• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

електрична енергія Поліський лісовий офіс

Електрична енергія Поліський лісовий офіс (ДК 021:2015: 09310000-5 електрична енергія)

Торги відмінено

119 692 933.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600 000.00 UAH
Період оскарження: 14.08.2023 19:06 - 25.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 0e7a9c747a9f41daa2d9095f6b019f97
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-14-017726-a.b3
Назва: Скарга
Скарга:
на незаконне відхилення пропозиції
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.09.2023 14:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.10.2023 21:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПРОТОКОЛ № 1141 РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ 02 листопада 2023 р. м. Київ 11.10.2023 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 05.10.2023 № 15931-р/пк-пз (надалі – Рішення) за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «"ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» від 22 вересня 2023 № UA-2023-08-14-017726-a.b3 щодо проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 09310000-5 електричної енергії (електричної енергії Поліський лісовий офіс) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2023-08-14-017726-a від 14.08.2023 р.). Вказаним Рішенням ДП «Ліси України» було зобов’язано скасувати рішення № 839 від 19.09.2023 р. про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» за процедурою закупівлі — «електрична енергія Поліський лісовий офіс», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-08-14-017726-a. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Зважаючи на викладене, з метою виконання Рішення, керуючись статтями 11 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа вирішила: 1. Скасувати рішення № 839 від 19.09.2023 р. про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» за процедурою закупівлі — «електрична енергія Поліський лісовий офіс», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-08-14-017726-a. 2. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом. Уповноважена особа _______________ Т.В. Мельник
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380675380454 gasenergo2019@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/
Вимога
Є відповідь

Щодо відхилення тендерної пропозиції

Номер: 4d24c21e22174e2392f87287e4b662dc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-14-017726-a.a2
Назва: Щодо відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до п. 43 Особливостей: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. По перше, додаток 5 до тендерної документації не належить ні до банківської гарантії, ні до технічних документів. Це Розрахунок ціни пропозиції, який Учасник надає на власний розсуд. І , в разі допущення помилки в ньому - підлягає виправленню. Проте ви даної можливості нам не надали. По друге, у додатку 5 вказано: Вартість за одиницю без ПДВ обчислюється за формулою: Ц_0+Т^пер+Т^р+Ц_послуг; де, Ц_0-вартістьелетричноїенергії як товару в структуріціни за одиницюелектричноїенергії,грн/кВт*год; Т^пер- тариф на послуги з передачіелектричноїенергії, установлений Національноюкомісією, щоздійснюєдержавнерегулювання у сферах енергетики та комунальнихпослуг, грн/кВт*год; Т^р- тариф на послуги з розподілуелектричноїенергії, установлений Національноюкомісією, щоздійснюєдержавнерегулювання у сферах енергетики та комунальнихпослуг, грн/кВт*год; Ц_послуг- цінапослугпостачальникаелектричноїенергії, безпосередньопов’язаних з забезпеченнямпостачанняелектроенергіїспоживачу та включає у тому числіризикиелектропостачальникаповязані з виконанням умов договору, грн В даному додатку немає прив’язки до жодного нормативно акту, сайту чи будь якої іншої відкритої інформації. Незрозумілим вважається той факт що ви відхиляєте пропозицію з посиланням на сайт https://www.oree.com.ua Ціноутворення це вутрішній процес фірми. Так як у вимогах документації не було жодних умов - ви не вправі відхиляти з даної підстави нашу тендерну пропозицію. Більше того, на аукціоні було пониження цін і пройшов певний час. Тому розрахунок ціни так чи інакше буде іншим тепер. Просимо скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції і завершити процедуру у встановленому законом порядку. В протилежному разі будемо змушені звернутись за захистом своїх прав Антимонопольного комітету України.
