• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дороги по вул. Козача від вул. Ватутіна до вул. Уляни Громової в с. Лісники Обухівського району Київської області (коригування)

Завершена

1 575 665.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 756.65 UAH
Період оскарження: 01.08.2023 19:38 - 10.08.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога санітарно-епідеміологічна експертиза

Номер: 3e203ed8031c41b098c24f3e904454a9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-01-011906-a.c1
Назва: Дискримінаційна вимога санітарно-епідеміологічна експертиза
Вимога:
Шановний замовнику! Умовами додатку 2 до тендерної документації передбачено, що учасник в складі пропозиції повинен надати в складі пропозиції чинний висновок (-ки) санітарно-епідеміологічної експертизи на асфальтобетонну суміш (виданий Держспоживслужбою або компетентною вимірювальною санітарно-промисловою лабораторією [з наданням копії свідоцтва про атестацію лабораторії]), що буде використовуватися при виконанні робіт. Абзацом 1 статті 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Також абзацом 2 статті 19 Конституції України передбачено, що Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Слід зазначити, що законодавством України не передбачено обов’язку отримувати висновок (-ки) санітарно-епідеміологічної експертизи на асфальтобетонну суміш. Встановивши вимогу про надання в складі пропозиції чинного висновку (-ків) санітарно-епідеміологічної експертизи на асфальтобетонну суміш (виданий Держспоживслужбою або компетентною вимірювальною санітарно-промисловою лабораторією [з наданням копії свідоцтва про атестацію лабораторії]), що буде використовуватися при виконанні робіт, Замовник примушує робити потенційних учасників те що прямо не передбачено законодавством. Також слід зазначити, що дана вимога є дискримінаційною, оскільки взяти участь у закупівлі можуть тільки ті учасники, які мають чинний висновок (-ки) санітарно-епідеміологічної експертизи на асфальтобетонну суміш (виданий Держспоживслужбою або компетентною вимірювальною санітарно-промисловою лабораторією [з наданням копії свідоцтва про атестацію лабораторії]), що буде використовуватися при виконанні робіт Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників, пов'язаних з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. На підставі вище викладеного вимагаємо виключити вимогу про надання в складі пропозиції чинного висновку (-ків) санітарно-епідеміологічної експертизи на асфальтобетонну суміш (виданий Держспоживслужбою або компетентною вимірювальною санітарно-промисловою лабораторією [з наданням копії свідоцтва про атестацію лабораторії]), що буде використовуватися при виконанні робіт. Рішенням АМКУ не одноразово ця вимога визнавалася дискримінаційною. Наприклад РІШЕННЯ № 3848-р/пк-пз від 28.03.2023. У разі ігнорування даної вимоги ми будемо вимушені звернутися до органу оскарження за захистом своїх прав.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Доброго дня! Шановний Учасник! Відповідно до умов Додатку 2 до Тендерної Документації, Замовником встановлена вимога, що при улаштуванні покриттів товщиною із гарячих асфальтобетонних сумішей, мають використовуватися суміші асфальтобетонні гарячі і теплі [асфальтобетон щільний] (дорожній)(аеродромний), що застосовуються у верхніх шарах покриттів, дрібнозернистий, тип Б, марка 1 (назва згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 - АСГ.Др.Щ.Б.). Просимо врахувати, що чинним стандартом на який посилається Замовник в Тендерній Документації та який поширюється на асфальтобетонні суміші й асфальтобетон для автомобільних доріг загального користування, аеродромів, мостів, вулиць, доріг і площ міських та сільських поселень, доріг і майданчиків промислових та сільськогосподарських підприємств тощо, є стандарт ДСТУ Б В.2.7-119:2011. Положеннями пункту 8.4 та 8.5 ДСТУ Б В.2.7-119:2011 зокрема, визначається використання бітумів та мінеральних матеріалів. Відповідно до положень пункту 6.14 ДСТУ Б В.2.7-119:2011, у процесі підготовки і організації виробництва та при приготуванні, транспортуванні, зберіганні і використанні асфальтобетонної суміші необхідно дотримуватись вимог ДСанПіН 2.2.7.029, чинних законів України та нормативно-правових актів, що стосуються охорони навколишнього природного середовища і недопущення забруднення ґрунтів і водоймищ. Оскільки, чинний ДСТУ Б В.2.7-119:2011 містить вимоги та посилання, що стосуються дотримуватись вимог Державних Санітарних Правил і Норм, чинних законів України та нормативно-правових актів, що стосуються охорони навколишнього природного середовища і недопущення забруднення ґрунтів і водоймищ саме при здійсненні транспортування, зберігання і використання асфальтобетонної суміші, Замовник вважає обґрунтованою вимогу, що стосується необхідності санітарно-епідеміологічного контролю та, відповідно, надання висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на асфальтобетонну суміш. Виходячи з умов тендерної документації, Скаржник не обмежений у її отриманні або в Держспоживслужбі, або компетентній вимірювальній санітарно-промисловій лабораторії. Замовнику не відомо іншого окрім встановленого способу підтвердження дотримання вимог Державних Санітарних Правил і Норм, чинних законів України та нормативно-правових актів, що стосуються охорони навколишнього природного середовища і недопущення забруднення ґрунтів і водоймищ. Відповідно частини другої статті 19 Конституції, Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Замовник повідомляє, що не має власних служб, які є уповноваженими на здійснення оцінки дотримання Виконавцем при транспортуванні, використанні асфальтобетонної суміші вимог Державних Санітарних Правил і Норм, чинних законів України та нормативно - правових актів, що стосуються охорони навколишнього природного середовища і недопущення забруднення ґрунтів і водоймищ. За умови, посилання чинного ДСТУ Б В.2.7-119:2011 на необхідність дотримання Державних Санітарних Правил і Норм, чинних законів України та нормативно-правових актів, що стосуються охорони навколишнього природного середовища, Замовник вважає встановлену вимогу обґрунтованою та необхідною. Звертаємо вашу увагу, про можливість отримання встановленого висновку за послугою ідентифікатор 00206, щодо видачі висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи яка у т. ч. доступна на Порталі Дія за посиланням https://guide.diia.gov.ua/view/vydacha-vysnovku-derzhavnoi-sanitarno-epidemiolohichnoi-ekspertyzy-1-diiuchykh-obiektiv-u-tomu-chysli-viiskovoho-ta-oboronnoho- Додатково повідомляємо Вам, що Рішенням АМКУ було не одноразово відмовлено у задоволенні Скарги з аналогічного питання. Наприклад РІШЕННЯ № 11357-р/пк-пз від 25.07.2023 року (додається Замовником в складі відповіді на Вимогу (Скаргу))
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.08.2023 19:45