-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 – 90910000-9, Послуги з прибирання (Послуги з прибирання приміщень)
Торги відмінено
1 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 11 000.00 UAH
Період оскарження:
01.09.2023 16:22 - 22.09.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
59adff1dd621467bbd37f29b37d0f73e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-01-009353-a.b3
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник! У тендерній документації вами встановлені такі вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), (зокрема, - недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель), норми частини третьої статті 5 Закону та положення частини четвертої статті 22 Закону, що призвело до порушення норм законодавства.
Вважаємо, що дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають взяти участь у Процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є наступні умови тендерної документації (надалі – Документація).
Відповідно до тендерної документації, а саме Додаток 4 Замовником зазначено наступне: Учасник повинен здійснити попередній огляд об’єктів Замовника. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист, що оглянув та під час огляду ознайомився з приміщеннями, де мають надаватися послуги, які зазначені у Додатку № 4 до тендерної документації та отримав всю необхідну інформацію та дані для остаточного розрахунку ціни своєї тендерної пропозиції. Дана вимога встановлюється з метою, щоб учасник міг отримати всю необхідну інформацію та дані для остаточного розрахунку ціни своєї тендерної пропозиції, та в подальшому за для уникнення збільшення суми договору чи невиконання певних умов технічного завдання після підписання договору надання послуг, через не точні розрахунки, які можуть виникнути в учасника. По-перше, не зрозуміло для чого взагалі здійснювати виїзд представника Учасника на місце надання послуг. Задачею Замовника є доступно та зрозуміло сформулювати положення тендерної документації, у тому числі, згідно з ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зазначити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Статтею 23 Закону встановлені вимоги змісту технічної специфікації. Тобто технічне завдання має бути викладено в тендерній документації таким чином, щоб кожний потенційний учасник, прочитавши їх, склав уявлення щодо обсягів надання послуг, що закуповуються, їх технічних та якісних характеристик, особливостей надання таких послуг, тощо.
По-друге, попередній виїзд представника Учасника на місце надання послуг, передбачає й спілкування та зустрічі представників учасників із представниками Замовника. Це може призвести до зловживань з боку Замовника, які можуть містити ознаки корупційних правопорушень (наприклад вимагати винагороду в будь-якій формі за сприяння в позитивному результаті розгляду пропозиції такого учасника), а також порушення положень Законів України «Про захист економічної конкуренції» та «Про публічні закупівлі». Зокрема, встановлені статтею 5 Закону такі принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, що вимога щодо надання акту про огляд об’єкту в період до проведення аукціону є дискримінаційною та додана з метою дискримінації небажаних учасників. На підставі зазначеного вимагаємо виключити дану вимогу з Документації.
Учасник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі виконати договір за результатами Процедури закупівлі. Разом з цим, Замовник умисно вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та в результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси Учасника.
У зв’язку з викладеним вище, вимагаємо Замовника внести зміни до Документації в цій частині з метою усунення неправомірних, таких що не відповідають нормам Закону, обмежуючих конкуренцію та дискримінаційних вимог.
Звертаємо вашу увагу, що аналогічна ситуація вже була предметом розгляду Постійно діючої адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення наступної процедури закупівлі: ідентифікатор закупівлі:UA-2021-01-04-000377-b.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ТЕХНОХОЛДИНГ-БЕЗПЕКИ" від 15 січня 2021 № UA-2021-01-04-000377-b.c3 щодо аналогічної ситуації, втановила:
«Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Ми розуміємо, що звернення з вимогою можуть не дати належних очікуваних результатів, тому в залежності від результатів розгляду нашої вимоги, в порядку громадського контролю (стаття 9 Закону України «Про публічні закупівлі») зможемо проінформувати відповідні правоохоронні, аудиторські органи контролю, які зможуть провести моніторинг Вашої закупівлі та надати відповідну правову оцінку очевидним діям Замовника і окремо діям уповноваженої особи Замовника, яка на підставі статі 38 несе персональну відповідальність за прийняте нею рішення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.09.2023 15:22
Вирішення:
За результатами розгляду вашої вимоги до тендерної документації та додатків будуть внесені зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
d285af5381834f38a98d5abef163c627
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-01-009353-a.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Ви в Додатку 3 до проекту Договору в калькуляції зазначаєте надати місячну суму з квітня по грудень 2023 року , що є грубою помилкою. Просимо виправити даний Додаток 3 до проекту договору та привести його у відповідність. Також у Додатку 4 до проекту Договору Ви зазначаєте лише 4 адреси, що також не відповідає умовам тендерної документації. Окрім того, правильно було б даний додаток заповнювати на етапі підписання договору. Адже кількість в перелік працівників ми надаємо у відповідних документах тендерної пропозиції. Просимо внести відповідні зміни. Так як в майбутньому це може бути підставою для скасування закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.09.2023 15:18
Вирішення:
За результатами розгляду вашої вимоги до тендерної документації та додатків будуть внесені зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
попередній огляд об’єктів
Номер:
98500005aaab44d890c048b2388473d9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-01-009353-a.a1
Назва:
попередній огляд об’єктів
Вимога:
Замовник зазначає у Додатку 4 до Тендерної документації наступне:
«Учасник повинен здійснити попередній огляд об’єктів Замовника. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист, що оглянув та під час огляду ознайомився з приміщеннями, де мають надаватися послуги, які зазначені у Додатку № 4 до тендерної документації та отримав всю необхідну інформацію та дані для остаточного розрахунку ціни своєї тендерної пропозиції. …»
Огляд об'єкту потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги, щодо надання учасником Гарантійного листа з результатами обстеження об’єкта, підписаного учасником та Замовником до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника. Вимагаємо прибрати дану вимогу !
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.09.2023 12:55
Вирішення:
Дана вимога встановлена, щоб учасник для себе оглянув обєкти для точного розрахунку ціни тендерної пропозиції, щоб в подальшому не допустити помилок в розрахунках та спотворення ціни пропозиції учасника. Довідка, що вимагається не потребує підпису представників Замовника, що не призводить до порушення закупівельного законодавства.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.09.2023 15:04