-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорії «В», категорії «С» та інших токсикологічно небезпечних відходів)
Завершена
4 600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 000.00 UAH
Період оскарження:
12.10.2023 12:26 - 17.10.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
34c99f0a8c6f4c60984d9c1082e52bd1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-12-006511-a.b7
Назва:
Скарга
Скарга:
На тендерну документації Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- ЗУ про автомобільний транспорт.docx 16.10.2023 12:26
- Наказ МВС № 656.docx 16.10.2023 12:26
- постанова КМУ № 446.docx 16.10.2023 12:27
- Наказ МОЗ № 325.docx 16.10.2023 12:27
- Постанова КМУ № 77 від 03.02.2021.docx 16.10.2023 12:27
- Скарга до АМКУ.PDF 16.10.2023 12:27
- ТД ост (1).docx 16.10.2023 12:27
- рішення від 18.10.2023 № 16639.pdf 18.10.2023 18:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.10.2023 № 17112.pdf 26.10.2023 12:24
- рішення від 25.10.2023 № 17112.pdf 30.10.2023 13:58
- Відповідь АМКУ Відходи.odt 23.10.2023 12:35
- АМКУ Відходи.pdf 23.10.2023 12:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.10.2023 13:43
Дата розгляду скарги:
25.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.10.2023 18:00
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.10.2023 13:58
Вимога
Відхилено
Категорія B відходи
Номер:
0be45bcb416d4bbd87cdc100f89fae6a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-12-006511-a.b6
Назва:
Категорія B відходи
Вимога:
Категорія B відходи
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на UA-2023-10-12-006511-a.docx 16.10.2023 11:53
Дата подачі:
16.10.2023 11:53
Вирішення:
Предмет закупівлі - ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорії «В», категорії «С» та інших токсикологічно небезпечних відходів).
Відповідно до коду ДК передбачено вид поводження з небезпечними медичними відходами "утилізація/видалення".
«Акумулятори, акумуляторні батареї» та «люмінесцентні та/ або бактерицидні лампи» є небезпечними відходами нашого медичного закладу, а отже - небезпечними медичними відходами.
Вимога не задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
2d8d38ae6aa749b5add77c0875f4431a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-12-006511-a.b5
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до додатку 3 технічних вимог, вами Вимагається надати у складі пропозиції:
- Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника (відходи повинні відповідати предмету закупівлі)
- Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент з високотемпературного термічного оброблення та знешкодження небезпечних відходів;
- Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент виконання робіт з оброблення та знешкодження відпрацьованих люмінесцентних ламп з вмістом ртуті;
- Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника (відходи повинні відповідати предмету закупівлі)
- Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент з високотемпературного термічного оброблення та знешкодження небезпечних відходів;
- Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент виконання робіт з оброблення та знешкодження відпрацьованих люмінесцентних ламп та приладів з вмістом ртуті;
- Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент виконання робіт з оброблення, знешкодження, утилізації акумуляторних батарей;
Враховуючи, що предметом закупівлі є Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорії «В», категорії «С» та інших токсикологічно небезпечних відходів), Замовник вже вимагає - Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника (відходи повинні відповідати предмету закупівлі), навіщо тоді інші Висновки СЕС які жодним чином не стосуються предмета закупівлі?
Відповідно до ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Враховуючи зазначене, вимагаємо Замовника внести зміни до тендерної документації, та викласти у наступній редакції : «Вимагається надати у складі пропозиції:
- Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника (відходи повинні відповідати предмету закупівлі)».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога (щодо висновків СЕС).docx 13.10.2023 13:06
Дата подачі:
13.10.2023 13:06
Вирішення:
Різні позитивні висновки санітарно-епідеміологічної експертизи вимагаються з підстав:
1. Не тільки згідно предмету закупівлі, але і згідно відходів: медичних відходів категорії «В», категорії «С», акумуляторів, акумуляторних батарей та люмінесцентних та/ або бактерицидних ламп.
2. Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;».
3. Згідно з ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»: «об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти у випадках, коли їх шкідливий вплив встановлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи;» висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи;».
Враховуючи те, що технологія є об’єктом санітарно-епідеміологічної експетизи, вимога щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо технологічних регламентів є законною та обґрунтованою.
Вказані вимоги тендерної документації передбачені нормативно-правовими актами: ЗУ «Про публічні закупівлі» та ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».
