-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 6
Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Крани кульові DN700 – DN1000)
Завершена
115 154 319.50
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 151 543.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 151 543.00 UAH
Період оскарження:
27.10.2023 16:38 - 17.11.2023 00:00
Скарга
Відхилено
МІК
Номер:
6ed3b77c3b3c4164a0d033a3f29d91b6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-27-012240-a.c6
Назва:
МІК
Скарга:
Date 2023, December 16
Антимонопольний комітет України (Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
вул. Митрополита Василя Липківського, 45 03035 м. Київ
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ:
Компанія Vorex LLC
STATE OF PENNSYLVANIA ENTITY NUMBER 6422837
201 German Street, ERIE, PA 16501, EIN 81-4177949, штат Пенсильванія, США
Email: octg@usavorex.com
Tel: 814 580 1890, +38 067 401-45-68
ЗАМОВНИК:
Акціонерне товариство «Укртрансгаз»,
код ЄДРПОУ: 30019801
Адреса: 01021, м. Київ, Кловський узвіз, 9/1.
електронна пошта: plesa-tp@utg.ua
телефон: (044) 461-22-27
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ
ID: e556a96a7dec4ea09788c0346a86a670 Номер у Prozorro UA-2023-10-27-012240-a
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника 15.12.23
Плата за подання скарги – 170 000 грн.
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу:
Ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-27-012240-a
Узагальнена назва закупівлі:
Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Крани кульові DN700 – DN1000)
(далі – Процедура закупівлі)
найменування Органу оскарження Антимонопольний комітет України (Комісія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035
найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються Акціонерне товариство «Укртрансгаз»,
код ЄДРПОУ: 30019801
Адреса: 01021, м. Київ, Кловський узвіз, 9/1.
електронна пошта: plesa-tp@utg.ua
телефон: (044) 461-22 -27
ім'я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження Компанія Vorex LLC
STATE OF PENNSYLVANIA ENTITY NUMBER 6422837
201 German Street, ERIE, PA 16501, EIN 81-4177949, штат Пенсильванія, США
Email: octg@usavorex.com
Tel: 814 580 1890, +38 067 401-45-68
підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати Акціонерним товариством «Укртрансгаз» було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-10-27-012240-a.
VOREX LLC подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, VOREX LLC подає цю скаргу на наступні дії та рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо визначення переможцем закупівлі учасника ТОВ «МІК».
VOREX LLC (далі – Скаржник) вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
Розкриття пропозицій по торгам, в яких Скаржник прийняв участь відбулось після аукціону, який пройшов 23.11.23.
Пропозиції на участь в торгах надали наступні учасники - ТОВ «МІК», ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАВОД НАФТОГАЗОВОГО ОБЛАДНАННЯ" та Скаржник.
Найнижчу цінову пропозицію за результатами аукціону надала компанія ТОВ «МІК».
Кваліфікацію цього учасника, Замовником проведено в період з 23.11.23 12:40 по 15.12.23 15:38.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «МІК» розміщено Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу 15.12.23
І
5 грудня 2023 року Замовник розмістив у системі Прозорро Вимогу до Учасника ТОВ «МІК» усунути невідповідність (далі – Вимога), а саме: завантажити через електронну систему закупівель документи, до яких викладені зауваження з їх врахуванням.