Вирішення: ПРОТОКОЛ № 879 РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ 22 вересня 2023 р. м. Київ 19.09.2023 року уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано вимогу надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» (надалі – ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД») умовам тендерної документації стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 09310000-5 електричної енергії (електричної енергії Поліський лісовий офіс) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2023-08-14-017726-a). Уповноважена особа детально опрацювала тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» та в процесі розгляду звернення виявила наступне. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» до основних принципів здійснення публічних закупівель належать, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з абзацом 2 пункту 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (надалі – Особливості) у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Абзацом 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей. Так, пунктом 3.1.4 розділу І додатку 1 до тендерної документації передбачено необхідність надання у складі тендерної пропозиції розрахунку ціни пропозиції, складеного учасником за формою наведеною у Додатку 5 до тендерної документації. Додатком 5 до тендерної документації передбачено форму розрахунку ціни пропозиції, а саме: Розрахунок ціни пропозиції Найменування відокремленого структурного підрозділу (філіії) Замовника Кількість (кВт*год) Ц0 Тпе Тр Цпослуг Вартість за одиницю без ПДВ (грн.) Всього без ПДВ (грн.) Всього без ПДВ ПДВ-20% Разом з ПДВ Вартість за одиницю без ПДВ обчислюється за формулою: Ц0+Тпер +Тр+Цпослуг; де, Ц0- вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії, грн/кВт*год; Тпер- тариф на послуги з передачі електричної енергії, установлений Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, грн/кВт*год; Тр- тариф на послуги з розподілу електричної енергії, установлений Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, грн/кВт*год; Цпослуг- ціна послуг постачальника електричної енергії, безпосередньо пов’язаних з забезпеченням постачання електроенергії споживачу та включає у тому числі ризики електропостачальника пов’язані з виконанням умов договору, грн. Відповідно до інформації, оприлюдненої на вебсайті ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua/): 1. Середньозважена ціна РДН у липні 2023 року становила 3,66987 грн за кВт*год; 2. Середньозважена ціна РДН станом на 25.08.2023 (день подання тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД") - 4,34017 грн за кВт*год; 3. Середньозважена ціна РДН за період 01.08.2023-25.08.2023 - 4,13338 грн за кВт*год; 4. Середньозважена ціна РДН у серпні 2023 року - 4,16223 грн за кВт*год; 5. Середньозважена ціна РДН за перший тиждень вересня 2023 року - 3,871.69 грн за кВт*год. Слід зазначити, що у листі Мінекономрозвитку від 14.08.2019 № 2019 № 3304-04/33869-06 «Щодо зміни ціни у договорах постачання електричної енергії» зазначено, що згідно із частиною шостою статті 67 Закону України «Про ринок електричної енергії» відповідно до правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку результатами торгів оприлюднюються ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники, що можуть використовуватися як орієнтир (індикатор) для укладення правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії. Оприлюднення результатів торгів на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» забезпечує ДП «Оператор ринку» на своєму вебсайті (https://www.oree.com.ua/). Отже, Додаток 5 до ТД передбачає відображення учасниками деталізацію на складові їх ціни, один з яких, а саме «ціна послуг постачальника електричної енергії» (Цпослуг), переноситься у договір про закупівлю, є фіксованим та буде використовуватись під час розрахунків по такому договору. Всі інші складові ціни, зазначені у Розрахунку ціни пропозиції (Додаток 5 до тендерної документації) будуть переглядаються щомісячно, відповідно до формульного ціноутворення, визначеного проєктом Договору (додаток 4 до тендерної документації), а саме: «Нова ціна за одиницю товару розраховується щомісяця, починаючи з першого місяця постачання за формулою: Ц_m=Ц_0д х (СжЦ_m)/(СжЦ_0 д)+Т^пер+Т^р+Цп+ПДВ, де Цm – нова ціна за одиницю електричної енергії, грн./кВт*год; Ц0д – середньозважена ціна на ринку «на добу наперед» (далі – РДН) на дату укладення Договору або останньої Додаткової угоди про зміну ціни за одиницю товару, без урахування вартості послуг Постачальника, пов’язаних з постачанням електричної енергії, регульованих тарифів та ПДВ, грн./кВт*год. СжЦm – середньозважена ціна на РДН за місяць у якому змінюється ціна за одиницю електричної енергії, грн./МВт*год; СжЦ0д - середньозважена ціна на РДН за місяць, у якому укладено Договір або останню