Враховуючи вищенаведене, відсутні підстави у задоволенні Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
ea9143c9b71b44e780ce720abbcfa4ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-12-006511-a.b4
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до п.1 Додатку 1 до тендерної документації міститься вимога «- Надати довідку про наявність не менше двох одиниць спецтранспорту для перевезення небезпечних відходів (самоскиди, вантажні авто з відкритим кузовом та цистерни не допускаються) з копіями підтверджуючих документів (копії техпаспорту та діючий протокол перевірки технічного стану транспортного засобу)».
Згідно ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» транспортний засіб спеціалізованого призначення - транспортний засіб, який призначений для перевезення певних категорій пасажирів чи вантажів (автобус для перевезення дітей, осіб з інвалідністю, пасажирів певних професій, самоскид, цистерна, сідельний тягач, фургон, спеціалізований санітарний автомобіль екстреної медичної допомоги, автомобіль інкасації, ритуальний автомобіль тощо) та має спеціальне обладнання (таксі, броньований, обладнаний спеціальними світловими і звуковими сигнальними пристроями тощо). В свою чергу, оскільки предметом даної закупівлі є надання послуг у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, транспортний засіб повинен відповідати вимогам Наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів» № 656 від 04.08.2018 (далі - Наказ № 656), відповідно до п. 5 якого, небезпечні вантажі дозволено перевозити автомобільним транспортом тільки в разі, якщо вони згідно з вимогами частини 2 таблиці А глави 3.2 та глави 3.3 додатка А до ДОПНВ та цих Правил допущені до перевезення та якщо всі вимоги щодо перевезення таких вантажів виконані. Звертаємо Вашу увагу, що у Наказі № 656 відсутні жодні посилання на обмеження стосовно типу автотранспорту. Таким чином, здійснювати перевезення небезпечних вантажів можуть транспортні засоби, які відповідають вимогам Наказу № 656 та отримали Свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (Свідоцтво ДОПНВ). Таким чином, Замовник звужує вимоги щодо транспортних засобів до вказаних ним характеристик, всупереч чинному законодавству України.
Оскільки вимога Замовника є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, просимо Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом видалення вимоги стосовно звуження типів транспортних засобів (самоскиди, вантажні авто з відкритим кузовом та цистерни не допускаються), та викласти у наступній редакції: « 1.2. Надати довідку про наявність спецтранспорту для перевезення небезпечних відходів з копіями підтверджуючих документів (копії техпаспорту та діючий протокол перевірки технічного стану транспортного засобу);».
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога (щодо транспортних засобів).docx 13.10.2023 13:05
Дата подачі:
13.10.2023 13:05
Вирішення:
Замовником встановлено заборону залучення самоскидів, вантажних авто з відкритим кузовом та цистерн, оскільки предметом даної закупівлі є надання послуг у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, так як відходи під відкритим атмосферним повітрям перевозити заборонено, цистернами медичні відходи також заборонено перевозити. Транспортні засоби, якими перевозяться небезпечні вантажі, повинні відповідати вимогам безпеки, охорони праці та екології, а також у встановлених законодавством випадках мати відповідне маркування і свідоцтво про допущення до перевезення небезпечних вантажів.
У разі дорожнього перевезення небезпечних вантажів відповідність зазначеним вимогам транспортних засобів, обладнання, підготовки водіїв перевіряється територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України з видачею відповідних свідоцтв про допуск до перевезення. Умови перевезення небезпечних вантажів згідно статті 18 Закону України № 1644-ІІІ визначаються нормативно-правовими актами, що регулюють діяльність транспорту.
Транспортний засіб повинен відповідати вимогам Наказу Міністерства внутрішніх справ України "Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів"№ 656 від 04.08.2018 (далі - Наказ № 656), відповідно до п. 5 якого, небезпечні вантажі дозволено перевозити автомобільним транспортом тільки в разі, якщо вони згідно з вимогами частини 2 таблиці А глави 3.2 та глави 3.3 додатка А до ДОПНВ та цих Правил допущені до перевезення та якщо всі вимоги щодо перевезення таких вантажів виконані.
Свідоцтва ДОПНВ видаються на водія який здійснює перевезення небезпечних відходів.
Небезпечні вантажі дозволено перевозити автомобільним транспортом тільки в разі, якщо вони згідно з вимогами ДОПНВ та цих Правил допущені до перевезення та якщо всі вимоги щодо перевезення таких вантажів виконані. Учасники перевезення небезпечних вантажів відповідно до ДОПНВ залежно від виду та ступеня небезпеки зобов’язані вжити відповідних заходів, спрямованих на запобігання нещасним випадкам, а в разі аварії, що сталася,- заходів, спрямованих на максимальне обмеження важких наслідків цієї аварії.