Наводимо текст цієї вимоги (жирним виділено нами):
І. Перелік виявлених невідповідностей: 1. Учасником у складі тендерної пропозиції не надано: - Сканкопію/-ї договору/-ів про виконання аналогічного/-их за предметом закупівлі договору/-ів; - Сканкопію/-ї відгука/-ів від підприємства/-в (замовника/-ів), для якого/-их виконувався/-лись аналогічний/-ні за предметом закупівлі договір/-ори та/або сканкопії інших документів, які підтверджують виконання договору (частково/повністю). 2. Учасник у складі тендерної пропозиції надав документ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (файл - тд_23_233_додаток_1_технічні вимоги н.р. фінал.xlsx.p7s (1).zip), в якому у пункті 13 по позиції «Кран кульовий (Тип 4) / Ball valve (Type 4) Dn700 Pn100 НУ ПГП» зазначив не повну інформацію, а саме: «контроль заготовок і зварних швів відбувається I309ості до ІSO 14313:2007, ISO 14313:2007/Cor 1:2009, IDT», проте замовником вимагалося: - контроль заготовок і зварних швів відбувається радіографічним або ультразвуковим і капілярним методами у відповідності до ДСТУ ISO 14313:2010 або ІSO 14313:2007, ISO 14313:2007/Cor 1:2009, IDT Тобто, учасником не вказано інформацію щодо методу контролю заготовок і зварних швів. ІІ. Вимога тендерної документації та посилання на неї, щодо якої виявлені невідповідності: 1. Підпункти 2.1.1. та 2.1.2 пункту 2.1 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації: 2.1. Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): 2.1.1. Сканкопія/-ї договору/-ів** про виконання аналогічного/-их* за предметом закупівлі договору/-ів**. 2.1.2. Сканкопія/-ї відгука/-ів від підприємства/-в (замовника/-ів), для якого/-их виконувався/-лись аналогічний/-ні* за предметом закупівлі договір/-ори** та/або сканкопії інших документів, які підтверджують виконання договору (частково/повністю). В документах, які зазначені в даному пункті, серед іншого, повинна міститись інформація про номер/-и та дату/-и укладання договору/-ів, сканкопія/-ї якого/-их надана/-ні на виконання вимог підпункту 2.1.1. * Під аналогічним договором слід розуміти договір на поставку кранів кульових діаметром від DN500. ** Такий договір повинен містити усі додатки, які є невід’ємною частиною договору (якщо є такі додатки). При цьому такий договір може надаватися без зазначення: - вартісних показників чи інших даних, які можуть бути визначені учасником як комерційна таємниця; - персональних даних (у відповідності до вимог Закону України «Про захист персональних даних»), які можуть бути належним чином заретушовані. У разі надання більш ніж однієї сканкопії аналогічного договору належним виконанням підпункту 2.1.2. є надання відгуку та/або сканкопії інших документів хоча б по одному договору який наданий на виконання вимог підпункту 2.1.1. 2. 1. Підпункт 1.1 пункту 1 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації: 1. Інформація, що підтверджує відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі: 1.1. Сканована копія документа, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам по предмету закупівлі за формою, яку наведено у Додатку І до тендерної документації. 2. Пункт 13 позиції «Кран кульовий (Тип 4) / Ball valve (Type 4) Dn700 Pn100 НУ ПГП» Додатку І до тендерної документації: - п.13 «Вимоги до матеріалу та технології виготовлення»: - контроль заготовок і зварних швів відбувається радіографічним або ультразвуковим і капілярним методами у відповідності до ДСТУ ISO 14313:2010 або ІSO 14313:2007, ISO 14313:2007/Cor 1:2009, IDT. ІІІ. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 1. Надати відкориговану інформацію відповідно до вимог підпунктів 2.1.1 та 2.1.2 пункту 2.1 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації 2. Надати відкориговану інформацію відповідно до вимог підпункту 1.1 пункту 1 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації
На виконання вказаної вимоги Замовника, учасником ТОВ «МІК» 05.12.23 було завантажено в систему Прозорро нові файли «тд_23_233_додаток_1_технічні вимоги н.р. фінал.pdf» та «Аналогічний договір та відгук.pdf».
При цьому, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється в тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, зокрема, встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону визначено, що в тендерній документації в обов’язковому порядку зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
Нормами пункту 33 частини 1 статті 1 та статті 23 Закону наведено визначення технічної специфікації до предмету закупівлі та встановлено, що вона повинна містити.
Додатком ІІ тендерної документації встановлено «ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ВІДНОСИТЬСЯ ДО СКЛАДУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ПІДЛЯГАЄ ЗАВАНТАЖЕННЮ В ЕСЗ У ВИГЛЯДІ ФАЙЛІВ».
