• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Засіб дезінфекційний з мийними властивостями для миття усіх типів поверхонь (концентрат) (ЦОВ-23Т_082_ВО)

Завершена

260 700.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 303.50 UAH
Період оскарження: 17.10.2023 14:12 - 28.10.2023 01:00
Скарга
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: f9f16b53bb1843318f9f44a78addb62f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-17-008744-a.c2
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дії Замовника Дискримінаційні умови тендерної документації Філія «Центр оздоровлення та відпочинку» акціонерного товариства «Українська залізниця», (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосила про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2023-03-07-001411-a в електронній системі закупівель. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОВІН ТМ» (далі по тексту – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері. В тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги, які порушують права Скаржника щодо участі у даній закупівлі. Предмет закупівлі: код ДК 021:2015:39830000 - 9 Продукція для чищення (засіб дезінфекційний з мийними властивостями для миття усіх типів поверхонь (концентрат). В тендерній документації Замовником надано вимогу із переліком критеріїв та методикою оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію, а саме: «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюється в порядку, визначеному пунктами 41-43 Особливостей. Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій у даній процедурі закупівлі є ціна. Питома вага критерію «ціна» – 100 %. В оголошенні про проведення закупівлі очікувана вартість зазначається без ПДВ. Для створення рівного конкурентного середовища, учасник повинен вказати ціну пропозиції без ПДВ. Додавання чи не додавання ПДВ до ціни договору, що укладатиметься з переможцем, визначатиметься згідно з діючим, на дату укладання договору, податковим законодавством та статусом реєстрації платником ПДВ такого переможця. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна якої є найнижчою. Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.» Ця вимога ставить наше підприємство , яке є виробником предмету закупівлі і не є платником ПДВ, у гірші умови, ніж учасників, які є платниками цього податку. Так, пунктом 1 розділу 5 тендерної документації визначено: «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюється в порядку, визначеному пунктами 41-43 Особливостей. Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій у даній процедурі закупівлі є ціна. Питома вага критерію «ціна» – 100 %.,» Тобто , відповідно п.41 Особливостей та п.1.ст.29 Закону «Оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.» Критерієм оцінки є ціна. При цьому цінові пропозиції учасників - платників ПДВ штучно зменшуються на період торгів в порівнянні із пропозиціями неплатників ПДВ. Але ж платники ПДВ, як непрямого податку, мають вхідний податковий кредит, тому чиста сума нарахованих забовязань з ПДВ при сплаті буде ними зменшена на суму податкового кредиту, та лише різниця підлягає сплаті до бюджету(таким чином платник компенсує частину вартості предмету закупівлі). А неплатник ПДВ позбавлен можливості такої компенсації. Сума закупівлі сировини , енергоносіїв, разом з ПДВ їх виробників цілком відноситься на собівартість продукції. Отже не враховувати всю суму нарахованого ПДВ при здійсненні оцінки є зазделегіть діскрімінаційним підходом при порівнянні пропозицій учасників, до яких застосовуються різні системи оподаткування згідно діючого законодавства. Замовником порушено вимоги пункту 10 частини другої статті 22 Закону яким чітко визначено, що тендерна документація повинна містити: «перелік критеріїв оцінки та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію». Тобто, при застосуванні Замовником критерію Ціна -100% ,опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Зазначена норма Закону визначає необхідність обов'язкового визначення, чи учасник має надати пропозиції з ПДВ, чи без ПДВ ( чого Замовник, до речі, не передбачив в проекті Специфікації до Договору про закупівлю) але ж не говорить про те, що при здійснюванні оцінки всі пропозиції порівнюються без урахування ПДВ. Тобто, в тендерній документації Замовником не враховані норми Закону, що є порушенням законодавства у сфері закупівель та, як можливий наслідок, у по дальшому - проведення необ’єктивної оцінки тендерної пропозиції нашого підприємства. Виходячи з принципу недискримінації учасників , на нашу думку, навіть якщо Замовник не є платником ПДВ, та отримання податкового кредиту не зменшує витрати Замовника на оплату податків , то при здійсненні оцінки пропозицій учасників, повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників не залежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників , які мають статус платника ПДВ, а для учасників – які не є платниками ПДВ – ціна без ПДВ. Таким чином, зазначена умова документації обмежує коло потенційних учасників та порушує інтереси нашого підприємства (що є порушенням принципів здійснення закупівель, які передбачені статтею 5 Закону), а от же є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, нашого підприємства. Додатково зазначаємо, що зміст п. 5 частини 5 тендерної документації суперечить частині 4 ст.41 Закону «4. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції / пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов'язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.» Умови ж оцінки тендерних пропозицій учасників – платників ПДВ за тендерною документацією передбачають неправомірне збільшення ціни за договором про закупівлю відносно остаточної ціни за торгами. Враховуючи вищенаведене, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень в складі тендерної документації Замовника при здійсненні процедури закупівлі: Код ДК 021:2015:39830000 - 9 Продукція для чищення (засіб дезінфекційний з мийними властивостями для миття усіх типів поверхонь (концентрат). Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-10-17-008744-a. 3. Зобов’язати Замовника – Філію «Центр оздоровлення та відпочинку» акціонерного товариства «Українська залізниця» внести відповідні зміни до складу тендерної документації. З повагою, директор ТОВ «ЕКОВІН ТМ» ________________ Т. С. Тітов
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 31.10.2023 15:52
Автор: ТОВ ЕКОВІН ТМ, Смірнов Петро Іванович +380675052150 smirnoff0529@gmail.com
Скарга
Скасована