Відсутні підстави для задоволення вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
bf338ffdd3284c1ca9cb12f4ac2f418c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-12-006511-a.b3
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до п.2 Додатку 3 технічних вимог, вами вимагається «За графіком, узгодженим Сторонами, Виконавець приїжджає до Замовника, завантажує самостійно та транспортує медичні відходи та забезпечує Замовника необхідною кількістю пакування (тари).
Вимоги до пакування (тари):
Пакування (тара), згідно вимог тендерної документації, це - спеціальні міцні, непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В та лікарських засобів, термін придатності яких вийшов, інших токсикологічно небезпечних відходів, розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 130 мкм, з поліграфією)
Пакування (тара) має містити інформацію:
- напис «ОСОБЛИВО НЕБЕЗПЕЧНО»;
- назва суб’єкта господарювання, якому передані відходи;
- дата передавання;
- вага переданих відходів
Учасником у складі тендерної пропозиції надаються:
- сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);
- декларація постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами).
- видаткова накладна на пакування (тару);»
Вимоги щодо пакування небезпечних медичних відходів містяться в «ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛАХ І НОРМАХ щодо поводження з медичними відходами» (далі - Правила), затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, зокрема, Додатком 1 «МАРКУВАННЯ І ПАКОВАННЯ небезпечних медичних відходів» Правил, передбачається зазначення наступних критеріїв: Вид відходів; Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі; Вид ємності первинного паковання; Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику; Вид ємності вторинного паковання. Звертаємо Вашу увагу, що у Правилах відсутнє жодне посилання на товщину пакування. Окрім цього, для різних видів відходів, у тому числі, які входять до переліку найменування послуг (відходів), що є предметом закупівлі (Категорія небезпеки «В» та «С» - Додаток 4 до тендерної документації «Технічні вимоги до предмета закупівлі»), згідно Переліку, використовуються різні види ємностостей (контейнери, мішки/пакети).
Українські виробники випускають спеціалізоване сертифіковане пакування у відповідності до нормативно-правових актів різної товщини. Замовник не наводить критеріїв, на підставі яких звужує вимоги щодо пакування саме до вказаних ним характеристик.
Оскільки вимоги Замовника є дискримінаційними, необґрунтованими та незаконними, просимо Замовника привести їх у відповідність до законодавства шляхом видалення вимоги стосовно товщини та викласти у наступній редакції: « Учасник бере на себе зобов’язання надавати вторинну сертифіковану пакувальну тару за власний кошт, стійку до розривів. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також фото ємності, накладні на покупку, сертифікат якості та висновок дерсанепідемекспертизи на ємність).»
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога (щодо пакування).docx 13.10.2023 13:05
Дата подачі:
13.10.2023 13:05
Вирішення:
Замовник не визначав конкретний розмір паковання. Вимога присутня у зв’язку з потребою медичного закладу: для зручності переміщення медичних відходів у мішок і товщиною не менше 130 мкм для меншої ймовірності розриву.
Ваше твердження, що українські виробники випускають спеціалізоване сертифіковане пакування у відповідності до нормативно-правових актів різної товщини ми не можемо коментувати як і заперечувати його, оскільки наш заклад не уповноважений надавати роз’яснення щодо даної інформації Замовник не наводить критеріїв, на підставі яких звужує вимоги щодо пакування саме до вказаних ним характеристик.
Замовник закупівлі надає роз’яснення відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі». Вся документація відповідає чинному законодавству України. Згідно пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. №1178, зі змінами (далі-Особлвості) тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частина 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Окрім того рекомендуємо автору вимоги ознайомитися із практикою АМКУ - Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 13107-р/пк-пз від 21.08.2023.
Отже, відсутні підстави для задоволення скарги учасника.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
879899b8ab6d41f3ac87d24614e7e70f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-12-006511-a.b2
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до п.2 Додатку 1 до тендерної документації, довідку про наявність не менше двох підготовлених водіїв та двох вантажників щодо поводження з небезпечними вантажами, а також двох уповноважених з безпеки на транспорті (надати копії свідоцтв про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів та про підготовку вантажників за програмою «Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі та здійснюють наповнення і опорожнення цистерн з небезпечними вантажами», уповноважених з безпеки на транспорті).