На виконання ч. 1 Розділу І Додатку ІІ тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції має завантажити «Інформацію, що підтверджує відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі» у вигляді наступного файлу:
«1.1. Сканована копія документа, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам по предмету закупівлі за формою, яку наведено у Додатку І до тендерної документації.».
Додаток 1 тендерної документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Саме заповнений учасником Додаток І і є по суті технічною пропозицією Учасника закупівлі та вимагаються Замовником для завантаження учасниками до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У складі Пропозиції Переможця (ТОВ «МІК») містився зокрема наступний документ, оформлений за формою Додатку І, що підтверджував відповідність його технічної пропозиції вимогам Замовника:
«тд_23_233_додаток_1_технічні вимоги н.р. фінал.xlsx».
Файл містився в архіві «тд_23_233_додаток_1_технічні вимоги н.р. фінал.xlsx.p7s (1).zip».
Як вірно зазначив Замовник у своїй Вимозі, в пункті 13 по позиції «Кран кульовий (Тип 4) / Ball valve (Type 4) Dn700 Pn100 НУ ПГП» ТОВ «МІК» не зазначив інформацію про те, чи запропонований ним кран буде виготовлений з відповідно до наступної вимоги Замовника:
« контроль заготовок і зварних швів відбувається радіографічним або ультразвуковим і капілярним методами у відповідності до ДСТУ ISO 14313:2010 або ІSO 14313:2007, ISO 14313:2007/Cor 1:2009, IDT».
Натомість, в пункті 13 по позиції «Кран кульовий (Тип 4), ТОВ «МІК» запропонував кран з власними технічними характеристиками, а саме:
«контроль заготовок і зварних швів відбувається I309ості до ІSO 14313:2007, ISO 14313:2007/Cor 1:2009, IDT».
Тобто, як зазначив сам Замовник у своїй Вимозі, учасником ТОВ «МІК» не вказано інформацію щодо методу контролю заготовок і зварних швів.
Відповідно, технічна пропозиція ТОВ «МІК» не відповідає вимогам тендерної документації, зокрема п.1.1. ч. 1 Розділу І Додатку ІІ тендерної документації.
Надані у складі Пропозиції Переможця ТОВ «МІК» документи не підтверджують необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначені в тендерній документації, зокрема в Додатку І.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця ТОВ «МІК» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене, у Замовника були наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
З огляду на викладене, враховуючи саме відсутність інформації та документів про вищенаведені технічні та якісні характеристики предмета закупівлі в складі тендерної пропозиції (до кінцевого строку подання), зокрема щодо методу контролю заготовок і зварних швів по позиції «Кран кульовий (Тип 4) / Ball valve (Type 4) Dn700 Pn100 НУ ПГП» вказані вище невідповідності, на думку Скаржника, не підлягають усуненню згідно п. 43 Особливостей.
Учасник на Вимогу Замовника змінив предмет закупівлі, запропонований ним у складі Пропозиції за позицією Кран кульовий (Тип 4) / Ball valve (Type 4) Dn700 Pn100 НУ ПГП в частині зміни інформації щодо методу контролю заготовок і зварних швів.
Враховуючи наведене, надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, Замовник порушив вимоги п. 43 Особливостей та ч. 9 ст. 26 Закону.
Скаржник вважає такі дії Замовника невмотивованими, адже одним учасникам він може надавати можливість виправляти невідповідності в технічній частині (навіть якщо там буде відсутня половина інформації), а іншим ні.
Переможець 05.12.23 завантажив в систему Прозорро нові документи, зокрема:
«тд_23_233_додаток_1_технічні вимоги н.р. фінал.pdf".
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції.
Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, кінцевий строк подання Пропозицій – 20.11.23, аукціон відбувся 23.11.23.
