-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) світлофорного об`єкту на перехресті вул. Сумський шлях, вул. Золочівський шлях та пл. Перемоги, м. Дергачі, Харківський район, Харківська область
закупівля відбувається відповідно до потреби та на підставі Постанови КМУ "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" №1178 від 12 жовтня 2022 року (в редакції Постанови КМУ від 12 травня 2023 року №471)
Завершена
1 762 511.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 625.11 UAH
мін. крок: 1% або 17 625.11 UAH
Період оскарження:
15.09.2023 13:23 - 20.09.2023 00:00
Скарга
Відхилено
оскарження діскваліфікації
Номер:
2f9b331aea394225849cd8f625c40980
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-15-006878-a.b3
Назва:
оскарження діскваліфікації
Скарга:
вих. №182 від 29.09.2023 р.
Найменування органу оскарження:
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету
України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері
публічних закупівель
ЄДРПОУ: 00032767
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680
тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42
Суб’єкт оскарження:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
"ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ»
04210, м. Київ, Код ЄДРПОУ 34892518
проспект В. Івасюка (Героїв Сталінграда), 12 Г, оф. 1
тел/факс: +38 044 537 28 38 е-мейл: saf-inmed@ukr.net
Замовник торгів:
Дергачівська міська рада
Код ЄДРПОУ: 04059496
Адреса: 2303, Харківська обл., м. Дергачі,
площа Перемоги, будинок 5
Телефон: +380682939848, derrada_zakupivli@ukr.net
Ідентифікатор закупiвлi:
UA-2023-09-15-006878-a
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
15 вересня 2023 року Дергачівська міська рада (далі - Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями по предмету: «Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) світлофорного об`єкту на перехресті вул. Сумський шлях, вул. Золочівський шлях та пл. Перемоги, м. Дергачі, Харківський район, Харківська область», очікувана вартість - 1 762 511,00 грн., ідентифікатор закупівлі - UA-2023-09-15-006878-a .
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС БЕЗПЕКА-РУХУ» (Скаржник).
За результатами розгляду Замовником тендерної пропозиції Скаржника, яку було визначено найбільш економічно вигідною, 26 вересня 2023 року Замовником було опубліковано Протокол № 384, відповідно до якого ТП Скаржника відхилено відповідно до пункту 2 підпункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від № 1178, учасник процедури зазначив недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку Замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей.
Протоколом №391 від 28.09.2023 р. було визнано ТОВ «ЕНЕРГО Х» переможцем закупівлі.
Рішення Замовника, оформлене Протоколом №384 від 26.09.2023р., в частині відхилення пропозиції Скаржника та рішення Замовника, оформлене протоколом 391 від 28.09.2023р. прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178), далі – Особливості, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішень Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси такої особи
І. НЕЗАКОННЕ ВІДХИЛЕННЯ ТП ТОВ «ДОРЕКС БЕЗПЕКА-РУХУ» (Скаржник)
По-перше.
Замовником не було виставлено вимоги щодо усунення невідповідностей у частині надання: акту обстеження об’єкту
Відповідно до Протоколу від 26.09.2023 року:
Тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а саме:
1) Учасником у складі тендерної пропозиції не надано акт обстеження об'єкту - під час строку, визначеного для подання тендерних пропозицій, учасник повинен обоє ’язково відвідати об 'єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті.
Так, відповідно до розділу 3 тендерної документації Інструкція з підготовки тендерної пропозиції учаснику необхідно завантажити:
- акт обстеження об'єкту - під час строку, визначеного для подання тендерних пропозицій, учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті. Огляд здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу понеділок - четвер з 08:00 год. до 17:00 год., п’ятниця з 08:00 до 15:45 год. За попередньою домовленістю або шляхом направлення офіційного листа на офіційну електронну або поштову адресу Замовника. Відповідальна особа за підписання акту – заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександр ТУРЕНКО, телефон для довідок +380987990055.
