• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт даху та будівлі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 10 «Любавонька» Переяславської міської ради за адресою вул. Грушевського Михайла 55-б м. Переяслав Київської області

Торги не відбулися

5 599 483.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 55 994.83 UAH
Період оскарження: 03.07.2023 16:20 - 11.08.2023 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА на рішення Замовника

Номер: a8ff8f6e6f944d528584ff2ccb3a6cd8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-03-009513-a.c6
Назва: СКАРГА на рішення Замовника
Скарга:
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-03-009513-a СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ДП "СІТІБУД" ПРАТ "Будівельник-14"
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.09.2023 13:58
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.10.2023 18:29
Автор: ДП "СІТІБУД" ПРАТ "Будівельник-14", Герасименко Олександр Олександрович +380456751840 budivelnik_14@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на рішення Замовника

Номер: 7b73f8d683df4e1584557a9e5d1fdd2e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-03-009513-a.b5
Назва: СКАРГА на рішення Замовника
Скарга:
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ДП "СІТІБУД" ПРАТ "Будівельник-14"
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.09.2023 19:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.09.2023 15:55
Дата виконання рішення Замовником: 20.09.2023 18:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокольне рішення (протокол № 80) Уповноваженої особи замовника – відділ капітального будівництва та житлово-комунального господарства Переяславської міської ради (код ЄДРПОУ 43330285) 20.09. 2023 року м. Переяслав Щодо прийняття рішення уповноваженою особою Порядок денний: 1.Про прийняття рішення щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника Дочірнього підприємства «СІТІБУД» Приватного акціонерного товариства «БУДІВЕЛЬНИК-14» (код ЄДРПОУ 32458745) (далі — Учасник), яка визначена найбільш економічно вигідною , поданої під час проведення процедури закупівлі «Капітальний ремонт даху та будівлі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 10 «Любавонька» Переяславської міської ради за адресою вул. Грушевського Михайла 55-б м. Переяслав Київської області», в сумі 5 599 483,20 грн. на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.09.2023 №14697-р/пк-пз прийнятого за скаргою (ідентифікатор № UA-2023-07-03-009513-a.b5 від 01.09.2023 (далі —Скарга) від учасника Дочірнього підприємства «СІТІБУД» Приватного акціонерного товариства «БУДІВЕЛЬНИК-14» (код ЄДРПОУ 32458745) (далі —Скаржник). 2.Про оприлюднення прийнятого рішення по даній Закупівлі в електронній системі закупівель. Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: UA-2023-07-03-009513-а. Під час розгляду першого питання порядку денного: Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.09.2023 №14697-р/пк-пз прийнятого за скаргою (ідентифікатор № UA-2023-07-03-009513-a.b5 від учасника Дочірнього підприємства «СІТІБУД» Приватного акціонерного товариства «БУДІВЕЛЬНИК-14» (код ЄДРПОУ 32458745) зобов’язано відділ капітального будівництва та житлово-комунального господарства Переяславської міської ради(код ЄДРПОУ 43330285) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Дочірнього підприємства «СІТІБУД» Приватного акціонерного товариства «БУДІВЕЛЬНИК-14» (код ЄДРПОУ 32458745) за процедурою закупівлі «Капітальний ремонт даху та будівлі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 10 «Любавонька» Переяславської міської ради за адресою вул. Грушевського Михайла 55-б м. Переяслав Київської області», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-07-03-009513-а. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» «Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.» Враховуючи викладене, розгляд тендерної пропозиції Учасника Закупівля підлягає поновленню, а рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції Учаника Закупівлі підлягає скасуванню. Під час розгляду другого питання порядку денного: Згідно з абзацом третім пункту 64 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) « У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.» Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для поновлення розгляду тендерної пропозиції Учасника Закупівлі. ВИРІШИВ(-ЛА): 1. Скасувати протокольне рішення уповноваженої особи (протокол №72) від 28 серпня 2023 року про відхилення тендерної пропозиції Дочірнього підприємства «СІТІБУД» Приватного акціонерного товариства «БУДІВЕЛЬНИК-14» (код ЄДРПОУ 32458745) по Закупівлі (ідентифікатором: UA-2023-05-26-005113-а.) 2. Поновити розгляд тендерної пропозиції учасника Дочірнього підприємства «СІТІБУД» Приватного акціонерного товариства «БУДІВЕЛЬНИК-14» (код ЄДРПОУ 32458745) (ідентифікатором: UA-2023-05-26-005113-а.) на підставі частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі». 3. Зазначити в електронній системі закупівель рішення про поновлення Закупівлі. Уповноважена особа відділу капітального будівництва та житлово-комунального господарства Переяславської міської ради Олег БІЛЬЧЕНКО
Автор: ДП "СІТІБУД" ПРАТ "Будівельник-14", Герасименко Олександр Олександрович +380456751840 budivelnik_14@ukr.net
Вимога
Є відповідь

