• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ліфти пасажирські

Предметом закупівлі є товар «ДК 021:2015: 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Ліфти пасажирські)» з демонтажем, монтажем та пусконалагоджувальними роботами

Завершена

5 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 500.00 UAH
Період оскарження: 10.07.2023 17:30 - 16.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо неправомірного відхилення пропозиції ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО»

Номер: 79ca77f5a500408f8879574d3bc38f61
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-10-009303-a.b5
Назва: СКАРГА щодо неправомірного відхилення пропозиції ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО»
Скарга:
Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради “Львівський обласний госпіталь ветеранів війн та репресованих ім.Ю.Липи” було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2023-07-10-009303-a. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: 1. ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» (Скаржник) 2. ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД» 3. Фізична особа - підприємець Дмитрук Андрій Ігорович Електронною системою закупівель автоматично було визначено ціну пропозиції Скаржника найбільш економічно вигідною. 25.08.2023 року Замовником було прийнято рішення, яке затверджене Протоколом щодо прийняття рішень уповноваженої особи від 25.08.2023 року, м. Львів-Винники, згідно якого Замовник прийняв рішення відхилити пропозицію Скаржника. У вищевказаному Протоколі Замовник зазначив: … в пп. 3.3. п 3.7. розділу 3 тендерної документації встановлено вимогу, що Учасник надає в складі тендерної пропозиції: - - Копію діючого сертифікату визнання вимірювальних можливостей лабораторії учасника та згідно об’єктів вимірювання: кабельні лінії; електроустановки, апарати, вторинні кола та електропроводки до 1000 В; заземлювальні пристрої. Сертифікат має містити інформацію про підтвердження необхідної й достатньої релевантності з відповідними положеннями ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ISO 10012:2003, IDT). У випадку, якщо учасник не має власної створеної вимірювальної лабораторії, що відповідає вимогам цього пункту, у складі пропозиції надається копія укладеного учасником договору про надання послуг лабораторії з суб’єктом господарювання, який має сертифікат визнання вимірювальних можливостей лабораторії та згідно об’єктів вимірювання, що визначені цим пунктом, одночасно з поданням у складі пропозиції копії зазначеного сертифікату, отриманого таким суб’єктом господарювання. Учасником у складі тендерної пропозиції подано не чинний сертифікат визнання вимірювальних можливостей лабораторії № ПТ – 510/20 від 22.12.2020 р., що не відповідає вимозі в пп. 3. п 3.7. розділу 3 тендерної документації ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» не погоджується із таким рішенням та вважає, що Замовник неправомірно відхилив його пропозицію порушивши норми Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, з огляду на наступне. Відповідно до положень Закону, закупівлі здійснюються за принципами: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації. Відповідно до частини 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до пункту 1 частини 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 цих особливостей. Відповідно до пункту 2 частини 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; Вказана Замовником невідповідність у поданих Скаржником документах стосується документу, що підтверджує наявність у учасника власної або залученої учасником сертифікованої лабораторії, сертифікат визнання вимірювальних можливостей якої є дійсним на момент подання пропозиції тобто помилкою, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже Замовник повинен був розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Не розмістивши повідомлення з вимогою Замовник порушив норми чинного законодавства та законні права Скаржника на виправлення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, прийняте Замовником рішення порушує права ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель. ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про неправомірне відхилення його пропозиції. З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів, ПРОСИМО 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника, Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради “Львівський обласний госпіталь ветеранів війн та репресованих ім.Ю.Липи”, про відхилення пропозиції Скаржника неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Скасувати рішення Замовника про відхилення пропозиції ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО».
Дата розгляду скарги: 07.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.08.2023 14:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.09.2023 14:06
Дата виконання рішення Замовником: 15.09.2023 11:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ.
Автор: ТОВ Ліфт-Еко, Сеник Василь Мирославович +380322217655 v.senyk@gmail.com
Вимога
Вирішена

Внесення зміни в тендерну документацію

Номер: 5bd7747d0fb44758ba879a2b225f85a9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-10-009303-a.c4
Назва: Внесення зміни в тендерну документацію
Вимога:
Шановний замовник, згідно вимог Вашої тендерної документації учасники повинні надати: - Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) у сфері застосування: Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, капітальний ремонт, технічне обслуговування ліфтів, ЕСКАЛАТОРІВ та диспетчерських систем - Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці на виконання будівельно-монтажних робіт, а саме: монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, капітальний ремонт, технічне обслуговування ліфтів, ЕСКАЛАТОРІВ та диспетчерських систем. Предметом закупівлі є ДК 021:2015: 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Ліфти пасажирські) Отже, вимога щодо розповсюдження дії вищевказаних сертифікатів на виконання робіт із Монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, капітального ремонту, технічного обслуговування ЕСКАЛАТОРІВ, не має стосунку до предмету закупівлі. Просимо Вас внести зміни до тендерної документації в цій частині.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником було враховано вимоги та внесено зміни до тендерної докцментації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Внесення змін до вимоги в ТД

