-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Лот №1 – природний газ для навчальних корпусів; Лот №2 – природний газ для гуртожитків.
Завершена
1 192 567.84
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 875.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 875.00 UAH
Період оскарження:
07.03.2018 14:16 - 18.03.2018 00:00
Вимога
Вирішена
Транспортування
Номер:
1865dd377a2b4a2abe79c423be957303
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-07-001550-c.b1
Назва:
Транспортування
Вимога:
Згідно тенденої документації Оцінка тендерної пропозиції пункт. 1 Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію "Ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до ст. 12 Закону України «Про ринок природного газу» та повинна включати до вартості ціни тендерної пропозиції вартість усіх витрат на поставку газу з урахуванням усіх платежів, які можуть бути ним понесені у ході виконання договору про закупівлю та витрат на транспортування природного газу, що підтверджується учасником процедури закупівлі шляхом надання гарантійного листа, складеному у довільній формі (завіреного печаткою та підписом уповноваженої особи учасника), в складі своєї тендерної пропозиції, при чому не включати до вартості тендерної пропозиції вартість послуг з розподілу природного газу."Вважаємо, що включення до Тендерної документації ціни газу послуг з транспортування є порушення законодавства, Законом України «Про публічні закупівлі» встановлена пряма заборона одночасно займатися такими видами господарської діяльності як постачання, транспортування і розподіл, сутністю діяльності з транспортування і розподілу є те, що дані види діяльності це є послуги.
Таким чином, виходячи з положень пункту 1 статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (Виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (Замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Тобто, послуга має споживатися замовником в процесі вчинення певної дії чи здійснення певної діяльності виконавцем, в даному випадку транспортування і розподіл. Проте, споживаючи природний газ у обсязі, споживач отримував товар – природний газ, а не послугу. Учасник, як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці, а можливість перерахувати Оператору газотранспортної системи оплату за послуги транспортування замість свого споживача не передбачена Типовим договором транспортування природного газу, затвердженим постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497. Договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, за таких умов діє лише в частині урегулювання небалансів Постачальника, про що було наведено вище.
Постачальники природного газу оплату послуг транспортування та розподілу природного газу не здійснюють, оскільки не мають договірних відносин в цій частині з Оператором ГТС/ГРМ. Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу: - встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу»; - призведе до подвійної оплати замовником послуг транспортування природного газу, оскільки оплата за такі послуги вже включена до оплати послуг розподілу, які Замовник оплачує своєму Оператору газорозподільної системи.
Відповідно, у пункті 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у пункті 22 – робіт, у пункті 32 – товарів. У пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром. Як наслідок, жоден постачальник природного газу не має можливості включати до ціни природного газу, як товару вартість його транспортування.
Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу».
Тому, пропонуємо привести тендерну документацію у відповідність до приписів законодавства України та виключити положення, що до ціни товару Учасника мають входити витрати на транспортування.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол про внесення змін.pdf 12.03.2018 13:11
Дата подачі:
07.03.2018 14:33
Вирішення:
Згідно протоколу засідання тендерного комітету Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького від 12.03.2018 року, протокол № 10/2 внесено зміни до тендерної документації по процедурі відкритих торгів на закупівлю товару ДК 021:2015: 09120000-6 Газове паливо (Природний газ) (Лот № 1 – природний газ для навчальних корпусів; Лот № 2 – природний газ для гуртожитків), а саме: розділ Оцінка тендерної пропозиції, пункт 1. Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію.
Статус вимоги:
Задоволено