• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги щодо забезпечення дієтичним харчуванням хворих в лікувальному закладі (ДК 021:2015 - 55520000-1 Кейтерингові послуги)

Завершена

3 600 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 000.00 UAH
Період оскарження: 05.09.2023 13:36 - 10.09.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги

Номер: b21ad740458e4662b9f601ae45ed5c4f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-05-007426-a.c2
Назва: Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до п. 25 Додатку № 2 Технічні вимоги встановлена наступна вимога: «25. Учасники подають у складі пропозиції також акт (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (акт повинен бути без виявлених порушень та бути виданим у 2023 році)..» Слід зазначити, що після запровадження воєнного стану, на законодавчому рівні було введено мораторій на проведення перевірок. Так, відповідно до Постанови № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану. Тож вимога стосовно надання Акту (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти САМЕ ЗА 2023 рік є дискримінаційною та неправомірною. Вимагаємо внести відповідні зміни в тендерну документацію. В разі не задоволення нашої вимоги, ми будемо змушені звернутися з відповідною скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний Учаснику! Відповідно до п. 25 Додатку № 2 Технічні вимоги встановлена наступна вимога: «25. Учасники подають у складі пропозиції також акт (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (акт повинен бути без виявлених порушень та бути виданим у 2023 році)..» Ваше твердження «після запровадження воєнного стану, на законодавчому рівні було введено мораторій на проведення перевірок. Так, відповідно до Постанови № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану.» суперечить інформації, що міститься в Наказі від 03.01.2023 № 5 Про затвердження Переліку підстав для здійснення позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин на період воєнного стану (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0033-23#Text). Наказом від 03.01.2023 № 5 було затверджено Перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин на період воєнного стану відповідно до якого підставою для проведення заходів державного контролю, зокрема, є Подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням. На підставі вищевикладеного повідомляємо, що форма акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, що вимагається Замовником для підтвердження відповідності приміщення потенційних учасників, вимогам Законодавства був затверджений Наказом від 21.01.2022 № 143-22, тобто Скаржник, як реальний учасник ринку діяльність якого, за даними з Єдиного державного реєстру безпосередньо пов’язана з Предметом закупівлі не був обмежений в отриманні зазначених документів протягом 2023 року.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.09.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 74a8a3e8743642cd81a7574a692da875
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-05-007426-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до п. 23 Додатку № 2 Технічні вимоги встановлена наступна вимога: «23. Надати гарантійний лист, що підтверджує відсутність щодо учасника у Єдиному державному реєстрі судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua) будь-яких рішень (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі (послуг щодо забезпечення харчування, кейтерингових послуг тощо), в тому числі щодо розірвання договору та/або стягнення заборгованості з Учасника...» По-перше, дана вимога Замовника зменшує коло учасників, в закупівлі мають можливість брати участь лише учасники, стосовно яких немає в наявності у Єдиному державному реєстрі судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua) будь-яких рішень (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі (послуг щодо забезпечення харчування, кейтерингових послуг тощо), в тому числі щодо розірвання договору та/або стягнення заборгованості з учасника. По-друге, згідно з ст. 41. ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості): «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 цих особливостей; є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176); 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; 42. Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою; 2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків).» Відповідно, Особливостями не передбачена така підстава для відхилення пропозиції учасників, як наявність будь-якого рішення в реєстрі судових рішень. В третіх, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення даної вимоги – яким чином відсутність зазначених рішень стосовно учасників гарантує недопущення збоїв у постачанні готових страв та наданні неякісної послуги, а також яким чином доводить реальну спроможності учасника належним чином виконувати умови договору? Вимагаємо Замовника виключити дану вимогу з тендерної документації. Відповідно до пункту 4 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Слід зазначити, що подібна вимога вже розглядалась Антимонопольним комітетом та яку визнано такою, що порушує вимоги частини 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Тому, в разі не внесенні відповідних змін до тендерної документації, це буде розцінюватись як УМИСНЕ НЕ ВИКОНАННЯ та ігнорування Рішень Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний Учаснику! Відповідно до п. 23 Додатку № 2 Технічні вимоги встановлена вимога: «23. Надати гарантійний лист, що підтверджує відсутність щодо учасника у Єдиному державному реєстрі судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua) будь-яких рішень (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі (послуг щодо забезпечення харчування, кейтерингових послуг тощо), в тому числі щодо розірвання договору та/або стягнення заборгованості з Учасника.» Дана вимога не зменшує коло потенційних учасників, в закупівлі мають можливість приймати участь учасники, стосовно яких немає в наявності у Єдиному державному реєстрі судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua) будь-яких рішень (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі (послуг щодо забезпечення харчування, кейтерингових послуг тощо), в тому числі щодо розірвання договору та/або стягнення заборгованості з Учасника. Оскільки, предметом даних відкритих торгів з особливостями закупівлі є послуги щодо забезпечення дієтичним харчуванням хворих в лікувальному закладі (ДК 021:2015 - 55520000-1 Кейтерингові послуги), замовник повинен бути у впевнений у компетентності та спроможності Учасника-переможця надавати послуги з харчування хворих, оскільки таке харчування має свої особливості. Відповідно до інформації, що міститься на сайті уповноваженого органу дата оприлюднення Відкритих торгів з особливостями: 05 вересня 2023 13:36.Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі — Особливості). Замовник не зазначає в тендерній документації таку підставу для відхилення пропозиції учасників, як наявність будь-якого рішення в реєстрі судових рішень, тому ваше твердження є хибним. Вказана вимога не суперечить підставам для відмови в участі у відкритих торгах, встановленим пунктом 47 Особливостей, та інформації про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.09.2023 00:00