Номер: 84c3184bd2404d6482600d01e10343a9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-10-009303-a.c3
Назва: Внесення змін до вимоги в ТД
Вимога:
Шановний Замовник. Тендерна документація містить вимогу, що Учасники повинні надати Копію діючого дозволу (дозволів) на виконання робіт підвищеної небезпеки, отриманого учасником згідно постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки», а саме на: монтаж, демонтаж, налагодження ліфтів, а так само на ремонт, технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зокрема ліфтів; зварювальні (електрозварювальні) роботи.(п. 3.7 Розділу 3 тендерної документації) Повідомляємо про те, що Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки», Зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я є Видами робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Додаток 2 до Порядку). Відтак просимо Вас внести відповідні зміни до документації, так як вказані зварювальні роботи виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, а не Дозволу. Або надайте роз’яснення, чи вважатимете ви підставою для відхилення пропозиції Учасника, який замість Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки надасть декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо зварювальних робіт, так як чинним законодавством не передбачено отримання такого дозволу на виконання зварювальних робіт, а передбачено, що вони виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: В замовника відсутня можливість внести зміни до тендерної документації, оскільки процедура заблокована та оскаржується. Уразі наявної можливості після розгляду Скарги АМКУ Замовником буде внесено відповідні зміни до тендерної документації, у випадку відсутності змоги внести зміни правильним слід вважати: Надати копію діючого дозволу (дозволів) на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці отриманого учасником згідно постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки», а саме на: монтаж, демонтаж, налагодження ліфтів, а так само на ремонт, технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зокрема ліфтів; зварювальні (електрозварювальні) роботи.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Розгляд припинено