Відповідно до п. 41 Особливостей:
41. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Згідно положень пункту 43 Особливостей:
43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Учасником на виконання даної вимоги було подано лист-розяснення відповідно до умов якого: Повідомляємо що нами у період подачі пропозиції було здійснено спробу зв’язатися з Замовником для обумовлення можливості зустрічі та проведення огляду за допомогою номеру телефону який вказано, але нам не вдалось зв’язатися. Повторно, ми звернулися до Замовника письмово з метою узгодження часу обстеження та взагалі наданням нам як учаснику такої можливості, але нажаль Замовник нам такої можливості не надав. Тому у складі нашої пропозиції відсутній документ Акт обстеження об’єкту, з причин від нас незалежних. При розгляді нашої пропозиції просимо врахувати даний лист пояснення, сканкопію листа до Замовника, доказ про відправлення даного листа (додається) та те, що Замовником досить повно відображено усі технічні вимоги щодо Товару, і саме проведення чи не проведення обстеження об’єкту не спроможне ніяким чином вплинути на зміст пропозиції.
Отже, Замовник, виявивши недостовірність інформації щодо акту обстеження, повинен був розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, виправлення Скаржником інформації – надання відповідного акту обстеження, НЕ призвело б до зміни предмету закупівлі, зокрема, оскільки у такому випадку Скаржник надав би роз’яснення щодо терміну дії даного сертифікату чи надав би інший сертифікат.
Не виставивши вимогу про усунення невідповідностей, Замовник порушив вимоги пунктів 41, 43 Особливостей, внаслідок чого рішення про відхилення ТП Скаржника, оформлене Протоколом №1 від 02.03.2023р., є незаконним та ухваленим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
По-друге.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Рішенням уповноваженої особи від 18.09.2023 року були внесені зміни до Тендерної документації, та додано обов’язковість проведення обстеження об’єкту, та в подальшому надання акту обстеження об’єкту за підписом посадової особи Замовника у складі тендерної пропозиції учасника.
Тендерною документацією передбачено, що під час строку, визначеного для подання тендерних пропозицій, учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті.
Огляд здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу понеділок – четвер з 08:00 год. до 17:00 год., п’ятниця з 08:00 до 15:45 год. За попередньою домовленістю або шляхом направлення офіційного листа на офіційну електронну або поштову адресу Замовника.
Відповідальна особа за підписання акту – заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександр ТУРЕНКО, телефон для довідок +380987990055
Повідомляємо, що нами у період подачі пропозиції було здійснено спробу зв’язатися з Замовником для обумовлення можливості зустрічі та проведення огляду за допомогою номеру телефону який вказано, але нам не вдалось зв’язатися по даному номеру телефону.
Повторно, ми звернулися до Замовника письмово 21.09.2023 року з метою узгодження часу обстеження та взагалі наданням нам як учаснику такої можливості, але нажаль Замовник нам такої можливості не надав.
Лист звернення та лист пояснення знаходяться в системі у файлі під назвою - щодо обстеження.
Очевидне зловживання Замовником своїми правами полягає в наступному:
Замовник вносить зміни в умови тендерної документації щодо надання акту обстеження розуміючи, що таким чином в учасників зменшується термін на отримання такого акту та не отримавши відповідь завершиться термін на оскарження умов тендерної документації.
Отримання ж такого акту ставить в повну залежність від своєї волі.
Учасник звертається по телефону, звертався на електронну адресу Замовника, на що останній проігнорував таке прохання чим не виконав умови тендерної документації.
Більше того, Скаржник не зміг оскаржити умови тендерної документації, так, як очікував відповідь від Замовника і таким чином термін на оскарження умов сплинув
Тобто, Замовником продумана ідеально дискримінаційна схема, що направлена на перемогу тільки одного учасника.
Таким чином, вважаємо, що нами виконана умова так, як нами направлений лист та здійснено телефонні дзвінки, а у зв’язку з невиконанням Замовником своїх подальших дій, Скаржник не надав акт огляду підписаний самим Замовником, проте вчинив передбачені ТД дії.
Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника, у зв’язку з тим, що вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
Відповідно до ст.. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документаці
Вимога щодо наявності акту обстеження підписаного представником Замовника НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА ЗАКОНОДАВСТВОМ.
Отже, Замовником не висунута вимога про усунення невідповідностей, в тому числі Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
З огляду на порушення, допущені Замовником, незаконний Протокол №384 від 26.09.2023р. про відхилення ТП Скаржника підлягає скасуванню.