Додаткову угоду про зміну ціни за одиницю товару, грн./МВт*год; Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, установлений Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), грн./кВт*год; Тр – тариф на послуги з розподілу електричної енергії, установлений НКРЕКП, грн./кВт*год; Цп – ціна послуг Постачальника.» Як у Розрахунку ціни пропозиції (Додаток 5 до тендерної документації) так і у проєкті Договору (Додаток 4 до тендерної документації) передбачено показники, якими визначається вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії без врахування тарифів, податків та ціни послуг постачальника (у Розрахунку ціни пропозиції - Ц0; у проєкті Договору - Ц0д). При цьому Замовником під час розрахунку очікуваної вартості закупівлі та ціни електричної енергії для постачальників використав показник середньозваженої ціни на ринку «на добу наперед» (РДН) та визначив відповідний алгоритм визначення ціни щомісяця у проєкті Договору, що є додатком до тендерної документації. Проте, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції зазначив у документі «Розрахунок ціни пропозиції» інформацію, а саме показник Ц0 (вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії) у розмірі 3,36347 грн за кВт*год та 3,58324 грн за кВт*год (для різних філій Замовника). За результатами проведеного Замовником аналізу зазначеної у складі тендерної пропозиції вказаної інформації та її порівняння із оприлюдненими результатами торгів на ринку «на добу наперед» відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на відповідному вебсайті ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua/) встановлено недостовірність такої інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів з огляду на наступне. По-перше, зазначена у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії суттєво є меншою за фактичну середньозважену ціну РДН на ринку «на добу наперед» за останні звітні періоди до подачі відповідної тендерної пропозиції учасника, що фактично спотворює конкуренцію під час організації та проведенні закупівлі Замовником. Зокрема, алгоритмом розрахунку ціни пропозиції, що складена учасником за формою наведеною у Додатку 5 до тендерної документації, передбачено пряму кореляцію між показниками Ц0 та Цпослуг, а саме якщо показник Ц0 зменшується то пропорційно збільшується показник Цпослуг , решта показників залишаються незмінними та визначаються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Таким чином, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» зазначивши у складі тендерної пропозиції недостовірну інформацію щодо вартості електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії збільшив розмір власного доходу (ціни послуг Постачальника) усвідомлюючи неможливість фактичного постачання електричної енергії за запропонованою вартістю та з метою нанесення збитків (понесення додаткових витрат) Замовником. По-друге, за результатами аналізу тендерних пропозицій інших учасників відповідної процедури закупівлі встановлено достовірність зазначення ними аналогічного показника вартості електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії. Так, ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» подав свою пропозицію 25.08.2023 та під час заповнення Розрахунку ціни пропозиції, використав ринкову ціну електричної енергії як товару (Ц0) на рівні - 4,13 грн за кВт*год (середньозважена ціна РДН за 25 днів серпня 2023 року), як результат ціна послуг Постачальника (Цпослуг) визначена на рівні 0,21384 грн за кВт*год, що в 4 рази є меншою за аналогічний показник наведений у тендерній пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД». При цьому остаточна цінова пропозиція ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» є меншою аналогічної ціни ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» лише на 0,06 %. Тобто при майже ідентичних значеннях остаточних цінових пропозицій за результатами аукціону ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» за рахунок зазначення недостовірної інформації щодо вартості електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії мав на меті отримати в рази більше доходу (за рахунок штучного збільшення показника ціни послуг Постачальника) ніж його конкурент, який подав найбільш економічно вигідну цінову пропозицію. Крім цього, ТОВ «ХАЙАТ ЕСТЕЙТ» під час подання своєї тендерної пропозиції, використав обґрунтовану ринкову вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії (Цо) на рівні - 3,66 грн за кВт*год (середньозважена ціна РДН у липні 2023 року). По-третє, у разі укладення за результатами відповідної процедури закупівлі Замовником договору з ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» буде порушено основні принципи закупівель, в тому числі за рахунок здійснення таким учасником недобросовісної конкуренції серед всіх учасників закупівлі, а також не досягнення