дискримінаційні умови

Номер: 9cc250b28425424b97a95665ce220315
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-10-009303-a.b2
Назва: дискримінаційні умови
Скарга:
Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради “Львівський обласний госпіталь ветеранів війн та репресованих ім.Ю.Липи” було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2023-07-10-009303-a. ТзОВ " ЛІФТ-ЕКО " має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі. ТзОВ " ЛІФТ-ЕКО " вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне. 1. Згідно вимог пп. 9 п. 5.2.1 «Інша інформація відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника (далі – Документація), Керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити. Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися третьою особою, - учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 15 000.00 грн (п’ятнадцять тисяч грн. 00 коп.). Вважаємо, що вищенаведена вимога Документації є незаконною, адже така вимога зобов'язує учасників здійснити оплату послуг третій особі, яка не є стороною відносин замовника та учасника у процесі співпраці та змушує учасника нести зайві витрати у процесі участі у торгах, хоча жодних послуг для цього учасника третя сторона не надає. Замовник закуповує послуги по ДК 021:2015: 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Ліфти пасажирські), а юридично- консультаційні послуги - це інший код ДК 021:2015: 79100000-5 - Юридичні послуги. Витрати, пов'язані з юридично-консультаційними послугами, не відносяться до предмету закупівлі, а отже, положення щодо відшкодування витрат на юридичні послуги не можуть бути включені до вимог документації даної закупівлі. Враховуючи вищевикладене, просимо Вас зобов’язати Замовника внести зміни до Документації у цій частині шляхом виключення з неї вказаної вище вимоги. 2. Згідно вимог пп. 8 п. 5.2.1 «Інша інформація відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Документації, Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати обстежити (оглянути) об'єкт, а саме машинного приміщення та шахти ліфта, в яких має бути здійснений монтаж ліфта згідно технічного завдання, для визначення детального обсягу виконання робіт і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Даний акт обстеження необхідно надати в складі тендерної пропозиції. Витрати на відвідування будівельного майданчику несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування (надати відповідний гарантійний лист). Така вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом представника Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акту огляду об'єктів є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не надати або не підписати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» та інших суб'єктів господарювання. Ознайомитись з видами та об’ємами робіт учасник може з Технічної специфікації, що надається у складі Документації та відповідно до ч.1 ст. 23 Закону: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників. Більше того встановивши вимогу щодо Учасник повинен обстежити (оглянути) об'єкт саме в період звернення за роз’ясненнями (до 15.07.2023 року) Замовник порушує права учасників на підготовку і подачу документів пропозиції протягом всього періоду подачі пропозицій до 18 травня 2023 року 18:00. Враховуючи вищевикладене, просимо Вас зобов’язати Замовника внести зміни до Документації у цій частині шляхом виключення з неї вказаної вище вимоги. 3. Тендерна документація Замовника містить вимогу, яку не можливо виконати, а саме: Згідно пп. 3.3 п.3 (Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)) Розділу 1 Додатку 1 до Документації: Учасники повинні завантажити Копію (ї) відгука(ів), щодо виконання аналогічного (них) договору(ів), копію якого(их) надано у складі пропозиції, при цьому такий відгук має бути складений на фірмовому бланку (за наявності) замовника згідно аналогічного договору, завірений підписом уповноваженої посадової (службової) особи такого замовника, повинен бути датований не раніше 20213 року, окрім цього відгук повинен містити інформацію про назву предмету закупівлі, номер і дату договору. Враховуючи вищевикладене, просимо Вас зобов’язати Замовника внести зміни до Документації у цій частині шляхом виключення з неї вказаної вище вимоги. 4. Згідно вимог пп. 3 п. 3.7 Розділу 3 Документації, Учасники повинні надати: - Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) у сфері застосування: Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, капітальний ремонт, технічне обслуговування ліфтів, ескалаторів та диспетчерських систем; зварювальні (електрозварювальні) роботи; електромонтажні роботи; інші будівельно-монтажні роботи. - Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці на виконання будівельно-монтажних робіт, а саме: монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, капітальний ремонт, технічне обслуговування ліфтів, ескалаторів та диспетчерських систем; електромонтажні роботи, інші будівельно-монтажні роботи (коди ДКПП 43.21; 43.29) з відміткою про атестат про акредитацію. Вимога, щодо включення до переліку зварювальних (електрозварювальних) робіт; електромонтажних робіт; інших будівельно-монтажних робіт, в наведених вище сертифікатах, є такою, що не відноситься безпосередньо до предмету закупівлі, а отже є надмірною. Предметом даної закупівлі є товар «ДК 021:2015: 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Ліфти пасажирські)» з демонтажем, монтажем та пусконалагоджувальними роботами. Така вимога є Дискримінаційною по підношенню до ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» і до інших учасників, які як і ми отримали сертифікати відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) у сфері, яка безпосередньо стосується предмету закупівлі, а саме: Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, капітальний ремонт, технічне обслуговування ліфтів, ескалаторів та диспетчерських систем і не отримували таких сертифікатів стосовно інших видів будівельно-ремонтних робіт. Просимо Вас, Зобов’язати Замовника внести зміни в цій частині. ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» звертається із даною скаргою до Антимонопольного комітету України та просить зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради “Львівський обласний госпіталь ветеранів війн та репресованих ім.Ю.Липи” усунути вище зазначені порушення шляхом виключення неправомірних та дискримінаційних умов із Документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» є реальним учасником відповідного ринку закупівель товарів, робіт та послуг. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до закупівлі, ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» не може прийняти участь у процедурі закупівлі. Виходячи з вище викладеного та керуючись положеннями статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Зобов’язати Замовника, Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради “Львівський обласний госпіталь ветеранів війн та репресованих ім.Ю.Липи”, усунути дискримінаційні умови зазначені вище, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та ввести відповідні зміни до закупівлі UA-2023-07-10-009303-a
Дата розгляду скарги: 01.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.07.2023 21:08
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 03.08.2023 20:17
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 03.08.2023 20:17
Автор: ТОВ Ліфт-Еко, Сеник Василь Мирославович +380322217655 v.senyk@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА що стосується тендерної документації