Щодо незаконного винесення рішення про визнання переможцем ТОВ "ЕНЕРГО Х"
Згідно ст. 29 Закону «Про публічні закупівлі» Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій
11. У разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Тобто, незаконно, безпідставно відхиливши пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ДОРЕКС БЕЗПЕКА-РУХУ" Замовник безпідставно, незаконно, порушивши процедуру торгів розглянув пропозицію наступного учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГО Х" та виніс відповідне рішення про визнання його переможцем чим порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд та відношення, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
Відповідно до положень ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Відтак, рішення Замовника про відхилення ТП Скаржника та визнання переможцем ТОВ «ЕНЕРГО Х» є незаконним, ухваленим з порушенням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, порушує права та законні інтереси Скаржника та підлягає скасуванню.
Неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника з наведених вище підстав, Замовник порушив вимоги статей 5, 31 Закону та п. 41, 43, 44 Особливостей.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозиції Скаржника, а саме – неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний і неупереджений розгляд та відношення, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника, оформлене Протоколом №384 від 26.09.2023р.
Відповідно до ч. 15 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
За попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, при цьому, суб’єкт оскарження, замовник та інший учасник процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) мають право брати участь в такому розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу і такий розгляд скарги є відкритим, усі бажаючі можуть бути присутніми на її розгляді. Особи, присутні на розгляді, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису. Резолютивна частина рішення, прийнятого органом оскарження, за результатами відкритого розгляду скарги, проголошується прилюдно.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua та на сайті НААУ https://naau.org.ua/
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо:
1.Прийняти Скаргу до розгляду.
2.Встановити наявність порушення законодавства з боку Замовника процедури закупівлі Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) світлофорного об`єкту на перехресті вул. Сумський шлях, вул. Золочівський шлях та пл. Перемоги, м. Дергачі, Харківський район, Харківська область: UA-2023-09-15-006878-a.
3. Встановити незаконність рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС БЕЗПЕКА-РУХУ» та зобов’язати замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 26.09.2023 р., оформлене протоколом № 384 про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС БЕЗПЕКА-РУХУ»
4. Встановити незаконність рішення Замовника про визнання переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПЕРТ Х" та зобов’язати замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 28.09.2023 р., оформлене протоколом № 391 про визнання переможцем відкритих торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПЕРТ Х".
Директор Євген СКОБЧЕНКО
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_Д-БР_-_АМКУ_Дергачі_Золочівський.pdf 01.10.2023 19:42
- скарга_Д-БР_-_АМКУ_Дергачі_Золочівський.pdf.asice 01.10.2023 19:42
- скарга_Д-БР_-_АМКУ_Дергачі_Золочівський.pdf.asice.zip 01.10.2023 19:42
- скарга_Д-БР_-_АМКУ_Дергачі_Золочівський_Validation_Report.pdf 01.10.2023 19:42
- рішення від 03.10.2023 № 15735.pdf 03.10.2023 17:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.10.2023 № 16244.pdf 12.10.2023 12:50
- рішення від 11.10.2023 № 16244.pdf 16.10.2023 14:23
- 15735 пояснення.pdf 04.10.2023 13:34
- Пояснення по суті скарги № 15735.doc 04.10.2023 13:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.10.2023 20:13
Дата розгляду скарги:
11.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.10.2023 17:32
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
16.10.2023 14:24
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА
Номер:
83c8c9b5f6664097a63a6bf7596dacfc
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-15-006878-a.a2
Назва:
ВИМОГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА
Вимога:
Протоколом № 384/2023 від 26.09.2023р Замовником вiдхилено тендерну пропозицiю учасника
процедури вiдкритих торгiв № UA-2023-09-15-006878-a -ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ
ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ" (ТОВ «ДОРЕКС») з пiдстави ненадання
учасником у складі тендерної пропозиції акту обстеження об’єкту - пiд час строку, визначеного
для подання тендерних пропозицiй.
Учасник ТОВ «ДОРЕКС» не погоджується з цим рішенням, та вважає що Замовник не мав
законних підстав для відхилення тендерної пропозиції.
Ненадання у складі тендерної пропозиції акту обстеження об’єкту Учасник обґрунтував,
додавши до тендерної пропозиції наступні документи:
- ЛИСТ-РОЗ’ЯСНЕННЯ ЩОДО ОБСТЕЖЕННЯ ОБ’ЄКТУ № 23 від 22.09.2023 року;
- Лист, направлений Замовнику: «Щодо можливості проведення огляду»№457 від 21.09.2023 року
- докази про відправлення даного листа Замовнику на електрону пошту (скріншоти, в яких міститься
інформація про фактичну відправку, час та адресу відправлення листа) - додаються до вимоги
Проте, дане обґрунтування не було враховане Замовником, навіть у Протоколі відхилення
немає жодного висновка щодо розгляду вищеперелічених документів Учасника та відсутня оцінка на
предмет достатності або недостатності підстав обґрунтованих Учасником.
