-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт проїзної частини по вул.Ужгородська в м.Мукачево
Завершена
10 977 485.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 109 774.85 UAH
мін. крок: 1% або 109 774.85 UAH
Період оскарження:
31.07.2023 16:30 - 05.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
9f466a0aaf5141aca4de233e5387f3ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-31-007860-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Протоколом Уповноваженої особи УМГ ММР від 31.07.2023 р. затверджено Тендерну документацію на закупівлю послуг «Поточний ремонт проїзної частини по вул.Ужгородська в м. Мукачево (Код ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» (надалі – Тендерна документація).
Розділом 3. Інструкція з підготовки тендерних пропозицій, визначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та шляхом завантаження сканованих документів та/або електронних документів, а саме (окрім іншого): інформації та документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, в тому числі технічній специфікації, іншим вимогам до предмету закупівлі, установленим замовником згідно з Додатком №3 до цієї Тендерної документації та главою 7 Розділу 3 Тендерної документації.
Пунктом 7.5. Додатку № 3 до тендерної документації визначено необхідність надання учасником акту огляду об’єкта, згідно зразку, визначеного додатком до Тендерної документації, складений та підписаний в період уточнень (звернення за роз’ясненнями).
Додатком №8 до Тендерної документації визначено зразок Акту огляду об’єкта для виконання послуг по об’єкту «Поточний ремонт проїзної частини по вул.Ужгородська в м. Мукачево», згідно якого, актом, з виходом на об’єкт, Учасник погоджується з технічним завданням Замовника викладеним в Додатку до Тендерної документації. Зазначений акт повинен підписати представник замовника/балансоутримувача та представник Учасника.
Вважаємо, що встановлюючи відповідні вимоги, стосовно надання акту огляду об’єкту, замовник порушує право потенційних учасників на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в тендері необхідно отримувати Акт обстеження об’єкта за підписом уповноваженої особи замовника.
Встановлення замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акта обстеження об’єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», адже за таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що нададуть Акт обстеження об’єкта, підписаний уповноваженими особами учасника та замовника, що є дискримінаційним щодо інших учасників.
З незалежних від учасника підстав уповноважені особи замовника можуть не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників.
Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо у замовника усунути наведені вище невідповідності Тендерної документації вимогам діючого законодавства, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, зокрема виключити вимогу про необхідність надання Акту огляду об’єкту (Додаток 8 до Тендерної документації).
Звертаємо увагу на наявність декількох рішень Антимонопольного комітету України, які свідчать, що вимога про надання акту обстеження є дискримінаційною, зокрема рішення АМКУ: № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021, оголошення № UA-2021-02-19-001564-b; рішення від 30.10.2020 № 20243-р/пк-пз оголошення UA-2020-09-18-007021-b; рішення від 13.10.2020 № 19212 оголошення UA-2020-09-18-006970-b.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.08.2023 19:00
Вирішення:
Відповідно до кошторисними нормами України Розділу V «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 встановлено порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).
Пунктами 5.31.-5.32. регулюється порядок визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт. Абзацом 4 пункту 5.32. передбачено, що з метою зменшення ризиків підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
Отже, враховуючи наведене вище, відвідування місця ремонту на етапі здійснення закупівлі є цілком законною і необхідною вимогою, після чого учасник зможе оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги, визначити ризики та врахувати їх при складанні своєї цінової пропозиції. Замовником не встановлено жодних умов, які б перешкоджали учасникам даної закупівлі відвідати місце поточного ремонту, оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги, і зафіксувати цей факт шляхом складання та підписання акту огляду об’єкта між Учасником та Замовником. Оголошення про проведення даної закупівлі перебуває у вільному доступі на веб-сайті уповноваженого органу з питань публічних закупівель та містить контактні дані замовника, зокрема, його юридичну адресу, номери телефонів та електронні адреси контактних осіб.
Статус вимоги:
Відхилено