповідно до ст.35-1 ЗУ «Про відходи».
Відповідно до вимог п.6.7 ч.6 розділу 3 ТД:
«… учасник повинен підтвердити шляхом надання відповідного договору, що з будівельного майданчика учасник забезпечить вивезення будівельного сміття. Вивезення будівельного сміття має здійснюватися суб’єктом господарювання, який обраний міською радою відповідно до ст.35-1 ЗУ «Про відходи».»
Встановлена замовником вимога щодо надання у складі пропозиції відповідного договору на вивезення будівельного сміття укладеного з суб’єктом господарювання, який обраний міською радою відповідно до ст.35-1 ЗУ «Про відходи» є дискримінаційною по відношенню до нас.
Ця вимога обмежує потенційне коло учасників, оскільки брати участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають договір на вивезення будівельного сміття укладений з суб’єктом господарювання, який обраний Новояворівською територіальною громадою відповідно до ст.35-1 ЗУ «Про відходи».
В статті 35-1 ЗУ «Про відходи» врегульовано вимоги щодо поводження з побутовими відходами. Зокрема, встановлено, що виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
При цьому, відповідно до ст.1 ЗУ «Про відходи» побутові відходи - відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення;
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" має укладений договір про надання послуг з вивезення та видалення будівельного сміття та відходів з спеціалізованим суб'єктом господарювання (договір №2546/Л від 28 лютого 2023 року надається як доказ), однак не може брати участь у процедурі закупівлі, оскільки цей договір укладений не з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території Новояворівської територіальної громади.
Окрім того, вимога щодо того, що договір має бути укладений з суб’єктом господарювання, який обраний міською радою несе у собі корупційні ризики та ставить нас у залежність від третіх осіб, адже за таких умов з підстав незалежних від нас, виконавець послуг з вивезення побутових відходів на території Новояворівської територіальної громади може відмовити потенційним учасника у підписанні договору на вивезення будівельних відходів та сміття.
У нас немає інформації щодо того, який саме суб'єкт господарювання здійснює вивезення побутових відходів на території Новояворівської територіальної громади, а також ми не можемо бути впевненим у належному виконанні ним зобов'язань щодо вивезення будівельних відходів та сміття, тим більше з урахуванням того, що цей суб'єкт господарювання здійснює вивезення побутових відходів, а не будівельних.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також наші законні права та інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме, в частині встановлення вимоги що вивезення будівельного сміття має здійснюватися суб’єктом господарювання, який обраний міською радою відповідно до ст.35-1 ЗУ «Про відходи».
Враховуючи вищенаведене, з метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
ПРОСИМО:
1) прийняти скаргу до розгляду;
2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.
З повагою,
Директор Липовецький Сергій Олександрович
Додатки (документальне підтвердження/докази):
1) Копія штатного розпису
2) Копія договору №2546/Л від 28 лютого 2023 року про надання послуг з вивезення та видалення будівельного сміття та відходів договір
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга.docx 10.11.2023 21:39
- Договір сміття.pdf 10.11.2023 21:39
- Штатне.pdf 10.11.2023 21:39
- Скарга скм на умови Новояворівськ.pdf 10.11.2023 21:39
- Додаток 3. Проект договору.doc 13.11.2023 14:10
- Перелік змін до тендерної документації.doc 13.11.2023 14:10
- Тендерна Новояворівський ЗДО №1 фасад (нова редакція).doc 13.11.2023 14:10
- Додаток 2. Технічне завдання.doc 13.11.2023 14:10
- Тендерна Новояворівський ЗДО №1 фасад (нова редакція).doc 16.11.2023 11:23
- Додаток 2. Технічне завдання.doc 16.11.2023 11:23
- пояснення.pdf 16.11.2023 11:23
- Додаток 3. Проект договору (1).doc 16.11.2023 11:23
- Перелік змін до тендерної документації.doc 16.11.2023 11:23
- Пояснення Замовника щодо скарги.doc 16.11.2023 12:08
- рішення від 14.11.2023 № 18199.pdf 14.11.2023 16:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.11.2023 № 18701.pdf 22.11.2023 11:21
- рішення від 21.11.2023 № 18701.pdf 24.11.2023 11:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.11.2023 21:46
Дата розгляду скарги:
21.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.11.2023 16:47
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
24.11.2023 11:08
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
24.11.2023 11:08