• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Влаштування системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення на ДПГ, ДКГ Долинського ГПЗ ПАТ «Укрнафта», на вул. Підлівче, 63 в м. Долина, Івано-Франківської області (код 45310000-3 за ДК 021:2015, Електромонтажні роботи)

Торги не відбулися

3 390 063.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 950.32 UAH
Період оскарження: 07.07.2023 16:30 - 21.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо незаконних дій/рішень Замовника)

Номер: 5a32e7c2a3454bedad637b9b89f8e2eb
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-07-011551-a.b1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо незаконних дій/рішень Замовника)
Скарга:
Публічним акціонерним товариством «Укрнафта» (далі – Замовник) було проведено відкриті торги з особливостями «Влаштування системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення на ДПГ, ДКГ Долинського ГПЗ ПАТ «Укрнафта», на вул. Підлівче, 63 в м. Долина, Івано-Франківської області (код 45310000-3 за ДК 021:2015, Електромонтажні роботи)», номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2023-07-07-011551-a. Перелік тендерних пропозицій: № п/п Найменування учасника; Загальна ціна тендерної пропозиції без ПДВ (грн.) 1 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УА-СИСТЕМИ" 3 125 000,00 грн. 2 ТОВ УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК 3 333 104,89 грн. 21 серпня 2023р. протокольним рішенням №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/6 уповноваженої особи, відповідальної за проведення процедур закупівель /спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта» було визначено переможцем закупівлі ТОВ «УА-СИСТЕМИ» (ЄДРПОУ 41210946) та прийнято рішення про намір укласти договір з цим учасником. Користуючись законним правом учасника публічної конкурентної закупівлі, ТОВ «Укртрансзв’язок» проаналізовано тендерну пропозицію учасника ТОВ «УА СИСТЕМИ» і виявлено підстави для відхилення його пропозиції як такої, що не відповідає умовам, визначеним в Тендерній документації та чинному законодавству України. Уся відповідна інформація щодо виявлених порушень вимог Тендерної документації і підстав для відхилення учасника ТОВ «УА СИСТЕМИ», а також підтверджуючі матеріали знаходилися у розпорядженні Замовника під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УА СИСТЕМИ», але повністю проігноровані ним. У зв’язку із зазначеним, ТОВ «Укртрансзв’язок» не погоджується з рішенням Замовника про визначення переможцем закупівлі ТОВ «УА СИСТЕМИ» та рішенням про намір укласти договір з ТОВ «УА СИСТЕМИ», вважає таке рішення неправомірним та таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Укртрансзв’язок» як учасника публічної конкурентної закупівлі. Проведення розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УА СИСТЕМИ» Замовник здійснив без врахування суттєвих вимог тендерної документації, які були встановлені Замовником як обов’язкові для усіх учасників торгів, а також законодавства у сфері публічних закупівель з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі за текстом – Особливості), чим порушив вимоги діючого законодавства, а також принципи проведення конкурентних закупівельних процедур. Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УА-СИСТЕМИ» щодо її відповідності вимогам тендерної документації та визначення за результатами розгляду переможцем закупівлі ТОВ «УА-СИСТЕМИ» Замовником були допущені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема: Відповідно до вимог пункту 1.1 ДОДАТКУ 2 до Тендерної документації учасники повинні були надати документи, що підтверджують наявність досвіду виконання аналогічних договорів. Згідно з тендерною документацією «під визначенням «аналогічний договір» вважається будь-який договір Учасника на впровадження (будівництво/технічне переоснащення/реконструкція) систем раннього виявлення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій та оповіщення населення на об’єктах підвищеної небезпеки». Учасником ТОВ «УА СИСТЕМИ» не надано жодного договору на впровадження (будівництво/технічне переоснащення/реконструкція) систем раннього виявлення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій та оповіщення населення на об’єктах підвищеної небезпеки. Наданий ТОВ «УА СИСТЕМИ» як нібито «аналогічний» договір, а саме договір підряду №290 від 11.02.2020, укладений між останнім та Товариством з обмеженою відповідальністю «СН-ГРУП» (код ЄДРПОУ 39902188) про виконання проектних та будівельно-монтажних робіт по створенню «Система раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей на об’єкті нафтобаза, розташованого за адресою: Харківська область, м. Ізюм, вул. Маршала Федоренко, буд.1» жодним чином не може вважатися аналогічним, оскільки вказаний об’єкт не є та не був під час виконання наданого учасником договору об’єктом підвищеної небезпеки. Про що міститься інформація у відкритих/офіційних джерелах, зокрема у Державному реєстрі об’єктів підвищеної небезпеки. З метою підтвердження