• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101316 Крюківщина – Лісники км 1+400 – км 5+300, км 6+570 – км 15+800, Київської області. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

528 644 324.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 643 221.62 UAH
Період оскарження: 14.06.2023 17:35 - 19.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: b97121384f984a958a529ed12afd5df0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-14-015512-a.b1
Назва: щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
14.06.2023р. було оголошено державна закупівля відкриті торги (з особливостями) на закупівлю послуг: Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101316 Крюківщина – Лісники км 1+400 – км 5+300, км 6+570 – км 15+800, Київської області. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) Ознайомившись зі змістом тендерної документації в останній редакції, Учасник вважає, що окремі її умови не відповідають вимогам законодавства, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі, є необґрунтованими, безпідставними а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію, з огляду на таке. Згідно Додатку 1 до тендерної документації учасник, у складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Учасник повинен підтвердити наявність, окрім інших інженера з охорони праці (не нижче І категорії). Додатково надається: - На підтвердження інженера з охорони праці надається чинний сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитований НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату. З огляду Переліку акредитованих органів з сертифікації персоналу відповідні сертифікати видають лише два органу сертифікації персоналу будівельної галузі: Всеукраїнська громадська організація «АСОЦІАЦІЯ ЕКСПЕРТІВ БУДІВЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ» та Державного підприємства «Державний дорожній науководослідний інститут імені М.П. Шульгіна». Отримання відповідного сертифікату довга процедура, попередньо подається заява на проведення сертифікації спеціаліста На підставі експертизи поданої заявки орган сертифікації надає Заявнику направлення, кандидат проходе спецпідготовку і атестацію. Після проходження спецпідготовки кандидат або проходить стажування (за необхідності), або звертається до одного з органів, де проходить атестацію (складає кваліфікаційний екзамен). На підставі експертизи екзаменаційних документів, з урахуванням матеріалів поданої заявки та свідоцтва про спецпідготовку (також довідки про стажування за необхідності), орган сертифікації приймає рішення щодо сертифікації фахівця. Державну закупівлю «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101316 Крюківщина – Лісники км 1+400 – км 5+300, км 6+570 – км 15+800, Київської області. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)» оголошено 14.06.2023р. о 17:35, прийом пропозицій до 22.06.2023 00:00, тобто для підготовки тендерної документації є тільки сім днів. Положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, визначені у Законі України «Про охорону праці», Наказі Державного комітету України № 255 від 15.11.2004 р. «Про затвердження Типового положення про службу охорони праці», Наказі Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 15 від 26.01.2005 «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» та інш., у жодному з законодавчих акті з охорони праці не має вимоги, щодо обов’язкової наявності у інженера з охорони праці чинного сертифікату, виданого відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитований НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату. В Україні відсутні законодавчі акти, які б зобов’язували суб’єктів господарської діяльності в т.ч. учасників публічних закупівель отримувати вищезазначений Сертифікат. Відповідний сертифікат Учасник може не отримувати і законодавчий обов’язок на його отримання відсутній. До речі, для отримання відповідного сертифікату знадобиться час і до речі більш ніж тиждень. В Україні відсутні законодавчі акти, які б зобов’язували суб’єктів господарської діяльності в т.ч. учасників публічних закупівель отримувати вищезазначені Сертифікати, а тому не є обов’язковими. Також ці Сертифікати не стосуються якості предмета закупівлі (якісних характеристик предмета закупівлі), оскільки питання якості надання послуг з поточного (ямкового) ремонту доріг місцевого значення регулюється іншими нормами, а саме Державними будівельними нормами ДБН В.2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво. Сертифікація за стандартом не є обов’язковою і виконання вимог стандарту можна впровадити без подальшої сертифікації, ніякий офіційний документ не регламентує обов’язковість отримання відповідного сертифікату. Учасник має чинну ліцензію на право провадження господарської діяльності, яка поширюється на всю територію України, здійснює свою діяльність, дотримуючись ліцензійних вимог та вимог чинного законодавства. Учасник має сертифікати на систему управління якістю на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:, на систему екологічного менеджменту ISO 14001, на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001. Учасник має антикорупційну програму та уповноважену особу відповідальну за реалізацію антикорупційної програми на підприємстві, відповідно Закону України «Про запобігання корупції». Тобто, усі документи, які вимагаються законодавством України для підтвердження Учасником своєї відповідності кваліфікаційним критеріям, Учасник має. Замовник не обґрунтував, та не довів на законодавчому рівні необхідність встановлення наведеної вище умови тендерної документації в частині надання учасником сертифікату, виданого відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитований НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату. Вказаною вимогою Замовник фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі тим учасникам, які не мають відповідного сертифікату. Відповідні вимоги Замовника у тендерній документації, відносно сертифікату, виданого відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитований НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату є необґрунтованими, безпідставними, прийнятими всупереч законодавства України. Вимога щодо необхідності надання сертифікату, виданого відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитований НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату, є дискримінаційною та такою, що обмежує взяти участь певне коло учасників у даній процедурі закупівлі. Відповідно до п.1 Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» - публічні закупівлі здійснюються за принципами ефективності, недискримінації учасників та запобігання корупційним діям та зловживанням. Відповідно до п.2 Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» - Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Відповідно до п.2 Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищенаведеного вимагаємо привести положення Тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю послуг «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101316 Крюківщина – Лісники км 1+400 – км 5+300, км 6+570 – км 15+800, Київської області. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)» у відповідність до законодавства України, шліхом видалення слів «- На підтвердження інженера з охорони праці надається чинний сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитований НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату.»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Вимоги тендерної документації на виконання робіт з капітального ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101316 Крюківщина – Лісники км 1+400 – км 5+300, км 6+570 – км 15+800, Київської області. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 мають на меті захист інтересів Замовника і запобігання участі недобросовісних Учасників, які не зможуть виконати договірні зобов'язання належним чином. Наявність кваліфікованого персоналу з відповідною кваліфікацією, зокрема інженера з охорони праці, є важливим для забезпечення успішного виконання робіт відповідно до предмету закупівлі. Відповідно до вимог тендерної документації, одним із способів підтвердження кваліфікації працівників є наявність інженера з охорони праці з наявним чинним сертифікатом, виданим відповідним органом сертифікації персоналу будівельної галузі, який акредитований Національним агентством з акредитації України (НААУ) та відповідає вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 "Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі". Разом з тим, відповідно до ч.З ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" , Тендерна документація, може містити і іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У даному випадку, оскільки ремонт автомобільної дороги є великомасштабним проектом зі значною вартістю, Замовник має визначений критерій відбору виконавців, що включає наявність у учасниках процедури закупівлі працівників з відповідною кваліфікацією та необхідними знаннями та досвідом. Для Замовника, важливо щоб роботи були виконані якісно, у встановлені строки та в повному об'ємі. Саме для досягнення цих цілей в документації прописуються додаткові (крім базових), в жодному разі не дискримінаційних вимоги до учасників. Зважаючи на усе викладене вище, підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги: Відхилено