вимога

Номер: b782face573347d9b5bb130e8aeb50b4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-03-009513-a.a4
Назва: вимога
Вимога:
Протокольним рішенням уповноваженої особи відділу капітального будівництва та житлово-комунального господарства Переяславської міської ради від 28.08.2023 № 72 тендерну пропозицію ДП «Сітібуд» ПрАТ «Будівельник-14» відхилено з підстав ненадання в складі тендерної документації сертифікатів систем та неможливості встановлення особи інженера-консультанта у будівництві Гольдріна Сергія Вікторовича за поданою цивільно-правовою угодою. З такими підставами відхилення тендерної пропозиції неможливо погодитися, виходячи з наступного:
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Лист відповідь на скаргу. Права та обов’язки, якими володіє Замовник під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, визначаються Законом України «Про публічні закупівлі». Статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) встановлено норми щодо застосування Замовниками під час проведення закупівель вимог до технічних специфікацій, маркувань, СЕРТИФКАТІВ, протоколів випробувань та ІНШИХ СПОСОБІВ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ. Тому, частиною 1 статті 23 Закону встановлено, що Замовникам надано право встановлювати вимоги до технічної специфікації, яка повинна містити опис УСІХ НЕОБХІДНИХ ХАРАКТЕРИСТИК товарів, РОБІТ або ПОСЛУГ, що закуповуються, у тому числі їх ТЕХНІЧНІ, ФУНКЦІОНАЛЬНІ та ЯКІСНІ характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ або технології виробництва чи ПОРЯДКУ постачання товару (товарів), ВИКОНАННЯ НЕОБХІДНИХ РОБІТ, НАДАННЯ ПОСЛУГИ (послуг). Частиною 3 статті 23 Закону встановлено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або ФУНКЦІОНАЛЬНИХ ВИМОГ, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, ТЕХНІЧНІ РЕГЛАМЕНТИ та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, ПОВ’ЯЗАНІ з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, ПЕРЕДБАЧЕНІ ІСНУЮЧИМИ МІЖНАРОДНИМИ, ЄВРОПЕЙСЬКИМИ СТАНДАРТАМИ,ІНШИМИ СПІЛЬНИМИ ТЕХНІЧНИМИ ЄВРОПЕЙСЬКИМИ НОРМАМИ, ІНШИМИ ТЕХНІЧНИМИ ЕТАЛОНАМИ СИСТЕМАМИ, ВИЗНАНИНИМИ ЄВРОПЕЙСЬКИМИ ОРГАНАМИ ЗІ СТАНДАРТИЗАЦІЇ АБО НАЦІОНАЛЬНИМИ СТАНДАРТАМИ, НОРМАМИ ТА ПРАВИЛАМИ. При цьому, частиною п’ятою даної статті встановлено, що Замовник МОЖЕ ВИМАГАТИ від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, ПОСЛУГИ ЧИ РОБОТИ за своїми екологічними та ІНШИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або СЕРТИФІКАТИ можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Частиною 6 статті 23 Закону встановлено, що маркування, протоколи випробувань та СЕРТИФІКАТИ повинні бути видані ОРГАНАМИ З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ, компетентність яких ПІДТВЕРДЖЕНА шляхом акредитації або ІНШИМ СПОСОБОМ, визначеним законодавством. При цьому, Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено умов, які б забороняли встановлювати вимоги до сертифікації, враховуючи особливості процедури закупівлі, в даному випадку закупівлі робіт з Капітального ремонту даху та будівлі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 10 «Любавонька» Переяславської міської ради за адресою вул. Грушевського Михайла 55-б м. Переяслав Київської області, які повинні бути ЯКІСНИМИ та БЕЗПЕЧНИМИ. Розгляд та оцінку тендерних пропозицій учасників, Замовник проводить у відповідності до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та з врахуванням норм встановлених в Особливостяхздійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за №1178 (далі – Постанова КМУ №1178), а також до вимог встановлених в Тендерній документації по даній закупівлі. Замовник при здійсненні розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасника повинен дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, особливо принцип рівного ставлення до учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Частиною 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що скарги, що стосуються тендерної документації,можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації. Частиною 59 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178 встановлено, що скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.Кінцевий термін оскарження умов закупівлі закінчився 11 серпня 2023 о 00:00. Частиною 54 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178 встановлено, що надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.Кінцевий термін звернення за роз’ясненнями: закінчився 11 серпня 2023 о 00:00. Абзацом 2 частини 2 розділу 5 Тендерної документації по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ з (особливостями) на закупівлю робіт: Капітальний ремонт даху та будівлі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 10 «Любавонька» Переяславської міської ради за адресою вул. ГрушевськогоМихайла 55-б м. Переяслав Київської області за кодами ДБН В.2.2-4:2018, ДБН В.2.6-220:2017, код ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)(нова редакція), затвердженої Рішенням уповноваженої особи Більченко О.П. (Протокол №61 від 08.08.2023 р.) (далі – Тендерна документація) встановлено наступне: «Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документаціїз боку учасників процедури закупівлі, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі.». Частиною 6 розділу 3 Тендерної документації по даній закупівлі було встановлено до всіх учасників ЄДИНІ наступні ВИМОГИ: «З метою підтвердження відповідності якості будівельних робіт: - Учасник у складі пропозиції має надати чинні сертифікати на систему управління якістю, що відповідає вимогам національного та міжнародного стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT «Системи управління якістю. Вимоги» Сертифікати повинні підтвердити, що система управління якістю учасника стосовно будiвництва нежитлових будiвель з капiтального ремонту,робiт iз завершення будівництва, відповідає вимогам національного та міжнародного стандартам ДСТУ EN ISO 9001:2018 та EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT. Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) - надати акредитацію та сфера акредитації якого містить будівництво – на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції; - На підтвердження наявності в учасника системи екологiчного менеджменту, що відповідає вимогам національного та міжнародного стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та ISO 14001:2015, IDT «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», учасниками у складі тендерної пропозиції надається чинний Сертифікат, виданий на ім’я учасника органом сертифікації (орган з оцінки відповідності), про відповідність системи екологiчного менеджменту учасника вимогам національного та міжнародного стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та ISO 14001:2015, IDT «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» стосовно будiвництва нежитлових будiвель з капiтального ремонту, робiт iз завершення будівництва. Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) - надати акредитацію та сфера акредитації якого містить будівництво – на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції; - На підтвердження наявності в учасника системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, яка відповідає вимогам національного та міжнародного законодавства, учасниками у складі тендерних пропозицій надається чинний Сертифікат, виданий на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) про відповідність системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці учасника вимогам національного та міжнародного стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та ISO 45001:2018, IDT «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно будiвництва нежитлових будiвель з капiтального ремонту, робiт iз завершення будівництва. Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) - надати акредитацію та сфера акредитації якого містить будівництво – на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції; - Учасник у складі пропозиції має надати чинний сертифікат на систему управління інформаційною безпекою, що відповідає вимогам національного стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» та сертифікат на систему управління інформаційною безпекою, що відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 27001:2013 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги». Сертифікати повинні підтвердити, що система управління інформаційною безпекою робіт/послуг учасника стосовно будiвництва нежитлових будiвель з капiтального ремонту, робiт iз завершення будівництва відповідає вимогам національного та міжнародного стандартам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 та ISO/IEC 27001:2013. Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції. - Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за таким принципом, як запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасник закупівлі з метою документального підтвердження наявності у нього сертифікованої системи управління щодо протидії корупції надає у складі тендерної пропозиції сертифікат, виданий на ім’я учасника, який підтверджує, що система управління щодо протидії корупції учасника відповідає вимогам національному та міжнародному стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 та ISO 37001:2016, IDT «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно будiвництва нежитлових будiвель з капiтального ремонту, робiт iз завершення будівництва.». Скаржник не звертався до Замовника щодо надання роз’яснень щодо встановленої вимоги, в тому числі не було подано скарги на встановлені вимоги в Тендерній документації щодо сертифікації робіт з капітального ремонту, а отже слідує, що учасник повністю усвідомлював зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі. Виходячи із вищезазначеного, Замовник повинен діями в межах норм діючого законодавства та розглядати тендерні пропозиції учасників з врахуванням принципів здійснення публічних закупівель, що стосується рівного ставлення до всіх учасників. Розглядаючи всі подані пропозиції учасників в поданій закупівлі, та сертифікати, які надавались в складі тендерних пропозицій є наявні подані учасниками сертифікати, які пройшли сертифікацію, саме з капітального ремонту, а отже стверджувати, що Скаржник пройшов сертифікацію з капітального ремонту, не можливо, оскільки подані ним сертифікати не містять такої інформації та відповідно подані сертифікати учасника-Скаржника не відповідають вимогам встановленим в Тендерній документації по даній закупівлі. Тому наявні законні підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Також слід зазначити, що Скаржник не звертався по даному питанню за роз’ясненнями та не оскаржував встановлені вимоги. Також слід зазначити, що наявні й інші підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. На даний час, відсутні підстави для розгляду скарги щодо вимог встановлених в Тендерній документації по даній закупівлі. Начальник відділу О.Вітківський Уповноважена особа О.Більченко
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Відкликано скаржником