інформації, що наданий учасником ТОВ «УА СИСТЕМИ» як аналогічний договір не відповідає вимогам Тендерної документації, оскільки зазначений в ньому об’єкт не є об’єктом підвищеної небезпеки, ТОВ «Укртрансзв’язок» звернулося до адвоката для надання правової допомоги щодо представництва прав та законних інтересів в судах, а також інших державних органах. Адвокатом було направлено адвокатський запит до Державної служби України з питань праці щодо об’єкту «Нафтобаза, розташована за адресою: Харківська область, м. Ізюм, вул. Маршала Федоренко, буд.1» та отримано лист-відповідь Державної служби України з питань праці №2807/1/3.2-23а від 11.08.2023р., про те, що вказаний об’єкт не був об’єктом підвищеної небезпеки в період виконання договору, наданого учасником ТОВ «УА СИСТЕМИ» як аналогічний. Таким чином, крім того що ані наданий договір, ані додатки до нього не містять жодних відомостей/доказів, що об’єкт «Нафтобаза, розташована за адресою: Харківська область, м. Ізюм, вул. Маршала Федоренко, буд.1» є, чи був на момент виконання робіт за договором, об’єктом підвищеної небезпеки, як вимагається Тендерною документацією, Замовнику для користування та розпорядження були окремо надані офіційно отримані від Державної служби України з питань праці підтвердження про те що вказаний об’єкт не є об’єктом підвищеної небезпеки та неодноразово (листами від 03.08.2023р., 14.08.2023р., 16.08.2023р.) звернута увага Замовника на виявлені порушення вимог тендерної документації з боку учасника ТОВ «УА СИСТЕМИ». Окремо слід зазначити, що вказане порушення де-факто є умисним наданням недостовірної інформації та допущено учасником імовірно свідомо з метою введення в оману Замовника та інших учасників закупівлі. Якщо учасник дійсно виконував роботи на об’єкті, то він повинен був знати категорію небезпеки об’єкту і планувати та виконувати роботи відповідно цього, таким чином учаснику повинно було бути достеменно відомо, що об’єкт був виключений з реєстру об’єктів підвищеної небезпеки ще у 2019 році тобто ще за рік до виконання будь-яких робіт на ньому Учасником. Таким чином під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «УА СИСТЕМИ» Замовник мав офіційну інформацію від органів державної влади про фактичне надання недостовірної інформації з боку учасника ТОВ «УА СИСТЕМИ» щодо нібито наявності досвіду робіт на об’єктах підвищеної небезпеки, а також про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв. Згідно з частиною п'ятнадцятою статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (пункт 42 Особливостей) у разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію такого учасника. Замовник також мав право (та повинен був ним скористатися з метою забезпечення виконання основних принципів законодавства у сфері публічних закупівель) звернутися за підтвердженням зазначеної учасником ТОВ «УА СИСТЕМИ» інформації до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Адже згідно з частиною п'ятнадцятою статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (пункт 42 Особливостей) Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Слід зазначити, що наявність досвіду виконання робіт з улаштування автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення саме на об’єктах підвищеної небезпеки є як обов’язковою вимогою тендерної документації Замовника, так і дуже важливою обов’язковою складовою досвіду потенційного виконавця для виконання таких робіт, так як саме роботи на об’єктах підвищеної небезпеки мають свою специфіку, потребують наявності відповідних фахівців, напрацювання певних знань і навиків та виконуються згідно з чинними нормативно-правовими актами, що регулюють створення та функціонування вказаних систем на об’єктах підвищеної небезпеки, зокрема (але не виключно): Кодекс цивільного захисту України, Постанова КМУ №733 від 27.09.2017р. «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту», Державні будівельні норми України «Автоматизовані системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення» ДБН В.2.5-76:2014, ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва» тощо. Зважаючи, що ПАТ «Укрнафта» та підприємства, що входять до сфери його управління, є стратегічно важливими для країни підприємствами, питання виконання робіт досвідченими підрядниками відповідної кваліфікації є особливо важливим для забезпечення надійного рівня техногенної безпеки стратегічного об’єкту підвищеної небезпеки. Тому будь-яке допущення порушення вимог тендерної документації у частині наявного досвіду не тільки порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель, а й створює реальну небезпеку для стратегічно важливого об’єкту країни. Таким чином, пропозиція ТОВ «УА СИСТЕМИ» повинна була бути відхилена Замовником відповідно до п. 42 Особливостей у зв’язку з отриманням достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі та п. 44 Особливостей через невідповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Також учасником ТОВ «УА СИСТЕМИ» не надано інші документи, що вимагались Тендерною документацією. Крім вищезазначеного вказані недобросовісні дії учасника ТОВ «УА СИСТЕМИ» (який здійснює порушення) та Замовника (який ігнорує порушення) – призводять до порушення основоположного принципу здійснення публічних закупівель - добросовісна конкуренція серед учасників. Згідно зі ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників) закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Під час проведення закупівлі та прийняття рішення про визначення переможця закупівлі Замовником ПАТ «Укрнафта» було порушено всі ці принципи, окрім економії. Усі викладені вище факти свідчать, що учасник ТОВ «УА СИСТЕМИ» зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, не дотримувався принципу добросовісної конкуренції. а його тендерна пропозиція не відповідає умовам Технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації і повинна була бути відхилена Замовником відповідно до п. 44 Особливостей, через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; зазначення у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. Зважаючи на вищевказані факти, визначення переможцем закупівлі Учасника ТОВ «УА-СИСТЕМИ» Замовником ПАТ «Укрнафта» є прямим зловживанням та дискримінацією учасників, є неправомірним і таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Укртрансзв’язок» та суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Отже враховуючи усе вищезазначене тендерна пропозиція учасника ТОВ «УА СИСТЕМИ» повинна була бути відхилена Замовником на підставі пункту 42 та пункту 44 Особливостей, а саме: - учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; - Замовником отримана достовірна інформація про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі - тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. 3, ст. 5, ст. 18, ст. 31, ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, та антимонопольним законодавством,- ПРОШУ: 1. Розглянути скаргу та на її підставі прийняти рішення у межах отриманої у скарзі інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель. 2. У разі необхідності додаткового підтвердження наданої у скарзі інформації, звернутися з відповідним запитом до Державної служби України з питань праці, яка є уповноваженим органом, відповідальним за ведення Держаного реєстру об’єктів підвищеної небезпеки у період дії договору, який був наданий учасником ТОВ «УА-СИСТЕМИ» для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних робіт. 3. Встановити наявність порушення процедури закупівлі та задовольнити скаргу. 4. Зобов’язати Замовника ПАТ «Укрнафта» скасувати рішення про визначення переможцем учасника ТОВ «УА-СИСТЕМИ» згідно з протокольним рішенням №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/6 від 21.08.2023р. уповноваженої особи, відповідальної за проведення процедур закупівель /спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта» та відхилити пропозицію цього учасника як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також у зв’язку з тим, що учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. 5. Зобов’язати Замовника ПАТ «Укрнафта» скасувати рішення про намір укласти договір з Учасником закупівлі ТОВ «УА-СИСТЕМИ». Додатки (документи, що підтверджують наявність порушених прав): - Файл «Договір 290 СН-ГРУП.pdf». - Відповідь Державної служби України з питань праці №2807/1/3.2-23а від 11.08.2023р. щодо об’єкту «Нафтобаза, розташована за адресою: Харківська область, м. Ізюм, вул. Маршала Федоренко, буд.1» - Лист ТОВ «Укртрансзв’язок» на адресу Уповноваженої особи ПАТ «Укрнафта» про направлення відповіді Держпраці №2807/1/3.2-23а від 11.08.2023р.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.08.2023 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.09.2023 13:36
Дата виконання рішення Замовником: 28.09.2023 17:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1.На виконання рішення Органу оскарження №14619-р/пк-пз від 13.09.2023 року скасувати протокольне рішення №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/6 від 21.08.2023р. про визначення учасника ТОВ «УА-СИСТЕМИ» переможцем щодо закупівлі «Влаштування системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення на ДПГ, ДКГ Долинського ГПЗ ПАТ «Укрнафта», на вул. Підлівче, 63 в м. Долина, Івано-Франківської області (код 45310000-3 за ДК 021:2015, Електромонтажні роботи)». 2.Оприлюднити інформацію в електронній системі закупівель про скасування протокольного рішення №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/6 від 21.08.2023р. про визначення учасника ТОВ «УА-СИСТЕМИ» переможцем щодо закупівлі «Влаштування системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення на ДПГ, ДКГ Долинського ГПЗ ПАТ «Укрнафта», на вул. Підлівче, 63 в м. Долина, Івано-Франківської області (код 45310000-3 за ДК 021:2015, Електромонтажні роботи)» у вигляді цього протокольного рішення. 3. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення №14619-р/пк-пз від 13.09.2023 року, відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «УА-СИСТЕМИ» у тендерній пропозиції.
Автор: ТОВ УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК, Гузіков Василь Васильович +380442888845 utz-kiev@ukr.net http://utz.com.ua
Скарга
Виконана замовником

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо незаконних дій/бездіяльності Замовника)

Номер: f38dd80bef8d4820838fe35ee53a6484
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-07-011551-a.c2
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо незаконних дій/бездіяльності Замовника)
Скарга:
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укртрансзв’язок» ЄДРПОУ 37401452 01015, м. Київ, вул. Лейпцизька, 2/37, оф. 111 Замовник торгів: Публічне акціонерне товариство «Укрнафта» ЄДРПОУ 00135390 04053, Україна , Київська обл., Київ, 04053, м.Київ, Шевченківський район, провулок Несторівський, будинок 3-5 Номер оголошення про проведення процедури закупівлі: UA-2023-07-07-011551-a Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо незаконних дій/бездіяльності Замовника) Публічним акціонерним товариством «Укрнафта» (далі – Замовник) було проведено відкриті торги з особливостями «Влаштування системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення на ДПГ, ДКГ Долинського ГПЗ ПАТ «Укрнафта», на вул. Підлівче, 63 в м. Долина, Івано-Франківської області (код 45310000-3 за ДК 021:2015, Електромонтажні роботи)», номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2023-07-07-011551-a. ТОВ «Укртрансзв’язок» у встановленому порядку взяло участь у вказаній закупівлі та за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укртрансзв’язок» на її відповідність вимогам тендерної документації Протокольним рішенням уповноваженої особи ПАТ «Укрнафта» №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/10 від 10 жовтня 2023р. ПАТ «Укрнафта» ТОВ «Укртрансзв’язок» було визначено переможцем та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ним. 11 жовтня 2023р. ТОВ «Укртрансзв’язок» надало документи переможця, які вимагаються тендерною документацією, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. 16 жовтня ТОВ «Укртрансзв’язок» направлено на електронну адресу ПАТ «Укрнафта» проект договору, заповнений з нашої сторони, з усіма необхідними додатками. 19 жовтня ТОВ «Укртрансзв’язок» направило банківські гарантії забезпечення виконання договору. Таким чином ТОВ «Укртрансзв’язок» зі свого боку виконало всі вимоги Тендерної документації та чинного закупівельного законодавства. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. В телефонних розмовах представники Замовника повідомили, що протягом строку 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю договір не буде укладений, адже їх підрозділи не можуть так швидко погодити договір і в них є свої внутрішні розпорядки. Тому вони скористаються положеннями Особливостей, які дозволяють продовжити строк для укладення договору до 60 днів. Надалі представники Замовника продовжували переконувати фахівців ТОВ «Укртрансзв’язок», що договір з додатками погоджується їх підрозділами і незабаром процес погодження буде завершено. 05.12.2023 року ТОВ «Укртрансзв’язок» направило офіційне звернення на адресу керівництва ПАТ «Укрнафта» про порушення законодавства у сфері закупівель працівниками ПАТ «Укрнафта» і про наближення дати закінчення терміну укладення договору, який встановлений законодавством України. Відповіді нами отримано не було. 13.12.2023р. Замовником в електронній системі публічних закупівель оприлюднено Протокольне рішення уповноваженої особи ПАТ «Укрнафта» №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/11 про відміну закупівлі на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей. Згідно з п. 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Підставою та обґрунтуванням прийнятого Замовником рішення зазначено наступне: «За результатами проведення процедури закупівлі договір погоджується з відповідними підрозділами Товариства, згідно розпорядчих рішень ПАТ «Укрнафта». Станом на 08.12.2023р. договір не погоджений відповідними підрозділами Товариства через наявні зауваження». ПАТ «Укрнафта» є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснює закупівлі відповідно до вимог Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Договір про закупівлю ‒ господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов має міститися у тендерній документації. Таким чином проект договору повинен був бути погоджений відповідними підрозділами ПАТ «Укрнафта» ще на етапі підготовки до проведення закупівлі. Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено погодження або непогодження договору після визначення переможця та оприлюднення повідомленням про намір укласти договір з переможцем закупівлі. Також не передбачено право Замовника відмовитися від укладення договору після визначення переможця та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Жодні внутрішні розпорядчі рішення Замовника, який є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», не можуть суперечити вимогам законодавства України у сфері публічних закупівель. У Замовника відсутнє право порушувати законодавство України шляхом встановлення внутрішніх розпорядків, що не відповідають вимогам чинного законодавства. Виходячи з викладеного вище, Замовник у своєму протокольному рішенні №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/11 підтвердив, що договір про закупівлю не було укладено своєчасно саме з його вини, у зв’язку з порушеннями його працівниками законодавства України. Варто зауважити, що таке відверте нехтування вимогами законодавства України у сфері публічних закупівель з боку Замовника має ознаки умисного упередженого ставлення до одного з учасників процедури закупівлі та можуть бути здійснені в інтересах іншого учасника цієї закупівлі – ТОВ «УА-СИСТЕМИ». Адже не укладення договору за цією процедурою, дозволить призначити нову процедуру, під час якої у Замовника з’явиться можливість знову лобіювати інтереси вказаного учасника. В цій закупівлі раніше ТОВ «Укртрансзв’язок» вже було виявлено порушення законодавства України, які були здійснені Замовником на користь ТОВ «УА-СИСТЕМИ», у зв’язку з чим наше підприємство вже змушене було звертатися до Антимонопольного комітету України як органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів ТОВ «Укртрансзв’язок» через невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УА СИСТЕМИ», яка підлягала відхиленню відповідно до Закону. Своїм рішенням АМКУ підтвердив наявність порушення (Рішення № 14619-р/пк-пз від 13.09.2023). Тобто Замовником повторно порушені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема такі як: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, а також повторно порушені права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Укртрансзв’язок» з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси ТОВ «Укртрансзв’язок». Також варто звернути увагу, що роботи з впровадження автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення у разі їх виникнення (АСРВНСО) безпосередньо стосуються саме безпеки об’єктів підвищеної небезпеки (ОПН), відміна таких робіт веде до зниження запланованого підприємством і передбаченого в обов’язковому порядку законодавством рівня безпеки стратегічно важливих для країни ОПН. Впровадження АСРВНСО на ОПН вимагається згідно зі ст. 53 Кодексу цивільного захисту України. Дії по перешкоджанню реалізації встановлених законодавчо норм техногенної безпеки є прямим порушенням законодавства у сфері техногенної безпеки, що в теперішніх умовах воєнного стану є неприпустимим. Тобто вказані вище закупівлі – це не примха замовника, не закупівля чогось незначного, без чого можна обходитися, а виконання вимог чинного у сфері техногенної безпеки і цивільного захисту законодавства. Отже своїми діями/бездіяльністю Замовник позбавляє ТОВ «Укртрансзв’язок», як переможця публічної конкурентної закупівлі, законного права укласти договір за результатами закупівлі та виконати роботи. Крім цього ТОВ «Укртрансзв’язок» були понесені витрати на: використання системи електронних закупівель; комісію за надання банківської гарантії забезпечення виконання договору. Судова практика свідчить про підтримку вимог позивачів з аналогічних питань. Наприклад, у справі № 910/836/20, що розглядалася за ГПК України, переможець звернувся до господарського суду з аналогічними вимогами. За Постановою Верховного Суду від 15.04.2021 у цій справі суди підтримали правову позицію переможця, окрім відшкодування йому упущеної вигоди. Верховний Суд врахував свою Постанову в справі № 904/4036/18 та вказав на те, що позовні вимоги переможця мають бути задоволені, зокрема, через незаконність рішення замовника, оскільки визначення переможця процедури закупівлі - позивача та направлення йому повідомлення про намір укласти договір свідчить про прийняття (акцепт) пропозиції такого переможця. Тож суд ствердив, що процедура закупівлі фактично завершується прийняттям замовником рішення про намір укласти договір, і після опублікування повідомлення про намір укласти договір не може бути відмінена або визнана такою, що не відбулася. Тобто судова практика вказує на те, що відмінити закупівлю після опублікування повідомлення про намір укласти договір ‒ неможливо і такі дії будуть неправомірними з боку замовника. Враховуючи усе вищезазначене Замовник ПАТ «Укрнафта» своїми діями/бездіяльністю грубо знехтував вимогами чинного законодавства України, порушив права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Укртрансзв’язок», позбавив ТОВ «Укртрансзв’язок» законного права укласти договір про закупівлю в результаті участі та перемоги в конкурентній закупівлі, заподіяв ТОВ «Укртрансзв’язок» збитки внаслідок витрат ТОВ «Укртрансзв’язок» як переможця закупівлі. З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. 3, ст. 5, ст. 18, ст. 31, ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, та антимонопольним законодавством,- ПРОШУ: 1. Розглянути скаргу та на її підставі прийняти рішення у межах отриманої у скарзі інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель. 2. Встановити наявність порушення процедури закупівлі та задовольнити скаргу. 3. Зобов’язати Замовника ПАТ «Укрнафта» скасувати рішення про відміну закупівлі згідно з протокольним рішенням №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/11 від 13.12.2023р. уповноваженої особи, відповідальної за проведення процедур закупівель /спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта». 4. Зобов’язати Замовника ПАТ «Укрнафта» укласти у встановленому чинним законодавством України порядку договір про закупівлю з переможцем закупівлі ТОВ «Укртрансзв’язок» та встановити для цього необхідний стислий строк. Додатки (документи, що підтверджують наявність порушених прав): - Протокольне рішення №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/10 від 10.10.2023р. уповноваженої особи, відповідальної за проведення процедур закупівель /спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта» про визначення переможця та про намір укласти договір з переможцем закупівлі. - Протокольне рішення №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/11 від 13.12.2023р. уповноваженої особи, відповідальної за проведення процедур закупівель /спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта» про відміну закупівлі. - Знімки екранів, що підтверджують офіційну переписку ТОВ «Укртрансзв’язок» з ПАТ «Укрнафта» щодо укладення договору. - Скан-копія банківської гарантії забезпечення виконання договору.
Дата розгляду скарги: 28.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.12.2023 17:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.01.2024 13:06
Дата виконання рішення Замовником: 15.01.2024 09:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1.На виконання рішення Органу оскарження №21109-р/пк-пз від 28.12.2023 року скасувати протокольне рішення №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/11 від 19.12.2023 року про відміну процедури закупівлі «Влаштування системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення на ДПГ, ДКГ Долинського ГПЗ ПАТ «Укрнафта», на вул. Підлівче, 63 в м. Долина, Івано-Франківської області (код 45310000-3 за ДК 021:2015, Електромонтажні роботи)». 2.Оприлюднити інформацію в електронній системі закупівель про скасування протокольного рішення №01/01/09/03/13-01/1-186-ЯП/11 від 19.12.2023 року про відміну процедури закупівлі «Влаштування системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення на ДПГ, ДКГ Долинського ГПЗ ПАТ «Укрнафта», на вул. Підлівче, 63 в м. Долина, Івано-Франківської області (код 45310000-3 за ДК 021:2015, Електромонтажні роботи)» у вигляді протокольного рішення.
Автор: ТОВ УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК, Гузіков Василь Васильович +380442888845 utz-kiev@ukr.net http://utz.com.ua