-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Закупівля чаю (жовтень 2023)
Завершена
51 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 258.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 258.00 UAH
Період оскарження:
13.10.2023 15:37 - 19.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
щодо встановлення дискримінаційних вимог
Номер:
d6b44a5fddb446628a2efbc0f1d33ec5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-13-011976-a.b1
Назва:
щодо встановлення дискримінаційних вимог
Вимога:
Ми новостворена організація, проте вже маємо досвід виконання аналогічних договорів щодо постачання продуктів харчування різним організаціям. Для постачання і чая не потрібно мати есплуатаційний дозвіл, так як це продукит рослинного походження, ДокументуДержпродспоживслужби, виданий Учаснику не раніше 2022 року, складений за результатами державного контролю щодо додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин стосовно приміщень, а також Довідку (або інший документ), що свідчить про додержання умов перевезення предмету закупівлі, яка видана органом із сертифікації (акредитованим Національним агентством з акредитації України). Для постачання чаю необхідно мати державну реєстрацію потужностей (складу, авто і тд). Отже, з метою економії бюджетних коштів у період військового стану просимо видалити ці вимоги та додати виключно державну реєстрацію потужностей, що передбачено ЗУ. А ще краще з метою економії коштів рекоментуємо оголосити запит ціни пропозиції , що точно унеможливлює корупційні схеми,ьяк це роблять іші державні заклади
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.10.2023 18:37
Вирішення:
Відповідь на Вимогу (действие: Відхилити!)
Шановний Учаснику, розглянувши Вашу Вимогу повідомляємо наступне.
Згідно з пунктом 13 Додатку № 1 до Оголошення, встановлено, що учасники повинні надати у складі пропозиції наступні документи, зокрема - оригінал експлуатаційного дозволу (дозволів) Учасника, якщо це передбачено вимогами ст. 23 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами та/або відомості про реєстрацію потужностей згідно з вимогами ст. 25 цього Закону.
Таким чином, умовами Оголошення передбачено, що у разі закупівлі товарів рослинного походження, учасники надають відомості про реєстрацію потужностей згідно з вимогами ст. 25 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Згідно з п. 92 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97, харчовий продукт - речовина або продукт (неперероблений, частково перероблений або перероблений), призначені для споживання людиною. До харчових продуктів належать напої (в тому числі вода питна), жувальна гумка та будь-яка інша речовина, що спеціально включена до харчового продукту під час виробництва, підготовки або обробки.
Приписами зазначеного Закону передбачено, що він регулює відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї.
Так, частиною 2 статті 20 Закону встановлені обов’язки операторів ринку, зокрема оператори ринку зобов’язані:
1) забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу;
2) розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (система НАССР), осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів;
3) надсилати компетентному органу повідомлення у випадках, передбачених частинами третьою - п’ятою цієї статті, і отримувати експлуатаційний дозвіл у випадках, передбачених цим Законом;
4) реєструвати потужності у випадках, передбачених цим Законом;
5) забезпечувати виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо окремих показників якості;
6) забезпечувати простежуваність та надавати інформацію, передбачену статтею 22 цього Закону;
7) вилучати та/або відкликати у встановлених законом випадках харчові продукти, які перебувають в обігу, якщо встановлено, що ці продукти можуть спричинити шкідливий вплив для здоров’я людини;
Частиною 1 ст. 21 Закону передбачено, що оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (система НАССР).
Також, Розділом VII цього Закону встановлені загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами, в тому числі гігієнічні вимоги до потужностей, на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів, гігієнічні вимоги до транспортних засобів, що використовуються для перевезення харчових продуктів, гігієнічні вимоги до обладнання та інвентарю, з якими контактують харчові продукти, вимоги до гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, гігієнічні вимоги до харчових продуктів, гігієнічні вимоги до пакування харчових продуктів, включаючи первинне пакування та інше.
Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», державний контроль це діяльність компетентного органу, його територіальних органів, державних інспекторів, державних ветеринарних інспекторів, помічників державного ветеринарного інспектора та уповноважених осіб, що здійснюється з метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також усунення наслідків невідповідності та притягнення до відповідальності за порушення відповідних вимог. Державний контроль включає також діяльність з перевірки відповідності законодавству про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких продуктів на митну територію України;
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 6 та статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», державний контроль здійснюється компетентним органом, в тому числі органами Держпродспоживслужби у формах інспектування та аудиту із застосуванням актів державного контролю.
З урахування викладеного, а також враховуючи практику АМКУ зазначені вимоги відповідають положенням чинного законодавства України, та не є дискримінаційними, оскільки не обмежують коло учасників, не порушують їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляють можливості подати свою пропозицію через наявні умови Оголошення; будь-яких змін в Оголошення згідно зазначеного питання внесено не буде.
Згідно з п. 92 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97, харчовий продукт - речовина або продукт (неперероблений, частково перероблений або перероблений), призначені для споживання людиною. До харчових продуктів належать напої (в тому числі вода питна), жувальна гумка та будь-яка інша речовина, що спеціально включена до харчового продукту під час виробництва, підготовки або обробки.
Приписами зазначеного Закону передбачено, що він регулює відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї.
У відповідності до пункту 16 ст. 1 цього Закону, встановлено, що гігієнічні вимоги це заходи та умови, необхідні для управління небезпечними факторами і забезпечення придатності харчових продуктів для споживання людиною з урахуванням їх використання за призначенням, у тому числі, але не виключно, заходи та умови для: первинної продукції; харчових продуктів; процесів виробництва, у тому числі для постачання води, а також обробки, переробки, пакування харчових продуктів; обладнання та інвентарю; потужностей, окремих видів приміщень, у тому числі для агропродовольчих ринків, закладів громадського харчування; транспортування харчових продуктів та відповідних транспортних засобів; поводження з харчовими відходами; персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами; боротьби із шкідниками і гризунами.
Також, розділом VII цього Закону встановлені загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами, в тому числі гігієнічні вимоги до транспортних засобів, що використовуються для перевезення харчових продуктів.
Крім цього, вимоги щодо перевезення та умов транспортування харчових продуктів встановлені Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ від 14.10.1997 № 363 (зі змінами).
Згідно положень вказаних Правил, для перевезення специфічних (побутових, харчових, швидкопсувних тощо) вантажів необхідно надавати спеціалізований та відповідно обладнаний рухомий склад згідно з вимогами санітарних правил і нормативів, з дотриманням температурного режиму при перевезенні вантажів встановлених вантажовідправником.
Таким чином, вимоги Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників довідки (або іншого документу), що свідчить про додержання умов перевезення предмету закупівлі, яка видана органом із сертифікації (акредитованим Національним агентством з акредитації України), на ім’я учасника або перевізника щодо кількості та найменувань транспортних засобів із зазначенням температурного режиму, відповідно до яких проведено сертифікацію та надано сертифікати щодо постачання та транспортування, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Отримати зазначені документи може будь-яка організація (в тому числі на території України), що працює у відповідності до вказаних стандартів ISO, а наявність зазначених документів (довідок) сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати безпечну продукцію та/або послуги, роботи які задовольняють вимоги замовника. Крім того, документи (довідки), що видані органом з сертифікації, акредитованого НААУ, є гарантією того, що оцінка відповідності системи менеджменту компанії була проведена належним чином з дотриманням всіх міжнародних та національних норм, що має критично важливе значення для отримання Замовником якісної та безпечної продукції.
З урахування викладеного, а також враховуючи практику АМКУ зазначені вимоги відповідають положенням чинного законодавства України, та не є дискримінаційними, оскільки не обмежують коло учасників, не порушують їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляють можливості подати свою пропозицію через наявні умови Оголошення; будь-яких змін в Оголошення згідно зазначеного питання внесено не буде.
Статус вимоги:
Відхилено