Замовником максимальної економії та ефективності використання державних коштів. Отже, ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" є єдиним учасником відповідної процедури закупівлі яким подано недостовірну інформацію щодо вартості електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії, що є суттєвим під час визначення результатів таких відкритих торгів та призведе до завдання збитків Замовнику. З огляду на зазначене, тендерна пропозиція ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" підлягала відхиленню на підставі абзацу 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Отже, пропозиція ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» підлягала відхиленню на підставі абзацу 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей. Варто зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі, коли учасник процедури закупівлі, зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Отже, Особливостями встановлена норма, яка не передбачає надання учасникам 24 години на виправлення виявлених після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей. Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД». Зважаючи на викладене та керуючись статтею 11 Закону, а також п. 51 Особливостей, уповноважена особа вирішила: 1. Надати відповідь на вимогу наступного змісту: «Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» до основних принципів здійснення публічних закупівель належать, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з абзацом 2 пункту 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (надалі – Особливості) у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Абзацом 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей. Так, пунктом 3.1.4 розділу І додатку 1 до тендерної документації передбачено необхідність надання у складі тендерної пропозиції розрахунку ціни пропозиції, складеного учасником за формою наведеною у Додатку 5 до тендерної документації. Додатком 5 до тендерної документації передбачено форму розрахунку ціни пропозиції, а саме: Розрахунок ціни пропозиції Найменування відокремленого структурного підрозділу (філіії) Замовника Кількість (кВт*год) Ц0 Тпе Тр Цпослуг Вартість за одиницю без ПДВ (грн.) Всього без ПДВ (грн.) Всього без ПДВ ПДВ-20% Разом з ПДВ Вартість за одиницю без ПДВ обчислюється за формулою: Ц0+Тпер +Тр+Цпослуг; де, Ц0- вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії, грн/кВт*год; Тпер- тариф на послуги з передачі електричної енергії, установлений Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, грн/кВт*год; Тр- тариф на послуги з розподілу електричної енергії, установлений Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, грн/кВт*год; Цпослуг- ціна послуг постачальника електричної енергії, безпосередньо пов’язаних з забезпеченням постачання електроенергії споживачу та включає у тому числі ризики електропостачальника пов’язані з виконанням умов договору, грн. Відповідно до інформації, оприлюдненої на вебсайті ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua/): 1. Середньозважена ціна РДН у липні 2023 року становила 3,66987 грн за кВт*год; 2. Середньозважена ціна РДН станом на 25.08.2023 (день подання тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД") - 4,34017 грн за кВт*год; 3. Середньозважена ціна РДН за період 01.08.2023-25.08.2023 - 4,13338 грн за кВт*год; 4. Середньозважена ціна РДН у серпні 2023 року - 4,16223 грн за кВт*год; 5. Середньозважена ціна РДН за перший тиждень вересня 2023 року - 3,871.69 грн за кВт*год. Слід зазначити, що у листі Мінекономрозвитку від 14.08.2019 № 2019 № 3304-04/33869-06 «Щодо зміни ціни у договорах постачання електричної енергії» зазначено, що згідно із частиною шостою статті 67 Закону України «Про ринок електричної енергії» відповідно до правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку результатами торгів оприлюднюються ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники, що можуть використовуватися як орієнтир (індикатор) для укладення правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії. Оприлюднення результатів торгів на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» забезпечує ДП «Оператор ринку» на своєму вебсайті (https://www.oree.com.ua/). Отже, Додаток 5 до ТД передбачає відображення учасниками деталізацію на складові їх ціни, один з яких, а саме «ціна послуг постачальника електричної енергії» (Цпослуг), переноситься у договір про закупівлю, є фіксованим та буде використовуватись під час розрахунків по такому договору. Всі інші складові ціни, зазначені у Розрахунку ціни пропозиції (Додаток 5 до тендерної документації) будуть переглядаються щомісячно, відповідно до формульного ціноутворення, визначеного проєктом Договору (додаток 4 до тендерної документації), а саме: «Нова ціна за одиницю товару розраховується щомісяця, починаючи з першого місяця постачання