З огляду даної вимоги не зрозуміло, чим обумовлена необхідність наявності саме двох уповноважених з безпеки на транспорті. Відповідно до кадрових вимог провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (затверджених постановою КМУ № 446 від 13.07.2016 р.) «Під час здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами згідно з отриманою ліцензією екологічні знання є обов’язковою кваліфікаційною вимогою для посадових осіб (диплом, сертифікат тощо). Ліцензіат повинен мати штатну чисельність спеціалістів (виконавців робіт залежно від видів робіт та рівня забезпечення матеріально-технічної бази) відповідного рівня підготовки та освітньо-кваліфікаційного рівня. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити допуск до поводження з небезпечними відходами тільки тих осіб, які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами, у порядку, визначеному законодавством. Працівники, крім завдань, обов’язків та знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).».
Враховуючи зазначене, законодавством не встановлено обов’язкову наявність саме двох уповноважених з безпеки на транспорті.
Відповідно до ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Оскільки законодавством не встановлено обов’язкову наявність саме двох уповноважених з безпеки на транспорті – зазначена вимога є дискримінаційною, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації, та скасувати вимогу щодо наявності саме двох уповноважених з безпеки на транспорті.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога (щодо двох уповановажених осіб з питань перевезення).docx 13.10.2023 13:04
Дата подачі:
13.10.2023 13:04
Вирішення:
Згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до частина 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Замовник закупівлі надає роз’яснення відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі». Вся документація відповідає чинному законодавству України. Згідно пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. №1178, зі змінами (далі-Особлвості) тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Вимога не задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
3aea569089cb4fe8bb0ad6925959b353
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-12-006511-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до п.1 Додатку 1 до тендерної документації, вами вимагається: «Надати довідку про наявність в Учасника відповідного обладнання (із зазначенням назви обладнання та температурою горіння у камері спалювання) для спалювання клінічних та подібних їм відходів та чинний сертифікат відповідності вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів та відповідні протоколи дослідження/випробування, які зазначені в сертифікаті, якщо є посилання на дані документи.»
Законодавче регулювання щодо обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів містяться у Постанові Кабінету міністрів України «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 3 лютого 2021 р. № 77 (далі – Постанова № 77). Звертаємо Вашу увагу, що у Постанові № 77 відсутнє жодне посилання на методи та форми перевірки обладнання, у тому числі на протоколи дослідження/випробування.
В свою чергу, відповідно до п. 50 Модуль D (відповідність типу на основі забезпечення якості виробничого процесу) Додатку 3 до Технічного регламенту Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском» від 16 січня 2019 р. № 27, за результатами нагляду під відповідальністю призначеного органу, метою якого є перевірка виконання виробником обов’язків, пов’язаних із забезпеченням функціонування схваленої системи управління якістю, призначений орган надає виробнику звіт про відвідування, а в разі проведення випробувань продукції - також протокол випробувань. Окрім цього, відповідно до п. 3 Модуль В (експертиза типу) Додатку 3 до Технічного регламенту Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах» від 28 грудня 2016 р. № 1055 виробник подає заявку на експертизу типу лише одному призначеному органу за своїм вибором, до якої додається необхідний перелік документів, у тому числі протоколи випробувань. Таким чином, протокол випробувань видається саме виробнику виробу, у даному випадку - обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів.
Водночас, відповідно до ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Враховуючи зазначене, суб’єкт господарювання, який добросовісно здійснює надання послуг у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, але при цьому не є виробником обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів та не має можливості для здійснення запиту внутрішніх документів виробника (протоколу випробувань), заздалегідь обмежений вимогами тендерної документації через суттєве звуження кола осіб, які матимуть можливість приймати участь у даній процедуру закупівлі.
Оскільки зазначена вище вимога Замовника є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, просимо Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом видалення вимоги стосовно надання протоколів дослідження/випробування, які зазначені в сертифікаті, якщо є посилання на дані документи, та викласти у наступній редакції: « - сертифікат відповідності та/або технічний паспорт вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів».
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога (протоколи до обладнання).docx 13.10.2023 13:03
Дата подачі:
13.10.2023 13:03
Вирішення:
Тендерна документація закупівлі складена у відповідності до вимог п.28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ» та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з роз’яснювальним листом Мінекономрозвитку від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Одним із встановлених Замовником критеріїв є наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (пп.1 п.2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначено Замовником самостійно згідно із законодавством.
Небажання учасника відповідати кваліфікаційним критеріям не є підставою для внесення змін у тендерну документацію.
Враховуючи вищенаведене, відсутні підстави у задоволенні Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено