• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт в з відновленням несучих конструкцій житлового будинку № 425А по вул. Центральна у смт Бородянка пошкоджених в наслідок агресивних дій російської федерації проти України (Коригування)

Завершена

32 069 846.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 320 698.46 UAH
Період оскарження: 19.07.2023 18:13 - 29.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення Замовника

Номер: 500bd3489559446a8ac7ffe023804ae7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-19-012139-a.c1
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТІНТОРЕТТО» 01033, м. Київ, вул. Шота Руставелі,44-Б Ідентифікаційний код юридичної особи: 41358775 ________________________________________________________________________________________________ Вих. № 01 від 11.08.2023 року До Антимонопольного комітету України 03680, Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТІНТОРЕТТО» 01033, м. Київ, вул. Шота Руставелі,44-Б Код ЄДРПОУ 41358775 телефон +380672380799 електронна пошта: Info@tintoretto.com.ua Замовник: Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації Код ЄДРПОУ: 21467647 Вебсайт: http://www.drrzkg-koda.gov.ua Місцезнаходження: 04119, Україна , Київська обл., м. Київ, вул. Юрія Іллєнка, 40 Контактна особа: Олександр Сергєєнков +380442067433 tenderdrr5@gmail.com Категорія: Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган Інформація про закупівлю: Вид предмету закупівлі: Роботи Опис окремої частини або частин предмета закупівлі 1 роботи Капітальний ремонт в з відновленням несучих конструкцій житлового будинку № 425А по вул. Центральна у смт Бородянка пошкоджених в наслідок агресивних дій російської федерації проти України (Коригування) Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 07800, Україна, Київська область, Бородянка, Центральна 425А Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2024 ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-19-012139-a Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії (рішення) Замовника: 07.08.2023 року СКАРГА щодо порушення законодавства при проведенні публічних закупівель та визначення переможця відкритих торгів 1. Виклад обставин. Нашою компанією – ТОВ «Тінторетто» (надалі – Скаржник) було прийнято участь у відкритих торгах з особливостями щодо публічної закупівлі: Вид предмету закупівлі: Роботи Опис окремої частини або частин предмета закупівлі 1 роботи Капітальний ремонт в з відновленням несучих конструкцій житлового будинку № 425А по вул. Центральна у смт Бородянка пошкоджених в наслідок агресивних дій російської федерації проти України (Коригування) Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 07800, Україна, Київська область, Бородянка, Центральна 425А Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2024 ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-19-012139-a (посилання - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-19-012139-a) В результаті проведення відкритих торгів з особливостями пропозицію ТОВ «НІДКОМ» (Код ЄДРПОУ 41564138) з ціною 29 818 216,25 UAH з ПДВ визначено найбільш економічно вигідною пропозицією. Пропозиція ТОВ «Тінторетто» йде наступною за пропозицією ТОВ «НІДКОМ». ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ № 231 уповноваженої особи від 07.08.2023 року: «За результатами розгляду питань порядку денного ВИРІШЕНО: 1. Визначити переможцем відкритих торгів Учасника по Закупівлі, та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю. 2. Забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю». Вважаємо, що такі дії та рішення Замовника про визначення переможцем відкритих торгів Учасника Закупівлі ТОВ «НІДКОМ» є безпідставними та незаконними, що призвело до порушення вимогам законодавства та правил конкуренції, дискримінації Скаржника та протиправно позбавлення його можливості перемоги у публічній закупівлі, так як Замовник мав відхилити тендерну пропозицію ТОВ «НІДКОМ» у зв’язку з її невідповідністю вимогам тендерної документації Зазначені обставини свідчать про наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, а тому з метою захисту своїх порушених прав звертаємось до органу оскарження з даною скаргою. 2. Правова позиція та доводи Скаржника. 2.1. Відповідно до п. 6 розділу 3 Тендерної документації: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, 12 розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією. Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання. Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва МІНІСТЕРСТВОМ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, мається на увазі «або еквівалент». Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів». Додаток 4 до тендерної документації – КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ, ВИМОГИ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА: «1.1. Учасник надає Довідку на власному бланку учасника (у разі наявності таких бланків) про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт. Довідка повинна містити перелік мінімально-необхідного обладнання, матеріальної-технічної бази та технологій, що мають бути залучені для виконання робіт, наведений замовником у Таблиці А, перелік обладнання може бути учасником збільшено на власний розсуд з урахуванням інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (у Додатку 2 до тендерної документації) 1.2. Учасник щодо обладнання, яке зазначено ним у «Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» (довідка на виконання пункту 1.1. Таблиці 1 Додатку 4 до тендерної документації), в складі своєї пропозиції надає чинні наступні документи: а) дозвільні документи (декларації та/або дозволи, та/або сертифікати, та/або ліцензії тощо), якщо наявність таких документів передбачене чинним законодавством. 1.3. У разі зазначення в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій підстави користування відмінної від «власне», учасник надає документи, які засвідчують підстави користування (договір лізингу, та/або договір оренди, та/або договір підряду (обладнання субпідрядника/співвиконавця), та/або договір надання послуг, тощо). При цьому такий договір та/або документ може надаватись без зазначення вартісних показників. 1.4. У випадку залучення обладнання (машини та/або механізми), матеріально-технічної бази та технологій субпідрядника/співвиконавця, учасник надає усі необхідні документи, згадані у п. 1.2, 1.3., на обладнання, матеріальну-технічну базу та технології субпідрядника/співвиконавця». Додатком 2 до Тендерної документації визначена інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ на закупівлю. Так, у Відомості ресурсів наведені будівельні машини і механізми з відповідними характеристиками. У тендерній пропозиції ТОВ «НІДКОМ» надана довідка про наявність обладнання, матеріально – технічної бази та технологій від 04.08.2023 року (файл: «Довідка МТБ») в якій, серед іншого зазначено: - Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т (оренда, Договір № 03-04-11 надання послуг спецтехніки (транспортних засобів, механізмів, будівельної техніки) від 17 січня 2023 року) При цьому, у тендерній пропозиції відсутні дозволи (декларації) на експлуатацію даних машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Так, у законодавстві про працю передбачено обов’язок роботодавця отримати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Цей обов’язок закріплено в ч. 3 ст. 21 Закону України «Про охорону праці». Видачу дозволів урегульовано Порядком № 1107, відповідно до умов якого: 6. Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77; виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов’язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами. 7. Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки видається територіальним органом Держпраці за місцем державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця. 21. Виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8. Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 затверджено ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, які відносяться до групи А (що передбачає наявність дозволу) та до групи Б (що передбачає наявність декларації). Так, до групи А відносяться: 7. Вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, підйомники для підіймання працівників, пасажирські підвісні канатні дороги, фунікулери, ескалатори та пасажирські конвеєри, колиски приводні для підіймання працівників. Звертаємо увагу, що ТОВ «НІДКОМ» надав у тендерній пропозиції лише договори оренди щодо користування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки стосовно: Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т, однак даним учасником не було надано відповідного дозволу на експлуатацію даних машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. При цьому, п. 1.4. Додатку 4 тендерної документації чітко визначено, що у випадку залучення обладнання (машини та/або механізми), матеріально-технічної бази та технологій субпідрядника/співвиконавця, учасник надає усі необхідні дозвільні документи (декларації та/або дозволи, та/або сертифікати, та/або ліцензії тощо) на обладнання, матеріальну-технічну базу та технології субпідрядника/співвиконавця. Наявний у тендерній пропозиції учасника дозвіл Держпраці № 138.19.32. від 15 травня 2019 року (файл: «Дозвіл Нідком») передбачає виконання робіт за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників, а не експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. В поданій у тендерній документації Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (файл: Декларація МТБ ОП) від 05.05.2023 року: - не зазначено про експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (щодо: Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т) - зазначено фразу: «Вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, підйомники для підіймання працівників, пасажирські підвісні канатні дороги, фунікулери, ескалатори та пасажирські конвеєри, колиски приводні для підіймання працівників», однак дані машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 року № 77 відносяться до Група А, тобто передбачає отримання саме ДОЗВОЛУ, а не декларації відповідності. Отже, у тендерній пропозиції учасника відсутні документи на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Щодо поданих декларацій відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці в частині можливості виконання робіт підвищеної небезпеки зазначаємо наступне. В поданій у тендерній документації Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (файл: Декларація МТБ ОП) від 05.05.2023 року зазначені таки види робіт: Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Однак, у відповідності до ПЕРЕЛІКУ видів робіт підвищеної небезпеки (Додаток 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77)) такі роботи як: «Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» відносяться до групи А, тобто до видів робіт підвищено
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.08.2023 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.09.2023 13:17
Дата виконання рішення Замовником: 08.09.2023 13:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення № 13653-р/пк-пз від 29.08.2023 виконано
Автор: ТОВ "ТІНТОРЕТТО", Зинаида Халимон +380662663104 zina_2009@ukr.net