Враховуючи наведене, зазначений вище документ, що наданий після кінцевого строку подання Пропозицій, не може вважатись таким, що наданий у складі Пропозиції до кінцевого строку подання Пропозицій та не може бути оцінений Замовником.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та мала бути відхилена Замовником
ІІ
Додатком ІІ тендерної документації встановлено «ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ВІДНОСИТЬСЯ ДО СКЛАДУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ПІДЛЯГАЄ ЗАВАНТАЖЕННЮ В ЕСЗ У ВИГЛЯДІ ФАЙЛІВ».
На виконання пункту 1.2 ч. 1 Розділу І Додатку ІІ тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції має завантажити:
«1.2. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, та інші засоби, що підтверджують відповідність запропонованого учасником предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.».
ТАКОЖ, на виконання пункту 1.2.1 ч. 1 Розділу І Додатку ІІ тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції має завантажити:
«1.2.1 Гарантійний/-і лист/-и**** (за формою, яку наведено у Додатку 1-а до тендерної документації) від виробника/-ів, що підтверджує/-ють відповідність запропонованого товару технічним вимогам і якісним характеристикам предмету закупівлі.
**** Надається від всіх виробників, які зазначені учасником в інформації, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам по предмету закупівлі за формою, яку наведено у Додатку І до тендерної документації.».
Пункт 1.2.1 не є підпунктом пункту 1.2. Жодних символів, таких як «:», чи слів «а саме…» тощо, в кінці пункту 1.2. немає.
Тому, учасник процедури закупівлі мав надати у складі тендерної пропозиції як документи відповідно до пункту 1.2. так і документи відповідно до пункту 1.2.1. частини 1 розділу І Додатку ІІ тендерної документації.
Учасником ТОВ «МІК» на виконання пункту 1.2. не завантажено ЖОДНОГО документу, що підтверджує відповідність його пропозиції технічним вимогам до предмету закупівлі, не надано «Інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, та інші засоби, що підтверджують відповідність запропонованого учасником предмета закупівлі встановленим замовником вимогам».
ТОВ «МІК» запропоновано до постачання ДЕРЖАВНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ АТ «Укртрансгаз» китайські кульові крани на суму 98 499 999,25 грн. без ПДВ та не надано ЖОДНОГО документу, що підтверджує їх якість. Ні китайського, ні європейського чи американського, ні українського. ЖОДНОГО Протоколу випробувань чи сертифікату.
Для прикладу, наведемо перелік документів, які надано Скаржником на ці торги, та які підтверджують відповідність запропонованих ним кранів вимогам Замовника, викладеним ним в пункті 1.2. частини 1 розділу І Додатку ІІ тендерної документації:
• Файл «2.1.2 Інформація щодо відповідності.pdf» з інформацією про маркування кульових кранів згідно вимог ДСТУ ISO 14313:2010 (ISO 14313:2007 + ISO 14313:2007/Cor 1:2009, IDT) та Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15 січня 2015 року №124-VIII (для маркування знаку відповідності технічним регламентам);
• Сертифікат відповідності стандарту ДСТУ ISO 14313:2010 (ISO 14313:2007 + ISO 14313:2007/Cor 1:2009, IDT).
№ UA.024.C.0161-20
Виданий: Державне Підприємство «Сертифікаційний Випробувальний Центр Опалювального Обладнання» (ДП «СВЦОО»)
Термін дії: з 20 лютого 2020 р. по 19 лютого 2030 р.;
• Копія діючого сертифікату експертизи типу на відповідність вимогам «Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском» (Постанова Кабінету Міністрів України від 16.01.2019 №27), виданого органом оцінки відповідності, згідно із Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15 січня 2015 року №124-VIII
№ UA.TR.012.C.0383-20
Виданий: Державне Підприємство «Сертифікаційний Випробувальний Центр Опалювального Обладнання» (ДП «СВЦОО»)
Термін дії: з 25 червня 2020 р. по 24 червня 2030 р.;
• Копія Повідомлення про оцінку відповідності продукції вимогам Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском (ПКМУ від 16.01.2019 р. N 27),
(модуль D, відповідність типу на основі забезпечення якості виробничого процесу)
№ 01-П/20 від 07 грудня 2020 р.