Тендерною документацією передбачено, що під час строку, визначеного для подання тендерних
пропозицій, учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми,
що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті. Огляд здійснюється в
робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу понеділок - четвер з 08:00 год. до 17:00 год.,
п’ятниця з 08:00 до 15:45 год. За попередньою домовленістю або шляхом направлення офіційного
листа на офіційну електронну або поштову адресу Замовника. Відповідальна особа за підписання акту
– заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександр ТУРЕНКО,
телефон для довідок +380987990055
Повідомляємо що нами у період подачі пропозиції було здійснено спробу зв’язатися з
Замовником для обумовлення можливості зустрічі та проведення огляду за допомогою номеру
телефону який вказано, але нам не вдалось зв’язатися.
Повторно, ми звернулися до Замовника письмово ( Лист «Щодо можливості проведення
огляду»№457 від 21.09.2023 року) з метою узгодження часу обстеження та взагалі наданням нам як
учаснику такої можливості, але нажаль Замовник нам такої можливості не надав, не відповівши на
даний лист.
Тому у складі нашої пропозиції відсутній документ Акт обстеження об’єкту, з причин від нас
незалежних.
У складі пропозиції ТОВ «ДОРЕКС» було додано документи – роз’яснення щодо відсутності у
складі пропозиції Акту обстеження об’єкту, які Замовником не були враховані.
Крім того, попри все вище перелічене, Замовник не має законних підстав щодо відхилення
Тендерної пропозиції учасника, у зв’язку з тим, що ЗУ «Про публічні закупівлі» та Розділом 5.
«Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації до закупівлі передбачено:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено
невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у
тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує
у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних
пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі
закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі
у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією,
розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або
документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності
забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або
відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета
закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури
закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки,
виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником
процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі
тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж
один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах,
що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних
з виконанням рішення органу оскарження.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що
подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних
пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових
документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення
замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких
невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення
учасниками виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж
один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах,
що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних
з виконанням рішення органу оскарження.»-
Інформація щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі надана Замовником у
Додатку № 4 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні
характеристики предмета закупівлі». Цей додаток додатково містить перелік інформації щодо
документів які повинен надати учасник у складі тендерної прпозиції для підтвердження відповідності
тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним вимогам предмета закупівлі:
1. Гарантійний лист відповідно до Додатку №1 до Тендерної документації;
2. Інформація відповідно до Додатку №2 до Тендерної документації.,---
Тобто, зважаючи на те, що вимога щодо надання документу «Акт обстеження об’єкту»
міститься в розділі Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п 1. Зміст і спосіб
подання тендерної пропозиції, та не відноситься до документів щодо забезпечення тендерної
пропозиції, та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що
пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції
-тобто, документ Акт обстеження об’єкту не є документом забезпечення тендерної пропозиції та
не є документом що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним вимогам предмета закупівлі, а отже , - у разі відсутності або помилок в даному
документі, Замовник зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два
робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про
усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
- Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі
у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією,
розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або
документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності
забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або
відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета
закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Але, Замовником одразу було прийняте рішення про відхилення пропозиції Учасника ТОВ
«ДОРЕКС», чим порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та вимоги Тендерної
документації, та не було надано строк для усунення невідповідностей.
