• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт даху Синевирського закладу дошкільної освіти №1 Синевирської сільської ради за адресою: с.Синевир, 937, Хустського району, Закарпатської області

Завершена

1 801 265.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 006.33 UAH
Період оскарження: 04.08.2023 09:53 - 11.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на неправомірне рішення Замовника

Номер: 413810c0871143f48ab9786f22a73f1a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-04-001416-a.c2
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника
Скарга:
Ознайомившись з Протоколом відхилення Скаржник прийшов до наступного висновку: рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним, необґрунтованим, неправомірним та таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Даним рішенням порушено права та законні інтереси Скаржника. Це підтверджується нижченаведеним. 1. Що стосується самої суті протоколу відхилення: Кошторис у класичному визначенні являє собою план майбутніх витрат і вступів матеріальних ресурсів і коштів підприємств, установ, різних організацій. Якщо подивитися на найпростіший будівельний кошторис - локальний, то його можна подумки розбити на дві частини, які якоюсь мірою залежать один від одної. Ліва частина кошторису містить описову частину, у якій представлене обґрунтування (шифр норми) і перелік робіт і витрат, необхідних при виконанні будівельних, ремонтно-будівельних, монтажних, пусконалагоджувальних робіт. У цій половині також вказуються одиниці виміру (маса, штуки, метри, комплекти та інші фізичні параметри). Від шифру норм залежить розцінка будівельної роботи в подальшому та включення необхідних матеріалів відповідно. До локальних кошторисів складаються Відомості ресурсів, які містять дані: трудомісткість і середній розряд робіт, нормативна потреба в матеріально-технічних ресурсах в фізичних одиницях вимірювання, вартість одиниці вимірювання трудових та матеріально-технічних ресурсів. Початкова інформація для кошторисного програмного комплексу складає так звану інформаційну модель вартості будівництва. У ній для усіх локальних кошторисів будівництва вказані шифри застосованих кошторисних норм, задані відповідні кількості робіт і витрат, уточнені нормативні витрати ресурсів застосованих норм, приведені поточні відпускні ціни усіх ресурсів і дані для розрахунку транспортних і заготівельноскладських витрат. При оцінці будівельних робіт і визначенні вартості проєкту важливо враховувати багато різних факторів. Розцінки можуть значно варіюватися в залежності від різних чинників, в тому числі шифру кошторисних норм, які впливають на процес будівництва та вартість матеріалів і робочої сили. Розроблення Замовником детального технічного завдання і проєктних документів сприяє уточненню обсягу робіт і уникненню невідповідностей з інвесторським кошторисом, який відповідно до пункту 7 Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва затвердженого Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 25 червня 2021 року № 162 розробляється з метою планування капітальних вкладень, фінансування будівництва та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Варто звернути увагу на те, що замовником при розробці технічного завдання на виконання робіт: Капітальний ремонт даху Синевирського закладу дошкільної освіти №1 Синевирської сільської ради за адресою: с.Синевир, 937, Хустського району, Закарпатської області (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) було взято за основу дефектний акт, який містить виключно перелік видів робіт, необхідних для виконання та їх обсяги безпосередньо. У вказаному дефектному акті відсутнє обґрунтування (шифр норми), що в свою чергу унеможливлює конкретизацію розцінок будівельних робіт та використання чітко встановлених матеріалів. Жодних інших документів, на основі яких Скаржник мав би розробити кошторис, Замовником в складі тендерної документації не надано. Також зазначаємо, що при розробленні тендерної пропозиції Скаржника, в тому числі і кошторисної частини такої пропозиції, останній не мав доступу та можливості ознайомитися з інвесторським кошторисом Замовника. Всі потенційні учасники володіли лише тою загальнодоступною інформацією, що міститься в електронній системі закупівель. Відтак, відсутність конкретики щодо шифру застосованих кошторисних норм з боку Замовника, дало можливість Скаржнику варіювати у виборі розцінок будівельних робіт та відповідно матеріалів до них. Згідно чинних кошторисних норм та національних (державних) стандартів є декілька варіантів розцінок, а так як тендерна документація Замовника не містить жодних вимог щодо застосування конкретної розцінки, Скаржником було застосовану ту, яка найбільш прийнятна для нього по ціні та якості. Відповідно до Додатку 5 до тендерної документації Замовника: будь-які посилання в технічних, якісних та кількісних характеристиках на технічні регламенти та умови, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, передбачає можливість включення Учасником еквівалентів зазначених позицій, тобто вважається, що технічні вимоги по кожній позиції містять вираз «або еквівалент». При цьому, запропонований еквівалент за технічними, функціональними та якісними характеристиками повинен відповідати вказаному замовником товару або мати кращі характеристики та виконувати призначення, визначене технічною документацією. ДСТУ EN62305:2012 «Блискавкозахист», який введений в дію як національний стандарт від 01.08.2012 року згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 640 від 28.05.2012 року містить типовий перелік матеріалів, необхідних для виконання робіт з блискавкозахисту. У вказаному ДСТУ пропонуються до використання різні варіанти матеріалів та конструкцій на вибір, тобто, перелік матеріальних ресурсів, що вказаний Замовником в протоколі відхилення не є вичерпним та містить безліч аналогів, в залежності від типу та матеріалу даху, його конструкції та товщини, методів виконання робіт, місця розташування об’єкта будівництва тощо. Кожен з таких матеріалів є взаємозамінним, або необов’язковим враховуючи різну специфіку (методи) виконання вказаних робіт, що в свою чергу жодним чином не впливає на якість виконання робіт. В складі тендерної пропозиції Скаржника міститься документ Відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-02 на блискавкозахист (файл: ДЦ.pdf, ДЦ.pdf.p7s, що додаються) в якому зазначені всі необхідні матеріали для належного виконання вказаної роботи, а саме: блискавкоприймач, сталь кругла, сталь штабова 40х4 мм, провід ПС-50, електроди, діаметр 5 мм, марка Э42А, металоконструкції індивідуальні. Звертаємо увагу на те, що даним ДСТУ EN62305:2012 не встановлено заборони на використання вказаних вище матеріалів або будь-яких інших конструкцій та матеріалів, окрім тих, які вказав Замовник у протоколі відхилення. 