• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт приміщення для встановлення комп’ютерного томографа у корпусі Діагностика «В-3» комунального підприємства «Рівненська обласна дитяча лікарня» Рівненської обласної ради за адресою: м. Рівне, вул. Київська, 60

Завершена

4 113 976.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 41 139.76 UAH
Період оскарження: 03.11.2023 13:33 - 11.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: d4740809e0b04967a52b831a0199482c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-03-008034-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до умов визначених Тендерною документацією Замовника «У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Розділом 7 Тендерної документації замовника «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам» Замовник вимагає наявність в учасників наступних ІССО : - сертифікат на оцінювання екологічної дієвості, який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром та посвідчує, що учасник здійснює господарську діяльність згідно з чинними нормативними документами і відповідає вимогам ДСТУ 14031:2016 (ISO 14031:2013, IDT) «Екологічне управління. Оцінювання екологічної дієвості. Настанови»; - сертифікат на систему інжиніринг пожежної безпеки, який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром та посвідчує, що учасник здійснює господарську діяльність згідно з чинними нормативними документами і відповідає вимогам ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи»; - сертифікат на систему соціальної відповідності, який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром та посвідчує, що учасник здійснює господарську діяльність згідно з чинними нормативними документами і відповідає вимогам ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) «Настанови щодо соціальної відповідності»; - сертифікат на систему управління інформаційною безпекою, який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром та посвідчує, що учасник здійснює господарську діяльність згідно з чинними нормативними документами і відповідає вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014. IDT) «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги»; - сертифікат на систему управління щодо протидії корупції, який посвідчує, що учасник здійснює господарську діяльність згідно з чинними нормативними документами і відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT); Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, такою що звужує коло потенційних учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників, порушує чинне законодавство. Звертаємо увагу, що дане питання регулюється Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» (зі змініми). Частиною другою статті 16 Закону визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільній основі. Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для: суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами; учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти;виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Сертифікати визначені Замовником не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. Зокрема, у стандартах прописана можливість застосування, а не їх обов’язковість. ISO-це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, Оформлення таких сертифікатів відбувається близько місяця. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 15 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально, а терміни у проведенні закупівель за порядком визначеним Особливостями є скороченим. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначені сертифікат, що є дискримінаційним до Учасників, у тому числі тих, що не зобов’язані мати та/або не мають сертифікат згідно втановлених умов. Таким чином, документи які не є обов’язковими на території України не можуть вимагатися Замовниками та бути підставою для дискваліфікації учасника. Крім того, виходячи зі змісту ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права установлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, не призводячи своїми діями до умисного або штучного обмеження кола учасників. Просимо внести зміни в Тендерну документаццію Замовника шляхом виключення дискримінаційних вимог. ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ даної процедури є роботи з капітального ремонту приміщення для встановлення комп’ютерного томографа….., і ніяким чином стандарти іссо не можуть підтвердити чи спростувати якість виконаних робіт. Замовник ніяким чином не обгрунтовує потребу у наявності такої кількості міжнародних стандартів для виконання робіт по даній закупівлі. Вивчивши Практику прийнятих рішень, залишаємо за собою право оскаржити дані вимоги, у разі залишення їх без змін, до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися Замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону № 922. Згідно з частиною 5 статті 23 Закону № 922 Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник має право вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікатів, наведених у Розділі ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», пункті 7 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.». Тобто, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Наявність таких сертифікатів у потенційного учасника свідчить про відповідність його діяльності, застосованих методів, процесів та систем управління вимогам відповідного стандарту на міжнародному рівні, що забезпечує не тільки виконання якісних робіт, які є предметом даної закупівлі, а й реалізацію вирізняльної ознаки та головної спрямованості таких робіт. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов торгів. Отримати сертифікат може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного виконання робіт. Таким чином, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом № 922, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Статус вимоги: Відхилено