за формулою: Ц_m=Ц_0д х (СжЦ_m)/(СжЦ_0 д)+Т^пер+Т^р+Цп+ПДВ, де Цm – нова ціна за одиницю електричної енергії, грн./кВт*год; Ц0д – середньозважена ціна на ринку «на добу наперед» (далі – РДН) на дату укладення Договору або останньої Додаткової угоди про зміну ціни за одиницю товару, без урахування вартості послуг Постачальника, пов’язаних з постачанням електричної енергії, регульованих тарифів та ПДВ, грн./кВт*год. СжЦm – середньозважена ціна на РДН за місяць у якому змінюється ціна за одиницю електричної енергії, грн./МВт*год; СжЦ0д - середньозважена ціна на РДН за місяць, у якому укладено Договір або останню Додаткову угоду про зміну ціни за одиницю товару, грн./МВт*год; Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, установлений Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), грн./кВт*год; Тр – тариф на послуги з розподілу електричної енергії, установлений НКРЕКП, грн./кВт*год; Цп – ціна послуг Постачальника.» Як у Розрахунку ціни пропозиції (Додаток 5 до тендерної документації) так і у проєкті Договору (Додаток 4 до тендерної документації) передбачено показники, якими визначається вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії без врахування тарифів, податків та ціни послуг постачальника (у Розрахунку ціни пропозиції - Ц0; у проєкті Договору - Ц0д). При цьому Замовником під час розрахунку очікуваної вартості закупівлі та ціни електричної енергії для постачальників використав показник середньозваженої ціни на ринку «на добу наперед» (РДН) та визначив відповідний алгоритм визначення ціни щомісяця у проєкті Договору, що є додатком до тендерної документації. Проте, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції зазначив у документі «Розрахунок ціни пропозиції» інформацію, а саме показник Ц0 (вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії) у розмірі 3,36347 грн за кВт*год та 3,58324 грн за кВт*год (для різних філій Замовника). За результатами проведеного Замовником аналізу зазначеної у складі тендерної пропозиції вказаної інформації та її порівняння із оприлюдненими результатами торгів на ринку «на добу наперед» відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на відповідному вебсайті ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua/) встановлено недостовірність такої інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів з огляду на наступне. По-перше, зазначена у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії суттєво є меншою за фактичну середньозважену ціну РДН на ринку «на добу наперед» за останні звітні періоди до подачі відповідної тендерної пропозиції учасника, що фактично спотворює конкуренцію під час організації та проведенні закупівлі Замовником. Зокрема, алгоритмом розрахунку ціни пропозиції, що складена учасником за формою наведеною у Додатку 5 до тендерної документації, передбачено пряму кореляцію між показниками Ц0 та Цпослуг, а саме якщо показник Ц0 зменшується то пропорційно збільшується показник Цпослуг , решта показників залишаються незмінними та визначаються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Таким чином, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» зазначивши у складі тендерної пропозиції недостовірну інформацію щодо вартості електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії збільшив розмір власного доходу (ціни послуг Постачальника) усвідомлюючи неможливість фактичного постачання електричної енергії за запропонованою вартістю та з метою нанесення збитків (понесення додаткових витрат) Замовником. По-друге, за результатами аналізу тендерних пропозицій інших учасників відповідної процедури закупівлі встановлено достовірність зазначення ними аналогічного показника вартості електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії. Так, ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» подав свою пропозицію 25.08.2023 та під час заповнення Розрахунку ціни пропозиції, використав ринкову ціну електричної енергії як товару (Ц0) на рівні - 4,13 грн за кВт*год (середньозважена ціна РДН за 25 днів серпня 2023 року), як результат ціна послуг Постачальника (Цпослуг) визначена на рівні 0,21384 грн за кВт*год, що в 4 рази є меншою за аналогічний показник наведений у тендерній пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД». При цьому остаточна цінова пропозиція ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» є меншою аналогічної ціни ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» лише на 0,06 %. Тобто при майже ідентичних значеннях остаточних цінових пропозицій за результатами аукціону ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» за рахунок зазначення недостовірної інформації щодо вартості електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії мав на меті отримати в рази більше доходу (за рахунок штучного збільшення показника ціни послуг Постачальника) ніж його конкурент, який подав