До сертифікату експертизи типу, що зареєстрований в Реєстрі ООВ ДП "СВЦОО" за № UA.TR.012.C.0383-20
Виданий: Державне Підприємство «Сертифікаційний Випробувальний Центр Опалювального Обладнання» (ДП «СВЦОО»);
• ДЕКЛАРАЦІЯ про відповідність.
Нам не зрозуміло чому Замовник визнав переможцем закупівлі Учасника (ТОВ МІК), який, в порушення вимог тендерної документації не надав Жодного документу, який підтверджує якість запропонованого товару та його відповідність стандартам, які сам Замовник перелічує в Додатку І.
З огляду на викладене, враховуючи саме відсутність інформації та документів про вищенаведені технічні та якісні характеристики предмета закупівлі в складі тендерної пропозиції Учасника (ТОВ «МІК») вказані вище невідповідності, на думку Скаржника, не підлягають усуненню згідно п. 43 Особливостей.
З урахуванням зазначеного, тендерна пропозиція ТОВ «МІК» повинна була бути відхилена Замовником у встановлений чинним законодавством строк як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що дії Замовника є неправомірними, оскільки допущено порушення ст. 5 Закону про закупівлі в частині добросовісної конкуренції серед учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Відповідно до ч.17 ст.18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування VOREX LLC просить:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Крани кульові DN700 – DN1000), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-10-27-012240-a, в частині визнання тендерної пропозиції ТОВ «МІК» такою, яка відповідає вимогам тендерної документації.
3. Зобов’язати Замовника АТ «Укртрансгаз» скасувати рішення щодо визначення ТОВ «МІК» переможцем процедури закупівлі Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Крани кульові DN700 – DN1000), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-10-27-012240-a.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Керуючий учасник
VOREX LLC
FЕDОR ZАКUSІLО
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на переможця.pdf 18.12.2023 17:58
- Скарга на переможця.docx 18.12.2023 17:58
- Додаткові пояснення Скаржника.docx 25.12.2023 14:34
- Додаткові пояснення Скаржника.pdf 25.12.2023 14:34
- Додаткові пояснення Скаржника 04.01.24 1.pdf 04.01.2024 22:36
- Додаткові пояснення Скаржника 04.01.24 1.docx 04.01.2024 22:36
- рішення від 20.12.2023 № 20524.pdf 20.12.2023 17:33
- інформація про перенесення розгляду скарги від 28.12.2023 № 2046.pdf 29.12.2023 10:02
- інформація про перенесення розгляду скарги від 02.01.2024 № 4.pdf 03.01.2024 14:51
- інформація про надання інформації від 02.01.2024 № 7.pdf 03.01.2024 14:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.01.2024 № 336.pdf 08.01.2024 11:24
- рішення від 05.01.2024 № 336.pdf 10.01.2024 15:17
- ДСТУ ISO 14313.pdf 22.12.2023 14:55
- Пояснення по суті скарги UA-2023-10-27-012240-a.docx 22.12.2023 14:55
- Пояснення по суті скарги UA-2023-10-27-012240-a.pdf 22.12.2023 14:55
- Додаткові Пояснення по суті скарги UA-2023-10-27-012240-a.docx 04.01.2024 18:20
- Додаткові Пояснення по суті скарги UA-2023-10-27-012240-a.pdf 05.01.2024 10:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.12.2023 18:01
Дата розгляду скарги:
28.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.12.2023 17:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.01.2024 15:17
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на ТД
Номер:
286828628760498cb1fe4f6de52af5e5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-27-012240-a.c5
Назва:
Скарга на ТД
Скарга:
Акціонерне товариство "Укртрансгаз" (надалі – Замовник) розмістило в електронній системі закупівель Prozorro (https://prozorro.gov.ua/) оголошення про закупівлю, яке розміщено за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-27-012240-a, з предметом закупівлі: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Крани кульові DN700 – DN1000)
Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ІНОВАЦІЇПРОЕКТ» (далі - Скаржник), маючи бажання взяти участь у зазначеній закупівлі, розглянув тендерну документацію Замовника, затверджену Рішенням уповноваженої особи Акціонерного товариства "Укртрансгаз" протокол № 23/ТО/233-зм-3 від «15» листопада 2023 року та виявив дискримінаційні вимоги, що унеможливлюють участь Скаржника у даній Закупівлі.
