-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщень (влаштування системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей при пожежі) комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 Луцької міської ради Волинської області на вул.. Архітектора Метельницького,16 у м. Луцьку.
Завершена
479 577.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 795.77 UAH
мін. крок: 1% або 4 795.77 UAH
Період оскарження:
30.06.2023 11:27 - 30.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
2dcb01deb253408c8c40656a47e8708e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-30-003031-a.a2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику!
В тендерній документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю Капітальний ремонт приміщень (влаштування системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей при пожежі) комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 Луцької міської ради Волинської області на вул.. Архітектора Метельницького,16 у м. Луцьку (ДК021:2015-45310000-3 Електромонтажні роботи (45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації) наявна дискримінаційна вимога.
Відповідно до пункту 7 Розділу 4 Додатку 1 до вище вказаної тендерної документації учасники в складі пропозиції мають надати сканкопію сертифікату із звітом по аудиту на систему управління якістю, яким посвідчується, що система управління якістю стосовно будівництва житлових та нежитлових будівель, інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва, торгівлі будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, здійснюється учасником та відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Зазначений сертифікат має бути виданий уповноваженим органом з сертифікації системи управління. Документ повинен бути виданий на Учасника.
Так, взяти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають такі сертифікати зі сферою застосування, зазначеною Замовником, а саме суб’єкти господарювання, що здійснюють будівництво житлових та нежитлових будівель, інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва, торгівлю будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії.
Така вимога Замовника є суперечливою відносно чинного законодавства та дискримінаційною щодо нас, як потенційного учасника процедури закупівлі.
Предметом даної закупівлі є влаштування системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей при пожежі, а не будівництво житлових та нежитлових будівель, інші будівельно-монтажні роботи, інші роботи із завершення будівництва, торгівля будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії!
Ми, ж не можемо взяти участь у даній закупівлі, хоча і маємо вище зазначений сертифікат, стосовно монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень; електромонтажних робіт. Не зважаючи на те, що предметом даної закупівлі Замовником визначено код ДК 021:2015:45310000-3 - Електромонтажні роботи, ми не зможемо подати свою пропозицію до даної закупівлі, оскільки сфера застосування наявного у нас сертифікату не відповідає вимогам, встановленим Замовником в тендерній документації.
Зазначаємо, що Антимонопольним Комітетом України було прийняте рішення № 5482-р/пк-пз від 26.04.2023 згідно якого Замовник закупівлі повинен був усунути аналогічну дискримінаційну вимогу тендерної документації.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.07.2023 17:14
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо про таке.
При здійсненні закупівель Замовник дотримується всіх принципів визначених у частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимога про надання сертифікату із звітом по аудиту на систему управління якістю, яким посвідчується, що система управління якістю стосовно будівництва житлових та нежитлових будівель, інших будівельно-монтажних робіт, інших робіт із завершення будівництва, торгівлі будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, здійснюється учасником та відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» - відповідає вимогам законодавства України та не може бути дискримінаційною.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття
дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні.
Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація:
"Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона "не має об'єктивного і розумного виправдання", тобто якщо вона не переслідує "законної мети" або відсутня "розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети". Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня.
Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто "дискримінація" у застосуванні до процедур закупівель – це суб'єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Як вже зазначалось раніше, у рішенні Постійно діючої адміністративної колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №673 -р/пк-пз від 13.01.2022 було надано висновок з аналогічного питання, а саме:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в
електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: скановану копію сертифікату на систему управління якістю учасника щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги", який підтверджує відповідність системи управління якістю (менеджменту) учасника, вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) щодо сфери сертифікації (застосування), що може бути віднесена до предмета закупівлі, який є чинним на дату кінцевого строку подання пропозицій.
Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.»
Зважаючи на висновки Постійно діючої адміністративної колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель викладені у рішенні №673 -р/пк-пз від 13.01.2022 вбачається, що вказана вище вимога стосується всіх учасників закупівлі, тому не може бути дискримінаційною, адже отримати сертифікат може будь-який учасник, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, тому не вважаємо дану вимогу дискримінаційною та/ або недоцільною, або такою що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Кожен потенційний учасник має можливість надати цей сертифікат, виконавши вимоги ТД.
Згідно з ч. 5 статті 23 Замовник має право вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
З огляду на викладене вище вважаємо, що відсутні законні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
337136be6f9d46ef8a457cd94178d3d4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-30-003031-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір 0912 від 09 грудня 2022 року.pdf 04.07.2023 14:45
- Скарга Луцьк ДНЗ №6 .docx 04.07.2023 14:45
- Відгук від 20.04.2023 .pdf 04.07.2023 14:45
- Скарга Луцьк ДНЗ №6 .pdf 04.07.2023 14:45
- Відгук Коростень від 30.01.2023.pdf 04.07.2023 14:45
- Договір №208 про надання послуг від 28.11. 2022.pdf 04.07.2023 14:45
- рішення від 06.07.2023 № 10047.pdf 06.07.2023 18:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.07.2023 10991.pdf 20.07.2023 13:54
- рішення від 19.07.2023 № 10991.pdf 24.07.2023 18:22
- Пояснення на скаргу номер UA-2023-06-30-003031-а.а1 ЗДО №6.pdf 10.07.2023 12:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.07.2023 15:27
Дата розгляду скарги:
19.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.07.2023 18:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.07.2023 18:23
Дата виконання рішення Замовником:
25.07.2023 15:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до Додатку 1 "Кваліфікаційні критерії, вимоги" і Додатку 2 "Технічне завдання" Тендерної документації та продовжено строки подання пропозицій