найбільш економічно вигідну цінову пропозицію. Крім цього, ТОВ «ХАЙАТ ЕСТЕЙТ» під час подання своєї тендерної пропозиції, використав обґрунтовану ринкову вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії (Цо) на рівні - 3,66 грн за кВт*год (середньозважена ціна РДН у липні 2023 року). По-третє, у разі укладення за результатами відповідної процедури закупівлі Замовником договору з ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» буде порушено основні принципи закупівель, в тому числі за рахунок здійснення таким учасником недобросовісної конкуренції серед всіх учасників закупівлі, а також не досягнення Замовником максимальної економії та ефективності використання державних коштів. Отже, ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" є єдиним учасником відповідної процедури закупівлі яким подано недостовірну інформацію щодо вартості електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії, що є суттєвим під час визначення результатів таких відкритих торгів та призведе до завдання збитків Замовнику. З огляду на зазначене, тендерна пропозиція ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" підлягала відхиленню на підставі абзацу 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Отже, пропозиція ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» підлягала відхиленню на підставі абзацу 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей. Варто зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі, коли учасник процедури закупівлі, зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Отже, Особливостями встановлена норма, яка не передбачає надання учасникам 24 години на виправлення виявлених після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей. Враховуючи викладене, у замовника відсутні підстави для скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».». 2. Забезпечити оприлюднення відповіді на вимогу в електронній системі закупівель у встановленому Законом порядку. Уповноважена особа _______________ В.М. Цимбалюк
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 559f6e6a2e9f450ba02d94d49d3cf3ee
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-14-017726-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією Вами передбачено надання учасниками документів відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, Розділу 1 «п.1.2 Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». «пп. 1.2.2 На підтвердження обсягу річного доходу (виручки) учасник повинен надати копію фінансової звітності за 2022 рік» Дана вимога є дискримінаційною тому що у 2022 році 24 лютого почалася військова агресія рф проти України. В зв’язку з чим значно знизились обсяги промислового виробництва та споживання електричної енергії що відобразилось на фінансових результатах великої кількості підприємств постачальників електричної енергії з негативної сторони. У першому кварталі та першому півріччі 2023 р. ці результати значно покращились що відображає більш реальну картину фінансової спроможності яка підтверджується фінансовою звітністю підприємств постачальників електричної енергії станом на сьогоднішній день. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо відмінити цю дискримінаційну вимогу що не дає можливості прийняти участь великій кількості постачальників електричної енергії котрі покращили свої результати у першому півріччі 2023 р. та викласти пп 1.2.2 , п.1.2, Розділу 1, Додатку 1 до тендерної документації в такому вигляді: «1.2.2. На підтвердження обсягу річного доходу (виручки) учасник повинен надати копію фінансової звітності за перше півріччя 2023 року». Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Вирішення: Відповідно до підпунктів 1.2.1. та 1.2.2. пунктів 1.2. Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації обсягу річного доходу (виручки) учасника повинен становити не менше 100% очікуваної вартості предмета закупівлі. На підтвердження обсягу річного доходу (виручки) учасник повинен надати копію фінансової звітності за 2022 рік. Згідно пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Виходячи з положень абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відповідно до частини 3 статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Враховуючи вищенаведене, керуючись роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 р., при обранні кваліфікаційного критерію фінансова спроможності замовник повинен вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Нормами Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено можливості надання фінансової звітності за квартал або півріччя поточного року в якості підтвердження кваліфікаційного критерію фінансової спроможності вимагати від учасників торгів. Отже, враховуючи викладене тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства не потребує внесення змін в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено