• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Адміністративна будівля по вул. Грушевського, 21 м. Івано-Франківськ. Реконструкція. Пожежна сигналізація. Система оповіщення. 4, 6 поверхи, ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи

Завершена

1 812 866.09 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 128.66 UAH
Період оскарження: 02.08.2023 10:57 - 02.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: cd17f148b1eb4f0186333764434af772
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-02-003093-a.c2
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Дата розгляду скарги: 21.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.08.2023 18:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.08.2023 17:10
Дата виконання рішення Замовником: 29.08.2023 11:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконане, внесено зміни в ТД.
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net
Вимога
Відхилено

Огляд

Номер: 013f00a1f5504326ac73aa15b895bd76
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-02-003093-a.b1
Назва: Огляд
Вимога:
Шановний замовнику ! Ознайомившись з умовами тендерної документації, нами були виявлені умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації серед учасників, а саме: «До подачі тендерної пропозиції учасник обов’язково повинен, в період уточнення, здійснити виїзд на об’єкт для ознайомлення з проектною документацією та фактичними обсягами робіт, оформити Акт попереднього огляду предмету закупівлі.». Встановлена вимога не відповідає нормам Закону і в свою чергу порушує принципи здійснення закупівлі, недискримінації учасників та необ'єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників в подальшому. Дану вимогу можна характеризувати, як попередні перемовини учасників із Замовником. Вимога щодо надання акту огляду об'єкта з підписом Замовника є дискримінаційною та додана з метою дискримінації небажаних учасників. Оскільки Замовник має можливість підписати відповідні акти лише обраними безпосередньо ним учасникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі. Тобто Замовник таким чином здійснює упереджений відбір учасників. Тому вважаємо що дана вимога є дискримінаційною, так як керівник Замовника, може з незалежних від учасника причин не затвердити акт огляду об'єкту, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об'єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, що в подальшому стане причиною відхилення тендерної пропозиції. Даною вимогою Замовник фактично позбавляє права участі в закупівлі Учасників, які знаходяться на великій відстані від об'єкту. На сьогодні в Україні запроваджено військовий стан та комендантську годину. Також дана вимога є незаконною та дискримінаційною з тих причин, що Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати акт з підписом представника замовника та представника учасника, який подає у складі пропозиції. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об'єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає не конфіденційною. Хоча відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не повинен знати перелік Учасників, які подають свої пропозиції, до моменту їх розкриття. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за та такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Просимо прибрати дану вимогу з тендерної документації процедури закупівлі
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Дякую Вам за зацікавленість до нашої закупівлі. Дана вимога є правом замовника. В тендерній документації не має вимоги надати Акт попереднього огляду. Всі учасники та виконавці робіт, для більш точного і правильного розрахунку вартості здійснюваних робіт проводять огляд об'єкта на якому будуть безпосередньо здійснюватись роботи (згідно Технічного завдання). Тому що, в частині об'єкта вже проведено встановлення обладнання автоматичної пожежної сигналізації, систем оповіщення та управління евакуацією людей, яке є працюючим, тому і є необхідність безпосереднього виїзду та огляду об'єкта для виконавця робіт, з метою узгодження прокладання мереж зв'язку, кабелів та правильного розрахунку виконання робіт, і внесення змін до програмного забезпечення цієї частини проєкту (згідно Технічного завдання), з урахуванням подальшого підключення наступних поверхів на об’єкті. Ви ж не в змозі передбачити в який спосіб і з використанням якого обладнання необхідно буде виконувати роботи. Предмет закупівлі буде використовуватися як доповнення до вже існуючого обладнання, а тому дуже важливо, для сумісності з уже існуючим обладнанням, чітко дотримуватись зазначених технічних вимог. Для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії та ефективності, замовником було прийнято рішення провести закупівлю саме з такими вимогами, що досить важливо при наявному фінансуванні та з урахуванням виділених коштів. Дана вимога жодним чином не позбавляє права участі в закупівлі Учасників, які знаходяться на великій відстані від об'єкту. А як учасники збираються виконувати роботи не оцінивши в повній мірі їх об’єм та складність, ще й на достатньо великій відстані. Крім того, виконання робіт згідно предмету закупівлі передбачає фізичну присутність виконавця робіт на об’єкті. Обставини щодо запровадження в Україні військового стану та комендантської години теж жодним чином не впливають ані на можливість учасників взяти участь в процедурі закупівлі, ані ні на можливість переможця закупівлі щодо виконання робіт згідно предмету закупівлі, оскільки перебування будь-яких осіб на об’єкті в порушення встановлених вимог в процесі проведення закупівлі та/або виконання робіт - не передбачається. Замовник - ЦЗО жодним чином не порушує права учасників на конфіденційність інформації, максимальну економію та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісної конкуренції серед учасників, а також не буде знати про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі після огляду об'єкту, тому що Замовник - ЦЗО тільки організовує та проводить процедуру закупівлі, а учасники безпосередньо спілкуються з Замовником-ініціатором. Крім цього огляд, погодження об’єму робіт та підписання Акту обстеження учасниками, не гарантує їхню участь та/або перемогу в закупівлі, тому що це їх право приймати чи не приймати участь в закупівлі. Тому вимога: «До подачі тендерної пропозиції учасник обов’язково повинен, в період уточнення, здійснити виїзд на об’єкт для ознайомлення з проектною документацією та фактичними обсягами робіт, оформити Акт попереднього огляду предмету закупівлі.» - знаходиться в правовому полі, не є дискримінаційною та не обмежує права учасників.
Статус вимоги: Відхилено