Враховуючи вищевикладене вимагаємо:
1) Скасувати Протокол про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Дорекс-Безпека
руху», та поновити період кваліфікації стосовно даного учасника з можливістю усунення
невідповідностей у тендерній пропозиції протягом строку визначено Законом.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 878 а.pdf 28.09.2023 18:32
- 393.pdf 29.09.2023 12:03
Дата подачі:
28.09.2023 18:32
Вирішення:
«Шановний учаснику, стосовно Вашої вимоги, замовник може повідомити Що тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів № UA-2023-09-15-006878-a – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ" відхилено з наступних підстав, передбачених підпунктом 2 пункту 44 Особливостей - не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а саме: Учасником у складі тендерної пропозиції не надано акт обстеження об'єкту - під час строку, визначеного для подання тендерних пропозицій, учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
ВИМОГА
Номер:
89fcc4ef13394b6da1d52d7a5e6bd6fa
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-15-006878-a.b1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовнику! Ми, як потенційний Учасник маємо багаторічний досвід у виконані робіт, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України, та маємо намір прийняти участь у зазначених торгах. Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення нашої тендерної пропозиції. Обґрунтування незаконності Тендерної документації, внаслідок наявності у ній дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель
. 1. Про надання акту обстеження об'єкту - під час строку, визначеного для подання тендерних пропозицій, учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження довільної форми, що має бути підтверджено підписом посадової особи замовника на такому акті. Огляд здійснюється в робочі дні (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу понеділок - четвер з 08:00 год. до 17:00 год., п’ятниця з 08:00 до 15:45 год. За попередньою домовленістю або шляхом направлення офіційного листа на офіційну електронну або поштову адресу Замовника. Відповідальна особа за підписання акту – заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександр ТУРЕНКО, телефон для довідок +380987990055. Дана вимога є дискримінаційною для нас, оскільки Замовник на власний розсуд та не залежно від Учасника може не підписати даний Документ, що підтверджує здійснення учасником обстеження об’єкта. Крім того, Замовник бажає завчасно знати про потенційних учасників тендеру та можливість корупційного зловживання (маніпуляції) з боку Замовника до Учасника. Замовник може вирішувати підписувати чи не підписувати даний документ у необхідні терміни, а саме до завершення терміну подання тендерних пропозицій). Це суперечить меті Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) та принципам проведення закупівель, зокрема, що інформація про учасників відкритих торгів розкривається лише після аукціону. Наголошуємо! Порядок звернення до Замовника стосовно роз’яснень щодо тендерної документації процедури відкритих торгів, визначено у статті 24 Закону. Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру є можливим виключно через електронну систему закупівель. Є очевидним, що вимога підписання документу, що підтверджує здійснення учасником огляду/обстеження/відвідування об’єкта щодо підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт, за закупівлею, для обстеження об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника, дозволяє встановити особу учасника та є такою, що порушує положення даної статті. Дана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує принципи та норми Закону, адже відвідування об'єкту потенційним учасником та підписання уповноваженою особою замовника документа, що підтверджує здійснення учасником огляду об’єкта до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням вищевказаного документа. Звертаємо увагу, що Замовник навмисно встановлює дискримінаційну вимогу в тендерній документації, тим самим елементарно не підписуючи учаснику документ, що підтверджує здійснення учасником обстеження об’єкта, ставлячи таким чином потенційних учасників у залежність під свою волю, оскільки саме він вирішує чи підписувати документ, що підтверджує здійснення учасником обстеження об’єкта. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо відвідування об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій – є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги, щодо надання учасником у складі пропозиції відповідного документа за підписом представника Замовника (про фактичне відвідування об’єкту), містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого акту, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нас як учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Вважаємо, що оскільки обсяги виконання робіт, технічні вимоги до предмету закупівлі є визначеними, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації. Наводимо приклади аналогічних питань, які вирішувались у АМКУ, де АМКУ визнає неправомірною, незаконною та такою що взагалі порушує увесь принцип та мету здійснення закупівель саме через публічні майданчики виключно електронні. Рішення Колегії під час розгляду аналогічного питання Підтвердженням правомірності нашої скарги є аналогічні рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема: - Рішення №23471-р/пк-пз від 18.10.2021, згідно з яким встановлено наступне: "За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати акт обстеження об’єкту, підписаний Замовником, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання (у тому числі Скаржника). Крім того, з підстав, незалежних від учасника, Замовником може бути не підписаний зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника"; - Рішення № 21058-р/пк-пз від 15.09.2021, згідно з яким встановлено наступне: «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт обстеження (огляду) об'єкту за підписом пpедстaвникa Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника»; - Рішення № 2680-р/пк-пз від 09.02.2022, згідно з яким встановлено наступне: «Замовник не обгрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги тендерної документації у наведеній редакції. За таких умов, Замовник з незалежних від учасника обставин на власний розсуд може не підписати вищезазначені акти, що в подальшому стане підставою для відхилення пропозиції учасника, що є дискримінаційними по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Отже, враховуючи вищевикладене, наполягаємо у виключенні з тендерної документації вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції акту обстеження об'єкту та вимогу щодо відвідування об’єкту у термін визначений для подачі пропозицій . У випадку ігнорування нашої вимоги ми будемо вимушені звернутися до АМКУ, до ДАСУ з метою встановлення законності під час проведення публічних закупівель, але це в першу чергу призведе до затягування строків проведення закупівлі- тому вважаємо, що це по-перше в ваших інтересах привести ТД у відповідність до законодавства, чим потім скасовувати закупівлю у зв1язку з неможливістю виправити порушення.