ВИМОГА

Номер: 99a8a0e837314b3faf5762c33a67ad83
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-03-009513-a.a3
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Протокольним рішенням уповноваженої особи відділу капітального будівництва та житлово-комунального господарства Переяславської міської ради від 28.08.2023 № 72 тендерну пропозицію ДП «Сітібуд» ПрАТ «Будівельник-14» відхилено з підстав ненадання в складі тендерної документації сертифікатів систем та неможливості встановлення особи інженера-консультанта у будівництві Гольдріна Сергія Вікторовича за поданою цивільно-правовою угодою. З такими підставами відхилення тендерної пропозиції неможливо погодитися, виходячи з наступного:
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: документи
Дата скасування: 29.08.2023 15:28
Скарга
Розгляд припинено

Скарга на дискримінаційні умови в Тендерній документації Замовника по закупівлі

Номер: 73f7df574047468cade5a1d9271d90a2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-03-009513-a.b2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови в Тендерній документації Замовника по закупівлі
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови в Тендерній документації Замовника по закупівлі
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.07.2023 20:12
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.07.2023 20:14
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.07.2023 20:14
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УРБАНДЕКОР", Олійник Таїсія Іванівна 380684636458 urbandecor@ukr.net
Вимога
Залишено без розгляду

Надання сертифікату стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та ISO 45001:2018 та повідомлення ДКС про відкриття учаснику небюджетного рахунку в органах ДКСУ

Номер: 6fc0d52efb814e1a9dc8e542e3e114bd
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-03-009513-a.a1
Назва: Надання сертифікату стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та ISO 45001:2018 та повідомлення ДКС про відкриття учаснику небюджетного рахунку в органах ДКСУ
Вимога:
Згідно розділу 2. Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації, та статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, звертаємось з вимогою щодо усунення порушень під час проведення тендеру. 1. Згідно розділу 6. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Учасник повинен з метою підтвердження відповідності якості будівельних робіт: - На підтвердження наявності в учасника системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, яка відповідає вимогам національного та міжнародного законодавства, учасниками у складі тендерних пропозицій надається чинний Сертифікат, виданий на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) про відповідність системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці учасника вимогам національного та міжнародного стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та ISO 45001:2018, IDT «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно будiвництва нежитлових будiвель з капiтального ремонту, робiт iз завершення будівництва. Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) - надати акредитацію та сфера акредитації якого містить будівництво – на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції. Вимога замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового надання чинного Сертифікату, була визнана як дискримінаційна рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення №18413-р/пк-пз від 30.09.2020р. Також відповідно до норм Закону про закупівлі та Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій замовників в конкретних випадках. Разом з цим зазначаємо, що відповідно до статті 5 Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності”, який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність…» 2. Згідно розділу 2. Інша інформація. Учасники повинні в складі тендерної пропозиції надати повідомлення Державної казначейської служби про відкриття учаснику небюджетного рахунку в органах ДКСУ. Вимога замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», та ст.1088 ЦКУ, а саме: «2. Сторони у договорі мають право обрати будь-який вид безготівкових розрахунків на свій розсуд. 3. Безготівкові розрахунки провадяться через банки, небанківських надавачів платіжних послуг, в яких відкрито відповідні рахунки, якщо інше не випливає із закону та не обумовлено видом безготівкових розрахунків.» Разом з цим зазначаємо, що згідно постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» на придбання необхідних для виконання робіт матеріалів Замовник перераховує Підряднику аванс на небюджетний рахунок в органах ДКСУ. Умови додатку 4 (проєкт договору про закупівлю) не передбачають перерахування авансу. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Лист відповідь на вимогу UA-2023-07-03-009513-a.a1 від 07 липня 2023 17:45 Щодо усунення порушення по закупівлі UA-2023-07-03-009513-a Доброго дня учаснику! В Тендерну документацію внесено зміни та виключено вимогу щодо надання повідомлення Державної казначейської служби про відкриття учаснику небюджетного рахунку в органах ДКСУ. Щодо сертифікату: Права та обов’язки, якими володіє Замовник під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, визначаються Законом України «Про публічні закупівлі». Вимоги до змісту Тендерної документації по закупівлі закріплені у статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за №1178. Пунктами 31, 32 та 33 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено наступне: 31) тендерна документація - документація ЩОДО УМОВ ПРОВЕДЕННЯ тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; 32) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку УЧАСНИК ПРОЦЕДУРИ закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації; 33) ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні ДЛЯ ВИКОНАННЯ РОБІТ щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), ВІДПОВІДНОСТІ, продуктивності, ресурсоефективності, БЕЗПЕЧНОСТІ, процедури забезпечення ЯКОСТІ, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) встановлено норми щодо застосування Замовниками під час проведення закупівель вимог до технічних специфікацій, маркувань, СЕРТИФІКАТІВ, протоколів випробувань та ІНШИХ ЗАСОБІВ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ. Тому, частиною 1 статті 23 Закону встановлено, що Замовникам надано право встановлювати вимоги до технічної специфікації, яка повинна містити опис УСІХ НЕОБХІДНИХ ХАРАКТЕРИСТИК товарів, РОБІТ або ПОСЛУГ, що закуповуються, у тому числі їх технічні, ФУНКЦІОНАЛЬНІ та ЯКІСНІ характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ або технології виробництва чи ПОРЯДКУ постачання товару (товарів), ВИКОНАННЯ НЕОБХІДНИХ РОБІТ, НАДАННЯ ПОСЛУГИ (послуг). Частиною 2 статті 23 Закону встановлено, що у разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Частиною 3 статті 23 Закону встановлено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, ТЕХНІЧНІ РЕГЛАМЕНТИ та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, ПОВ’ЯЗАНІ з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, ПЕРЕДБАЧЕНІ ІСНУЮЧИМИ МІЖНАРОДНИМИ, ЄВРОПЕЙСЬКИМИ СТАНДАРТАМИ,ІНШИМИ СПІЛЬНИМИ ТЕХНІЧНИМИ ЄВРОПЕЙСЬКИМИ НОРМАМИ, ІНШИМИ ТЕХНІЧНИМИ ЕТАЛОНАМИ СИСТЕМАМИ, ВИЗНАНИМИ ЄВРОПЕЙСЬКИМИ ОРГАНАМИ ЗІ СТАНДАРТИЗАЦІЇ АБО НАЦІОНАЛЬНИМИ СТАНДАРТАМИ, НОРМАМИ ТА ПРАВИЛАМИ. При цьому, частиною п’ятою даної статті встановлено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, ПОСЛУГИ ЧИ РОБОТИ за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або СЕРТИФІКАТИ можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Частиною 6 статті 23 Закону встановлено, що маркування, протоколи випробувань та СЕРТИФІКАТИ повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. При цьому, Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено умов, які б забороняли встановлювати вимоги до сертифікації, враховуючи особливості процедури закупівлі, в даному випадку закупівлі робіт з капітального ремонту даху та будівлі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 10 «Любавонька» Переяславської міської ради за адресою вул. Грушевського Михайла 55-б м. Переяслав Київської області, які повинні бути якісними, безпечними, в тому числі і виконавці в свої діяльності з виконання робіт повинні дотримуватись низку нормативно-правових актів, в тому числі дотримуватись ДСТУ ISO 45001:2019 та ISO 45001:2018, IDT «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, що буде перевірено про дотримання учасником третьою стороною. Слід зазначити, що відповідно до статті 10 Закону України, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю. Оскільки, Законом України «Про публічні закупівлі» не визначено переліку сертифікатів, технічних критеріїв по кожній закупівлі робіт чи послуг Замовник зобов’язаний оприлюднити для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованому електронному майданчику оголошення та додатки до неї з вимогами до закупівлі. Виходячи із вищезазначеного, Замовником не порушено норм чинного законодавства в цій частині та встановлені вимоги в оголошені не обмежують участь різного кола учасників, які виявили бажання прийняти участь, тому встановлені вимоги не є дискримінаційними по відношенню до різного кола учасників. У Вас, як у зацікавленої особи даної закупівлі є право звернутись згідно Закону України «Про публічні закупівлі» за роз’ясненнями до Замовника для отримання обґрунтування встановлених вимог по закупівлі, в той же час в Замовника є право внести зміни до оголошення з власної ініціативи чи у разі звернення учасника чи виявлення допущеного порушення. У зв’язку з відсутністю порушень під час проведення даної закупівлі для задоволення вимоги відсутні підстави. З повагою, Уповноважена особа відділу капітального будівництва та житлово-комунального господарства Переяславської міської ради Олег БІЛЬЧЕНКО
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 14.08.2023 00:03