• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

друкувальна техніка та витратні матеріали

Товарна номенклатура: 1) Багатофункціональний пристрій, тип 1 за ДК 021:2015 30121300-6 (Копіювально-розмножувальне обладнання); 2) Багатофункціональний пристрій, тип 2 за ДК 021:2015 30121300-6 (Копіювально-розмножувальне обладнання); 3) Картридж, тип 1 за ДК 021:2015 30125100-2 (картриджі з тонером) 4) Картридж, тип 2 за ДК 021:2015 30125100-2 (картриджі з тонером)

Торги не відбулися

1 590 045.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 950.22 UAH
Період оскарження: 09.06.2023 17:38 - 14.06.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 82169f59872a4e9dbbb38ca6d1a15e05
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-09-012930-a.c1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, Під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, що суперечить положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі. Відповідно п.4.1.2 Додатку 2 Тендерної документації Учасник у складі пропозиції повинен надати: «копію(-ї) документу(-ів), наданого(-их) на адресу Замовника, з посиланням на оголошення цих торгів від виробника(-ів) товару або його/їх представництва (представника), повноваження якого розповсюджуються на територію України, із зазначенням переліку товару, що є предметом закупівлі та пропонується учасником, яким(-и) підтверджуються:- право (повноваження) або можливість учасника здійснювати продаж запропонованого товару;- дія стандартних гарантійних зобов’язань на товар, що є предметом закупівлі та пропонується учасником.» Повідомляємо, що головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля даним предметом закупівлі лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Вказаний «документ, наданий на адресу Замовника, з посиланням на оголошення цих торгів від виробника(-ів) товару або його/їх представництва (представника), повноваження якого розповсюджуються на територію України, із зазначенням переліку товару, що є предметом закупівлі та пропонується учасником, яким(-и) підтверджуються:право (повноваження) або можливість учасника здійснювати продаж запропонованого товару;дія стандартних гарантійних зобов’язань на товар, що є предметом закупівлі та пропонується учасником «є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення такої вимоги обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу та внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідності до пункту 4.1.2. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації на підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі своєї пропозиції учасник повинен надати копію(-ї) документу(-ів), наданого(-их) на адресу Замовника, з посиланням на оголошення цих торгів від виробника(-ів) товару або його/їх представництва (представника), повноваження якого розповсюджуються на територію України, із зазначенням переліку товару, що є предметом закупівлі та пропонується учасником, яким(-и) підтверджуються: - право (повноваження) або можливість учасника здійснювати продаж запропонованого товару; - дія стандартних гарантійних зобов’язань на товар, що є предметом закупівлі та пропонується учасником. Згідно практики провідних виробників друкувальної техніки гарантійні зобов’язання розповсюджуються лише на обладнання, яке придбане у виробника через мережу офіційних дистриб’юторів. Таким чином, надання учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції копії документу від виробника товару або його представництва (представника), повноваження якого розповсюджується на територію України, підтверджує зобов’язання виробника щодо гарантійного обслуговування запропонованого учасником обладнання. При цьому слід зазначити, що виробники товару або їх представництва (представники) здійснюють видачу документів вказаних у пункті 4.1.2. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації всім особам, які мають партнерські відносини з відповідним виробником. Отже, вимога щодо надання учасниками процедури закупівлі встановлена замовником з метою підтвердження факту розповсюдження гарантійних зобов’язань виробника на запропоноване учасником. Враховуючи викладене у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації у цій частині.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.06.2023 00:02