2. Стосовно процесуального моменту відхилення: Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості): Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Згідно пункту 43 Особливостей: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Акцентуємо увагу на тому, що вищенаведене чітко вказує підставою для відхилення саме відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Дана норма є імперативною та немає подвійного тлумачення. В складі тендерної пропозиції Скаржника наявні всі без винятку документи, про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури. Окрім того, відповідно до пункту 43 Особливостей: невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Предметом даної закупівлі є роботи згідно дефектного акту, що зазначені в Додатку 5 до тендерної документації Замовника: 28 позицій на загальнобудівельні роботи та 8 позицій на блискавкозахист (Додаток 5 додається). Скаржником надано весь перелік робіт згідно технічного завдання Замовника. «Розбіжності» у відомостях ресурсів Скаржника з інвесторським кошторисом Замовника, які стали підставою відхилення, жодним чином не змінюють предмет закупівлі. Замовником не дотримано вищезазначених норм Особливостей та не надано право Скаржнику на виправлення невідповідностей в наявній в складі тендерної пропозиції інформації та/або документах. Також, згідно пункту 46 Особливостей та частини 2 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. В Протоколі відхилення Замовником не вказано, не доведено та не підтверджено яким саме нормам тендерної документації не відповідає тендерна пропозиція Скаржника. Окрім того Замовником не доведено в якій частині відомість ресурсів до локального кошторису 02-01-02 не відповідає вимогам ДСТУ EN62305:2012. Отже, Протокол відхилення не відповідає вимогам Особливостей та Закону. Враховуючи вищевикладене, відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав, наведених у Протоколі відхилення, є безпідставним, необґрунтованим, неправомірним та таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель та порушує права і законні інтереси Скаржника. Неправомірне рішення Замовника порушило право Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. У випадку, якби Замовник розглянув тендерну пропозицію Скаржника з дотриманням норм чинного законодавства, Скаржника було б визнано переможцем торгів та укладено з ним відповідний договір. А отже у Скаржника існує охоронюваний законом прямий інтерес, який порушено неправомірним рішенням Замовника. Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, так як таким рішенням порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також порушуються принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п. 55-67 Особливостей, КНУ «Настанови з визначення вартості будівництва» від 01.11.2021 №281 та ДСТУ EN62305:2012 «Блискавкозахист» від 01.08.2012 року, ПРОШУ: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу. 2. Зобов’язати Синевирську сільську раду скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КАРПАТ-ГРУП» у процедурі закупівлі робіт за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт даху Синевирського закладу дошкільної освіти №1 Синевирської сільської ради за адресою: с.Синевир, 937, Хустського району, Закарпатської області), ідентифікатор закупівлі UA-2023-08-04-001416-a.
Дата розгляду скарги: 07.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.08.2023 17:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.09.2023 11:02
Дата виконання рішення Замовником: 12.09.2023 13:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: УХВАЛЕНО: Скасувати рішення про визначення ФОП "ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ" переможцем процедури закупівлі: “Капітальний ремонт даху Синевирського закладу дошкільної освіти №1 Синевирської сільської ради за адресою: с.Синевир, 937, Хустського району, Закарпатської області (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)” та скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "КАРПАТ-ГРУП" (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-04-001416-a).
Автор: ТОВ "КАРПАТ-ГРУП", Павло Паліюк +380686576845 karpat.grup.ltd@gmail.com
Вимога
Відхилено

Запит

Номер: aa3cf915b57f428a986c662e3988ccd2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-04-001416-a.c1
Назва: Запит
Вимога:
Добрий день Шановний Замовнику, просимо надати Підсумкову відомість ресурсів до даного технічного завдання, яке наведено в Додатку 5 до Тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Уповноважена особа СИНЕВИРСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (надалі Замовник) щодо вимоги при закупівлі: “Капітальний ремонт даху Синевирського закладу дошкільної освіти №1 Синевирської сільської ради за адресою: с.Синевир, 937, Хустського району, Закарпатської області (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)” повідомляє наступне: відповідно до норм Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 року №922-VIІІ (надалі - Закон) та особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року (надалі - Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей та повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Тендерна документація, затверджена рішенням Замовника містить зазначену вище інформацію, зазначену у Додатку 5 тендерної документації та є вичерпною. Підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Статус вимоги: Відхилено