Реконструкція каналізаційної насосної станції № 2а заміна насосного обладнання з можливістю підключень резервних мереж за адресою: м. Кам'янське, вул. Широка, 16
Місцезнаходження Замовника: 49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля,2. Категорія Замовника: орган державної влади, визначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону «Про публічні закупівлі». Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою. У разі надання учасником або переможцем процедури торгів будь-яких документів тендерної пропозиції іноземною мовою, додатково надається документ з його автентичним перекладом на українську мову з нотаріальним засвідченням підпису перекладача. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія; -розмір забезпечення тендерної пропозиції: 50 000 (п'ятдесят тисяч) грн. 00 коп. Інші умови щодо забезпечення тендерної пропозиції зазначені у п.3 розділу 3 тендерної документації.
Завершена
11 878 842.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 59 394.21 UAH
Період оскарження:16.06.2023 16:33 - 23.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Неправомірна вимога Замовника щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Номер:9b6efe5e796c4471b04dd5784806f5df
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-06-16-012182-a.c2
Назва:Неправомірна вимога Замовника щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Вимога:
Зазначаємо, що відповідно до Документації, а саме Розділ 2 Додатку 1, Учасник повинен підтвердити наявність слюсаря-сантехніка, який пройшов навчання та перевірку знань з питань охорони праці (копії посвідчень про проходження навчання та перевірку знань з питань охорони праці надаються Учасниками у складі тендерної пропозиції). Дані працівники повинні мати страховку добровільного медичного страхування здоров’я на випадок захворювання та від нещасних випадків (копії договорів страхування або договір укладений між учасником та страховою компанією про співпрацю у галузі добровільного медичного страхування/ страхування здоров’я на випадок захворювання та від нещасних випадків надаються у складі пропозиції). Доводимо до Вашого відома, що відповідно до Додатку 3 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ – відсутні об’єми робіт до яких відноситься функціонал слюсаря-сантехніка. Просимо внести зміни до Документації та видалити вимогу до наявності слюсаря-сантехніка.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:21.06.2023 12:30
Вирішення:Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», умов ТД, тендерна документація містить інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, разом з тим, вона не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому Учасники мають надавати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи з дотриманням норм чинного законодавства відповідно до вимог тендерної документації. Враховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до частини 1 і пункту 1 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з визначених цією статтею кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), У тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством
У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Разом із тим в ч.3 вказаної статті зазначено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
З урахуванням вищезазначеного, повідомляємо, що умовами тендерної документації жодним чином не обмежено право учасника на залучення необхідних працівників, які мають необхідний досвід та знання, або залучення спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Оскільки виконання робіт за предметом закупівлі перебачено на об'єкті, який призначений для автоматичного збору, перекачування та очищення стічних вод від побутових та промислових будівель, а обладнання, що планується встановити під час виконання робіт повинно буди під'єднано та забезпечувати роботу насосів, які безпосередньо задіяні при роботі об'єкта, Замовником визначено обов'язковою вимогою в ТД щодо наявності в учасника слюсарів-сантехніків з відповідними документами, що визначені в умовах ТД.
На підставі вищезазначеного, прийнято рішення про відмову у задоволенні вашої вимоги.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі
Номер:4e044694d6e34a72a48531bd61033e9d
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-06-16-012182-a.b1
Назва:щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі
Вимога:
Зазначаємо, що відповідно до Документації тендерна пропозиція учасників повинна складатись, в тому числі з сканованої копії чинних сертифікатів: на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016 (зі сферою сертифікації 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування), на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015 (зі сферою сертифікації 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування), на систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018 (зі сферою сертифікації 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування). Дані вимоги є незаконними та дискримінаційними по відношенню до Учасників. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності.
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 15 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: “Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона “не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”. Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:21.06.2023 09:39
Вирішення:Відповідно до п.8 ч.2 Додатку 2 до ТД Учасник у складі пропозиції повинен надати чинні сертифікати на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016 (зі сферою сертифікації 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування); на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015 (зі сферою сертифікації 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування); на систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018 (зі сферою сертифікації 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування).
Замовник повідомляє наступне.
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості, Постанова 1178), умов тендерної документації (далі –ТД) ТД містить інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, разом з тим, вона не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому Учасники мають надавати у складі тендерних пропозиції (далі –ТП) інформацію та документи з дотриманням норм чинного законодавства відповідно до вимог тендерної документації. Враховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до положень ст. 5 Закону одними із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, виходячи з вищезазначеного, вказана вимога тендерної документації не є дискримінаційною, оскільки жодним чином не обмежує прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних сертифікатів, а також встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити, оскільки прямих заборон щодо отримання таких сертифікатів в чинному законодавстві не міститься.
З урахуванням вищезазначеного, Замовником прийнято рішення про відмову в задоволенні вимоги.