Отже, підставами подання цієї скарги є порушення Замовником Закону «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі – ЗУ «Про публічні закупівлі»), Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III (далі – ЗУ «Про захист економічної конкуренції») та інших актів чинного законодавства України, релевантного предмету відносин цієї скарги, а також внесення до Тендерної документації та додатків до неї дискримінаційних умов, допущення при проведенні процедури закупівлі порушення діючого законодавства та принципів публічних закупівель, що порушують права Скаржника на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В якості обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Суб’єкта оскарження з приводу публічних закупівель і внаслідок яких порушено право Суб’єкта оскарження на участь в процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах зазначаємо наступне.
Замовником встановлено вимогу надання ДСТУ ISO 14313:2010 або ІSO 14313:2007, ISO 14313:2007. Надання сертифікату відповідності продукції вимогам ДСТУ ISO не є обов'язковим, виходячи з загальної практики поставок регулюючих клапанів нашою компанією різним Замовникам, сертифікація продукції згідно наведених вище стандартів продукції, дистриб'ютором якої ми є, не виконувалась. Ми, як компанія з багаторічним досвідом, яка зацікавлена в постачанні продукції за предметом закупівлі, не заперечуємо щодо отримання вищезазначених сертифікатів, проте процедура їх отримання займає близько 40 робочих днів. У той час як термін підготовки документів пропозиції на закупівлю складає 24 календарних дні, отримання вищезазначених сертифікатів не є можливим, що обмежує наші права на участь.
Враховуючи вищенаведене, просимо визнати вимогу надання Сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 14313:2010 або ІSO 14313:2007, ISO 14313:2007 дискримінаційними. Цим порушуються законні права та інтереси нашого підприємства на участь у процедурі закупівлі.
Окрім того, учасниками було задано безліч запитань, які стосуються технічних характеристик предмета закупівлі (Додаток 2 до Скарги), та допущення помилок в яких призведе до відхилення пропозиції. На ці запитання Замовником надана однакова відповідь: «Питання, яке поставлено по даній процедурі, прийнято до відома та опрацьовується. У разі прийняття рішення щодо доцільності внесення змін, такі зміни будуть опубліковані замовником у відповідності з чинним законодавством.» Ця відповідь суперечить Закону, не несе жодної смислової та іформаційної нагрузки, та спрямована на те, щоб уйти від відповіді на запитання та свідомо звузити коло потенційних переможців за предметом закупівлі.
Встановлення зазначених вимог обмежує коло учасників тими, хто може надати зазначені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти до розгляду дану Скаргу.
2. Прийняти рішення про виявлення порушень законодавства, що допущені Замовником.
3. Зобов’язати Замовника внести зазначені зміни до умов тендерної документації,з метою вилучення дискримінаційних вимог, а саме: встановити вимогу надання сертифікатів ДСТУ ISO 14313:2010 або ІSO 14313:2007, ISO 14313:2007 тільки переможцем закупівлі під час постачання товару.
4. Зобов’язати Замовника внести зміни до ТД, у відповідності до поставлених запитань під час періоду уточнення.
Додатки.
1. тд_23_233_додаток_1_технічні вимоги н.р.