Номер: c17e861767874ab2b277323e122b118c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-10-009303-a.c1
Назва: СКАРГА що стосується тендерної документації
Скарга:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ГОСПІТАЛЬ ВЕТЕРАНІВ ВІЙН ТА РЕПРЕСОВАНИХ ІМ. Ю. ЛИПИ» 10.07.2023 року оголосило відкриті торги на закупівлю «ДК 021:2015:42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Ліфти пасажирські) (далі – Предмет закупівлі), ідентифікатор закупівлі - UA-2023-07-10-009303-a. Кінцевий термін подання пропозицій 18.07.2023 року. Керуючись п.59 Особливостей, Скарги що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Підстава подання скарги Ознайомившись з умовами тендерної документації ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВК «ІНТЕРБУД»», (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників, порушують принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що обмежує право ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД» на участь у цій закупівлі, а саме: 1. У Додатку 2 до тендерної документації «Технічна специфікація» зазначено вимоги до учасників, що підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зокрема: - Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції гарантійний лист у довільній формі про виконання сервісного супроводження та обслуговування згідно з регламентом та рекомендаціями заводу-виробника обладнання (п.3 Додатку №2 до тендерної документації); - Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції гарантійний лист у довільній формі, про можливість учасника реагувати на екстрені виклики замовника не пізніше ніж через одну годину від отримання замовлення на сервісне обслуговування або невідкладний виїзд. На підтвердження інформації, викладеної у цьому гарантійному листі, учасник має надати інформацію про місцезнаходження своє та/або своєї філії/представництва у Львівській області (надається документ про право власності або договір оренди офісу та/або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, в якому вказана інформація про місцезнаходження учасника та/або його філії/представництва, та/або офісу саме в Львівській області) (п.4 Додатку №2 до тендерної документації). Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі. Замовник умисно встановив додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі, та, фактично, обмежив коло компаній-учасників до компаній у Львівській області. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів Встановивши умову, щодо виконання сервісного супроводження та обслуговування, та місцезнаходження Учасника або наявності філії/представництва/офісу саме у Львівській області, Замовник свідомо звузив коло потенційних учасників процедури закупівлі. Окрім того, Предметом закупівлі є постачання товару: «ДК 021:2015:42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Ліфти пасажирські) та не передбачає їх сервісного обслуговування ліфтів Слід зазначити, що за забезпечення утримання в справному стані ліфтового обладнання та безпечну експлуатацію відповідає виключно суб’єкт господарювання (балансоутримувач) ліфтового обладнання. Суб'єкт господарювання, який експлуатує ліфти, може укласти договір на технічне обслуговування і ремонт ліфтів з організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт. Так, пунктом 4.10 розділу ІV Терміни та визначення понять ПРАВИЛ БУДОВИ І БЕЗПЕЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІФТІВ (НПАОП 0.00-1.02-08) (надалі по тексту – ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 - додається), затверджених Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничного нагляду 01.09.2008 року № 190 Технічне обслуговування, це комплекс дій або дія для підтримання справного стану чи працездатності ліфта (підйомника) під час використання його за призначенням, простою, зберігання та транспортування. Пунктом 9.7.1 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) «Суб'єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів, повинен отримати дозвіл відповідно до вимог НПАОП 0.00-4.05-2003 і забезпечувати їх утримання в справному стані та безпечно експлуатувати шляхом організації належного технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту. З цією метою він повинен: - призначати наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації; - призначати наказом електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан; - призначати наказом ліфтерів і операторів диспетчерського зв'язку (якщо такий є)». Також, п. 9.7.15 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) Робота ліфта не дозволяється, якщо: - відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію; - не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; - закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта; - не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів; - відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери); - не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці; - знос канатів перевищує встановлені норми; - є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта; - несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта. Тобто, виходячи з вищевикладеного та керуючись ПРАВИЛАМИ БУДОВИ І БЕЗПЕЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІФТІВ, за забезпечення утримання в справному стані ліфтове обладнання та безпечну експлуатацію відповідає виключно суб’єкт господарювання (балансоутримувач) ліфтового обладнання. Пунктом 9.7.16 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) визначено: Суб'єкт господарювання, який експлуатує ліфти, може укласти договір на технічне обслуговування і ремонт ліфтів з організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт. Виходячи з вищевикладеного, з метою експлуатації ліфтів, після постачання ліфтів та виконання робіт з монтажу та пусконалагоджування, та введення обладнання в експлуатацію, замовник може укласти договір на технічне обслуговування, який не має нічого спільного з предметом закупівлі. 2. Згідно вимог п. 9 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника (далі – Документація), на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 15000,00 грн. (п’ятнадцяти тисяч гривень 00 коп.) на оплату юридично-консультативних послуг торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання таких послуг. Вважаємо, що вищенаведена вимога Документації є незаконною, адже така вимога зобов’язує учасників здійснити оплату послуг третій особі, яка не є стороною відносин замовника та учасника у процесі співпраці та змушує учасника нести додаткові витрати у процесі участі у торгах, хоча жодних послуг для цього учасника третя сторона не надає. Витрати, пов’язані з юридично-консультаційними послугами, не відносяться до предмету закупівлі, а отже, положення щодо відшкодування витрат на юридичні послуги не можуть бути включені до вимог документації даної закупівлі. Враховуючи викладене та мету Закону з особливостями, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватися принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з особливостями та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень умов процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: 1. Докази (Додаток 2 до тендерної документації «Технічна специфікація») на 7 арк. 2. Докази (Тендерна документація) на 43 арк. 3. Докази (ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08) на 48 арк. Директор ТОВ "ВК "ІНТЕРБУД" Івашков М.Ю.
Дата розгляду скарги: 27.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.07.2023 20:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.08.2023 18:39
Дата виконання рішення Замовником: 08.08.2023 11:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесено зміни до документації та виконано рішення органу оскарження.
Автор: ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ІНТЕРБУД", Давид Іванов +380662562366 interbudltd@ukr.net