Також тендерна докумеентація викладена з порушеннями, а саме: Розділ 4. Подання та розкриття тендерної пропозиції, п 1.1 Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до ___.09.2023 року 00:00 год.
Згідно пункту 34 Особливостей строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж сім днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель-------- не містить дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, вимагаємо, дотримуватись умов закону, та зазначити в тендерній документації цей строк.
Також, Замовник вимагає надання:
Документи, що підтверджують наявність мобільної групи сервісної підтримки. На підтвердження вимоги Учасник має надати Гарантійний лист, що Учасник має мобільну групу сервісної підтримки з терміном обробки заявки не більше, ніж через 6 годин після поступлення такої заявки на ремонт. Лист має включати інформацію про наявністю працівників, які мають повноваження виїжджати на об’єкт, контактний номер телефону, місцезнаходження такої мобільної групи, наявність транспорту з підтверджуючими документами на такий транспорт (договір оренди або документи, що підтверджують право власності та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу). На підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, які вказані в гарантійному листі, Учасник повинен надати копії наказів про призначення на посаду або копії трудових книжок (всі сторінки, що містять записи) або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час надання послуг або копії інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у довідці.
Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю обсяг послуг, визначений Замовником в тендерній документації. Стосовно цього пункту: по перше, чим аргументує Замовник визначення терміну в 6 годин? Яким нормативно-правовим актом передбачено, що при виконання аврійно-відновілювальних робіт повинна формуватись мобільна група сервісної підтримки? Предметом закупівлі не є експлуатаційне утримання об’єкту, і Замовник не вправі вимагати наявність такої групи. По- друге- учасник заздалегідь не може визначити остаточний склад цієї групи, визначити в якому саме місті будуть знаходитись працівники під час виконання робіт, не укладає відповідних договорів оренди в місці розташування об’єкту, тому що це не передбачено Законом а Законом передбачено що усі учасники не залежно від місця розташування можуть на рівних умовах приймати участь у закупівлі. Ми. Наприклад, знаходимось від місця робіт на відстані більше ніж 1000 км, і звісно подолати таку відстань за 6 голин автомобільним транспортом неможливо, так ми є резидентами, а що тоді мовити про іноземні компанії? Ми заздалегідь не плануємо вишукувати та арендувати десь в поблизу від місця робіт склади чи офісні приміщення до того моменту як буде визначений переможець. А ви, Замовнику- цією вимогою ставите нас в невигідне становище, дискримінуєте нас як учасника посеред тих учасників хто наприклад має місце розташування на відстані від об’єкту, яку можна подолати за 6 годин.
Враховуючи вищевикладене вимагаємо внести зміни в поточну редакцію тендерної документації, виключивши із неї дискримінаційні вимоги, порушення законодавства та інші недоліки, на які вказано цією вимогою.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.09.2023 23:22
Вирішення:
«Шановний учаснику, дякуємо за Вашу вимогу. Стосовно Вашої вимоги, замовник може повідомити, що акт обстеження об’єкту та Гарантійний лист, що Учасник має мобільну групу сервісної підтримки з терміном обробки заявки не більше, ніж через 6 годин після поступлення такої заявки на ремонт передбачений не для дискримінаційних вимог Учасників та ні в якому разі не звужує коло учасників.
Стосовно Кінцевого строку подання тендерних пропозицій в тендерній документації, повідомляємо, що поля оголошення тендерної закупівлі містять інформацію з кінцевим строком подання пропозиції.
Виходячи з вище переліченого, Ваша вимога відхилена та не містить підстав, які доводять порушення Закону України «Про публічні закупівлі» та положень Особливостей».
Статус вимоги:
Відхилено