2. Скріншоти запитань від учасників під час періоду уточнень
Директор В.В. Москаль-Коновалова
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 скріншоти.pdf 16.11.2023 12:20
- скарга Трансгаз.pdf 16.11.2023 12:20
- тд_23_233_додаток_1_технічні вимоги н.р..xlsx 16.11.2023 12:20
- скарга Трансгаз.docx 16.11.2023 12:20
- рішення від 20.11.2023 № 18541.pdf 20.11.2023 17:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.11.2023 12:43
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
20.11.2023 17:56
Скарга
Скасована
Дискримінаційні умови ТД
Номер:
6b15d9972cf5487d83efc5c8b47bebe4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-27-012240-a.c4
Назва:
Дискримінаційні умови ТД
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації
Акціонерне товариство "Укртрансгаз" (надалі – Замовник) розмістило в електронній системі закупівель Prozorro (https://prozorro.gov.ua/) оголошення про закупівлю, яке розміщено за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-27-012240-a, з предметом закупівлі: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Крани кульові DN700 – DN1000)
ТОВ “СУЧАСНІ ШЛЯХОВІ ТЕХНОЛОГІЇ” (далі - Скаржник), маючи бажання взяти участь у зазначеній закупівлі, розглянув тендерну документацію Замовника, затверджену Рішенням уповноваженої особи Акціонерного товариства "Укртрансгаз" протокол № 23/ТО/233-зм-3 від «15» листопада 2023 року та виявив дискримінаційні вимоги, що унеможливлюють участь Скаржника у даній Закупівлі.
Отже, підставами подання цієї скарги є порушення Замовником Закону «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі – ЗУ «Про публічні закупівлі»), Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III (далі – ЗУ «Про захист економічної конкуренції») та інших актів чинного законодавства України, релевантного предмету відносин цієї скарги, а також внесення до Тендерної документації та додатків до неї дискримінаційних умов, допущення при проведенні процедури закупівлі порушення діючого законодавства та принципів публічних закупівель, що порушують права Скаржника на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В якості обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Суб’єкта оскарження з приводу публічних закупівель і внаслідок яких порушено право Суб’єкта оскарження на участь в процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах зазначаємо наступне.
Замовником встановлено вимогу надання ДСТУ ISO 14313:2010 або ІSO 14313:2007, ISO 14313:2007. Надання сертифікату відповідності продукції вимогам ДСТУ ISO не є обов'язковим, виходячи з загальної практики поставок регулюючих клапанів нашою компанією різним Замовникам, сертифікація продукції згідно наведених вище стандартів продукції, дистриб'ютором якої ми є, не виконувалась. Ми, як компанія з багаторічним досвідом, яка зацікавлена в постачанні продукції за предметом закупівлі, не заперечуємо щодо отримання вищезазначених сертифікатів, проте процедура їх отримання займає близько 40 робочих днів. У той час як термін підготовки документів пропозиції на закупівлю складає 24 календарних дні, отримання вищезазначених сертифікатів не є можливим, що обмежує наші права на участь.
Враховуючи вищенаведене, просимо визнати вимогу надання Сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 14313:2010 або ІSO 14313:2007, ISO 14313:2007 дискримінаційними. Цим порушуються законні права та інтереси нашого підприємства на участь у процедурі закупівлі.
Окрім того, учасниками було задано безліч запитань, які стосуються технічних характеристик предмета закупівлі (Додаток 2 до Скарги), та допущення помилок в яких призведе до відхилення пропозиції. На ці запитання Замовником надана однакова відповідь: «Питання, яке поставлено по даній процедурі, прийнято до відома та опрацьовується. У разі прийняття рішення щодо доцільності внесення змін, такі зміни будуть опубліковані замовником у відповідності з чинним законодавством.» Ця відповідь суперечить Закону, не несе жодної смислової та іформаційної нагрузки, та спрямована на те, щоб уйти від відповіді на запитання та свідомо звузити коло потенційних переможців за предметом закупівлі.
Встановлення зазначених вимог обмежує коло учасників тими, хто може надати зазначені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти до розгляду дану Скаргу.
2. Прийняти рішення про виявлення порушень законодавства, що допущені Замовником.
