-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби
Завершена
640 404.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 404.04 UAH
мін. крок: 1% або 6 404.04 UAH
Період оскарження:
30.10.2023 15:32 - 04.11.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Невідповідність пропозиції технічним вимогам
Номер:
3c6762f03cee425583e6dcfe7ecf12e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-30-004718-a.a2
Назва:
Невідповідність пропозиції технічним вимогам
Вимога:
Шановний Замовник, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, даним звертаємось до Вас з Вимогою щодо усунення порушень допущених вами під час визначення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНСТАЛПЛАСТ" (#39670260) переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 6.1 Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», Вами були встановлені вимоги щодо якості товару, який мав бути підтверджений зокрема «Сертифікат відповідності терміном дії не менше двох років щодо підтвердження органом по сертифікації відповідності двошарових гофрованих труб вимогам ДСТУ».
Відповідно до зазначеного пункту учасники в складі своєї пропозиції мали надати відповідні Сертифікати відповідності щодо гофрованих каналізаційних труб, які повинні відповідати вимогам ДСТУ EN 13476 та ДСТУ Б.В.2.5:32-2007.
В складі пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНСТАЛПЛАСТ" (#39670260) на підтвердження зазначеної норми було надано Сертифікат відповідності UA.10112.000167-23 (термі дії з 18.09.2023 року до 17.09.2025 року) на труби з поліпропілену та поліетилену багатошарові гофровані.
Відповідно до пункту «Відповідає вимогам» зазначені труби відповідають ДСТУ Б.В.2.5:32-2007.
Інформація щодо відповідності запропонованої труби вимогам ДСТУ EN 13476 «Системи пластмасових трубопроводів для підземної та безнапірної каналізації. Системи трубопроводів зі структурованими стінками з не пластифікованого полівінілхлориду (PVC-U), поліпропілену (РР) та поліетилену (РЕ)» в сертифікаті відсутня.
Зважаючи на викладене, пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНСТАЛПЛАСТ" (#39670260) не відповідає вимогам, які були встановлені Вами в тендерній документації, в частині відповідності запропонованої гофрованої каналізаційної труби ДСТУ EN 13476 та мала б бути відхилена.
Зважаючи на викладене, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, звертаємось до Вас з Вимогою усунути допущені порушення, відмінити рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНСТАЛПЛАСТ" (#39670260) переможцем процедури закупівлі та відхилити пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНСТАЛПЛАСТ" (#39670260).
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
14.11.2023 17:02
Вирішення:
У зв’язка з тим що в складі пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНСТАЛПЛАСТ» (код ЄДРПОУ 39670260), не надано сертифікат відповідності ДСТУ EN 13476 відхилити тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНСТАЛПЛАСТ»
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Щодо дискримінаційної вимоги відносно акредитованої лабораторії
Номер:
e781c518dd8345429802de0b52b53895
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-30-004718-a.b1
Назва:
Щодо дискримінаційної вимоги відносно акредитованої лабораторії
Вимога:
Абзацом другим підпункту 6.2 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що в складі своєї пропозиції учасники мають надати:
«Атестат про акредитацію випробувальної лабораторії виробника, виданий Національним агентством з акредитації, відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (лабораторія має бути структурним підрозділом виробника) та додаток до нього про сферу акредитації».
Встановлення зазначеної вимоги є дискримінаційною по відношенню до Учасників процедури закупівлі, враховуючи наступне.
Замовником торгів встановлено імперативну норму, що Учасник процедури закупівлі у складі тендерної документації повинен надати атестат акредитації, виданий національним агентством з акредитації України, що підтверджує компетентності випробувальної лабораторії, який виданий для Виробника запропонованого товару та така випробувальна лабораторія повинна бути структурним підрозділом виробника.
Згідно Законів України "Про метрологію та метрологічну діяльність" та "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" відсутні вимоги щодо обов’язкової атестації чи акредитації лабораторій, у тому числі випробувальних лабораторій
Абзацом 5 частини 1 статті 1 ЗУ " Про технічні регламенти та оцінку відповідності" визначено, що випробувальна лабораторія - орган з оцінки відповідності, який проводить випробування
В свою чергу, випробування - визначення однієї чи кількох характеристик об’єкта оцінки відповідності згідно з процедурою
Тією ж частиною статті 1 визначено, що орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування.
Предмет закупівлі оскаржуваної процедури закупівлі, не підлягає обов’язковій оцінці відповідності, а така оцінка відбувається на добровільних засадах.
Частиною 3 статті 24 ЗУ "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" передбачено, що Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом.
Враховуючи вищенаведене Скаржник хоче акцентувати увагу Органу оскарження на наступному:
По перше, встановлення вимоги, що випробувальна лабораторія має бути виключно виробника є дискримінаційним по відношенню до Скаржника, як виробника продукції, так і по відношенню до інших Виробників, які не мають власної лабораторії, а залучають незалежні (сторонні) лабораторії на підставі договорів надання послуг (проведення випробувань).
Участь у процедурі закупівлі можуть взяти лише ті Учасники, які пропонують товар Виробників, що мають власні випробувальні лабораторії.
Жодним нормативним актом не передбачено, що виробник Труба ПЕ зобов’язаний мати власну випробувальну лабораторію.
Більше того, законодавство передбачає здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом
По друге, залучення незалежної (сторонньої) випробувальної лабораторії, на думку Скаржника, навпаки сприяє неупередженому проведенню процедури випробування органом з оцінки, на відміну від лабораторії, яка є структурним підрозділом виробника.
Згідно пункту 4.1 ДСТУ EN ISO /IEC 17025:2019 випробувальна лабораторія повинна відповідати такому принципу як «неупередженість».
Із великою вірогідністю випробувальна лабораторія, яка є структурним підрозділом виробника, може не дотримуватися принципу «неупередженість», як те передбачає ДСТУ EN ISO /IEC 17025:2019
По третє, встановлена Замовником торгів вимога, що випробувальна лабораторія має бути виключно виробника є прямим втручанням у господарську діяльність Виробників труб ПЕ, які не мають власної випробувальної лабораторії, а здійснюють випробування у незалежних лабораторіях.
Вчергове наголошуємо, що чинним законодавством не передбачено наявність у Виробників труб ПЕ власної випробувальної лабораторії.
Отже, всупереч положенням Законів України "Про метрологію та метрологічну діяльність" та "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", ДСТУ EN ISO /IEC 17025:2019, Замовником торгів встановлено дискримінаційну умову, яка суперечить чинному законодавству, та така умова унеможливлює участь у процедурі закупівлі Учасників, які пропонують товар виробників труб ПЕ, які не мають власних випробувальних лабораторій.
Зазначеної позиції дотримається Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке зазначено в Рішенні № 16698-р/пк-пз від 18.10.2023 року, прийнята в закупівлі – UA-2023-09-29-009801-a (з яким можна ознайомитись на сайті Уповноваженого органу).
Враховуючи викладене, звертаємось до Вас з Вимогою, щодо усунення грубого порушення норм чинного законодавства та усунути встановлену Вами дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
01.11.2023 11:48
Вирішення:
Розглянувши питання щодо необхідності внесення змін до тендерної документації щодо закупівлі за кодом 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, вирішено внести наступні зміни:
Видалити із тендерної документації абзац другий підпункту 6.2 Додатку 2
Статус вимоги:
Задоволено