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 873e498e523249d3bec84c0477da89a9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-17-008744-a.c1
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дії Замовника Дискримінаційні умови тендерної документації Філія «Центр оздоровлення та відпочинку» акціонерного товариства «Українська залізниця», (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосила про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2023-03-07-001411-a в електронній системі закупівель. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОВІН ТМ» (далі по тексту – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері. В тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги, які порушують права Скаржника щодо участі у даній закупівлі. Предмет закупівлі: код ДК 021:2015:39830000 - 9 Продукція для чищення (засіб дезінфекційний з мийними властивостями для миття усіх типів поверхонь (концентрат). В тендерній документації Замовником надано вимогу із переліком критеріїв та методикою оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію, а саме: «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюється в порядку, визначеному пунктами 41-43 Особливостей. Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій у даній процедурі закупівлі є ціна. Питома вага критерію «ціна» – 100 %. В оголошенні про проведення закупівлі очікувана вартість зазначається без ПДВ. Для створення рівного конкурентного середовища, учасник повинен вказати ціну пропозиції без ПДВ. Додавання чи не додавання ПДВ до ціни договору, що укладатиметься з переможцем, визначатиметься згідно з діючим, на дату укладання договору, податковим законодавством та статусом реєстрації платником ПДВ такого переможця. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна якої є найнижчою. Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.» Ця вимога ставить наше підприємство , яке є виробником предмету закупівлі і не є платником ПДВ, у гірші умови, ніж учасників, які є платниками цього податку. Так, пунктом 1 розділу 5 тендерної документації визначено: «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюється в порядку, визначеному пунктами 41-43 Особливостей. Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій у даній процедурі закупівлі є ціна. Питома вага критерію «ціна» – 100 %.,» Тобто , відповідно п.41 Особливостей та п.1.ст.29 Закону «Оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.» Критерієм оцінки є ціна. При цьому цінові пропозиції учасників - платників ПДВ штучно зменшуються на період торгів в порівнянні із пропозиціями неплатників ПДВ. Але ж платники ПДВ, як непрямого податку, мають вхідний податковий кредит, тому чиста сума нарахованих забовязань з ПДВ при сплаті буде ними зменшена на суму податкового кредиту, та лише різниця підлягає сплаті до бюджету(таким чином платник компенсує частину вартості предмету закупівлі). А неплатник ПДВ позбавлен можливості такої компенсації. Сума закупівлі сировини , енергоносіїв, разом з ПДВ їх виробників цілком відноситься на собівартість продукції. Отже не враховувати всю суму нарахованого ПДВ при здійсненні оцінки є зазделегіть діскрімінаційним підходом при порівнянні пропозицій учасників, до яких застосовуються різні системи оподаткування згідно діючого законодавства. Замовником порушено вимоги пункту 10 частини другої статті 22 Закону яким чітко визначено, що тендерна документація повинна містити: «перелік критеріїв оцінки та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію». Тобто, при застосуванні Замовником критерію Ціна -100% ,опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Зазначена норма Закону визначає необхідність обов'язкового визначення, чи учасник має надати пропозиції з ПДВ, чи без ПДВ ( чого Замовник, до речі, не передбачив в проекті Специфікації до Договору про закупівлю) але ж не говорить про те, що при здійснюванні оцінки всі пропозиції порівнюються без урахування ПДВ. Тобто, в тендерній документації Замовником не враховані норми Закону, що є порушенням законодавства у сфері закупівель та, як можливий наслідок, у по дальшому - проведення необ’єктивної оцінки тендерної пропозиції нашого підприємства. Виходячи з принципу недискримінації учасників , на нашу думку, навіть якщо Замовник не є платником ПДВ, та отримання податкового кредиту не зменшує витрати Замовника на оплату податків , то при здійсненні оцінки пропозицій учасників, повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників не залежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників , які мають статус платника ПДВ, а для учасників – які не є платниками ПДВ – ціна без ПДВ. Таким чином, зазначена умова документації обмежує коло потенційних учасників та порушує інтереси нашого підприємства (що є порушенням принципів здійснення закупівель, які передбачені статтею 5 Закону), а от же є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, нашого підприємства. Додатково зазначаємо, що зміст п. 5 частини 5 тендерної документації суперечить частині 4 ст.41 Закону «4. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції / пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов'язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.» Умови ж оцінки тендерних пропозицій учасників – платників ПДВ за тендерною документацією передбачають неправомірне збільшення ціни за договором про закупівлю відносно остаточної ціни за торгами. Враховуючи вищенаведене, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень в складі тендерної документації Замовника при здійсненні процедури закупівлі: Код ДК 021:2015:39830000 - 9 Продукція для чищення (засіб дезінфекційний з мийними властивостями для миття усіх типів поверхонь (концентрат). Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-10-17-008744-a. 3. Зобов’язати Замовника – Філію «Центр оздоровлення та відпочинку» акціонерного товариства «Українська залізниця» внести відповідні зміни до складу тендерної документації. З повагою, директор ТОВ «ЕКОВІН ТМ» ________________ Т. С. Тітов
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 27.10.2023 23:35
Автор: ТОВ ЕКОВІН ТМ, Смірнов Петро Іванович +380675052150 smirnoff0529@gmail.com