3. Зобов’язати Замовника внести зазначені зміни до умов тендерної документації,з метою вилучення дискримінаційних вимог, а саме: встановити вимогу надання сертифікатів ДСТУ ISO 14313:2010 або ІSO 14313:2007, ISO 14313:2007 тільки переможцем закупівлі під час постачання товару.
4. Зобов’язати Замовника внести зміни до ТД, у відповідності до поставлених запитань під час періоду уточнення.
Додатки.
1. тд_23_233_додаток_1_технічні вимоги н.р.
2. Скріншоти запитань від учасників під час періоду уточнень
Директор В.І. Гайдаренко
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга Трансгаз.docx 16.11.2023 09:49
- Додаток 2 скріншоти.pdf 16.11.2023 09:49
- скарга Трансгаз.pdf 16.11.2023 09:49
- тд_23_233_додаток_1_технічні вимоги н.р..xlsx 16.11.2023 09:49
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
16.11.2023 12:09
Вимога
Залишено без розгляду
amendments
Номер:
458de691a8d04a79a3656cc230f17457
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-27-012240-a.a3
Назва:
amendments
Вимога:
3rd amendment in specification and contract is really too much.
Please:
1. Highlight the amendments made.
2. Extend the tender deadline till the end of month or we cannot help you.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.11.2023 10:23
Вирішення:
У відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» подовження строку подання тендерних пропозицій можливе лише при внесенні змін до тендерної документації. Наразі внесення змін до тендерної документації не передбачається.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
20.11.2023 17:59
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
1224a208467940ef9eaad6d872976d4e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-27-012240-a.c2
Назва:
вимога
Вимога:
Добрий день, просимо Вас внести зміни до тендерної документації в наступній редакції: додати до тендерної документації можливість виготовлення кульових кранів згідно ДСТУ ISO 14313:2010 або ISO 14313:2007, ISO 14313:2007/Cor 1:2009, IDT, або ДСТУ ISO 7121:2010, або ISO 7121:2006, IDT або API-6D або еквівалент.
Через значний обсяг тендерної документації і досить малий час для подання пропозиції з метою належного опрацювання та можливості розширення кола учасника. Просимо Вас подовжити термін подання пропозицій на 2 тижні.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.11.2023 16:41
Вирішення:
У відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація складається Замовником самостійно з урахуванням особливостей предмету закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель.
При формуванні Технічних вимог та якісних характеристик предмета закупівлі, які викладені в Додатку І до тендерної документації, Замовник керувався розпорядчими документами Товариства, а саме затвердженими «Типовими технічними вимогами на Крани кульові DN50 та більше», згідно яких виготовлення повинно здійснюватись у відповідності до чинних Національних стандартів України: ДСТУ ISO 14313 або ДСТУ ISO 7121 і які не передбачають застосування стандарту API-6D.
Разом з тим повідомляємо, що для можливості застосування вимог будь-якого іноземного стандарту, необхідно щоб такий стандарт був прийнятий як національний стандарт України, а умовою для прийняття іноземного стандарту як національного, являється ліцензійна угода щодо розповсюдження та прийняття нормативних документів між Національним органом стандартизації України і іноземним органом, що має право власності на такий іноземний стандарт.
Станом на сьогодні, між Національним органом стандартизації України і Американським інститутом нафти (API) ліцензійна угода відсутня.
Враховуючи наведене, наразі внесення змін до ТД не плануються.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
L/C terms
Номер:
d951f28e94804135bd9f3f866c84e167
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-27-012240-a.b1
Назва:
L/C terms
Вимога:
In your contract draft is absent word "confirmed". Please advise which bank is going to confirm your L/C.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.10.2023 16:59
Вирішення:
Інформуємо про наступне: в Додатку 3 до договору про закупівлю товарів визначено, що: «Банк емітент – АБ «УКРГАЗБАНК», Виконуючий банк - АБ «УКРГАЗБАНК». Іnform about the following: Addendum 3 to Goods Procurement Contract it is determined that: «Issuing bank: JSC “UKRGASBANK”, Executing bank: JSC “UKRGASBANK”»
Статус вимоги:
Задоволено